Jump to content
IGNORERAD

Lite positiva artiklar


Serath

Recommended Posts

Aftonbladet fick mig att förvånas idag, Artiklar med positiv vinkling om thai förhållanden.

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6784811.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6784953.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6785005.ab

Hoppas vi får se mer skrivas i positiv anda framöver.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det var ju kul med lite positvt efter alla tråkiga skriverier, inte minst i Aftonbladet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Men det var ju en av dom som var riktigt fånig borde nog hållits kvar hemma i köket med mammas kjol att hålla sig i!

Det ytterst sällan man ser annonser som lyder: ”Ung, välbärgad och snygg thailändska söker gammal svensk gubbe, gärna utan inkomst”.

Daniel Pernikliski

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det var ju en av dom som var riktigt fånig borde nog hållits kvar hemma i köket med mammas kjol att hålla sig i!

Det ytterst sällan man ser annonser som lyder: ”Ung, välbärgad och snygg thailändska söker gammal svensk gubbe, gärna utan inkomst”.

Daniel Pernikliski

Jo nått skit måste dom ju försöka klämma in, Ganska löjlig artikel men ändå inte i samma negativa anda som tidigare utan i mer mildare tongångar.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är naturligtvis enkelt och populärt att skriva att Thailändskor söker sig hit till svenska män i syfte att få det ekonomiskt bättre, och att bara några enstaka kvinnor gör det med hänvisning till "äkta" kärlek. Om de nu skulle vilja välja en partner som kan ge dem en bättre ekonomisk plattform - är det då så himla farligt och omoraliskt?

Får man fråga hur många svenska kvinnor som faller för svenska män som uppenbarligen har en sämre ekonomi än vad dessa svenska kvinnor själva har? Svaret är med största säkerhet någon enstaka promille!

- Jag känner då inte till något harmonioskt svenskt par där kvinnan har bättre jobb och större inkomster än hennes svenska man.

I de få fall där detta ojämlika förhållande förekommer så kan det bland kvinnorna bara accepeters om mannen är betydligt yngre - det är ju nästan lite coolt att i dagens Sverige kunna ha en egen "Toy-boy".

Kvinnor sägs ju självständigt förverkliga sin egen sexualitet när de väljer en ung attraktiv partner, medans männen bara beskrivs som gubbsjuka svin om de gör det samma.

Exempel:

En svensk man och en svensk kvinna träffas på en dejt i förhoppningen att det ska leda till något mera.

Redan bland det första som kvinnan säger så kommer alltid en specifik fråga till mannen:

- Vad jobbar du med då?

Varför frågar hon detta?

- Jo av den enkla anledningen att yrket avslöjar hans ekonomiska och sociala status.

Snabbt kan hon då avgöra om det ska bli något mer än ett "one night stand".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är naturligtvis enkelt och populärt att skriva att Thailändskor söker sig hit till svenska män i syfte att få det ekonomiskt bättre, och att bara några enstaka kvinnor gör det med hänvisning till "äkta" kärlek. Om de nu skulle vilja välja en partner som kan ge dem en bättre ekonomisk plattform - är det då så himla farligt och omoraliskt?

Får man fråga hur många svenska kvinnor som faller för svenska män som uppenbarligen har en sämre ekonomi än vad dessa svenska kvinnor själva har? Svaret är med största säkerhet någon enstaka promille!

- Jag känner då inte till något harmonioskt svenskt par där kvinnan har bättre jobb och större inkomster än hennes svenska man.

I de få fall där detta ojämlika förhållande förekommer så kan det bland kvinnorna bara accepeters om mannen är betydligt yngre - det är ju nästan lite coolt att i dagens Sverige kunna ha en egen "Toy-boy".

Kvinnor sägs ju självständigt förverkliga sin egen sexualitet när de väljer en ung attraktiv partner, medans männen bara beskrivs som gubbsjuka svin om de gör det samma.

Exempel:

En svensk man och en svensk kvinna träffas på en dejt i förhoppningen att det ska leda till något mera.

Redan bland det första som kvinnan säger så kommer alltid en specifik fråga till mannen:

- Vad jobbar du med då?

Varför frågar hon detta?

- Jo av den enkla anledningen att yrket avslöjar hans ekonomiska och sociala status.

Snabbt kan hon då avgöra om det ska bli något mer än ett "one night stand".

Jo du har nog rätt, Återstår att se om den skada tidningar och TV gjort den sista tiden går att reparera.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det är naturligtvis enkelt och populärt att skriva att Thailändskor söker sig hit till svenska män i syfte att få det ekonomiskt bättre, och att bara några enstaka kvinnor gör det med hänvisning till "äkta" kärlek. Om de nu skulle vilja välja en partner som kan ge dem en bättre ekonomisk plattform - är det då så himla farligt och omoraliskt?

Får man fråga hur många svenska kvinnor som faller för svenska män som uppenbarligen har en sämre ekonomi än vad dessa svenska kvinnor själva har? Svaret är med största säkerhet någon enstaka promille!

- Jag känner då inte till något harmonioskt svenskt par där kvinnan har bättre jobb och större inkomster än hennes svenska man.

I de få fall där detta ojämlika förhållande förekommer så kan det bland kvinnorna bara accepeters om mannen är betydligt yngre - det är ju nästan lite coolt att i dagens Sverige kunna ha en egen "Toy-boy".

Kvinnor sägs ju självständigt förverkliga sin egen sexualitet när de väljer en ung attraktiv partner, medans männen bara beskrivs som gubbsjuka svin om de gör det samma.

Exempel:

En svensk man och en svensk kvinna träffas på en dejt i förhoppningen att det ska leda till något mera.

Redan bland det första som kvinnan säger så kommer alltid en specifik fråga till mannen:

- Vad jobbar du med då?

Varför frågar hon detta?

- Jo av den enkla anledningen att yrket avslöjar hans ekonomiska och sociala status.

Snabbt kan hon då avgöra om det ska bli något mer än ett "one night stand".

siam fan ta dig om du inte kommer på våra träffar

annars skickar jag lars på dig :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

"Av den anledningen är det ytterst sällan man ser annonser som lyder: ”Ung, välbärgad och snygg thailändska söker gammal svensk gubbe, gärna utan inkomst”. "

Svårt att låta bli: ...

Av den anledningen är det ytterst sällan man ser annonser som lyder: ”Ung, välbärgad och snygg svenska söker gammal svensk gubbe, gärna utan inkomst”.

... men den straffsparken bjöd han på.

Som vi alla vet är det ytterst ovanligt att våra svenska kvinnor söker sig "nedåt" på den ekonomiska/sociala stegen, eller .

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Som vi alla vet är det ytterst ovanligt att våra svenska kvinnor söker sig "nedåt" på den ekonomiska/sociala stegen, eller .

jap.gif

Söker någon kvinna, någonstans, sig neråt av princip ?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...