Jump to content
IGNORERAD

hjälp en månad sen på put ansökan!


jan53

Recommended Posts

Hjälp, vi har sett fel datum på UT-visat när vi skulle ansöka om PUT! vi kollade på fel datum stämpel, det datum när anlände utgick vi ifrån. men idag när vi skulle börja att fylla i PUT ansökan så såg vi att det var fel datum :diablo:,vad komer att hända nu? ska ringa MIGRATIONSVERKET i morgon och förklara för dem hur det ligger till. Är det någon som har råkat ut för samma sak? tacksam för raka svar :dance1:. mvh Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Var inte orolig utan migrationsverket vet om att man kan skriva fel.

Ta det lugnt och ring till i morgon och förklara läget så löser det sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte orolig utan migrationsverket vet om att man kan skriva fel.

Ta det lugnt och ring till i morgon och förklara läget så löser det sig.

tack ska du ha, då kan jag o min fru sova gott i natt då :dance1:om hon hon nu inte sitter uppe hela natten o ältar om detta (LILLA) missöde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som jag förstår frågan så har UT gått ut för en månad sedan ! och ännu är ej PUT:ansökan inlämnad (lite problem blir det väl)??

Hoppas det går bra ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som jag förstår frågan så har UT gått ut för en månad sedan ! och ännu är ej PUT:ansökan inlämnad (lite problem blir det väl)??

Hoppas det går bra ändå

nä så är det inte, visat gick ut den 7/3-10. det innebär att ansökningen för PUT skulle har gjorts senast den 7/2-10.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det blir säkerligen inga problem.

MIGs rutiner följer inga logiska tankebanor, de vill inte att man besöker dem i god tid, helst skall det vara för sent.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

MIGs rutiner följer inga logiska tankebanor, de vill inte att man besöker dem i god tid, helst skall det vara för sent.

Jag hänger med Arne!

Blir nu inga blembloms!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nu några år sedan vi höll på med mig och ut, men då brukade vi bli kallade till intervju för förlängning antingen före eller efter att ut visat hade gått ut. Detta rörde sig då om malmö mig, tredje resan undrade jag om det inte kunde vara dags för ett put snart, det ska jag kolla upp sa tjejen, när frugan kommer ut efter att pratat med handläggaren visar hon upp sitt pass för mej och ett put instämplat däri. Hur är rutinerna hos er? Kallar man er eller måste ni själv begära tid för förlängning? Kontakta mig förklara att det är hög tid att förlänga hennes ut och begär att få ett put om hon har varit här de stipulerade tre åren, tror jag att det var. Några problem behöver du säkert inte oroa dej för

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nu några år sedan vi höll på med mig och ut, men då brukade vi bli kallade till intervju för förlängning antingen före eller efter att ut visat hade gått ut. Detta rörde sig då om malmö mig, tredje resan undrade jag om det inte kunde vara dags för ett put snart, det ska jag kolla upp sa tjejen, när frugan kommer ut efter att pratat med handläggaren visar hon upp sitt pass för mej och ett put instämplat däri. Hur är rutinerna hos er? Kallar man er eller måste ni själv begära tid för förlängning? Kontakta mig förklara att det är hög tid att förlänga hennes ut och begär att få ett put om hon har varit här de stipulerade tre åren, tror jag att det var. Några problem behöver du säkert inte oroa dej för

Vi tillhör MIG Sundsvall .

så vi skickade in ansökan ca 1 månad före vårt UT gått ut.

efter ca 3 dagar fick vi svar att hon kan stanna i sverige fast Ut är slut och att de återkommer med en tid för intervju.

så nu är det bara att vänta.

Mvh Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nu några år sedan vi höll på med mig och ut, men då brukade vi bli kallade till intervju för förlängning antingen före eller efter att ut visat hade gått ut. Detta rörde sig då om malmö mig, tredje resan undrade jag om det inte kunde vara dags för ett put snart, det ska jag kolla upp sa tjejen, när frugan kommer ut efter att pratat med handläggaren visar hon upp sitt pass för mej och ett put instämplat däri. Hur är rutinerna hos er? Kallar man er eller måste ni själv begära tid för förlängning? Kontakta mig förklara att det är hög tid att förlänga hennes ut och begär att få ett put om hon har varit här de stipulerade tre åren, tror jag att det var. Några problem behöver du säkert inte oroa dej för

tack för alla svar, jag har ringt upp MIGRV i malmö.( satt i väntetid i telefonen i över en timme) när jag väl kom fram så fick jag beskedet att det inte skulle vara några problem, så i morgon ska vi köra in till Malmö o lämna in PUT ansökan. :dance1: återkommer med svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

idag fick min fru sitt PUT, och det var ju inga problem alls, tack för alla svar vi fick. :drinks: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...