Jump to content
IGNORERAD

avstånd mellan surin -pattaya


ban samet

Recommended Posts

hej är det någon som vet hur många mil det är i mellan surin och Pattaya tänkte ta hojjen ner till pattis ev. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ska man vara riktigt noga så är det 47 mil då staden ligger vid texten Mueang Surin

Herr Messersmithwink.gif

Kenneth

som åkte stäckan för någon månad sedan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja 52 mil stämmer inte, men då ser den vägbeskrivning Feggeliano hänvisar till ut att starta någon mil nordost om staden Surin.

Jag har kört sträckan ett otal ggr och senast stod trippmätaren på 42 mil när jag var framme. Visserligen startar vi inte i stan Surin utan i en by vid gränsen. Men sträckan bör vara ungefär lika lång.

Dessutom åker vi inte den väg som beskrivs i Feggelianos länk utan den färdbeskrivningen bör nog ändras till en kortare sträckning via provinserna Sa kaeo och Chachoengsao.

Brukar ta 7 tim när jag kör med familjen i bilen (matstopp, blöjbytestopp, toalettstopp, Sevenstopp osv) men tog bara exakt 5 tim när jag körde ensam en gång (inga stopp och högre fart).

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja 52 mil stämmer inte, men då ser den vägbeskrivning Feggeliano hänvisar till ut att starta någon mil nordost om staden Surin.

Jag har kört sträckan ett otal ggr och senast stod trippmätaren på 42 mil när jag var framme. Visserligen startar vi inte i stan Surin utan i en by vid gränsen. Men sträckan bör vara ungefär lika lång.

Dessutom åker vi inte den väg som beskrivs i Feggelianos länk utan den färdbeskrivningen bör nog ändras till en kortare sträckning via provinserna Sa kaeo och Chachoengsao.

Brukar ta 7 tim när jag kör med familjen i bilen (matstopp, blöjbytestopp, toalettstopp, Sevenstopp osv) men tog bara exakt 5 tim när jag körde ensam en gång (inga stopp och högre fart).

Håller med.. ganska exakt 40 mil från Prasat har mina trippmätare visat.

Ungefär 5.5 timme numera oavsett om man åker via Sa Kaeo/Wattana Nakon eller Pak Tong Chai/ Kabin.

Dubbelfiligt nästan hela vägen över Kabin men längre sträcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha okok :)

Jag hade ingen aning, aldrig kört sträckan - tog bara en sökning på google maps på "Surin" hehe

Hade "bara" felmarginal med 10-12 mil :whistle::bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

man tackar jag hade tippat max 8 timmar men hur fort körde du när du var ensam Kim ?jag tror att jag kör via buriram ock sakeo vad tror ni ? eftersom vi bor vid väg 2378 2.2 mil från satuk enda kruxet blir att hitta rätt i pattis ev.försöker jag att åka till jomtien först och checkar in sen ta bathbus in till byn för att träffa jobbar polarna 14 stycken blir det. Max 3 nätter permis får jag av tjejen sen upp till ban samet igen mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte att förglömma är betala 100baht till polisen stoppen som kan bli ett par stycken på vägen,

Link to comment
Dela på andra sajter

närå det har ju hänt nångång förut senast jag var nere så var det ovanligt mycket kontroller tom blåsa fick tajjarna göra men en 100 hundring fick man betala jag har kort på svärfarsan och dottern i plånboken så varje gång man blir kontaktad av polisen så råkar just dom korten komma upp och så vräker man ut sig paa och loo buriram och ser halvkorkad ut man har nog spart 2000--3000 bath igenom det med mc eller kasta cigerett eller papper på gatan mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med.. ganska exakt 40 mil från Prasat har mina trippmätare visat.

Ungefär 5.5 timme numera oavsett om man åker via Sa Kaeo/Wattana Nakon eller Pak Tong Chai/ Kabin.

Dubbelfiligt nästan hela vägen över Kabin men längre sträcka.

Tycker vägen över Watthana Nakhon är skitbra, visserligen inte dubbelfiligt norrut just därifrån men jättebra väg och låg trafikintensitet. Testade även en av 3 ggrs körning till Bangkok i vintras att ta just den vägen istället för att köra via Korat. Vid Chashoengsao tog vi vägen mot Bangkok istället för att passera på 331:an mot Rayong. Blev ganska exakt samma avstånd Byn-Bkk den vägen som via Korat, men större delen av vägen med betydligt lägre trafikintensitet.

Förresten att köra längs 24:an mellan Prasat och Nang rong är ju rena mardrömmen, massor av tung trafik och jojo-körning. Så jag kör numera alltid den lilla vägen Phanom Dong rak-Ban Kruat-Lahan sai fram till Non Din Daeng och 348:an när vi kommer från eller till Kapchoeng. En kurvig och smal väg men med många vackra vyer, bra vägbeläggning och dessutom något kortare för oss.

Hoppas dock på vägsatsningar sträckan Nang rong-Ubon längs 24:an som ju är otroligt trafikintensiv och känns riktigt farlig.

Ban Samet... Den gången jag körde på prick 5 tim så hade jag en förskräcklig tur med trafikljusen, som är många på sträckan Chachoengsao-Rayong, stannade inte en sekund någonstans för paus samt körde så fort vår gamla dieselpickup klarar av utan att skära ihop (vilket inte är att räkna som raketfart precis).

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu ska du inte vara blygsam Kim!

Fick gasa som f-n för att hänga med till gränsmarknadenyes.gif

Fast en hel del dieselavgaser fick man inhaleradrinks.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...