Jump to content
IGNORERAD

Köpa hus i LOS och skriva på tjejen


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Udonch,jag lever i nuet och kommer så alltid att göra.Vad som står skrivet i stjärnorna kan inte jag tolka,vad som sker det sker men inte målar jag fan på väggen om det sker.Har varit med om en hel del så jag vet att det finns alltid något bakom hörnet och jag skulle inte avlida om jag blev singel igen.Länge leve kärleken så länge den varar.Mvh Måne som är lycklig med min thaifru och vårt barn trots att hon står för allt i Thailand AMEN

Jo det är dig väl unt om du klarar dig och kan leva lycklig med den du har...utan bekymmer.

Men verkligheten visar att det kan se olika ut. Och är ganska vanligt. Jag lever i en liten by strax utanf. Udon. Där

är jag granne med 2 farangs som tillsammans är blåsta på 15 miljoner bht. En av dem jobbade tillbaka 5 miljoner. Båda sitter nu, (märkligt kan man tycka) med ny Thaidam, men i nya hus men med mindre plånbok, och med mer garantipapper.

2. Det kan också vara skillnad på om man varit gift förut och har 2 svenska barn som naturligt väntar på arvet efter sin fader. Är det bortspelat i Thailand på ett naivt sätt går man nog till historien med dåligt betyg.

Därför har min Thaidam instruerats i att hon måste finna sig i att, när arvet skall fördelas efter mig, vara en av 3 personer, där de andra är mina 2 svenska barn.

Det har Thaidam accepterat och är nöjd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UDON-CHARLIE

    26

  • GammalDansken

    17

  • måne

    13

  • Klabbharpan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"du skall inget ta med dig dit du går"för egen del så har jag ett barn(28 år)sen tidigare och henne har jag sett till så hon inte går lottlös om jag ramlar av pinn.Även min fru vet vad som gäller vid mitt frånfälle.Nu finns ju inte så mycket smulor att fördela så det är ännu en anledning till att jag är lugn.Ett hus Thailand på min frus tomt(inköpt före min tid tomten alltså)och dessa några hundra tusen bath anser jag att hon är värd efter att ha brutit upp sitt gamla liv och flyttat till andra sidan jorden för att förgylla min tillvaro är ett billigt pris :great::friends: Hon har dessutom givit mig en underbar son som är vårt allt och att han skulle bli lurad av sin mor ser jag som uteslutet.Nu sitter ju jag i en lycklig sits sen länge och det finns säkert många som har blivit uppskjortade enorm och det är bara att beklaga.Har ingen större åsikt om förhållanden med stora åldersskillnader men nog tror jag det påverkar(min fru är 7 år yngre än mig)Mvh Måne som älskar livet(idag)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Finns säkert lika många fall där tjejen blivit lurad att farangen har det bättre ställt än vad han har uppgivit i början av förhållandet.

Tycker mig också se att många thailändare i Sverige arbetar hårdare än deras partner.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Tja,

Finns säkert lika många fall där tjejen blivit lurad att farangen har det bättre ställt än vad han har uppgivit i början av förhållandet.

Tycker mig också se att många thailändare i Sverige arbetar hårdare än deras partner.

Puss

Erkki

Stämmer men varför berätta sanningen om ekonomin :whistle::whistle:

Mvh.Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Kanske vore dags för några medlemmar här och nykra till, och

se verkligeten, som den är.-Låt dig inte påverkas av tjejens

prat av att bygga hus elller köpa bil.-Det kan hon köpa,

elller betela när hon har fast jobb i Sverig.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Tack för alla inlägg, jag menar seriöst med allt jag skrivit, men har varit

stål full hela tiden.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt jag investerat i Thailand, har jag investerat i karlek till min fru. Skulle jag forlora min fru, via separation eller dodsfall, da spelar inga agodelar nagon roll. Ska man borja om pa nytt, da ar det battre att borja fran borjan.

Nar det galler lan ar det dock en annan sak. Lanen, om de ar skrivna pa dig, forsvinner inte tillsammans med karleken, tyvarr. Se till att vara skuldfri om det gar, oavsett var i varlden du befinner dig eller med vem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Den som står i skuld är inte fri, var det nån torpare som sawink.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Finns säkert lika många fall där tjejen blivit lurad att farangen har det bättre ställt än vad han har uppgivit i början av förhållandet.

Tycker mig också se att många thailändare i Sverige arbetar hårdare än deras partner.

Puss

Erkki

Den får du +karma för :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Kanske vore dags för några medlemmar här och nykra till, och

se verkligeten, som den är.-Låt dig inte påverkas av tjejens

prat av att bygga hus elller köpa bil.-Det kan hon köpa,

elller betela när hon har fast jobb i Sverig.

U-C

Tack för alla inlägg, jag menar seriöst med allt jag skrivit, men har varit

stål full hela tiden.

U-C

Hur är det med självinsikten då?

Dom pengar som spenderas i Thailand på hus, mark osv. är ju även till för mig själv då jag också

utnyttjar detta. Varför ska hon då betala allt själv?

Om hon står som ägare på hus och mark, kan ju du själv stå som ägare på tex. bil och moppe.

Varför ska inte tjejen ha någonting från dig den dag ni skiljs åt?

I Sverige tar ju kärringen hälften antingen du vill eller inte!

Du kanske ska ta och nyktra till själv först, så du kan se verkligheten som den är!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med självinsikten då?

Dom pengar som spenderas i Thailand på hus, mark osv. är ju även till för mig själv då jag också

utnyttjar detta. Varför ska hon då betala allt själv?

Om hon står som ägare på hus och mark, kan ju du själv stå som ägare på tex. bil och moppe.

Varför ska inte tjejen ha någonting från dig den dag ni skiljs åt?

I Sverige tar ju kärringen hälften antingen du vill eller inte!

Du kanske ska ta och nyktra till själv först, så du kan se verkligheten som den är!

Alla taggarna utåt?

Verkligheten är ju som den är i LOS vad Du förankrar Mai Thai är ett minne blott efter

din transaktion från banken"enligt Thailänsk lag Markägarätt"sen får du ju förlita Dig

på att du kan Tillfredställa Gumman på alla Plan annars kanske du åker UT Med NÄSAN Före

vad vet jag?hi hi

Men du vet väl själv vad Du skrivit på?

Om du skiljer dig får Hon allt "You have no resk yo property or leagal"!! :dance1:

Jag tycker att Du behöver nyktra till Fullständigt,samt att läsa Thailänsk Lag?

Kärring kallar man inte sin andra Hälft jag brukar säga Gumman för vi är ju till

åren båda 2!!

Med din syn tycker jag?????? :bag:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Alla taggarna utåt?

Verkligheten är ju som den är i LOS vad Du förankrar Mai Thai är ett minne blott efter

din transaktion från banken"enligt Thailänsk lag Markägarätt"sen får du ju förlita Dig

på att du kan Tillfredställa Gumman på alla Plan annars kanske du åker UT Med NÄSAN Före

vad vet jag?hi hi

Men du vet väl själv vad Du skrivit på?

Om du skiljer dig får Hon allt "You have no resk yo property or leagal"!! :dance1:

Jag tycker att Du behöver nyktra till Fullständigt,samt att läsa Thailänsk Lag?

Kärring kallar man inte sin andra Hälft jag brukar säga Gumman för vi är ju till

åren båda 2!!

Med din syn tycker jag?????? :bag:

Mvh Svampen :wai:

Nej inte alla taggar utåt! ...bara några!!

Tycker bara att tjejen många gånger blir satt på bar backe och med stor skam inför familj,

släkt och vänner efter en separation, ibland med ett eller flera barn som ska ombesörjas!

Många gnäller att tjejen tar allt, men glömmer att man faktiskt utnyttjat huset under den

tid man varit tillsammans.

Vet också mycket väl att Thailand inte är som Sverige ...tack för upplysningen dock!!

Om ditt förhållande med din tjej enbart beror på dina bank transaktioner eller ej kan du

ju bara svara på själv. Men enligt mig lite osunt i längden och jag skulle personligen inte

satsa så mycket på varken tjej, hus eller Thailand då du troligen snart åker UT MED

NÄSAN före, vad vet jag? hi,hi!

Jag skriver ju i inlägget att om tjejen står som ägare på hus och mark så kan du själv

stå som ägare på allt annat så som bil, moppe m.m.

Skiter det sig så kan du ju sälja av dom sakerna, alternativt ta dom med dig!

Då får hon väl inte allt?!

Troligen äger väl du också en del i Sverige som hon kan få problem med att lägga

beslag på? Särskilt om hon är lämnad i Thailand?!

Dessutom har du oftast betydligt lättare att efter en separation försörja dig i Sverige

(eller via pension), då dom allra flesta tjejer tidigare kommer från i våra mått ofta

fattiga förhållanden.

Med ”kärring” (som för övrigt kommer från ordet käresta) menade jag att om du är gift

eller sambo med en Svensk ”kärring” så blir det till att dela allt till hälften, antingen du

vill eller inte vid en separation i Sverige.

Med ditt svammel och synsätt undrar jag nog om det inte är du själv som borde nyktra till!

God helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Vem köper hus och bil i Sverige, och skriver ett äktenskapsförord, att allt

ska gå till frugan vid e.v skilsmässa.

-Det är precis samma sak som många förespråkar här.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nja, i svedala handlar det om flera millijoner kronor

I Thailand betydligt mindere, vårat hus tex har nu kostat ca 400000 kr inkl all inredning och tomt, staket mm

och frugan jobbar heltid så hon har nog betalt det mesta själv

Som en del säger så unnar jag henne att ha den trygghet som det innebär att äga detta hus

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, i svedala handlar det om flera millijoner kronor

I Thailand betydligt mindere, vårat hus tex har nu kostat ca 400000 kr inkl all inredning och tomt, staket mm

och frugan jobbar heltid så hon har nog betalt det mesta själv

Som en del säger så unnar jag henne att ha den trygghet som det innebär att äga detta hus

Jag är verkligen imponerad eller skall man säga förundrad över det du säger Kenneth4618.

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför Thaikärringen eller för den delen falangkäringen skall ha mer än den delen hon har rätt till. Har vi köpt ett hus i Sverige eller i Thailand, bil, moppe osv. Så skall jag väl också vara med och dela på detta vid en separation, likväl som hon skall det, eller har jag missat något? Är jag en snål jävel? Dum i huvudet eller felar det mig något annat för att jag tycker så?

Vi pratar ofta på forumet hur jämställda vi är mot våra Asiatiska damer, men när det kommer till vissa saker (som separation, dödsfall osv) då tycker vissa att man bara skall lämna allt och tycka det är ok för att hon har stått ut med mig, vad är det för inställning? Ni/jag har väl för guds skull stått ut med både det ena och det andra också utan för den delen behöva lämna hus och hem.

//bob

P.S

Ursäkta Kenneth4618 om det var ditt inlägg som fick stå som exempel på min frustration på den i mitt tycke ”flathet” som uppvisas mot sin andra hälft.

D.S

När jag och min fru gifte oss så skrev vi ett äktenskapsförord (det var på frugans inrådan, hon är klok hon;-)) så nu får vi behålla det vi hade innan äktenskapet vid eventuell skilsmässa. Självklart kommer alla nyinvesteringar att skrivas så att vi båda får den andelen han/hon har rätt till vid eventuell separation eller dödsfall. Likväl kommer våra respektive barn också få det de skall ha utan att den andra partnern tar den delen också vid eventuellt dödsfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bob!

tidigare i tråden så skrav jag att det viktigaste är att man tänkt igenom hur man vill göra.

Sedan är det väl upp till var och en att bestämma efter förutsättningarna i respektive förhållande.

Jag ser inget konstigt med det.

Däremot tror jag att många rusar in i paradiset med rosa skygglappar och kommer ut igen med dubbla blåtiror.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Vakna falanger tar med frugan till Land-office, och skriver papper,

e.v är frugan inte pigg på detta.-Men det ger dig livslånga

rättigheter tiil huset.-Varför inte?

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för fan råd hit och råd dit det finns ju ingen som lyssnar en då .........

Ändrades av Bolme
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Därför att för min del handlar det om så små pengar att det spelar ingen roll!

och hon är en sån fin människa så hon är värd det lilla jag kan lämna till henne om det skiter sig.

Hon har förgyllt min tillvaro här i livet de senaste 8 åren och jag hoppas att det blir 20 till minst!

Då jag är snart 57 år och har en del erfarenhet från att varit gift (en gång), förlovad (flera gånger)

har vuxna barn så har jag äntligen träffat någon som jag trivs med i alla lägen.

Svårt at förklara men en tjej som alltid är glad och positiv är så lätt att leva med

Jag är bara så lycklig med henne, och bara det gör att hon kan få huset om det händer något

+ att hon har ju betalt det mestagreat.gif

Även mina söner håller med mig om detta

så länge de får äta hennes goda matcool.gif

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bob!

tidigare i tråden så skrav jag att det viktigaste är att man tänkt igenom hur man vill göra.

Sedan är det väl upp till var och en att bestämma efter förutsättningarna i respektive förhållande.

Jag ser inget konstigt med det.

Däremot tror jag att många rusar in i paradiset med rosa skygglappar och kommer ut igen med dubbla blåtiror.

Absolut Stickan så bestämmer var och en hur han eller hon vill göra och det är mycket nöjligt att du skulle göra samma sak om du skilt dig med en falang dam . Men ser du inget konstiga i det? Varför skall hon ha allt?

Därför att för min del handlar det om så små pengar att det spelar ingen roll!

och hon är en sån fin människa så hon är värd det lilla jag kan lämna till henne om det skiter sig.

Hon har förgyllt min tillvaro här i livet de senaste 8 åren och jag hoppas att det blir 20 till minst!

Då jag är snart 57 år och har en del erfarenhet från att varit gift (en gång), förlovad (flera gånger)

har vuxna barn så har jag äntligen träffat någon som jag trivs med i alla lägen.

Svårt at förklara men en tjej som alltid är glad och positiv är så lätt att leva med

Jag är bara så lycklig med henne, och bara det gör att hon kan få huset om det händer något

+ att hon har ju betalt det mestagreat.gif

Eller som mina kolleger säger till mig ”köpt kärlek är också kärlek”

Men pojkar, är ni lyckliga så är väl det huvudsaken, vad jag än tycker….

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Du Bob jag säger som i golvreklamen

"Är du dum på riktigt"

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bob!

Jag håller med Kenneth och ser inget konstigt i att hon skulle ha rätt till huset.

Jag skulle aldrig satsa allt jag äger i ett hus på andra sidan jorden.

Det jag bidragit med kan jag leva utan om det skulle skita sig.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du Bob jag säger som i golvreklamen

"Är du dum på riktigt"

Oj oj Kenneth4618, det verkade vara en öm punkt….

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att det är en fin tanke som Kenneth visar upp här. Han vet vad han gör och han har inga bekymmer med att ge bort huset om förhållandet inte skulle hålla. Personligen så måste jag säga att jag själv gärna hade varit i den situationen där man varken ekonomiskt eller känslomässigt känner sig lurad om det skulle skita sig med tjejen. Att genom denna handling visa sin kärlek till sin fru tycker jag är mycket hedersamt... :wai:

Tummen upp för en kille som törs visa både sin kärlek till sin fru men också uppvisa en generositet, på många sätt, som få kan matcha på den här sajten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...