Jump to content
IGNORERAD

Ganska billigt men fin hotell rekommendation


Spiderboy

Recommended Posts

Jag ska åka till Thailand 1 Juni 30 Juni

Försöker hitta billigt hotell för dem dagarna... vill bo runt Bangkok, Pattaya eller något inte allt för dyrt då jag inte har så mycket pengar.

Kanske totalt månad 20 000-25 000 baht för boende.

Gärna med pool, nära havet eller super market etc.,!!!!!

Gärna flera olika ställe typ, olika hotell, resorts etc., kommer åka runt olika ställe så kanske max 1500 baht per natt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Spiderboy

    9

  • Serath

    3

  • broder tuk tuk

    2

  • Posten Berit

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Plätt

Jag ska åka till Thailand 1 Juni 30 Juni

Försöker hitta billigt hotell för dem dagarna... vill bo runt Bangkok, Pattaya eller något inte allt för dyrt då jag inte har så mycket pengar.

Kanske totalt månad 20 000-25 000 baht för boende.

Gärna med pool, nära havet eller super market etc.,!!!!!

Gärna flera olika ställe typ, olika hotell, resorts etc., kommer åka runt olika ställe så kanske max 1500 baht per natt

Enklast är väll att hyra en lägenhet 1 mån typ 10-12000:- Baht sen resa runt ha lägenheten som bas.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Enklast är väll att hyra en lägenhet 1 mån typ 10-12000:- Baht sen resa runt ha lägenheten som bas.

Mvh.Plätt

Då är det lågsäsong så det kommer inte vara svårt att hitta billigt boende. Det går även att pruta när man väl är på plats särskilt om du ska stanna flera dagar på samma ställe.

För 1500 battingar får du rätt najs boende i alla fall utanför Bangkok.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det lågsäsong så det kommer inte vara svårt att hitta billigt boende. Det går även att pruta när man väl är på plats särskilt om du ska stanna flera dagar på samma ställe.

För 1500 battingar får du rätt najs boende i alla fall utanför Bangkok.

Hej

Har du tips på några bra ställe? 5-7 dagar kommer jag stanna varje ställe.

Så här ser planeringen ut ungefär 2 ankomst då kommer jag stanna till 7-8 ungefär, sen vidare till Hua Hin, Pattya eller liknande ungefär 5 dagar och vidare till Norr (bor hos släkt) sen kanske tillbaka utanför Bangkok område.

Bra boende vid några av platserna, rekommendationer? Gärna vid strand etc.,

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis vad jag söker också, Skall ner i Juli och sitter och funderar på lägenhet eller hotell.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har du tips på några bra ställe? 5-7 dagar kommer jag stanna varje ställe.

Så här ser planeringen ut ungefär 2 ankomst då kommer jag stanna till 7-8 ungefär, sen vidare till Hua Hin, Pattya eller liknande ungefär 5 dagar och vidare till Norr (bor hos släkt) sen kanske tillbaka utanför Bangkok område.

Bra boende vid några av platserna, rekommendationer? Gärna vid strand etc.,

Du behöver ju inte boka något?

Men annars så sök på och lägg upp resan där och boka in allt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan biljetten ;)

Fick tips om denna, http://www.thegreenbells.com/onnut/english/promotion.htm låter verkligen bra

Menar att du inte behöver boka nått hotell, Ta dan som den kommer och leta upp ett hotell på respektive ort du är på.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Jag skulle ha hyrt lägenhet som bas, inte konka runt med resväska hit och dit men vi är olika alla.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jag har bokat flertalet gånger via Agoda.com Dom har bra priser. Oftast har det varit billigare än att fråga direkt på plats. Om inte annat ger dig en fingervisning på vad det kostar.

Mindre hotell och inte så lyxiga är lättare att pruta på enligt mina erfarenheter.

Sist i Pattaya bodde jag på A-one vilket du får för ca 1700 B + bokningsavgift under lågsäsongen. Fint ställe nära stranden men kommer själv inte bo där igen. Inget för mig. Kommit fram till att jag gillar små personliga hotell.

http://www.agoda.se/asia/Thailand/Pattaya/a_one_the_royal_cruise_hotel.html

Några på forumet verkar bo på detta ställe. Har tydligen egen strand. Ingen aning vad det kostar:

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

oki jag ska kontakta folk nere i Thailand och boka åt mig smile.gif

Gjorde så de första gångerna (bad folk boka åt mig) men när jag sedan kom fram

var det inte bokat alls. Fick uppfattningen att utan pengar på bordet, ingen bokning.

Inga problem iofs.

Det ska till mycket innan mindre hotell tackar nej när du kommer dit fysiskt.

På nåt sätt lyckas man alltid fixa fram ett rum.

Kanske nån annan får bo i städskrubben under tiden :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde så de första gångerna (bad folk boka åt mig) men när jag sedan kom fram

var det inte bokat alls. Fick uppfattningen att utan pengar på bordet, ingen bokning.

Inga problem iofs.

Det ska till mycket innan mindre hotell tackar nej när du kommer dit fysiskt.

På nåt sätt lyckas man alltid fixa fram ett rum.

Kanske nån annan får bo i städskrubben under tiden :-)

mvh

Tack, i såna fall skickar jag pengar iförväg ;) tack för tipset :P slipper värsta misstaget hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bokat flertalet gånger via Agoda.com Dom har bra priser. Oftast har det varit billigare än att fråga direkt på plats. Om inte annat ger dig en fingervisning på vad det kostar.

Mindre hotell och inte så lyxiga är lättare att pruta på enligt mina erfarenheter.

Sist i Pattaya bodde jag på A-one vilket du får för ca 1700 B + bokningsavgift under lågsäsongen. Fint ställe nära stranden men kommer själv inte bo där igen. Inget för mig. Kommit fram till att jag gillar små personliga hotell.

http://www.agoda.se/...uise_hotel.html

Några på forumet verkar bo på detta ställe. Har tydligen egen strand. Ingen aning vad det kostar:

Jag har bokat flertalet gånger via Agoda.com Dom har bra priser. Oftast har det varit billigare än att fråga direkt på plats. Om inte annat ger dig en fingervisning på vad det kostar.

Mindre hotell och inte så lyxiga är lättare att pruta på enligt mina erfarenheter.

Sist i Pattaya bodde jag på A-one vilket du får för ca 1700 B + bokningsavgift under lågsäsongen. Fint ställe nära stranden men kommer själv inte bo där igen. Inget för mig. Kommit fram till att jag gillar små personliga hotell.

http://www.agoda.se/...uise_hotel.html

Några på forumet verkar bo på detta ställe. Har tydligen egen strand. Ingen aning vad det kostar:

http://www.maipenrai...resort-Pattaya/

Hej, A-one blev lite dyrt per natt 2000, om det kommer bokningsavgift så blir det 2000+

-_- men den ser fint ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

villa panalee Pattaya pool på taket internet på rummen 1000 bath 2 år gammalt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nasa Vegas Hotel gör reklam nu, från 4000 Baht/månad stämmer dock ej med priserna på hemsidan, så det blir nog till att ringa:

http://www.nasavegashotel.com/map.html

Ha en bra dag!

:wai:

Ser också väldigt bra ut iaf på pappret, ska skicka folk och kolla läget :) Tack för bra tips! men det går inte boka på internet...?!

Ändrades av Spiderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Spiderboy. Du behöver inte boka i förväg överhuvudtaget som flera redan påpekat. Den period du kommer vara i Thailand har 99% av alla hotell lediga rum, dom allra flesta är inte ens halvbelagda.

Bara att trampa in på vilket hotell som helst där du tycker det ser fint ut och be att få titta på rummen. Bor du där längre än en natt så fråga alltid efter mängdrabatt, dom flesta sänker utan vidare priset 10-20% till alla som frågar. Dom som inte frågar får skylla sig själv.

Ps Jag har tillämpat princien att resa runt i Thailand utan något bokat 13 år i rad nu och jag har hitills aldrig behövt sova på gatan. Och då kan jag väl tillägga att jag spenderat ca 4 mån per år i landet under dom 13 åren och brukar hinna med att bo på runt 25 olika hotell per år. Så du behöver inte oroa dig, det finns alltid rum lediga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Rest runt i landet under 13 år!

Tröttnar man inte på att kuska runt med ryggsäck och leta hotel i trista byhålor efter så lång tid?

För sanningen är ju att de flesta städer och byar runt om i Thailand har ungefär samma stuk över sig.

Samma marknader, samma family mart och seven eleven butiker, samma KFC och Burger King, samma Big C och samma kyckling och nudelställen.

Skillanden är väl att det är fuktigare och klibbigare i södra delarna.

Har man sett en by så har man i stort ett sett alla.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

...nä då är det bättre att sitta utanför samma 7-11 i Naklua i sangsomdimman hela semestern.. Har man sett ett 7-11 har man ju sett alla :prank:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Kim!

Rest runt i landet under 13 år!

Tröttnar man inte på att kuska runt med ryggsäck och leta hotel i trista byhålor efter så lång tid?

För sanningen är ju att de flesta städer och byar runt om i Thailand har ungefär samma stuk över sig.

Samma marknader, samma family mart och seven eleven butiker, samma KFC och Burger King, samma Big C och samma kyckling och nudelställen.

Skillanden är väl att det är fuktigare och klibbigare i södra delarna.

Har man sett en by så har man i stort ett sett alla.

BTT

Jag tycker även att myggorna skiljer sig mellan landets alla delar, men det är ju absolut ingen anledning att åka runt för att testa dem. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr knasen!

Nu är det ju inte själva seven eleven butiken i Naklua som attraherar utan mer atmosfären utanför med riklig tillgång till billig mat och dryck på nära avstånd.

En utmärkt plats att ex fylla på sprittarmen innan man beger sig ut på barsafari i området.

Kan man imundiga en billig förfylla innan man äntrar barerna så kan man ju komma väl i trimm för nattens aktiviteter.

Tusan så mycket trevligare att sitta och språka med tyskar och andra nationaliteter än att sitta på hotelrummet och se kabeltvfilm och supa.

Sedan är ju som sagt just placeringen utanför seven i Naklua utmärkt som raggningsplats för att slippa betala barfinen.

Sedan är det ju ochså så att man oftast hamnar i närheten av där man bor när det gäller att äta och umgås i Pattaya.

När jag bodde i south Pattaya så hade man ju andra vattenhål så att säga.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Sjysst pris! Kommer definitivt att bo där några dagar biggrin.gif

Priserna som dom har går att pruta på, när jag bodde där skulle rummet kosta 1400 B i oktober men fick det för 700 B, trevlig personal å 100 meter till stranden, säg att du är Björns kompis från sverige

Du behöver bara ringa å boka så är det klart

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...