Jump to content
IGNORERAD

Köpa hus i LOS och skriva på tjejen


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Som det har sagts miljarder gånger tidigare på detta forum ...satsa inte mer än vad du har råd att förlora!

Men är man dum i .. (förlåt! ..en aning trög) och satsar allt medans damen absolut inte gör någonting,

för jag antar att det måste ju vara någon annan som tar hand om hushåll och barn etc.!! :whistle:

...ja dååå kan det ju bli en aning knepigt!

Vad ska man då göra med dom som inte begriper sitt eget bästa??

Exakt dom är förlorade :crazy: .sen finns det ju många som kommer med gamla klassiker "äh, det var ju bara 200papp, drabbar ingen fattig" etc etc.den typen som förnekar in i det sista att han bryr sig om pengarna han loosade.

Visst, sen finns det ju dom med mycket pengar som fullständigt skiter i vad som händer med huset, bilen etc.men det är inte dom jag snackar om :)

Köper man hus/tomt i isaan(och inte bor där) så är det väl mer eller mindre som att ge bort pengarna.för någon säker investering för barna är det ju inte.en kompis(halvthai) mamma och pappa byggde hus på mormorns tomt för en jävla massa år sen.vad händer...jo mormorn ger det till yngre mostern som säljer tomten...

På deras övriga mark skövlar någon farbror allt som är värt något :crazy:

Jättebra investering åt barnen.? yeah right.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UDON-CHARLIE

    26

  • GammalDansken

    17

  • måne

    13

  • Klabbharpan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Man frågar sig ju vad det är för mening med att riskera att förlora kanske en miljon baht i ett husköp i Thailand om nu förhållandet spricker.

Verkar ju inte vara några problem att hyra ett hus i ex Pattaya för 10-15000 baht i månaden. Min kompis Richard betalade 15000 baht i månaden för ett hus i naklua med tre rum och kök.

Det ska väl kunna gå att hyra ett hyfsat hus även i ödemarkerna uppe i Isaan?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Man frågar sig ju vad det är för mening med att riskera att förlora kanske en miljon baht i ett husköp i Thailand om nu förhållandet spricker.

Verkar ju inte vara några problem att hyra ett hus i ex Pattaya för 10-15000 baht i månaden. Min kompis Richard betalade 15000 baht i månaden för ett hus i naklua med tre rum och kök.

Det ska väl kunna gå att hyra ett hyfsat hus även i ödemarkerna uppe i Isaan?

BTT

För 15 000 ute i "ödemarken" får man en jäkla massa..och så slipper man foppatofflade kikargubbar :crazy:

Om man nu hamnar i ett föhållande som efter några år börjar knaka i fogarna så kan jag lova att det känns fan så mycket lättare att torska 2-300 000 och må bra än att gå i ett taskigt förhållande och må dåligt.

Baa (ra så ni vet)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej det är Börje ja menar Måne.Min fru äger allt vi har på pappret,i sverige är det hon som jobbar(jag är pensionär)vi har ett barn tillsammans(13 år)och jag har ett från förr.Nu ska vi bygga ett nytt hus i Issan i ödemarken :crazy: och det ska stå på henne oxå,vi har en moppe från 2001,och nu undrar jag,om vi separerar får jag delad kostnad för försäkringen på moppen även om jag inte åker på den lika mycket som henne.Och kan jag resa hur jag vill i Thailand efter en ev.separation utan att bli bötfälld.Ska jag gåvoskatta det jag gett henne under de 17 år vi varit tillsammans?? Mvh Måne som är orolig att det ska spricka.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Bra att slippa se foppatofflor är ju värt en hel del, men jag misstänker att de finns i mängder ute på landsbygden!

eller är det bara flip flop som gäller där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Hej det är Börje ja menar Måne.Min fru äger allt vi har på pappret,i sverige är det hon som jobbar(jag är pensionär)vi har ett barn tillsammans(13 år)och jag har ett från förr.Nu ska vi bygga ett nytt hus i Issan i ödemarken :crazy: och det ska stå på henne oxå,vi har en moppe från 2001,och nu undrar jag,om vi separerar får jag delad kostnad för försäkringen på moppen även om jag inte åker på den lika mycket som henne.Och kan jag resa hur jag vill i Thailand efter en ev.separation utan att bli bötfälld.Ska jag gåvoskatta det jag gett henne under de 17 år vi varit tillsammans?? Mvh Måne som är orolig att det ska spricka.

Usch Måne, säg inte så nu blev jag oxå orolig :whistle: , betala försäkring på 2st mc+ 1st bil :rtfm: och ej kan använda. :lol:

28/3 skolträff och info om årgång 2 (högstadie)= betala :dance1: typ:26-28000:- Baht vem vet :crazy: men nästa vecka vet jag vad det kostar, men varför bry sig när det är ens lilla "Hjärta" som ska skolas

Mvh:plätt

:D

post-3935-126935658474_thumb.jpg

post-3935-126935658474_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativ 2 gäller :great: Mvh Måne som tror att vanliga skor kommer till Issan om 20 år :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Vadå ? gillar han skoluniformer eller??

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

så skulle de svenska skolungdomarna också klä sig!

Det tycker jag också, men inte bara Svenska skolungdomar, utan alla skolungdomar i Sverige.

Men då blir väl Svenskarna anklagade för rasism.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Han tycker om strikt klädsel och ordning och reda :great: Mvh Måne

Hej Måne.

Ordning&reda är det på denna skola jag köpt in henne på, skola är det skola som gäller ,fritid är fritid sen efter skolgången.

Hatar den fria(gratis)skolan är som en enda stor lekskola inge ordning i skolan springa hit och dit :diablo:

Mvh.Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Han tycker om strikt klädsel och ordning och reda great.gif Mvh Måne

Så bra det var det jag var ute efter också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch Måne, säg inte så nu blev jag oxå orolig :whistle: , betala försäkring på 2st mc+ 1st bil :rtfm: och ej kan använda. :lol:

28/3 skolträff och info om årgång 2 (högstadie)= betala :dance1: typ:26-28000:- Baht vem vet :crazy: men nästa vecka vet jag vad det kostar, men varför bry sig när det är ens lilla "Hjärta" som ska skolas

Mvh:plätt

:D

Plätt.

Den 28:de ska jag också in till skolan. Mina "döttrar" (9,13 år) går på samma skola. Dock går 13 åringen inte samma klass som din dotter (men båda har samma namn).

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:dance1: Beror helt på vilket grepp tjejen har om snorren din .- Själv jau gammal är och kan ente tänka maj annad enn å hyra i Thailand.- :crazy:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det blev många inlägg i ämnet, och en del tänkvärt kom upp.

Själv tycker jag att alla som kan tänka sig att gifta sig med en svensk tjej (det är både dyrt och riskfyllt) inte behöver

vara det minsta oroliga för att gifta sig med en Thailändska.

Svenskor skiljer sig mest i världen och inte är det billigt heller.

Obs! jag är själv inte drabbad men har flera bekanta som har blivit av med nästa allt dom ägde till svenskor.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej

Det blev många inlägg i ämnet, och en del tänkvärt kom upp.

Själv tycker jag att alla som kan tänka sig att gifta sig med en svensk tjej (det är både dyrt och riskfyllt) inte behöver

vara det minsta oroliga för att gifta sig med en Thailändska.

Svenskor skiljer sig mest i världen och inte är det billigt heller.

Obs! jag är själv inte drabbad men har flera bekanta som har blivit av med nästa allt dom ägde till svenskor.

Mvh Isan Lover

Annars är väl det vanliga att man blir av med ca hälften.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Annars är väl det vanliga att man blir av med ca hälften.

mvh

Hej

Jag har ett bra exempel på en kompis som hade allt innan dom gifte sig, villa, sommarstuga, bilar, båtar och pengar på

banken.

Efter att ha gift sig med en svenska som inte ägde något alls (gick precis ut gymnasiet), och flyttade direkt ifrån mamma

och pappa till kompisen.

Efter att dom fåttn några barn så träffar hon en ny, kompisen fick då lämna sitt hus där hon skulle bo med barnen,

köpa ut henne ifrån sin egen sommarstuga, och ge bort hälften av sina pengar och som grädde på moset betala för barnen.

Så värre kan det väl knappast bli i ens i Thailand.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag har ett bra exempel på en kompis som hade allt innan dom gifte sig, villa, sommarstuga, bilar, båtar och pengar på

banken.

Efter att ha gift sig med en svenska som inte ägde något alls (gick precis ut gymnasiet), och flyttade direkt ifrån mamma

och pappa till kompisen.

Efter att dom fåttn några barn så träffar hon en ny, kompisen fick då lämna sitt hus där hon skulle bo med barnen,

köpa ut henne ifrån sin egen sommarstuga, och ge bort hälften av sina pengar och som grädde på moset betala för barnen.

Så värre kan det väl knappast bli i ens i Thailand.

Mvh Isan Lover

Det kunde nästan varit paranteser runt orden: "Efter att dom fått några barn tillsammans".

Kan bara gissa på vem som inte försakade sin karriär till fördel för dom små, när det begav sig.

Om det kommer som en överraskning att man vid skilsmässa ska dela på ägodelar som inte skriftligen

är undantagna ska man nog inte gifta sig.

Jag vet inte vad som gäller i Thailand men om man har ett mera progressivt syn på saken där

så skriv gärna hur du tycker det borde vara i Sverige.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"Och som grädde på moset betala för barnen"var det inte deras gemensamma barn?blir han automatiskt fråntagen sin betydelse som far?Barn kostar pengar och den kostnaden ska föräldrarna tillsammans bidraga till.Och säger som föregående talare,har man inte skrivit något äktenskapsförord om man har så mycket ägodelar före äktenskapet så gäller ju lagen lika för alla även om situationen varit omvänd.Mvh Måne som oxå har genomgått en skilsmässa som inte var gratis men whatever

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

"Och som grädde på moset betala för barnen"var det inte deras gemensamma barn?blir han automatiskt fråntagen sin betydelse som far?Barn kostar pengar och den kostnaden ska föräldrarna tillsammans bidraga till.Och säger som föregående talare,har man inte skrivit något äktenskapsförord om man har så mycket ägodelar före äktenskapet så gäller ju lagen lika för alla även om situationen varit omvänd.Mvh Måne som oxå har genomgått en skilsmässa som inte var gratis men whatever

Hej

Jag tycker faktiskt synd om killen, men det jag ville visa är att det även kan vara "billigare" att gifta sig och satsa i

Thailand.

Och jag menade inte att han inte skulle betala för barnen men han förlorade nästan allt.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tycker faktiskt synd om killen, men det jag ville visa är att det även kan vara "billigare" att gifta sig och satsa i

Thailand.

Och jag menade inte att han inte skulle betala för barnen men han förlorade nästan allt.

Mvh Isan lover

Vad menar du egentligen med "billigare att gifta sig och satsa i Thailand"

Att man inte delar på bördorna (typ barn) på samma sätt som i Sverige

eller menar du att det är "billigare att skilja sig" än i Sverige.

När du skriver att din kompis "förlorade nästan allt" då trodde jag först

att du syftade på hans rätt att umgås med sina barn, men det var fel, eller?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Marriage with a Foreigner. "In case that husband and wife have different nationalities, the assets of wife shall be governed by the law of the husband’s nationality except property according to Conflict of Law ,section 22 designate that if there is no prenuptial agreement, the relationship between husband and wife shall be governed by nationality law.If husband and wife have different nationalities, all common property shall governed by the law of husband’s nationality.However, the immovable property shall comply with the law where the property is situated; such as house and land. For example; Thai wife has a dispute over the land with a foreign husband, Thai law shall govern. In case of termination of marriage by divorce, Thai law designates that assets shall be divided equally."

http://www.thailawonline.com/en/marriage-in-Thailand/the-separation-of-asset-in-case-of-divorce-in-Thailand

Så om jag förstår rätt så delas allt utan mark lika om man inte skrivit äktenskapsförord.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad menar du egentligen med "billigare att gifta sig och satsa i Thailand"

Att man inte delar på bördorna (typ barn) på samma sätt som i Sverige

eller menar du att det är "billigare att skilja sig" än i Sverige.

När du skriver att din kompis "förlorade nästan allt" då trodde jag först

att du syftade på hans rätt att umgås med sina barn, men det var fel, eller?

mvh

Hej

Nej barnen umgås han med fullt ut, men det som sved var nog att lämna över det hus han hade varit med och byggt själv och

betalat innan han träffade tjejen till henne och hennes nya man.

Och att behöva köpa ut henne ifrån sin sommarstuga som han fått av sina föräldrar också innan han träffade tjejen.

Sånt är nog inte roligt.

I Thailand riskerar man väl bara att förlora det man har satsat på ihop.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...