Jump to content
IGNORERAD

Slå Kim på näsan!


broder tuk tuk

Recommended Posts

Låter lovande att Knasen och några till sluter upp när en sliten men stark Måne dyker upp hos maitan :great::drinks::friends: Ska bli fantastiskt roligt att träffa denne legend :dance: och hans fru :rtfm: haha.Får väl hoppas att så många som möjligt kommer dit så kanske det blir en mini-MPR-träff :great: Och då får nog maitans kylskåp visa vad det går för :drinks: Inte långt kvar nu.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    18

  • broder tuk tuk

    16

  • mamma bäng fan pappa käng

    14

  • Kim

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"Slå Kim på näsan" var det en som hotade med igår, påskafton. Eller rättare sagt viftade med en stor kökskniv framför mig.

Känns onekligen lite konstigt att man, som jag, kan resa runt som utsatt ensamresenär under många år i Sydostasien och aldrig råka ut för något sådant. Och sedan när man är ute och leker med sitt barn i snödrivorna här hemma i trygga Sverige så är det någon som plötsligt hotfullt viftar med kniv.

Råkade befinna mig på fel plats vid fel tillfälle och ett fyllesällskap skulle plötsligt köra bort ett annat som anlänt i bil. Killen med kniv bankade på bilen med densamma tills dom två killarna i bilen körde iväg varvid knivkillen vände sig, pekade på mig med kniven och frågade ilsket om jag hörde till dom.

Men det var jag ju inte utan jag stod bara och väntade på lillgrabben som klättrat upp i toppen av snöhögen intill dramat.

Nåja, jag överlevde ju och behövde inte ens springa, bara sakta dra mig undan från platsen, men plötsligt känns gamla Sverige aningen mindre fantastiskt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Snödrivorna??? Får man fråga var du håller till ?

BamBam

I Sverige förstås.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tittar på väderleksrapporten så ser du att norra sverige fortfarande har minusgrader :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

"Slå Kim på näsan" var det en som hotade med igår, påskafton. Eller rättare sagt viftade med en stor kökskniv framför mig.

Känns onekligen lite konstigt att man, som jag, kan resa runt som utsatt ensamresenär under många år i Sydostasien och aldrig råka ut för något sådant. Och sedan när man är ute och leker med sitt barn i snödrivorna här hemma i trygga Sverige så är det någon som plötsligt hotfullt viftar med kniv.

Råkade befinna mig på fel plats vid fel tillfälle och ett fyllesällskap skulle plötsligt köra bort ett annat som anlänt i bil. Killen med kniv bankade på bilen med densamma tills dom två killarna i bilen körde iväg varvid knivkillen vände sig, pekade på mig med kniven och frågade ilsket om jag hörde till dom.

Men det var jag ju inte utan jag stod bara och väntade på lillgrabben som klättrat upp i toppen av snöhögen intill dramat.

Nåja, jag överlevde ju och behövde inte ens springa, bara sakta dra mig undan från platsen, men plötsligt känns gamla Sverige aningen mindre fantastiskt.

Råkade ut för nått liknande i torsdags när jag skulle hämta min fru och hennes kompis.

På väg så kom en firmabil från ett lokalt företag väldigt snabbt ikapp mig och han beslöt sig för att ligga bara någon meter bakom mig.

När jag kom till en 70 sträcka så la jag mig på bromsen och tydligen så var han inte beredd på det för han blev som tokig när han var nära att köra in i mig.

Han körde om mig och direkt så ställde han sig på bromsen i ett försök att hämnas eller vad han nu var ute efter.

För att inte köra på honom så vek jag ut och körde om honom för han vek in så kraftig framför mig så det fanns inte utrymme att stanna.

Resten av färden måste ha sett lustig ut för utomstående för han låg 2-3m bakom mig i nästan 2mil.

När jag kom fram och stannade så ställde han sin bil på sånt sätt att jag inte fick upp min dörr.

Så jag körde fram några meter och klev ur bilen och frågade vad han höll på med.

Det enda han stod och skrev var..bestämmer du över mig...bestämmer du över mig!!!

Jag bestämmer inte över dig men lagen säger att man inte får ligga bakom en bil så man inte har möjlighet att stanna om framförvarande bil bromsar.

Det blev en väldigt hätsk stämning och jag var övertygad att han skulle klappa till mig.

Frugans kompis var så övertygad på det så hon var på väg att ringa efter polisen.

Nu gick det inte så långt utan han stack och vi fortsatte hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tittar på väderleksrapporten så ser du att norra sverige fortfarande har minusgrader crazy.gif Mvh Måne

Jo på nätterna är det minusgrader, men inte på dagarna. Fast att ta kål på all den här snön tar ett tag. :)

Några bilder från idag..

sno1.jpg

sno2.jpg

sno3.jpg

sno4.jpg

sno5.jpg

Fast inte mig emot, har alltid tyckt snö är kul. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Brrrr,vi har precis blivit av med den :diablo: grönt ska det vara på marken :great: Hälsa de dina.Mvh Måne som ska hälsa till de dina i byn där sonen ska övningsköra när far dricker chang hos dina svärföräldrar :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

När jag kom till en 70 sträcka så la jag mig på bromsen och tydligen så var han inte beredd på det för han blev som tokig när han var nära att köra in i mig.

Tro fan det. En snubbe gor nagot korkat och det forsoker du beivra genom att gora nagot annu mera korkat.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tro fan det. En snubbe gor nagot korkat och det forsoker du beivra genom att gora nagot annu mera korkat.

Så du menar att bara för han ligger 2-3m bakom mig ska jag inte bromsa ner från 90km/h till 70km/h som hastighetsbegränsningen är?

Det är hans ansvar att se till att han håller ett avstånd till framförvarande så han har möjlighet att stanna ifall denne bromsar inte jag.

Nu vet jag vad du syftar efter att jag tvärbromsade men så jäkla dum är jag inte så jag riskerar liv och lem på både han och mig.

Utan han satt och pratade i mobilen eller rent utav dagdrömde när han inte observerade att jag bromsade in för en lägre hastighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Så du menar att bara för han ligger 2-3m bakom mig ska jag inte bromsa ner från 90km/h till 70km/h som hastighetsbegränsningen är?

Det är hans ansvar att se till att han håller ett avstånd till framförvarande så han har möjlighet att stanna ifall denne bromsar inte jag.

Nu vet jag vad du syftar efter att jag tvärbromsade men så jäkla dum är jag inte så jag riskerar liv och lem på både han och mig.

Utan han satt och pratade i mobilen eller rent utav dagdrömde när han inte observerade att jag bromsade in för en lägre hastighet.

Avd: efterkonstruktion

ps. God Natt i stugorna

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Avd: efterkonstruktion

ps. God Natt i stugorna

Ja det är din åsikt och får stå för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är jättelåååångt. Jag har i min ungdom tillbringat tiden runt 1:a maj runt treriksröset några gånger, full vinter. Där körde vi fram till hotellet i Kilpisjärvi med snöskoter och vi var inte nyktra icon_baggirl.gif

Det jag minns var att det nästan var som i vilda västern där bargästerna fick lämna sin pistol innan dom gick in. I Kilpisjärvi fick gästerna lämna in knivarna i receptionen innan dom släpptes in. I samernas klädsel är en kniv i slidan minst lika självklar som en slips för oss andra.drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej DanneSurin,

Välkommen till MPR.

Ser att du varit medlem sedan 08 men att du inte producerat några inlägg ännu.

Kul att du medverkar och delar ut karma i alla fall. :)

Ser fram emot några inlägg med, du har säkert mycket att bidra med. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja det är din åsikt och får stå för dig.

När jag kom till en 70 sträcka så la jag mig på bromsen

ja det säger väl allt om din körfömåga , bromsar in gör man mjukt och inte som

du lägger dig på bromsen för att provocera fram bråk

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

När jag kom till en 70 sträcka så la jag mig på bromsen

ja det säger väl allt om din körfömåga , bromsar in gör man mjukt och inte som

du lägger dig på bromsen för att provocera fram bråk

Jag förstod att den formuleringen skulle få språkpoliser att kommentera.

För att klargöra det en gång för alla...jag ställde mig inte på bromsen utan jag bromsade in för att anpassa hastigheten till rådande hastighetsbegränsning.

Att han sen håller ett avstånd att han inte hinner ens se att mina bromsljus tändas är det ingen som bryr sig om.

Hade jag velat provocera fram bråk hade jag bromsat mycket tidigare och hårdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag förstod att den formuleringen skulle få språkpoliser att kommentera.

För att klargöra det en gång för alla...jag ställde mig inte på bromsen utan jag bromsade in för att anpassa hastigheten till rådande hastighetsbegränsning.

Att han sen håller ett avstånd att han inte hinner ens se att mina bromsljus tändas är det ingen som bryr sig om.

Hade jag velat provocera fram bråk hade jag bromsat mycket tidigare och hårdare.

Ja varför skrev du inte det från början då eller trodde du att du skulle få applåder för att du la dig på bromsen

så att en olycka kunde skett , Wille har rätt det där en efterkonstruktion när det inte gick hem i stugorna, god natt kör försiktigt och häng inte upp dig på andra trafikanter :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja varför skrev du inte det från början då eller trodde du att du skulle få applåder för att du la dig på bromsen

så att en olycka kunde skett , Wille har rätt det där en efterkonstruktion när det inte gick hem i stugorna, god natt kör försiktigt och häng inte upp dig på andra trafikanter :great:

Ja som sagt var ni får tro exakt vad ni vill :great:

Men det är tråkigt att hela tiden bli ifrågasatt om sanningshalten på detta forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...