Jump to content
IGNORERAD

Köpa hus i LOS och skriva på tjejen


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

broder tuk tuk

Att många gubbar köper hus och land till darlingarna i Thailand i deras namn bottnar nog ganska ofta i det som från början format förhållandet, nämligen utpressning från damernas sida.

Det är ju exakt samma fenomen som man hittar i de tidiga samvaron i ex Pattaya när gubbarna först går longtime med tjejerna.

Efter några veckor när tjejen märker att gubben kärat ned sig så börjas det. Då ska det köpas presenter och kläder och guld o annat för tiotusentals baht.

Och gubbarna köper eftersom det framkommer små förtäckta hot om att ifall det inte köps så är gubben kinjao och ingen good man och snacket om att gå tillbaka till baren och hitta en annan man börjar.

Detta snack löper sedan som en röd tråd genom förhållandet.Det börjar med mindre presenter och slutar i dyra land och husköp men det är samma taktik som ligger bakom.

Att pressa den nedkärade gubben med allehanda knep så att han lättar på börsen.

Rädslan för att bli lämnad tvingar gubben att köpa.

Det ska ganska mycket kraft till för att kunna vända ett sånt beteende så att saker och ting sker på gubbens villkor och inte på tjejens.

Man ska minnas att det nästan alltid är gubbarna som är de känslomässigt bundna och beroende i förhållandet och därför alltid i underläge.

Utpressning är en elak och gemen företeelse.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UDON-CHARLIE

    26

  • GammalDansken

    17

  • måne

    13

  • Klabbharpan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

BTT!

Som av en händelse så finns det både ett Thailand utanför Pattaya och thaitjejer som aldrig varit i Pattaya!

Visste du det?

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Oj oj Kenneth4618, det verkade vara en öm punkt….

//bob

Nä det var ingen öm punkt

Jag råkar bara älska min fru, och vad kan vara fel med det det?give_heart.gif

För en personer verkar det bara vara någon affärsuppgörelse det här med att leva med någon!

Kärlek vad är det ?????

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kenneth4618!

De flesta faranggubbar älskar sina darlingar över allt annat och det är ju väldigt fint men det är ingen garanti för att förhindra att bli blåst.

Tvärtom kan för mycket kärlek göra gubbarna veka och känslomässigt svaga.

Är kärleken ömsesidig är det helt ok men sanningen är ju att en hel del gubbar blir ganska lurade både känslomässigt och ekonomiskt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

självklart så är det en framsida och en baksida av myntet

men att bara säga att det är bara den ena sida som är sann retar jag mig på.

Livet är som en berg och dal bana!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske vore dags för några medlemmar här och nykra till, och

se verkligeten, som den är.-Låt dig inte påverkas av tjejens

prat av att bygga hus elller köpa bil.-Det kan hon köpa,

elller betela när hon har fast jobb i Sverig.

U-C

Tja U-C, där är vi väl på sätt och vis överens. Fru Chang vill ej betala hälften av våra boendekostnader i Sverige (hon betalar dock själv sin övriga konsumtion), och jag vill inte betala för något i Thailand som jag inte kan äga. Så vår lilla överenskommelse är att jag står för boende i Sverige och hon för boende i Thailand när det blir dags att bygga hus där för hennes sparade pengar.

Om det verkligen blir så återstår för all del att se ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det var ingen öm punkt

Jag råkar bara älska min fru, och vad kan vara fel med det det?give_heart.gif

För en personer verkar det bara vara någon affärsuppgörelse det här med att leva med någon!

Kärlek vad är det ?????

Kenneth4618 jag tvivlar inte på att du älskar din fru, så gör även jag och de flesta andra på forumet.

Men det är viktigt att man också ordnar alla de ”tekniska” detaljerna, så som äktenskapsförord, testamente etc. Och det har inget med att man INTE älskar sin fru/man. Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte det finns någon äktenskapsrådgivare/advokat etc som inte håller med mig om detta. Så alla, inte bara du Kenneth4618, blanda inte ihop dessa ”saker”, utan ”se om ert hus” när ni fortfarande älskar varandra. Innan det är för sent…..

//bob gift för tredje gången och med alla papper i sin ordning…

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja det lilla vi har i svedala har jag koll och ordning på, men huset i Thailand är hennes pensionsförsäkring

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Ja det lilla vi har i svedala har jag koll och ordning på, men huset i Thailand är hennes pensionsförsäkring

För att det här resonemanget ska hålla, så bör Thai-damen knegat ihop till

huset själv.-Om inte, skulle det e.v ta slut, då står man där. Utan något, kul!

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

För att det här resonemanget ska hålla, så bör Thai-damen knegat ihop till

huset själv.-Om inte, skulle det e.v ta slut, då står man där. Utan något, kul!

U-C

Det verkar som du har blivit "blåst" på huset :whistle:

Är det kul att ha ett hus där man inte hör hemma efter en separation :huh:

Själv är jag inte ett dugg orolig som mina invensteringar är med kapital som är till för att förloras :drinks:

Som sakt inte invenstera mer än du har råd att förlora :rtfm:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

För att det här resonemanget ska hålla, så bör Thai-damen knegat ihop till

huset själv.-Om inte, skulle det e.v ta slut, då står man där. Utan något, kul!

U-C

Varför är du så insnöad på att nån blir lurad, utnyttjad, är idi*t osv osv.

Var och en får väl ordna sina förhållanden som den vill, och klarar sig fint

utan dina kommentarer eller stålfyllesnack.

Vad är det du vill ha bekräftad?

Att du är en hänsynslös jävel som mest verkar bry sig om pengar?

Det budskapet har gått fram.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Varför är du så insnöad på att nån blir lurad, utnyttjad, är idi*t osv osv.

Var och en får väl ordna sina förhållanden som den vill, och klarar sig fint

utan dina kommentarer eller stålfyllesnack.

Vad är det du vill ha bekräftad?

Att du är en hänsynslös jävel som mest verkar bry sig om pengar?

Det budskapet har gått fram.

mvh

Jag är inte negativ, inte bitter.-Har lång erfarenhet från här,

skriver bara lite om hur verkligheten, kan te sig.

Betrakta tråden som upplysning, givetvis gör alla som

dom vill.-Visste när jag skrev den att många skulle

bli arga, och ta åt sig.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag är inte negativ, inte bitter.-Har lång erfarenhet från här,

skriver bara lite om hur verkligheten, kan te sig.

Betrakta tråden som upplysning, givetvis gör alla som

dom vill.-Visste när jag skrev den att många skulle

bli arga, och ta åt sig.

U-C

Läs igenom dina egna inlägg. Vaddå en massa erfarenhet.

Bortsett från att "du köpt huset kontant" skriver du inte ett ord om hur du och din fru gjort,

men däremot en massa skit om vad alla andra inte ska göra.

Jag gissar att din fru, om du nu överhuvudtaget har en, är kvar i Thailand, och betalar dig hyra

för att bo i "huset, du betalat kontant", för trots dina "10 år i Udon" har hon väl knappast hunnit

med att "knega ihop" resan till Sverige.

Vem är det som behöver din "information" om hur man sparar mest möjlig deg på en thailändsk fru eller flickvän?

Thai eller svensk, förresten. På mig verkar det mest som en instruktion i skitstövelbeteende.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Läs igenom dina egna inlägg. Vaddå en massa erfarenhet.

Bortsett från att "du köpt huset kontant" skriver du inte ett ord om hur du och din fru gjort,

men däremot en massa skit om vad alla andra inte ska göra.

Jag gissar att din fru, om du nu överhuvudtaget har en, är kvar i Thailand, och betalar dig hyra

för att bo i "huset, du betalat kontant", för trots dina "10 år i Udon" har hon väl knappast hunnit

med att "knega ihop" resan till Sverige.

Vem är det som behöver din "information" om hur man sparar mest möjlig deg på en thailändsk fru eller flickvän?

Thai eller svensk, förresten. På mig verkar det mest som en instruktion i skitstövelbeteende.

mvh

Såja inte ta åt sig så mycket nu. Lycka till med lånen på huset som frugan äger.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag alltid har undrat över är varför många ska bygga dyra hus i isaan, 2-3-400tusen baht räcker ju till ett fullt dugligt hus.och ved mer behövs ute på landet ?

För min del skulle jag hellre lägga ner samma summa pengar(ok, kanske aningen dyrare) på en liknande kåk i chonburi där man har moppeavstånd till så mycket mera.men det är ju bara jag :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Såja inte ta åt sig så mycket nu. Lycka till med lånen på huset som frugan äger.

U-C

Du är ju totalt insnöad! Det är troligen ingen annan än du som lånat pengar för att bygga hus i Thaiand och skriva det på frun.

Låt folk göra hur dom vill!

Hade du menat tråden som information och inte provokation så hade du berättat om vad man bör tänka på och upplyst om olika alternativ.

Framför allt hade du uppmanat till att tänka igenom sin situation så alla får den lösningen som passar bäst för dom.

Den kan se väldigt olka ut från fall till fall.

I ditt fall så förstår jag att din fru försöker säkra så mycket tillgångar som möjligt eftersom hon troligen aldrig kan stå ut med dig hela livet.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Du är ju totalt insnöad! Det är troligen ingen annan än du som lånat pengar för att bygga hus i Thaiand och skriva det på frun.

Låt folk göra hur dom vill!

Hade du menat tråden som information och inte provokation så hade du berättat om vad man bör tänka på och upplyst om olika alternativ.

Framför allt hade du uppmanat till att tänka igenom sin situation så alla får den lösningen som passar bäst för dom.

Den kan se väldigt olka ut från fall till fall.

I ditt fall så förstår jag att din fru försöker säkra så mycket tillgångar som möjligt eftersom hon troligen aldrig kan stå ut med dig hela livet.

En till som sitter där om frugan lämnar honom.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

För din upplysning U-C så var varken jag eller min fru utan tillgångar när vi träffades.

så varför skulle den ena vara utan tillgångar om vi skills?

För att ha en bra relation så anser jag att det är viktigt att ingen av oss är i beroendeställning till den andre.

Om ordet jämnställdhet betyder något för dig så är det det du kan kalla oss.

Vi jobbar båda och tjänar pengar. Vad vi sedan lägger våra gemensamma pengar på har du inte ett jäkla dugg med att göra.

Precis lika lite som du har något att göra med hur vi fördelat våra tillgångar.

Eftersom du ändå inte är motaglig för annat än ditt eget mässande om att alla är lurade så avstår jag från att berätta hur vi fördelat dessa.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst ¨stickan, men i många fall(inte ditt) så är det ju tvärt om falangen som är beroende av frugan eftersom den är hon som står på allt(äger allt).så här blir det nu ojämnlikt om man ser det från ditt sätt att se det på det..

Tänk dig Börje som jobbar på båt 3månader på, 3månader av - han lägger all sin deg på husbygge, bil etc etc i isaan, allt skrivet på frugan - sen ett par år senare så drar frugan och han står där utan ett skit - då har han alltså slitit häcken av sig utan att ha kvar ett öre, medans frugan som inte gjorde ett skit nu är miljonär ;)

Ser du nu vad UDON-CHARLIE försöker komma B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Inom 20 år finns det nästa inga thailänskor som stannat vid sin man,

tyvärr är slutsatsen så.

Så då är det alltså halvtid i ert förhållande nu.. Önskar dig lycka till i andra halvlek B) Har du tur så lägger domaren till lite tilläggstid :)

Fast det kanske inte gäller dig då du verkar ha så bra koll på läget att du t o m kan kosta på dig att ge lite gratis rådgivning till alla dumskallar här som inte vet sitt eget bästa :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör man lämpligast genom att faktist ge information och inte försöka provocera som jag skrev tidigare.

Vidare tror jag inte att "Börje" är med på det här forumet.

dom på det här forumet som byggt hus är nog väl medvetna om olika aternativ och dess fördelar samt nackdelar.

Att det däremot förekommer att folk blir blåsta det betvivlar jag inte ett dugg.

Det är därför jag tycker att U-C i stället borde försökt med faktist information samt en uppmaning att folk skall tänka efter noga i ett sådant beslut precis som alla andra stora beslut i livet, tex. gifta sig med någon man träffar för första gången.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan GARANTERA att det finns minst ett antal "Börje" på den här sajten.kanske inte exakt som jag beskrev det men något liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Visst ¨stickan, men i många fall(inte ditt) så är det ju tvärt om falangen som är beroende av frugan eftersom den är hon som står på allt(äger allt).så här blir det nu ojämnlikt om man ser det från ditt sätt att se det på det..

Tänk dig Börje som jobbar på båt 3månader på, 3månader av - han lägger all sin deg på husbygge, bil etc etc i isaan, allt skrivet på frugan - sen ett par år senare så drar frugan och han står där utan ett skit - då har han alltså slitit häcken av sig utan att ha kvar ett öre, medans frugan som inte gjorde ett skit nu är miljonär ;)

Ser du nu vad UDON-CHARLIE försöker komma B)

Som det har sagts miljarder gånger tidigare på detta forum ...satsa inte mer än vad du har råd att förlora!

Men är man dum i .. (förlåt! ..en aning trög) och satsar allt medans damen absolut inte gör någonting,

för jag antar att det måste ju vara någon annan som tar hand om hushåll och barn etc.!! :whistle:

...ja dååå kan det ju bli en aning knepigt!

Vad ska man då göra med dom som inte begriper sitt eget bästa??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...