Jump to content
IGNORERAD

Vad saknade de våra när dom kom till sverige


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken

Ni som kan och har tips. Vad ska man tänka på innan frugan anländer. I matväg T.ex eller saker som borde finnas i gemensamma hemmet när tiracen med familj dyker upp. Alltså samma dag eller dom första dagarna. Handla mat i Asien affär är en sak jag kommer på. MER MER MER. Vill ha tips

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    11

  • Repe

    5

  • GammalDansken

    4

  • Kalas

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tror inte du ska tänka för mycket, Det ordnar sig ändå.

Det blir nog roligare för henne och hänga med ut och leta upp allt det där som du inte köpte.

Bara en tanke

Lycka till

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med föregående talare, det kommer att bli roligare om ni går ut tillsammans och handlar, men om du ändå vill fixa lite innan dom kommer kan du ju ev köpa några varma tröjor,jackor,mössor självklart beroende på när dom kommer, men som det är nu är det ju rätt kallt fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Riskokaren beställd. Varma tröjor inhandlade. Självklart ska vi gå ut och handla. fattas bara annat. Såklart ris i massor. Vad jag tänkte på att allt kan vara lite rörigt i början. Det var därför

Link to comment
Dela på andra sajter

Riskokaren beställd. Varma tröjor inhandlade. Självklart ska vi gå ut och handla. fattas bara annat. Såklart ris i massor. Vad jag tänkte på att allt kan vara lite rörigt i början. Det var därför

Fisksås (nam pla) olja (till matlagningen) ägg. Då klarar hon sej den första dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det är viktigt att utrusta ungkarlslyan med lite tjejsaker, tex diskborste.

Omtänksamme Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag bor i stockholm. Vi testar väl Asian Market på olof palmes gata. Ska väl finnas en affär i Haninge också har jag för mig. Måste väl ha alternativ

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Fisksås hade jag ingen tanke på. Olja . Är det någon speciel sort som thaidamerna använder. Ägg verkar lätt. Min fru gillar ägg med soya sås

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Katthalsband, kattlåda och kattsand. Oj såg att du skrev fru läste siamesisk kattunge.

Verkar märkligt att du skall behöva fråga andra än din fru vad det är som hon vill att det skall

finnas hemma hos er.

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Katthalsband, kattlåda och kattsand. Oj såg att du skrev fru läste siamesisk kattunge.

Verkar märkligt att du skall behöva fråga andra än din fru vad det är som hon vill att det skall

finnas hemma hos er.

Fast hon har ju inte kommit än. Och, har familjen med sig.

Jag skulle oxå ha nervösa funderingar, om det är första gången. :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai Fong i Märsta har stort sortiment och bra priser på thaimat eftersom dom är grossister.Har träffat folk från hela mellansverige där.Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Fisksås hade jag ingen tanke på. Olja . Är det någon speciel sort som thaidamerna använder. Ägg verkar lätt. Min fru gillar ägg med soya sås

Hos oss andvänder vi vanlig solrosolja.

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke

Fast hon har ju inte kommit än. Och, har familjen med sig.

Jag skulle oxå ha nervösa funderingar, om det är första gången. :-)

mvh

Troligen bör man väl träffat frun innan personen kommer hit. Och jag antar att dom kan kommunicera

med varandra.

Så för att vara mer konkret , vad frun med familj kommer att anse vara oumbärligt i matväg

är nog ej någon vi utan endast dom själva kan svara på. Så mitt tips om dom nu landar på arlanda är väl

att gemensamt bege sig till Thai Fong som ligger i Märsta som är väldigt nära arlanda.

Vem vet frun kanske är fiskallergiker då är fisksås direkt olämpligt. Är du med hur jag tänker.

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon speciel sort som thaidamerna använder.

Här kör vi med, majs- och jordnötsolja! yes.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

En mortel är ett måste, men inte en liten utan en stor en som i Thailand + grejor för att ångkoka sticky rice

Kan inhandlas på Thai Fong i Märsta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En mortel är ett måste.

Eller, 2! crazy.gif

En för Som Tam och en för allt annat!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen bör man väl träffat frun innan personen kommer hit. Och jag antar att dom kan kommunicera

med varandra.

Så för att vara mer konkret , vad frun med familj kommer att anse vara oumbärligt i matväg

är nog ej någon vi utan endast dom själva kan svara på. Så mitt tips om dom nu landar på arlanda är väl

att gemensamt bege sig till Thai Fong som ligger i Märsta som är väldigt nära arlanda.

Vem vet frun kanske är fiskallergiker då är fisksås direkt olämpligt. Är du med hur jag tänker.

Måste nog hålla med denna groggare att det bästa är nog att inte göra nåt innan, de lär väl ha väskorna fyllda med mat ändå, sen så finns det ju massa olika typer av ris, olja m.m., så låt henne välja vad som är bra. Du är väl ändå tänkt att bara vara bankomaten, till att börja med åtminstone. Samma med kläder, låna ihop lite palter men låt tiracen köpa vad hon vill, kanske kan bli nån onödig konflikt med färger, röd, gul, vit...

Resten av familjen får väl stå ut med vad du kan uppbringa från Myrorna eller nåt... De lär väl inte ha några större preferenser eller ska stanna så länge antar jag.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Måste nog hålla med denna groggare att det bästa är nog att inte göra nåt innan, de lär väl ha väskorna fyllda med mat ändå, sen så finns det ju massa olika typer av ris, olja m.m., så låt henne välja vad som är bra. Du är väl ändå tänkt att bara vara bankomaten, till att börja med åtminstone. Samma med kläder, låna ihop lite palter men låt tiracen köpa vad hon vill, kanske kan bli nån onödig konflikt med färger, röd, gul, vit...

Resten av familjen får väl stå ut med vad du kan uppbringa från Myrorna eller nåt... De lär väl inte ha några större preferenser eller ska stanna så länge antar jag.

Rött och vitt är aldrig fel.

Kläder eller vin.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du har en bra butik nära dej Matdax i Hagsätra. Rapsolja är den bästa oljan att laga mat med.

mvh Repe :drinks:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, att blanda röda och gula kläder är endast rekommendabelt för gravt färgblinda.

Modeoraklet Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En relativt stor och bekväm dubbelsäng som inte knarrar alltför mycket kan väl vara ett bra tips.

Å andra sidan är ju thaiare något mer naturnära vad gäller det sexuella än vad mer pryda svenskar är.

Själv har jag pippat tjejer utan problem när tre andra tjejer legat i samma rum och spänt lyssnat på akten.

Så en knarrande säng är nog inga problem.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

En relativt stor och bekväm dubbelsäng som inte knarrar alltför mycket kan väl vara ett bra tips.

Å andra sidan är ju thaiare något mer naturnära vad gäller det sexuella än vad mer pryda svenskar är.

Själv har jag pippat tjejer utan problem när tre andra tjejer legat i samma rum och spänt lyssnat på akten.

Så en knarrande säng är nog inga problem.

BTT

Jaha, så hur ska du ha det? Knarrande eller inte?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...