Jump to content
IGNORERAD

Slå Kim på näsan!


broder tuk tuk

Recommended Posts

Sam sip sam!

Nu har jag ju aldrig varit någon barägare så det huvudsakliga syftet med barfinen kan man ju fundera över.

Men jag antar att barägaren tjänar en del stålar på utlösningarna.

Jag vet ju att tjejerna får en del procent på ladydingarna och det är väl därför det tiggs dingar så friskt.

i och för sig är det ju bra att barfinen finns så att man så att säga kan reservera den tilltänkta damen utan att behöva bli brädad på målsnöret.

Har man väl betalt finen så kan ju ingen annan plocka henne.

Det kan ju vara ganska irriterande om tjejen viftar runt med andra gubbar efter att man har betalt. Men så är det ju ofta i baren att det kan sitta fyra gubbar på samma gång som haft samma tjej på shorttime och då är det ju klart att det kan uppstå vissa förvecklingar.

Men sånt lär man sig att inte bry sig om efter en längre tid i svängen.

Det ingår i det sk barspelet och inget att ta för allvarligt på.

Är man för känslig ska man kanske hålla sig borta från nattlivet i Pattaya.

BTT

Ibland blir det bara så kul :lol:

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    18

  • broder tuk tuk

    16

  • mamma bäng fan pappa käng

    14

  • Kim

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då kanske du ska lära dig svenska först innan du ger dig på thai ;)

Är du totalt humorbefriad, Lappen?

Jag har nu ändrat uppfattning. Jag anser också att Rosetta Stone

gör det svårare att lära sig det thailändska språket.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Är du totalt humorbefriad, Lappen?

Jag har nu ändrat uppfattning. Jag anser också att Rosetta Stone

gör det svårare att lära sig det thailändska språket.

/biker

biker jag vet inte hur gammal du är eller om du har datorvana men en sån här ;) betyder faktiskt att jag skämtar.

Sätt dig ner och ta några djupa andetag är du snäll för jag driver inte med dig eller eller är spydig.

Utan jag bara skämtade med dig...okej?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Ja du tänker säkert på dom klippen när jag försöker mig på att tala lite khmer tidigt på morgonen, bakfull och hes, dagen efter nyåraftonsfirandet för 3 (?) år sedan. Jag presterar mycket bättre när jag inte är bakfull seg och trött även om mina språkkunskaper fortfarande lämnar mycket övrigt att önska, både i thai men förstås speciellt khmer där jag inte riktigt lyckas vricka tungan riktigt rätt ännu. wink.gif

Men frågan är väl om du ens är kapabel att höra skillnaden mellan khmer och thai?

Men jag håller med, jag låter jäkligt kass på tuberna, får försöka hitta, eller spela in något bättre språkexempel på thai och inte khmer framöver. smile.gif

http://www.youtube.c.../17/xtz0wyglq9E

http://www.youtube.c.../16/2aD2cZyCcak

Edit, trots flera ändringsförsök så får jag inte snuttarna att visas direkt, måste plugga på hur man går tillväga. smile.gif

Jodå jag är kapabel till att höra skillnad på thai och khmer! och dessutom kapabel till att vara ironisk utan skyltar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jodå jag är kapabel till att höra skillnad på thai och khmer! och dessutom kapabel till att vara ironisk utan skyltar!

Du kanske är kapabel att vara ironisk men det går sällan hem om man inte inflikar en lite smilie :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Vissa gör vad som helst i ett försök att tråka någon?

Vilken osis att du inte kan skilja på khmer och thai så ditt försök sköts i sank illa kvickt laugh.gif

Kommer ihåg när du la ut dom första gången på thaitjejer.

Önskade att man hade 10% av dina språkkunskaper Kim.

Har försökt att lära mig några fraser med frugan men det är jäkligt svårt.

Pratar man inte varje dag så glömmer man och man får börja om från början.

Har programmet Rosetta Stone men det gör det nästan svårare att lära sig tycker jag.

Bara man kan beställa en öl så får det räcka wink.gif

Inte alls svårt att förstå när det det går över i Khmer, det är först då jag inte förstår!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

conservator,håll dig du till skånskan för thai är nog ett nummer för stort för dig.Måne

inget är för stort för en skåning!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Du kanske är kapabel att vara ironisk men det går sällan hem om man inte inflikar en lite smilie great.gif

då blir det ju inte kul! tycker att dessa små gula gubbar är överskattade!

har därför aldrig använt en ända!

Link to comment
Dela på andra sajter

biker jag vet inte hur gammal du är eller om du har datorvana men en sån här ;) betyder faktiskt att jag skämtar.

Sätt dig ner och ta några djupa andetag är du snäll för jag driver inte med dig eller eller är spydig.

Utan jag bara skämtade med dig...okej?

Datorvana...Nja, började med en ABC80 redan -79. Den första IBM XT'n köptes in på jobbet 1981. 40000Kr. kostade den.

En hel del pengar, omräknat i dagens penningvärde. Har använt dator yrkesmässigt, i stort sett dagligen sedan dess.

Blir väl en drygt 30 år.och aldrig behövt använda smiley's. Kan du tänka dig det?

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Vilken är den andra stavelsen i Singha menar du?

Jag har iofs varit mest i Kata-Karon-Patong och där säger man "Sing" dvs med endast en stavelse.

Men det kanske är en speciell dialekt för den ön?

kanske beer singha

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En egenhet vad gäller thaiares uttal av flerstaviga engelska ord är ju just att betoningen oftast ligger på sista stavelsen.

Police ex utalas poLIS

lady utalas laDY

Butter utalas buttER

etc.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit här ca 2år under de senaste 5 åren, fast jag e en amatör jämfört med min kompis som vart här i drygt 10 år, med endast 6 veckor i Sverige.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Du kanske är kapabel att vara ironisk men det går sällan hem om man inte inflikar en lite smilie :great:

Hmmm, har val anda med formeln Zx*Y-(Sb+Uga) att gora eller?

Dvs humor upphojt i kansla multiplicerat med intelligens dividerat med storstadskomplex upphojt i bonnighet adderat med alder upphojt i lillgammalhet och anala tendenser. Hamnar vardet over 0 sa forstar personen sannolikt ironi utan assistans av sma gula gubbar.

I ditt fall bor rekommendationen med andra ord vara dubbla antalet skyltar for extra tydlighet. :ironi::ironi:

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Kim!

Jag har vid åtskilliga tillfällen börjat prata thai med bartjejer men eftersom det hela slutat med misstänksamhet och en massa frågor typ:

"why you speak thai too much?

I think you have wife thai"

så känns det inte så meningsfullt att inleda med thaifraser. Man är ju i baren för att locka till sig tjejer och inte stöta dem ifrån sig.

Minns en tjej som tom drog sig undan mitt i samtalet och ställde sig längst bak i baren bakom alla di andra tjejerna.

Det var strax efter jag berättat för henne att jag varit long time i Pattaya.

Visst man kan säkert hitta en del nybörjare som gillar när farangen pratar thai men om man inte själv kan mer än 10 fraser vad är det då för mening med det?

Ska man gå longtime så vill man helst ha någon som pratar hyfsad engelska.

Jag gjorde misstaget i början av min Pattayatid att plocka ut tjejer utan engelskakunskaper och det slutade efter ett tag att det blev nästan tyst och damerna bara glodde på thailändska såpoperor på tv och man fick sitta och supa utan konversation

Fan så trist.

Dricker man vill man ju föra en djup och givande diskussion om allehanda ting.

BTT

en bar brud som jobbar med att sälja sin kropp skiter fullständigt i vilket språk du pratar !! ställer dom sig längst bak beror det nog på att dom inte "gillar dig" helt enkelt och inte på viket språk du pratar !!

Ändrades av thowik
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Welder, den 23 March 2010 - 19:20 , sade:

Vilken är den andra stavelsen i Singha menar du?

Jag har iofs varit mest i Kata-Karon-Patong och där säger man "Sing" dvs med endast en stavelse.

Men det kanske är en speciell dialekt för den ön?

kanske beer singha

Men nu får ni ge er! smile.gif Det stavas Singha men uttalas alltid "bea/bia sing" ? Har aldrig hört något a i uttalet, alltså är det en stavelse. Så har jag alltid hört uttalet. men jag kanske är tondöv smile.gif mvh.

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Ja det du inte vet, det vet du inte. Du har ju av naturliga skäl aldrig kunnat prova gå in i en bar och tala thai med tjejerna och se hur otroligt intresserade alla brukar bli.

Inte ens givmilda Gunther med jätteplåskan får lika ofta uppmärksamhet, jag lovar.

Dom där tjejerna som inte tycker om faranger som talar/förstår thai eller kan något om landet finns onekligen, men dom tycker jag du ska strunta i av ren självbevarelsedrift. Sagt som ett gott råd i all välmening, om du inte fattat det själv ännu. ;)

Det säger ju sig själv att dom tjejerna inget är att ha för en kärlekkrank och naiv svensk kille, lika lite som en svensk gubbe som inte vill att thailändska flickvännen ska lära sig svenska eller något om hur det funkar i vårt land är bra för någon enda thaitjej.

Som tur är så är det en pytteminoritet som ogillar utländska pojkvänner eller vänner som kan deras eget språk, 99,9% uppskattar det mycket. Däremot så är det ju en stor fördel om den tilltänkta KUNDEN inte vet ett smack. Ju mindre han vet desto lättare är det att tjäna pengar på honom. För du får ju inte glömma att bartjejerna faktiskt är i baren för att tjäna pengar, och det är du, kunden, som ska betala lönen.

Gissar för övrigt att du aldrig kommit över den där tröskeln kund/seriös pojkvän, men skulle du någon gång göra det så skulle du nog få många goda aha-upplevelser.

Kan vara en fördel/nackdel oxå satt i en "stambar" för ca: 2,5 år sen med en Norsk.

Jag viste inte han kunde Thai men vi satt där drack öl prata om div. allt mellan himmel och jord han och jag.

Sen sa han nu ska du få se på cirkus i baren då började han prata Thai med tjejrna då blev det tyst som i graven orsak?? dom hade pratat skit om oss och dom trodde vi inte skulle förstå.

Hur det slutade vi, gick betala omg. troligen fick tjejerna sina fingrar varma oxå för han tala de om för "mamma" i baren.

Mvh.Plätt

Aldrig besökt baren igen

Min hjärna lär sig sakta men har 2 st undebara lärare 6 resp 13år

post-3935-126941446045_thumb.jpg

post-3935-126941446045_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Welder, den 23 March 2010 - 19:20 , sade:

Vilken är den andra stavelsen i Singha menar du?

Jag har iofs varit mest i Kata-Karon-Patong och där säger man "Sing" dvs med endast en stavelse.

Men det kanske är en speciell dialekt för den ön?

Men nu får ni ge er! smile.gif Det stavas Singha men uttalas alltid "bea/bia sing" ? Har aldrig hört något a i uttalet, alltså är det en stavelse. Så har jag alltid hört uttalet. men jag kanske är tondöv smile.gif mvh.

Skumt jag säger oxå ibland bara "sing" men det är väl klart dom ser väl vad det är man vill ha.

Sen kan man stå där och försöka med (bea/bie,beir+sing fattar nada då får det bli en Chang no pobbem detta på lite mindre besökta ställen typ. aldrig sett en Falang :dance:

Mvh.Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

En egenhet vad gäller thaiares uttal av flerstaviga engelska ord är ju just att betoningen oftast ligger på sista stavelsen.

Police ex utalas poLIS

lady utalas laDY

Butter utalas buttER

etc.

BTT

Herr Bäste Bror, hur betonar Bror det kluriga ordet matafaj?

Schmetterlingen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Welder, den 23 March 2010 - 19:20 , sade:

Vilken är den andra stavelsen i Singha menar du?

Jag har iofs varit mest i Kata-Karon-Patong och där säger man "Sing" dvs med endast en stavelse.

Men det kanske är en speciell dialekt för den ön?

Men nu får ni ge er! smile.gif Det stavas Singha men uttalas alltid "bea/bia sing" ? Har aldrig hört något a i uttalet, alltså är det en stavelse. Så har jag alltid hört uttalet. men jag kanske är tondöv smile.gif mvh.

Nej då det utalas i fullu i mellanåt, men dock som du säger i sin förkortning för det mesta!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Åh fan, inte ens din egen ända?

Pinsamt vet i fanken vad jag tänkte med där

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är dialektalt eller vet jag inte,men bland risfältens centralort säger man "Biasing".

Detta i ett försök till fonetiskt skrift alltså. fast det är enklare med Leo, där räcker det med enbart LEO, med fonetisk skrift Le Å.

Baa (ra så Ni vet)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...