Jump to content
IGNORERAD

Thaifestival & marknad 17-20 Juli 08,Paviljongen Utanede


Vikingen73

Recommended Posts

Ja nu har det kommit upp lite info om vad som skall hända på och kring den Thailändska Paviljongen 2008.   

Min kompis driver Paviljongterassen utanför Paviljongen och där kommer det köras karaoke på kvällarna under festivalen samt marknad kommer finnas på åkern nedanför precis som tidigare år.   

Vill ni boka plats till marknaden kan ni kontakta mig på 070-3187305 Hjälp gärna till att sprida detta till thai som ni vet har olika slags försäljningar, även svenskar så klart men det är extra skoj med Thaianknytning till marknaden. :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Lite länkar att kika på när det gäller program, boende, utflyktsmål mm ser ni här.. http://www.thaivalley.nu/ www.bispgarden.net

Preliminärt

sommarprogram 2008

Thailändska Paviljongen och Meditationscentret Norrbacken

Nytt för i år:

- Ny staty och målningar i paviljongen

- Nya blommor i växthuset

- Gamla växthuset (aktivitetshus)

· Thai style

· Thai och Viking style

- Barn och ungdomar

· Tävlingsarena (lekar)

· IT-hörna

· Måla paviljongen (tävling)

· Ungdomsutbyte - högstadiet

7-30 juli

Uppträdande av Thailändska grupper vid Teakpaviljongen

- Dockteater, Joe Louis

- Traditionell thaidans, Khon Kaen University

- Svärdfäktare, Poh Chang College

- Konstnärer, Poh Chang College

17-19 juli

I Kung Chulalongkorns spår

- Resa från Sundsvall, uppströms Ångermanälven till Bispgården och Utanede och nedströms Indalsälven

18-20 juli

10-års jubileum med Kultur- och Thaifestival

18 juli

Ceremoni för den nyligen bortgångna "Her Royal Highness" prinsessan Galyanivadhana som tidigare besökt paviljongen

19 juli

Kung Chulalongkorns minnesdag

18-20 juli

Radioaktivitet och information om amatörradio (SI9AM)

20 juli

Pengaträdscermoni vid Kung Chulalongkorns Meditationscenter

Norrbacken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vikingen73

    15

  • lordgiant

    2

  • clas391

    2

  • knifetown

    1

Mest aktiva i denna tråd

Då har det äntligen börjat rulla in lite marknadsdeltagare.allt från handgjorda blommor, Thaimat, sockervadd & godis, loppisprylar, frisör från BKK mm mm...

Ju fler knallar ju roligare blir det för dom drar ju alltid med sig en massa folk som bor i tält & husvagnar ,det brukar bli mysig stämning på kvällarna med mat,dryck, dans & sång...hoppas på ett liknande år i år som det var ifjol. tipsa era vänner är ni snälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som driver Thaiterrassen i år? Har du tid för ett möte vid paviljongen under festivalen eller senare i Augusti med detta om Thaifestival i Östersund?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Bobo som driver Chaow Praya River i Sundsvall www.thaisundsvall.se som driver terassen, han drev den även förra året.

Jag kommer bo på plats under festivalen så ett möte kan vi ta, jag är även flexibel andra datum.finns du i Sundsvall nåt så är det bara höra av dig. Min mail är vikingen73@hotmail.com eller mobil 070-3187305.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karaokevärd sökes till thaifestivalen i Ragunda 17 & 20 Juli, karaoken kommer köras 18 & 19 Juli.

Viss ersättning kommer delas ut vilket man kommer överens med ansvarig restaurangägare om.

Finns det någon som vet eller känner någon som håller på med sånt här så tipsa personen i fråga, kan ju inte vara helt fel att få vara där och då även få betalt för det.

Ni kan ringa till mig på 070-3187305 eller maila på vikingen73@hotmail.com så lämnar jag över nummer och namn till ansvarig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Igår kom en bokning till marknaden som var skoj..det var Dalarnas Thailändska Buddhistförening som vill ha plats och visa upp sig, även några munkar ska medverka på plats från dem.

Efter att min kontakt med ansvariga tagits så kommer nu annonsering att ske i de områden som det kommer mest besökare ifrån det, Sundsvall och Östersund.bättre sent än aldrig som amn brukar säga :thumbsup:

Sen så ska tydligen en thaikille i 30 års åldern från Östersund provköra karaoken under dom kommande dagarna, vi får se om det blir han eller någon annan som håller låda under jubileumsdagarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer upp, har fixat rum på Holmstagården, anledningen att jag kör detta inlägg, är att lyfta tråden, och höra efter om det finns några nyheter, och kanske, om det finns några på forumet som tänker ta en vända dit, under helgen 18/20

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Lordgiant: Tack för att du tipsade dom från södra Sverige om marknaden.

clas391: Var det din fru som bokade plats på marknaden också? det var nämligen en thaitjej som ringde från Stockhom och ville boka plats på marknaden men skulle be sin man kolla om boende på Holmsta Gård, kanske var dig hon skulle kolla med :thumbsup:

Jag,frugan och ett gäng vänner kommer bo i tält ( tror jag) från torsdag till söndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kille från Stockholm kommer att kontakta Vikingen angående marknadsplats. Kul att ni ordnade detta med DJ för karaoken. När Bobo ringde mig så spred jag detta bland alla thaiare i Östersund och bad dom kontakta er i detta ärende. Kul att det löste sig. Vi syns den 18 eller 19 i paviljongen, vi är 3-4 personer som arbetar med nästa års Thaifestival i Östersund som kommer. Dels för att prata med Vikingen och Bobo samt andra höga potentäter som kan tänkas vara där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan vikingen! Nej frugan har inte bokat plats på marknaden, och vi har lite längre att åka än från huvud kommunen, nämligen från småländska höglandets högsta topp, ca 65/70 mil. Har sedan länge lovat mej själv att åka upp någon gång, har dock av självbevarelse drift aldrig lovat frugan. Det är ju nästan ansett som allmänbildning bland thai att ha besökt paveljongen, och att då ha lovat, och något hinder skulle dyka upp, ja du kan ju själv tänka,,,dessa väna varelser, och deras humör.  Åker upp natten mellan 17/18 och stannar till söndag 20 Finns säkert chans att springa på några forums medl under den tiden, har också för avsikt att försöka ta en resa nästa år, det tänkta programmet verkar bli toppen, om allt går i lås 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

  :wai:

Ni som besöker festivalen och marknaden

:thumbsup: Ta med kameran o knäpp lite kort  :28::28::28:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

lordgiant: Ja han ringde idag, skulle återkomma efter överläggning med frugan och sitt arbete, han ville ta ledigt en halvdag extra för att kunna komma och vara med från fredag morgon.får se hur det går för han. 8)

Jag är inte insatt så mycket i vad det är för karaoke osv..men tydligen nån Östersundskille runt 30 som ska köra, du vet säkert bättre om vem det är!!sen är det väl en lokal hårdrockskille som riggar all utrustning med högtalare mm som figurerar där som DJ när det inte körs nån karaoke, han körde även ifjol. Vad jag har förstått så tältet som var uppe på scenen högst upp på åkern ifjol nu kommer att byggas ihop med restaurangen och dess uteservering istället, blir lite mindre yta men säkert bara bättre stämning, thaiarna har en förmåga att sitte ute i gräset nere på marknadsplatsen eller på campingen och festa så det blir bra så här tror jag.

Kommer bli både skoj och intressant att träffa dig mfl där...

clas391: Ok, skoj att ni kommer.vi får väl hoppas medlemmarna här söker upp varandra för lite bira. :thumbsup:

knifetown: Vi ska göra vårt bästa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Klart att det blir trubadur och band festivaldagarna också :headbang:  :headbang: dock är det svenska sådana som gäller, men karaoken är det en thaikille från Östersund som håller i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste info jag fått från Paviljongen är följande:

Thaikaraoke från fredag kväll ( thaikille från Östersund som håller i trådarna), utrustningen finns där från Torsdag men då får nog någon händig thaitjej eller kille på plats ta tag i trådarna om det ska bli av nån karaoke.

Ett 20 tal utställare på marknaden är bokade, dom flesta har thaianknytning varav ca 6 stycken säljer mat av alla dess sorter, frisör från BKK, Thaimassage, kläder & souvenirer,matprodukter ( thai), leksaker & godis, klockor & glasögon, tunnbröd,ost,jorgubbar, väskor och skor,Buddha statyer mm mm, trevlig liten marknad.

Vet ni någon som vill boka plats så hör av er på tel.070-3187305, det är till mig Nicklas.

Schema för paviljongen har kommit mig tillhanda idag, lägger in den här för beskådning

10-ÅRSJUBILEUM MED KULTUR OCH THAI FESTIVAL 18 – 20 JULI

18 juli Ceremoni för den nyligen bortgångna ”Her Royal Hignes” prinsessan Galyanivadhana, som tidigare besökt paviljongen

19 juli

10.00 Ceremonier vid paviljongen på Kung Chulalongkorns årsdag

11.00 Tal och överlämnande av gåvor vid Teakpaviljongen

12.00-15.00 Uppträdande av thailändska grupper

-  Dockteater, Joe Louis Theatre i Bangkok

-  Traditionell thaidans, Khon Kaen Univeristy Dancegroup

-  Svärdfäktare, Poh Chang College i Bangkok

20 juli

10.00-15.00 Pengaträdsceremoni vid Kung Chulalongkorns Meditationscenter

8-30 juli Som tidigare annons

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj att några från den här sidan samt från soisixten hört av sig om marknadsplats.några har tydligen thaidamer som gillar att kocka :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:thumbsup: På väg till Paviljongen förra året  :morgon: smakar bra!

220707005.jpg

Tittar på utställningen bakom gamla kungen  :wai:

220707023.jpg

Knäböjning  :wai:

220707025.jpg

Vacker byggnad att studera  :thumbsup:

220707017.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

ReplicaOfTheMirror

Funderade om man skulle ta med sig tjejen och åka ner men blir nog ingen övernattning utan bara dagsbesök men om man kommer ner äre kanske smartast på lördagen, äre några tider som kan va bra att passa eller så? tänkte bäst att kolla upp nu så man inte får stryk sen av frugan  :7:

Och om man skulle övernatta äre nå camping eller finns det nå ställe att bara slänga upp ett tält på ?

Jag är den ingen trodde att jag skulle bli då jag var den du trodde att jag skulle bli innan jag blev den ingen trodde att jag skulle bli trots att ingen vet vem jag är :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Funderade om man skulle ta med sig tjejen och åka ner men blir nog ingen övernattning utan bara dagsbesök men om man kommer ner äre kanske smartast på lördagen, äre några tider som kan va bra att passa eller så? tänkte bäst att kolla upp nu så man inte får stryk sen av frugan  :7:

Och om man skulle övernatta äre nå camping eller finns det nå ställe att bara slänga upp ett tält på ?

Här är schemat, men utöver det så finns en liten marknad, samt att det blir karaoke fredag och lördag på restaurang Paviljongterassen, även nån svensk trubadur och band tror jag skulle lira lite där.vad det är har jag inte en aning om.

När det gäller campa så går det att tälta alldeles bredvid restaurangen, nummer till dom är 070-3114344 om du undrar över nåt.

10-ÅRSJUBILEUM MED KULTUR OCH THAI FESTIVAL 18 – 20 JULI

18 juli  Ceremoni för den nyligen bortgångna ”Her Royal Hignes” prinsessan Galyanivadhana, som tidigare besökt paviljongen

19 juli 

10.00  Ceremonier vid paviljongen på Kung Chulalongkorns årsdag

11.00      Tal och överlämnande av gåvor vid Teakpaviljongen

12.00-15.00  Uppträdande av thailändska grupper

  -  Dockteater, Joe Louis Theatre i Bangkok

  -  Traditionell thaidans, Khon Kaen Univeristy Dancegroup

  -  Svärdfäktare, Poh Chang College i Bangkok

20 juli

10.00-15.00  Pengaträdsceremoni vid Kung Chulalongkorns Meditationscenter

8-30 juli  Som tidigare annons

Link to comment
Dela på andra sajter

lars60: Fina bilder..skoj med lite inslag som handlar om paviljongen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon kväll ( onsdag) tar man tältet, tjejen och ett glatt humör med sig i bilen för färd till Ragunda och Paviljongen ..ska bli skönt med lote semester, några polare kommer på fredag morgon med tält och lite fiskeprylar.hoppas på vädrets makter är med oss dessa dagar så man slipper att bara sitta inne på restaurangen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

  :thumbsup: "Botaniska" trädgården vid Paviljongen  ;D

220707028.jpg

Thailändskt hantverk vid en utställare! Vackert och duktigt av damen  :wai:

220707032.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:thumbsup: Ok, några till blir det!

220707019.jpg

Intressant att läsa om gamla kungens äventyr i Sverige, tycker sambon!  :wai:

220707022.jpg

Under statyn av kungen samlas det en hel del gåvor  :thumbsup:

220707024.jpg

De små konstverken är utskurna i tvål (=luktar gott)  ;D

220707031.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...