Jump to content
IGNORERAD

Komma i form i Thailand


Webstar

Recommended Posts

Hej alla thaiexperter!

Vad tror ni om att åka till Thailand och under en månad och ägna sig åt att komma iform? Här hemma kommer jag aldrig loss, men skulle behöva gå ner ordentligt i vikt och få hjälp med träning.

Eftersom jag aldrig varit i Thailand så hoppas jag nu på goda råd. Är det en vettig idé, och var hittar man i sådana fall bra boende med närhet till bra träningsmöjligheter till en vettig kostnad. För att komma igång ordentligt så behöver jag en personlig tränare.

Ja, jag tänkte förstås kombinera nytta med nöje, även om jag nog byter Singhan mot något hälsosammare. Kan tänka mig att åka under lågsäsong, det vill säga svensk sommar. Har inget emot värme och regn...

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Jadu, det beror nog på hur du vill komma i form. Gym, löpning, cykling, simning?

Jag brukar själv löpa i Thailand, men det är absolut inte lättare att springa där en i Sverige. Varmt som i en bastu. Det gäller att utnyttja de tidiga morgnarna, eller ge sig iväg sent på kvällen. Själv föredrar jag morgonen.

Simning är ju givetvis enkelt att komma igång med om du hade tänkt dig att bo nära havet, eller på en resort med ordentlig bassäng.

Gym finns det en hel del av. Om de håller samma klass som i Sverige, eller om de till och med är bättre låter jag vara osagt, eftersom jag själv sällan besöker dylika anläggningar.

Cykling fungerar nog bra om du bor i utkanterna av de större städerna, annars är det lite marigare. Beaktas bör även att det är vänstertrafik som gäller.

Hur som helst, det lär inte bli lättare att komma i form i Thailand, det har jag svårt att tänka mig. Möjligtvis skulle det bero på att du har mer fritid att ägna åt nyttigheter. Dessvärre så inbjuder även den rikliga mängden fritid till lika mycket onyttigheter ;)

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst, det lär inte bli lättare att komma i form i Thailand, det har jag svårt att tänka mig. Möjligtvis skulle det bero på att du har mer fritid att ägna åt nyttigheter. Dessvärre så inbjuder även den rikliga mängden fritid till lika mycket onyttigheter ;)

Mvh/

www.mangeudon.se

Hej!

Ja, jag hade tänkt mig gym-varianten. Och det där med personlig tränare är nog ett måste för att jag ska komma loss. Tänkte mig en rutin med några timmars träning varje dag följt av utflykter, massage och allmänt livsnjutande.

Du har en intressant blogg. Den ska jag läsa mer i.

Som sagt, har någon tips på bra träningsanläggningar så hör gärna av er. Kan tänka mig att kombinera resan skilda platser, kanske med början och slut i Bangkok. Östra delen ska ha bäst väder när det är svensk sommar har jag förstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med thaiboxarcamp.

Där kan man bo, äta,träna olika grejor tex thaibox/gym/mma/löpning oftast till ett hyggligt pris. Samt att dom som bor på sådanan ställen inte är festprissar som drar ner dig i dekadensen :dance1:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla thaiexperter!

Vad tror ni om att åka till Thailand och under en månad och ägna sig åt att komma iform? Här hemma kommer jag aldrig loss, men skulle behöva gå ner ordentligt i vikt och få hjälp med träning.

Eftersom jag aldrig varit i Thailand så hoppas jag nu på goda råd. Är det en vettig idé, och var hittar man i sådana fall bra boende med närhet till bra träningsmöjligheter till en vettig kostnad. För att komma igång ordentligt så behöver jag en personlig tränare.

Ja, jag tänkte förstås kombinera nytta med nöje, även om jag nog byter Singhan mot något hälsosammare. Kan tänka mig att åka under lågsäsong, det vill säga svensk sommar. Har inget emot värme och regn...

Tack på förhand.

Jag är just hemkommen efter en träningsresa på 6v. Tränat thaibox på ett camp på Phuket.

Har bara gott att säga efter en sån upplevelse.

Och vill du gå ner i vikt och samtidigt bli starkare i kroppen så finns det inget roligare sätt

www.tigermuaythai.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, Thailand är nog varken en bättre eller sämre plats om du vill komma i form. Vet inte hur du har tänkt åka eller hur seriös du är i din träning men som jag ser det så finns det många olika alternativ. Här är några möjliga alternativ:

"The Rocky Way" = Åk reguljärt och ta dig ut på den Thailänska landsbyggden. Leta upp en Thaiboxnings camp och instruera dem att inte släppa ut dig därifån på en månad. Och detta oavsett hur mycket du beklagar dig, svär och skriker av smärta. Du kommer vara i fantastisk form efter en månad, ha gött självförtroende efter att ha klarat dig igenom, samt ha lärt dig att använda nävarna och fötterna.

"The Active Way" = Åk reguljärt och ta in på ett trevligt hotell i någon lämplig stad. Kör löpträning på morgonen, gym under dagen och några längder i poolen på kvällen. Tiden emellan passen gör du utflykter till sevärdheter i området. Efter någon vecka drar du vidare till en ny stad för att få lite nya intryck och fortsätter träningen där. Om du har träningsdisciplin så kommer du att vara i bra form efter en månad.

"The Svensson Way" = Åk charter till en turistresort. Delta i alla fysiska aktiviteter dvs. morgongympa, vattengympa, klättring, utflykter, mm mm. Fördel, alla aktiviteter väl uppstyrda. Nackdelen, du ser inte så mycket av Thailand utan mest feta kärringar som tränar med dig.

"The Massage Way" = Åk reguljärt/charter till Bangkok, Pattaya eller Patong. Träffa trevliga damer och förbränn fett i vågrätt läge. Efter akten lite avkopplande massage för värkande muskler. Sen tar du med damen ut på en shoppingrunda och får på så sätt din konditionsträning. Fördel, du har trevligt sällskap när du tränar. Nackdel, den moraliska aspekten om du väljer betaldamer.

Lycka till med träningen!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...