Jump to content
IGNORERAD

Thaksin den store ledaren och folkets hjälte


Vaxet

Recommended Posts

I ett videotal till sin röda arme sa Thaksin följande.

Abhisit är mentalt störd och kommer ta till våld eftersom han är psykiskt lika sjuk som Hitler, ja Hitler och Abhisit är mycket lika.

Abhisit omger sig bara med homosexuella och dessa är mentalt störda.

Regeringen har förgiftat vattnet för de röda i Bangkok och dessutom så betalar regeringen dem för att sluta protestera och åka hem.

http://www.thaivisa.com/forum/Thaksin-Draws-Comparison-Abhisit-t348389.html

Min kommentar: Lögner och fördomar är det som kommer ur munnen på den av vissa så uppskattade ledaren, hela världen häpnar, och förstår mer och mer varför han blev avsatt.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    6

  • Poffa

    4

  • måne

    2

  • MaiChai

    2

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

- och han som skrivit att Thaksin sa allt detta heter "webfact" och må antas vara helt neutral i sammanhanget.

Det tror iaf jag.

Plus för länken

Glada hälsningar GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

det vet väl alla , att alla politiker är JUST psykiskt SJUKA, oavsett var dom kommer ifrån. titta bara på t ex. Berlosconi. den största politiker som älskar sig själv o ingen annan, tycker han liknar Tahksin i sitt agerande på den politiska banan.sen kan vi ta Olof Palme, lika sjuk som alla andra i sin omgivning,sen har vi ju Idi Amin. stor sjuk Man,sen har vi ju Marcos på Phillipinerna, lika sjuk den med om alla dwm andra,och denna beskrivning är ju som sagt bara en bråkdel av det som finnes,men vi ska inte glömma den största lögnaren President NIXON USA, ochså en myket psykiskt labil man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som vill skratta (gäller er som inte gillar Thaksin) kan läsa kommentarerna (scrolla ner) från länken till Thaivisa, mycket underhållande. :D

Ni som vill gråta (gäller er som gillar Thaksin) kan läsa kommentarerna från länken på Thaivisa, ledsamt att folk inte fattat Thaksin storhet. :ironi:

http://www.thaivisa.com/forum/Thaksin-Draws-Comparison-Abhisit-t348389.html

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar på kommentarerna på thaivisa som om dom trodde på att Thaksin verkligen hade gjort detta uttalande.

Inte för att jag har alltför höga tankar om den mannen, men den här "nyheten" är givetvis en bluff.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar på kommentarerna på thaivisa som om dom trodde på att Thaksin verkligen hade gjort detta uttalande.

Inte för att jag har alltför höga tankar om den mannen, men den här "nyheten" är givetvis en bluff.

Poffa

Njae, var inte så säker på det, Thaivisa brukar inte skruva nyheter, ej heller falsifiera dessa.

Ännu en länk.

http://www.thailandoutlook.tv/tan/ViewData.aspx?DataID=1026349

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En kvinnlig reporter ställde frågan på Al-Jazera till honom om hur han kunnat hamna i den situation han befinner sig.

Den gode doktorn tänker efter ett tag och sedan berättar han att det troligen beror på dålig karma från något negativt han gjort I ETT TIDIGARE LIV. :lol:

Självinsikt tycks inte vara den mannens starkaste sida.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis låna datorn av frugan, astv står på hela dagarna. Igår visades ett inslag där den store fadern talade till de små rödmyrorna och enligt henne så skrek han ut att

Thailand behöver inte något kunga hus och att den kungliga familjen borde försvinna, sedan började datorn att buffra så hon kunde inte höra fortsättningen eller komentaterns

inlägg, men som thai reagerade hon kraftigt för ett påhopp på de kungliga, fortsätter han i den stilen så har han förhoppningsvis snart skjutet sig i båda fotterna och med grovt hagel

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja jag tvivlar på sanningshalten.

Förvisso har tungat slutit lite några gånger tidigare men inte flera upprepade anklagelser. Påståenden som i det här landet garanterat leder till ett åtal, och nästan lika garanterat en fällande dom.

Visserligen har "de röda", om de återtar makten, lovat att fixa en lag som ger Thaksin amnesti. En ytterstosmakliga lag.

När en PM fastnar med fingrarna i syltburken så fixar partikollegorna en lag som sätter hela domstolsväsendet ur spel och friar en person, hur skyldig han än är.

För att denna osmakliga lag ska framstå som mindre osmaklig så är förslaget att det "bara" ska gälla för brott som inträffade före militärkuppen och inte kunna användas för kommande brott och då vore jag dagens uttalande än mer märkligt eftersom en amnesti i enlighet med gällande förslag inte skulle ge skydd för dagens påstådda uttalande.

Är uttalandet sant så lär det komma bekräftelse från andra källor.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nja jag tvivlar på sanningshalten.

Förvisso har tungat slutit lite några gånger tidigare men inte flera upprepade anklagelser. Påståenden som i det här landet garanterat leder till ett åtal, och nästan lika garanterat en fällande dom.

Visserligen har "de röda", om de återtar makten, lovat att fixa en lag som ger Thaksin amnesti. En ytterstosmakliga lag.

När en PM fastnar med fingrarna i syltburken så fixar partikollegorna en lag som sätter hela domstolsväsendet ur spel och friar en person, hur skyldig han än är.

För att denna osmakliga lag ska framstå som mindre osmaklig så är förslaget att det "bara" ska gälla för brott som inträffade före militärkuppen och inte kunna användas för kommande brott och då vore jag dagens uttalande än mer märkligt eftersom en amnesti i enlighet med gällande förslag inte skulle ge skydd för dagens påstådda uttalande.

Är uttalandet sant så lär det komma bekräftelse från andra källor.

Poffa

Hej

Jag är nog inne på samma linje som du om det här, ett klassiskt sätt att misskreditera och bespotta, man får ta det mesta som skrivs med både en och två nypor salt

i en sån här och liknande konflikt, smutskastning har använts som vapen i alla tider.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är nog inne på samma linje som du om det här, ett klassiskt sätt att misskreditera och bespotta.

Mvh Isan Lover

sicken högoddsare! :D

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja jag tvivlar på sanningshalten.

Förvisso har tungat slutit lite några gånger tidigare men inte flera upprepade anklagelser. Påståenden som i det här landet garanterat leder till ett åtal, och nästan lika garanterat en fällande dom.

Visserligen har "de röda", om de återtar makten, lovat att fixa en lag som ger Thaksin amnesti. En ytterstosmakliga lag.

När en PM fastnar med fingrarna i syltburken så fixar partikollegorna en lag som sätter hela domstolsväsendet ur spel och friar en person, hur skyldig han än är.

För att denna osmakliga lag ska framstå som mindre osmaklig så är förslaget att det "bara" ska gälla för brott som inträffade före militärkuppen och inte kunna användas för kommande brott och då vore jag dagens uttalande än mer märkligt eftersom en amnesti i enlighet med gällande förslag inte skulle ge skydd för dagens påstådda uttalande.

Är uttalandet sant så lär det komma bekräftelse från andra källor.

Poffa

På samma sätt kan publicerat förtal leda till åtal.

TAN-network är iofs helgula så det är inte otänkbart att de bara valt godbitar ur Thaksins tal och förmedlat på ett sätt som kanske inte är helt ok, varpå den här bilden framkommer.

Men.. jag tar det inte för osannolikt att han sagt en del dumma saker i förlustögonblicket. Han inser ju nog själv att det är över nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara beklaga att jag hade allt for hoga tankar om Thaksin igar. Aven om de inte ar speciellt hoga.

Nu har det kommit bekraftelse pa Thaksins uttalande.

Jag kunde bara inte tro att han var sa forbannat korkad sa att han helt i onodan drar pa sig ytterligare ett atal for fortal.

Nagot av ett "standardstraff" for fortal i Thailand ar tva ars fangelse.

Men det ar klart. De roda lyckas val pa nagot satt fa aven en fartalsdom att bli en politisk dom.

Nu vantar jag med spanning pa ett uttalande fran IL

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är otroligt att ni försvara dessa lagar.

Jag håller med Wolfgang och flera här att vissa svenskar är förtryckar som tycker det är ok att kränka andra människor.

Moo

Ändrades av Mooauan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, nu vet vi att Thaksin har sagt detta och javisst han hamnar i en rättssal igen.

http://www.bangkokpost.com/news/local/171974/pm-to-take-legal-action-thaksin

Även jag trodde igår att t.o.m. Thaksin kanske inte kunde vara så korkad att han uttryckt dessa ord, men så korkad är han.

En hel värld skakar på huvudet och hoppas för Thailands skull att han aldrig kommer bli inblandad i politiken igen.

Själv ler jag skadeglatt och väntar på vad hans MPR anhängare skall försvara honom med denna gång.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Så maktgalen och tokig är han tydligen.Nu kan det väl knappast finnas någon här(möjligen en)som kan försvara en så desperat person som Thaksin :suicide: hoppas för thailands väl att han aldrig sätter sin fot där igen(om det inte är i fängelse)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det månne så att Thaksins fanclub här på MPR försöker tiga ihjäl denna tråd? :whistle:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är givetvis bara propaganda från de rika, adeln och makteliten i Bangkok!

Abbhisit som Hitler, pffffttt. Han har en lång väg att vandra för att nå upp till honom

Abhisit är inte ens folkvald som Hitler var, Abhisit har inte ens blivit avsatt med militärens hjälp som Hitler blev. Abhisit kan inte hjärntvätta sina anhängare som Hitler kunde, Abbhisit kan inte kontrollera media lika bra som Hitler kunde...

Listan kan göra lång på skillnader och när jag tänker efter finns det en annan folkvald ledare i Thailand som blivit lika illa behandlad av makteliten som Hitler blev?

Nu är det bästa att stänga av hjärnan igen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det hörs ibland att Thaksin är slut, men jag tycker att det verkar vara ”business as usual” för Dr Thaksin och hans familj.

Alltid tycks han vara på G med diverse affärer och udda affärspartner och allianser.

Säga vad man vill om Dr T, men han tycks i alla fall vara en pragmatisk person och ta den politiska cirkusen i Thailand med ett visst lugn. Med lyxliv i Dubai, polare med Hun Sen, medborgare och hotellägare i Montenegro, och med ett användbart Schengenvisa i passet lär väl inte tillvaron bli speciellt besvärlig för honom och hans barn. Detsamma kommer nog inte att gälla för många av hans anhängare i Thailand.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/03/18/politics/Thaksin-and-children-to-fly-to-Dubai-soon-his-son-30124951.html

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/172000/govt-thaksin-harder-to-catch-now

Blir han nu inte benådad som de RÖDA tidigare har ansökt om, så får han väl hålla sig borta från Thailand till år 2018, och därefter är han ju fri att återvända utan att riskera att behöva sitta av fängelsestraffet. Preskriptionstiden är 10 år för det brott som han är dömd för.

Det kan gå snabbare än så med preskriptionstiden om det nu är så att han har en ”deal” med Kronprinsen utifall att kungen kastar in handuken innan år 2018. Därefter kan ju Thaksin göra politisk ”comeback” och tillsammans med Kronprinsen kan de sedan börja dela upp ”bytet” som ”The Crow Property Bureau” förvaltar (Siam Cement, Siam Commercial Bank, mm). De tillgångarna är ju långt mycket större än de ”futtiga” miljarder som nu har beslagtagits från Thaksin.

http://www.crownproperty.or.th/en/vision/investment.html

http://www.thaindian.com/newsportal/world-news/former-thai-premier-thaksin-sentenced-to-two-years-lead_100109894.html

Ha de bra,

SiamNilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart ska man hårdra det hela så har ju Il rätt i att Thaksin ger pengar till de som väljer hans sida. Där någonstans slutar det ideologiska tänkandet för honom.

Sedan undrar man ju lite vad som händer med de stackars fattiga bönderna nere i Södern som inte valt Thaksins sida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ronoh.

Översättningen stämmer inte, men vad det är han försöker säga är inte lätt att begripa.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Såklart ska man hårdra det hela så har ju Il rätt i att Thaksin ger pengar till de som väljer hans sida. Där någonstans slutar det ideologiska tänkandet för honom.

Sedan undrar man ju lite vad som händer med de stackars fattiga bönderna nere i Södern som inte valt Thaksins sida?

Ronho, ja vad händer med de fattiga i södra Thailand?

Eftersom Thaksin är mindre nationalistisk och mer pragmatisk av sig så är det väl inte uteslutet att han kommer att erbjuda de i söder ett visst självstyre i en del av södra Thailand där Pulo och en del andra muslimska klanledare kan få dela upp godbitarna mellan sig. Underförstått alltså att de stödjer Thaksin i ett kommande val. Dvs vanlig politisk ko-handel där man tar och ger (och glömmer gammalt groll), och de fattiga brukar ju göra (rösta) som de deras inflytelserika ledare säger åt dem att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

SN,

vad jag vet som omfattas inte Montenegro av schengenavtalet? Så ett medborgarskap där öppnar inga dörrar för Thaksin in i Europa.

Sen undrar jag vad de röda har emot homosexuella?

Först var det pride festivalen i Chinag Mai som fick avlysas efter hot om våld från de röda och nu Thaksins utfall mot homosexuella?

Det är väl inte en speciellt buddhistisk syn på sina medmänniskor?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...