Jump to content
IGNORERAD

Slå Kim på näsan!


broder tuk tuk

Recommended Posts

Tja

För att få fram en "vinnare" borde vi räkna fram en procentsiffra.

Min egen procentsiffrablir vid en enkel överslag:

Tar ut ca 20% semester per år. Och efersom vi också gör andra resor borde ca 15% ha utgjorts i Thailand.

15% av 365 dagar är ... hm 15% ... smile.gif

Kims procentsiffra borde bli 1565/4765= 32.73 % , imponerande ..

BTT procentsiffra borde bli 1042/4765 = 21.86 %, hm vad heter fjäril på thai? var det jung, mott, pisjöä eller mattafly? smile.gif

/mvh

Vad tror du M B F om delat ledarskap kan bli en HIT FÖR MPR-Go for valute!!!! :great:

And we shall over come like a trúe American !

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    18

  • broder tuk tuk

    16

  • mamma bäng fan pappa käng

    14

  • Kim

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad tror du M B F om delat ledarskap kan bli en HIT FÖR MPR-Go for valute!!!! :great:

And we shall over come like a trúe American !

Mvh Svampen

And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers.

:drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Sam sip sam!

Nu har jag ju aldrig varit någon barägare så det huvudsakliga syftet med barfinen kan man ju fundera över.

Men jag antar att barägaren tjänar en del stålar på utlösningarna.

Jag vet ju att tjejerna får en del procent på ladydingarna och det är väl därför det tiggs dingar så friskt.

i och för sig är det ju bra att barfinen finns så att man så att säga kan reservera den tilltänkta damen utan att behöva bli brädad på målsnöret.

Har man väl betalt finen så kan ju ingen annan plocka henne.

Det kan ju vara ganska irriterande om tjejen viftar runt med andra gubbar efter att man har betalt. Men så är det ju ofta i baren att det kan sitta fyra gubbar på samma gång som haft samma tjej på shorttime och då är det ju klart att det kan uppstå vissa förvecklingar.

Men sånt lär man sig att inte bry sig om efter en längre tid i svängen.

Det ingår i det sk barspelet och inget att ta för allvarligt på.

Är man för känslig ska man kanske hålla sig borta från nattlivet i Pattaya.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam!

Nu har jag ju aldrig varit någon barägare så det huvudsakliga syftet med barfinen kan man ju fundera över.

Men jag antar att barägaren tjänar en del stålar på utlösningarna.

Jag vet ju att tjejerna får en del procent på ladydingarna och det är väl därför det tiggs dingar så friskt.

i och för sig är det ju bra att barfinen finns så att man så att säga kan reservera den tilltänkta damen utan att behöva bli brädad på målsnöret.

Har man väl betalt finen så kan ju ingen annan plocka henne.

Det kan ju vara ganska irriterande om tjejen viftar runt med andra gubbar efter att man har betalt. Men så är det ju ofta i baren att det kan sitta fyra gubbar på samma gång som haft samma tjej på shorttime och då är det ju klart att det kan uppstå vissa förvecklingar.

Men sånt lär man sig att inte bry sig om efter en längre tid i svängen.

Det ingår i det sk barspelet och inget att ta för allvarligt på.

Är man för känslig ska man kanske hålla sig borta från nattlivet i Pattaya.

BTT

Är man känslig skall man avhålla sej från livet överhuvudtaget...eller leva livet o smaka på alla frukter i trägårn..:crazy:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers.

:drinks:

Ezekiel 25:17. "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the

tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through

the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike

down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you!

Från Pulp Fiction, en höjdar rulle! Vad det nu har med saken att göra.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers.

:drinks:

Ezekiel 25:17. "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the

tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through

the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike

down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you!

Från Pulp Fiction, en höjdar rulle! Vad det nu har med saken att göra.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ezekiel 25:17. "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the

tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through

the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike

down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you!

Från Pulp Fiction, en höjdar rulle! Vad det nu har med saken att göra.

//S

:crazy: ...jadu..

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Ezekiel 25:17. "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the

tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through

the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike

down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you!

Från Pulp Fiction, en höjdar rulle! Vad det nu har med saken att göra.

//S

Yes?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ezekiel 25:17. "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the

tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through

the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike

down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you!

Från Pulp Fiction, en höjdar rulle! Vad det nu har med saken att göra.

//S

Det här har ju heller egentligen ingen direkt "vikt" i ämnet mer då än att i ren "vikt %" väger det mer i natura än megabytes.:crazy:

Faaaannn..där hörde jag broder Svampen skrika chåck dee...:drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Förstår inte varför man ska behöva tävla om vem som har varit mest i Thailand ???????????????????

Var och en har sina egna erfarenheter, eller?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man ska behöva tävla om vem som har varit mest i Thailand ???????????????????

Var och en har sina egna erfarenheter, eller?

Näe."en gång var jag där två gånger" :crazy:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

los 10ggr på knappt 3 1/2 år snitt 25 dagar=250 dar OJ ? så mycke första resan var med polarn 16 dagar brände cirka 25-30000 då

Link to comment
Dela på andra sajter

los 10ggr på knappt 3 1/2 år snitt 25 dagar=250 dar OJ ? så mycke första resan var med polarn 16 dagar brände cirka 25-30000 då

Faan va coolt ba! Sa ofta och branner sa mycket, respekt typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Förstår inte varför man ska behöva tävla om vem som har varit mest i Thailand ???????????????????

Var och en har sina egna erfarenheter, eller?

Exakt det är inte kvantitet utan kvalitet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Förstår inte varför man ska behöva tävla om vem som har varit mest i Thailand huh.gif?huh.gif?huh.gif?huh.gif?huh.gif

Var och en har sina egna erfarenheter, eller?

Precis!

Att döma efter mångas skriverier, inte minst broderns, kan lätt få intrycket att det bakom

"20 års erfarenhet" gömmer sig 1 års inlärning, 19 års repetition och 0 års reflektion.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Exakt det är inte kvantitet utan kvalitet :)

Men en stor kvantitet får man alltid någon kvalité

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Clion!

Barfine är den idi*tiska avgift på 300-500 baht som baren kräver för att du ska få plocka ut en tjej för en natt.

Även om du går longtime får du betala di där bahten varenda natt.

Nu kan man ju skita i det om man vill men vill man behålla ansiktet i baren så betalar man helst stålarna.

BTT

Varför skulle man vilja behålla ansiktet i baren när man ju tar resten sin kropp plus en till kropp därifrån då?

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Varför skulle man vilja behålla ansiktet i baren när man ju tar resten sin kropp plus en till kropp därifrån då?

Om man är snygg så vill man

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ursäkta att jag började med uträkningarna, verkar bli jobbigt så här nu för många.

Kan gissa att en del sitter nu flitigt med sina miniräknare och försöker lista ut tid + pengar som är spenderade i LOS.

Medans vissa andra säkert försöker med alkoholen kommer ikapp, så rätta siffor visas säkert upp imorn i stora kalkylblad gjorda i Excel :)

Öh spendera gör man på en fylleresa.

En thairesa är mer som en investering.

Inte i pengar tillbaka men totalt.

pensionerar mig nog där.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

baserat på några youtube klipp som jag tittat på så trodde jag att med den thailänskan som Kim presterade där, att han vistats i landet ett par månader max/men klippen var kanske ifrån första resan?

Link to comment
Dela på andra sajter

baserat på några youtube klipp som jag tittat på så trodde jag att med den thailänskan som Kim presterade där, att han vistats i landet ett par månader max/men klippen var kanske ifrån första resan?

Ja du tänker säkert på dom klippen när jag försöker mig på att tala lite khmer tidigt på morgonen, bakfull och hes, dagen efter nyåraftonsfirandet för 3 (?) år sedan. Jag presterar mycket bättre när jag inte är bakfull seg och trött även om mina språkkunskaper fortfarande lämnar mycket övrigt att önska, både i thai men förstås speciellt khmer där jag inte riktigt lyckas vricka tungan riktigt rätt ännu. wink.gif

Men frågan är väl om du ens är kapabel att höra skillnaden mellan khmer och thai?

Men jag håller med, jag låter jäkligt kass på tuberna, får försöka hitta, eller spela in något bättre språkexempel på thai och inte khmer framöver. smile.gif

http://www.youtube.c.../17/xtz0wyglq9E

http://www.youtube.c...h?v=xtz0wyglq9E

http://www.youtube.c.../16/2aD2cZyCcak

http://www.youtube.com/watch?v=2aD2cZyCcak

Edit, trots flera ändringsförsök så får jag inte snuttarna att visas direkt, måste plugga på hur man går tillväga. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

baserat på några youtube klipp som jag tittat på så trodde jag att med den thailänskan som Kim presterade där, att han vistats i landet ett par månader max/men klippen var kanske ifrån första resan?

Vissa gör vad som helst i ett försök att tråka någon?

Vilken osis att du inte kan skilja på khmer och thai så ditt försök sköts i sank illa kvickt :lol:

Ja du tänker säkert på dom klippen när jag försöker mig på att tala lite khmer tidigt på morgonen, bakfull och hes, dagen efter nyåraftonsfirandet för 3 (?) år sedan. Jag presterar mycket bättre när jag inte är bakfull seg och trött även om mina språkkunskaper fortfarande lämnar mycket övrigt att önska, både i thai men förstås speciellt khmer där jag inte riktigt lyckas vricka tungan riktigt rätt ännu. ;)

Men frågan är väl om du ens är kapabel att höra skillnaden mellan khmer och thai?

Men jag håller med, jag låter jäkligt kass på tuberna, får försöka hitta, eller spela in något bättre språkexempel på thai och inte khmer framöver. :)

http://www.youtube.com/user/kimthailand#p/u/17/xtz0wyglq9E

http://www.youtube.com/user/kimthailand#p/u/16/2aD2cZyCcak

Kommer ihåg när du la ut dom första gången på thaitjejer.

Önskade att man hade 10% av dina språkkunskaper Kim.

Har försökt att lära mig några fraser med frugan men det är jäkligt svårt.

Pratar man inte varje dag så glömmer man och man får börja om från början.

Har programmet Rosetta Stone men det gör det nästan svårare att lära sig tycker jag.

Bara man kan beställa en öl så får det räcka ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...