Jump to content
IGNORERAD

Köpa hus i LOS och skriva på tjejen


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

UDON-CHARLIE

Köpa hus, mark och bil i Thailand och skriva på tjejen, i värsta fall ta lån

i hemlandet.- Finns det något försvar för denna idi*tiska handling.

Häls U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UDON-CHARLIE

    26

  • GammalDansken

    17

  • måne

    13

  • Klabbharpan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köpa hus, mark och bil i Thailand och skriva på tjejen, i värsta fall ta lån

i hemlandet.- Finns det något försvar för denna idi*tiska handling.

Häls U-C

Vad har Du gjort?

Skriv lånen på damen så är det lugnt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

köp kontant, inga lån ifall det inte funkar..men om du blir klokare vet jag inte :lol:

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta lån själv i sverige för att köpa något på frugan i Thailand, ptja, gillar man att spela högt och sitta med pungen i sekatören så kan man väl göra så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa hus, mark och bil i Thailand och skriva på tjejen, i värsta fall ta lån

i hemlandet.- Finns det något försvar för denna idi*tiska handling.

Häls U-C

Hade du skrivit allt på en svensk tjej i sverige, för i mina ögon är det ingen skillnad. Jag hade aldrig skrivit alla mina tillgångar på en svensk flickvän i sverige, en turkisk flickvän i turkiet eller min thai tjej i Thailand. Men sån är jag.

Bilen kan du äga själv, likaså huset. Problemen blir hur du väljer att göra med själva markägandet och där finns det olika lösningar, både lagliga och olagliga. Vill du till varje pris äga hus/mark så ta kontakt med en bra advokat som hjälper dig med en lösning som är hyfsat bra, för perfekta lösningar finns inte på det problemet i Thailand.

Jag har själv valt att äga en condo i mitt eget namn (freehold) och inte heller det är egentligen 100% skottsäkert.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa hus, mark och bil i Thailand och skriva på tjejen, i värsta fall ta lån

i hemlandet.- Finns det något försvar för denna idi*tiska handling.

Häls U-C

Tja, t ex

om man bor tillsammans i Thailand och det är en väsentlig åldersskillnad mellan parterna (han äldst), så är det väl inte fel att se till att hon har någonstans att bo när han har tagit ner sin skylt.

Det är väl snarare anständigt att göra så.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Hade du skrivit allt på en svensk tjej i sverige, för i mina ögon är det ingen skillnad. Jag hade aldrig skrivit alla mina tillgångar på en svensk flickvän i sverige, en turkisk flickvän i turkiet eller min thai tjej i Thailand. Men sån är jag.

Bilen kan du äga själv, likaså huset. Problemen blir hur du väljer att göra med själva markägandet och där finns det olika lösningar, både lagliga och olagliga. Vill du till varje pris äga hus/mark så ta kontakt med en bra advokat som hjälper dig med en lösning som är hyfsat bra, för perfekta lösningar finns inte på det problemet i Thailand.

Jag har själv valt att äga en condo i mitt eget namn (freehold) och inte heller det är egentligen 100% skottsäkert.

Lycka till!

Själv är allt skrivet på tjejen( hus,bil,mc,) för mig är invensteringarna i Thailand = 1 årslön för mig, men för tjejen tryggad framtid det är skillnad det

Invenstera det man har råd att förlora är mitt motto = aktier med :rtfm:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Vad har Du gjort?

Skriv lånen på damen så är det lugnt.

Baa

Helt rätt tänkt, låt damen stå för lånen, kan bli grymtande och bortförklaringar,

men det är det som gäller!

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är allt skrivet på tjejen( hus,bil,mc,) för mig är invensteringarna i Thailand = 1 årslön för mig, men för tjejen tryggad framtid det är skillnad det

Invenstera det man har råd att förlora är mitt motto = aktier med :rtfm:

Mvh.Plätt

Helt rätt Plätt och jag håller med dig om ens ekonomi ser ut så att utrymmet finns. Dock så får man anta att trådskaparens ekonomi inte är densamma som din då han ev tänkte låna till hela schabraket? Jag kan ju ha fel där.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Själv är allt skrivet på tjejen( hus,bil,mc,) för mig är invensteringarna i Thailand = 1 årslön för mig, men för tjejen tryggad framtid det är skillnad det

Invenstera det man har råd att förlora är mitt motto = aktier med :rtfm:

Mvh.Plätt

Har köpt mitt hus kontant.- Men om man bor ihop i många år och tjejen tar sina pengar

och skickar hem, medans du står få vardagds kostnaderna under många år, se då

för fan till och få huser skrivet på dig, annars srår du där efter

femton år och har inget.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du skrivit allt på en svensk tjej i sverige, för i mina ögon är det ingen skillnad. Jag hade aldrig skrivit alla mina tillgångar på en svensk flickvän i sverige, en turkisk flickvän i turkiet eller min thai tjej i Thailand. Men sån är jag.

Bilen kan du äga själv, likaså huset. Problemen blir hur du väljer att göra med själva markägandet och där finns det olika lösningar, både lagliga och olagliga. Vill du till varje pris äga hus/mark så ta kontakt med en bra advokat som hjälper dig med en lösning som är hyfsat bra, för perfekta lösningar finns inte på det problemet i Thailand.

Jag har själv valt att äga en condo i mitt eget namn (freehold) och inte heller det är egentligen 100% skottsäkert.

Lycka till!

Detta borde gå att ordna om det är praktiskt och socialt möjligt för farangen att ensam bo kvar i huset dvs. att det ligger i en turistort långt borta från hembyn och hennes släktingar.

Antag att farangen köper och betalar huset och marken och att det skrivs i hennes namn. Normalt saknar då farangen alla juridiska möjligheter att behålla huset mot hennes vilja. Men antag att hon samtidigt som huset skrivs på henne skriver ett trettioårigt leasingavtal angående mark och hus till farangen. Farangen borde då vara skyddad i trettio år, är han vid kontraktskrivandet i 50+ åldern så innebär detta i praktiken livet ut. Vid en separation borde detta förfarande skydda både farangens bostad livet ut och därefter även ge henne ett tryggat pensionärsboende!

Rätta mig gärna om jag tänkt fel eller missat någonting!

Jag trodde att en Condo i eget namn innebar en säker bostad, om nu någonting är säkert i Thailand. Finns det risker även med en Condo i eget namn i en Freehold, och i så fall vad?

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att en Condo i eget namn innebar en säker bostad, om nu någonting är säkert i Thailand. Finns det risker även med en Condo i eget namn i en Freehold, och i så fall vad?

Det är klart att det finns risker, även med condo/freehold. Jag äger fortfarande inte marken, utan bara en del av en byggnad på mark som ägs av någon annan. Inget ägande är riskfritt i Thailand, därför ska man (anser jag) inte investera mer pengar än man har råd att förlora, precis som Plätt förespråkar.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Har köpt mitt hus kontant.- Men om man bor ihop i många år och tjejen tar sina pengar

och skickar hem, medans du står få vardagds kostnaderna under många år, se då

för fan till och få huser skrivet på dig, annars srår du där efter

femton år och har inget.

U-C

Nu är det så att min tjej har ingen familj att skicka till, far&mor döda

Hon bor i huset på heltid

Hon är själv med 2 st underbara barn som synes på mitt foto.

Om 15 år ???:crazy::crazy:

Letar redan efter egen condo i Jomtien/Pattaya omr. som jag ska tillbringa äldre dar vid

:hi::hi::hi:

Alla har vi olika liv, detta är mitt.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har en condo och är gift utan förord så kan hon dra en snyftare för rätten om att du som farang som är så rik borde avstå condon till hennes fördel som fattig och försvarslös thaikvinna.

Allt kan gå åt helvete på något sätt om man nu vill sitta och grunna på sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

tja,

Frun äger hus, bil m.m.

Med tanke på att hon tvingas leva med mig tycker jag det är överkomligt.

Hon är också den som är sparsam med våra pengar, jag var slösade det mesta innan jag träffade henne.

Så om vi går skilda vägar så har jag lika mycket/lite som innan.

Vi tjänar ungefär lika mycket och har en gemensam kassa för allt, av ren bekvämlighet så står allt skrivet på henne i Thailand. I slutändan så är det ju ändå bara döda ting.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Om du har en condo och är gift utan förord så kan hon dra en snyftare för rätten om att du som farang som är så rik borde avstå condon till hennes fördel som fattig och försvarslös thaikvinna.

Allt kan gå åt helvete på något sätt om man nu vill sitta och grunna på sånt.

Det har jag oxå råd att förlora som sakt alla mina invensteringar görs med pengar som kan förloras.

:drinks::drinks::drinks:

Pengar kommer varje månad och konto blir tjockar som jag med varje månad.

:dance::dance::dance:

Hus,Condo, aktier samme samme invenstera bara det du har råd att förlora :rtfm::rtfm: , då blir det mycket enklare att leva om oturen är framme :crazy::crazy:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har en condo och är gift utan förord så kan hon dra en snyftare för rätten om att du som farang som är så rik borde avstå condon till hennes fördel som fattig och försvarslös thaikvinna.

Hej elikswe

Jag syftade på andra risker än det exemplet du belyser. En sak måste alla förstå, landägande i alla dess former i Thailand är inte utan risk. Även som singel och registrerad ägare till en condo med foreign freehold innebär risker. Visst, jag vill nog påstå att freehold är det bästa alternativet i ett land som Thailand, men det är absolut inte 100%-igt säkert.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Ingen är 100% säker i Thailand inte en Thaifolket själva.

Enda jag var orolig över var att någon skulle blåsa tjejen, men tur fick vi hjälp av vänner att få allt i hennes namn.

Idag mycket goda vänner efter 5,5 år.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Plätt,är ni bara goda vänner? :whistle: Mvh Måne

Hej måne!

Ursäkta min oklarhet B)

Menar inte tjejen, utan Thailändarna som hjälpte till när jag var ny i Ayutthaya.

Då vänner, nu mycket goda vänner, man känner sig hemma vilken man än går till av mina vänner

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Plätt,kunde bara inte låta bli att försöka vara lustig,självklart förstod jag vad du menade :great: Ha det bra.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Plätt,kunde bara inte låta bli att försöka vara lustig,självklart förstod jag vad du menade :great: Ha det bra.Mvh Måne

No Pobbem Måne

:drinks:

Mvh.Plätt

Bild på mina 3 tjejer

post-3935-126873038516_thumb.jpg

post-3935-126873038516_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Detta borde gå att ordna om det är praktiskt och socialt möjligt för farangen att ensam bo kvar i huset dvs. att det ligger i en turistort långt borta från hembyn och hennes släktingar.

Antag att farangen köper och betalar huset och marken och att det skrivs i hennes namn. Normalt saknar då farangen alla juridiska möjligheter att behålla huset mot hennes vilja. Men antag att hon samtidigt som huset skrivs på henne skriver ett trettioårigt leasingavtal angående mark och hus till farangen. Farangen borde då vara skyddad i trettio år, är han vid kontraktskrivandet i 50+ åldern så innebär detta i praktiken livet ut. Vid en separation borde detta förfarande skydda både farangens bostad livet ut och därefter även ge henne ett tryggat pensionärsboende!

Rätta mig gärna om jag tänkt fel eller missat någonting!

Jag trodde att en Condo i eget namn innebar en säker bostad, om nu någonting är säkert i Thailand. Finns det risker även med en Condo i eget namn i en Freehold, och i så fall vad?

mvh.

Luttrad.

Njaa det är inte så enkelt som att farlangen behöver stå helt hjälplös om allt står skrivet på en thai. Det finns fall i Thailand som avgjorts i domstol vilket resulterat i att farlangen fått rätt till huset. I dessa fall har man härlett betalningen för huset och eftersom kvinnan saknat registrerad inkomst samt att farlangen bevisligen skickat pengarna från annat land har domstolen kommit fram till den enda logiska slutsatsen att farlangen betalat för huset. Kommer inte ihåg hur man löst problemet med att farlang inte kan äga land, eller om man löste det överhuvudtaget. Kanske blev så att thai ägde marken och farlangen huaet.

Ett alternativ om man tänkt låna till husköpet är ju att thaitjejen står för huslånet i Thailand. Banken tar huset direkt (efter påminnelse) om ni missköter amortering och betalning av räntor. Kolla de olika bankernas krav och villkor för huslån.

Bankerna har även många beslagtagna hus till försäljning-

Mvh

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Detta borde gå att ordna om det är praktiskt och socialt möjligt för farangen att ensam bo kvar i huset dvs. att det ligger i en turistort långt borta från hembyn och hennes släktingar.

Antag att farangen köper och betalar huset och marken och att det skrivs i hennes namn. Normalt saknar då farangen alla juridiska möjligheter att behålla huset mot hennes vilja. Men antag att hon samtidigt som huset skrivs på henne skriver ett trettioårigt leasingavtal angående mark och hus till farangen. Farangen borde då vara skyddad i trettio år, är han vid kontraktskrivandet i 50+ åldern så innebär detta i praktiken livet ut. Vid en separation borde detta förfarande skydda både farangens bostad livet ut och därefter även ge henne ett tryggat pensionärsboende!

Rätta mig gärna om jag tänkt fel eller missat någonting!

Jag trodde att en Condo i eget namn innebar en säker bostad, om nu någonting är säkert i Thailand. Finns det risker även med en Condo i eget namn i en Freehold, och i så fall vad?

mvh.

Luttrad.

Är det inte så att ska hon kunna äga får pengarna inte komma från farangen.

Bör ju vara lätt att bevisa i efterhand med möjlig konfiskation till följd.

Säg att allt gått bra men en dag dör frugan.

Då har du ett år på dig att avyttra marken (eftersom du inte kan äga den)

Huset däremot kan du ta med dig :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...