Jump to content
IGNORERAD

En känga till Sture och Ture


MangeUdon

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    17

  • broder tuk tuk

    13

  • Kim

    9

  • Siamkap

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ingen större variation på de där krönikorna som nu verkar komma i en strid ström. Helt poänglös men bra svar av dig :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Om nu feministerna ska kunna åstadkomma en lagändring gällande svenska mäns rörelsefrihet och deras partnerval så måste feministerna följa gängse regel att först upprepat bombardera allmänheten och lobbyister med sk avslöjande och avskräckande artiklar.

Vattendroppen urholkar sakta men säkert stenen, och de tendensiösa skriverierna gröper på samma vis ur vårt kritiska tänkande.

Till slut ”vet” alla slumrande rikstagsledamöter vad som bör göras åt det moraliska förfallet och männens vidriga kvinnoförtryck. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sådær ja. Nu har æven jag kommenterat damens scoop och berættat MIN sanning.

Før jag VET att det ær så det ligger till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket dumt har jag läst och själv skrivit på forum men att en jornalist gör bort sig så fullständigt är helt jävla makalöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad mig själv anbelangar så skiter jag ju egentligen i de sätt som sådana som Ulrika By beskriver sådana som mig. Jag kan inte förneka att jag är tjock (vilket av någon anledning har blivit ett av deras allra främsta angreppspunkter), jag gillar att sola (trots att det stör sådana som Åsa), jag gillar att sitta och snacka skit med andra över en öl eller en hamburgare - ibland t.o.m. kombinerat i en bar.

Vad jag dock tycker är synd (eller intressant) är att Åsa, och övriga i hennes uppenbarligen förolämpade flock, i sitt korståg mot tjocka och solbrända män, verkar beredda att "offra" våra thailändska flickvänner och fruar som befinner sig i Sverige genom de fördomar som deras skriverier självklart spär på.

Kan det vara så att detta samtidigt är en (o)medveten känga åt thailändskorna och den konkurrens som plötsligt har uppstått då Aså & Co. ser att vi tjocka och solbrända män faktiskt ser lyckliga ut i någon annans famn, vilket i sin tur sänker värdet på det Åsa m.fl. har att förhandla med på "marknaden"?

Bara en tanke.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Till skillnad från de andra artiklar säger hon inte att så här är det.

Hon skriver vad hon tycker och hennes åsikt om de dumma som låter sig luras

har framförts igen och igen här på forum'et, eller hur?

Man anar att hon tycker att det är rätt åt Svenne och Fritz och kritiserar inte

flickorna och nämner knappt Sverige utan säger att gubbarna

"sprängfulla av förväntan ska hämta hem kärleken till den västerländska civilisationen"

Men herregud, det är ju precis vad man kan läsa om här, och karman haglar över den

som kan beskriva hur han nästan konstant gråtande får genomleva den olidliga väntan på migrationsverkets beslut.

Hur känsliga ska vi vara?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det verkar som att mitt inlægg inte var allt før omtyckt.

Tyckte inte att jag var så djævlig.

Hær kommer skærmdump

post-3653-126856203873_thumb.jpg

post-3653-126856203873_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja man blir ju mörkrädd när en sådan tidning som DN publicerar sånt skitdiablo.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från de andra artiklar säger hon inte att så här är det.

Hon skriver vad hon tycker och hennes åsikt om de dumma som låter sig luras

har framförts igen och igen här på forum'et, eller hur?

Man anar att hon tycker att det är rätt åt Svenne och Fritz och kritiserar inte

flickorna och nämner knappt Sverige utan säger att gubbarna

"sprängfulla av förväntan ska hämta hem kärleken till den västerländska civilisationen"

Men herregud, det är ju precis vad man kan läsa om här, och karman haglar över den

som kan beskriva hur han nästan konstant gråtande får genomleva den olidliga väntan på migrationsverkets beslut.

Hur känsliga ska vi vara?

Jag kan meddela att MPR:s Fritz inte bryr sig det minsta om vad nån bloggare eller vem som helst som inte känner mig anser om mitt leverne i Thailand drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan meddela att MPR:s Fritz inte bryr sig det minsta om vad nån bloggare eller vem som helst som inte känner mig anser om mitt leverne i Thailand drinks.gif

Fritz..

Haha helt rätt Fritte, de e värre för oss som lever i snö, pölsa och feministjournalister i fibravinterns land...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från de andra artiklar säger hon inte att så här är det.

Hon skriver vad hon tycker och hennes åsikt om de dumma som låter sig luras

har framförts igen och igen här på forum'et, eller hur?

Man anar att hon tycker att det är rätt åt Svenne och Fritz och kritiserar inte

flickorna och nämner knappt Sverige utan säger att gubbarna

"sprängfulla av förväntan ska hämta hem kärleken till den västerländska civilisationen"

Men herregud, det är ju precis vad man kan läsa om här, och karman haglar över den

som kan beskriva hur han nästan konstant gråtande får genomleva den olidliga väntan på migrationsverkets beslut.

Hur känsliga ska vi vara?

Jag förstår inte ditt påstående.

Man kan väl knappast påstå att det är precis samma sak när en forummedlem beskriver sin egen väntan på att få vara tillsammans med sin flickvän som när tredje person, i en av Sveriges största tidningar, beskriver samma forummedlem som en fet, korkad och exploaterande looser samtidigt som hon antyder att samma forummedlems flickvän, i själva verket, är en prostituerad vars enda mål är att lura av ovan nämnde looser hans pengar?

Och var utläser du att hon inte säger "så här är det"? När jag läser artikeln tycker jag att det är precis vad hon gör.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag förstår inte ditt påstående.

Man kan väl knappast påstå att det är precis samma sak när en forummedlem beskriver sin egen väntan på att få vara tillsammans med sin flickvän som när tredje person, i en av Sveriges största tidningar, beskriver samma forummedlem som en fet, korkad och exploaterande looser samtidigt som hon antyder att samma forummedlems flickvän, i själva verket, är en prostituerad vars enda mål är att lura av ovan nämnde looser hans pengar?

Och var utläser du att hon inte säger "så här är det"? När jag läser artikeln tycker jag att det är precis vad hon gör.

Om man har träffat sin fru/flickvän under precis de omständigheter hon beskriver,

dvs i baren, kan jag hålla med att man kan känna sig träffad.

Om man är tjock kan jag hålla med om att det är tråkigt att hon väljer att prata om fläskiga

västerländska män, men håll med om att kontrasten med de små spinkiga thaitjejer

kan springa i ögonen på vem som helst.

Och heter man Sture (eller vad det nu var), är tjock och har thaitjej med bakgrund i en Pattayabeerbar

kan jag tycka att man har rätt att ringa upp journalisten och fråga vad i helv... hon menar :-)

Men den risk man tar, med flickor som lever på faranger är väldokumenterad på denna

och andra sidor som handlar om Thailand.

Hennes artikel kan väl ändå inte vara det första exempel du sett på det?

Om det känns kränkande borde du bli kränkt ofta här på forum'et.

Och du får förlåta mig för att vara av den uppfattningen att hon inte framställer detta som fakta

utan bara som hennes upplevelser och synpunkter.

Det är hon som äcklas - och det tycker jag hon har sin goda rätt att göra.

Hon skriver om det i tidningen, vi skriver om det på ett forum och alla har möjlighet att

bemöta alla påståenden.

Det är väl OK?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag kan meddela att MPR:s Fritz inte bryr sig det minsta om vad nån bloggare eller vem som helst som inte känner mig anser om mitt leverne i Thailand drinks.gif

Fritz..

Tog Fritz som ett exempel på ett tysk namn.

Hade inte en tanke på att någon här heter just det :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig gammeldansken. Särskilt den del där du skriver "Men den risk man tar, med flickor som lever på faranger är väldokumenterad på denna

och andra sidor som handlar om Thailand".

Här på forumet är dock även det positiva som ett förhållande mellan thai/svensk ofta resulterar i, vilket ju hade varit kul att se nämnas någon gång i någon av tidningarna i samband med artiklar som denna.

Jag känner mig inte personligen träffad av Ulrikas beskrivning. Dock så har jag redan stött på en del ogrundade och tråkiga fördomar då jag berättat för folk att jag gillar Thailand och dessutom har en thailändsk partner. Och jag är helt övertygad om att artiklar som denna inte gör saken bättre.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Håller med dig gammeldansken. Särskilt den del där du skriver "Men den risk man tar, med flickor som lever på faranger är väldokumenterad på denna

och andra sidor som handlar om Thailand".

Här på forumet är dock även det positiva som ett förhållande mellan thai/svensk ofta resulterar i, vilket ju hade varit kul att se nämnas någon gång i någon av tidningarna i samband med artiklar som denna.

Jag känner mig inte personligen träffad av Ulrikas beskrivning. Dock så har jag redan stött på en del ogrundade och tråkiga fördomar då jag berättat för folk att jag gillar Thailand och dessutom har en thailändsk partner. Och jag är helt övertygad om att artiklar som denna inte gör saken bättre.

Är helt enig.

Jag har dock slutat ta åt mig varje gång det skrivs något negativt om Thailand eller om thailändskor.

Vill minnas från grundskolan att ignorera var det effektivaste sätt att undvika att bli mobbad.

Tar man åt sig och reagerar våldsamt som i reaktionerna på artikeln börjar det genast pratas om rök

med eller utan eld och fan vet om reaktionerna skadar mer än själva artikeln.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har oxå skrivit ett svar till skitskriverskan och även till Dn Ska bli kul och se om svaret till Dn tas med. 

:diablo: :diablo:Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Om man har träffat sin fru/flickvän under precis de omständigheter hon beskriver,

dvs i baren, kan jag hålla med att man kan känna sig träffad.

Om man är tjock kan jag hålla med om att det är tråkigt att hon väljer att prata om fläskiga

västerländska män, men håll med om att kontrasten med de små spinkiga thaitjejer

kan springa i ögonen på vem som helst.

Och heter man Sture (eller vad det nu var), är tjock och har thaitjej med bakgrund i en Pattayabeerbar

kan jag tycka att man har rätt att ringa upp journalisten och fråga vad i helv... hon menar :-)

Men den risk man tar, med flickor som lever på faranger är väldokumenterad på denna

och andra sidor som handlar om Thailand.

Hennes artikel kan väl ändå inte vara det första exempel du sett på det?

Om det känns kränkande borde du bli kränkt ofta här på forum'et.

Och du får förlåta mig för att vara av den uppfattningen att hon inte framställer detta som fakta

utan bara som hennes upplevelser och synpunkter.

Det är hon som äcklas - och det tycker jag hon har sin goda rätt att göra.

Hon skriver om det i tidningen, vi skriver om det på ett forum och alla har möjlighet att

bemöta alla påståenden.

Det är väl OK?

mvh

Tycker nog att du var inne på samma linje som denna Ulrika för två veckor sedan när du själv raljerade över hur västerländska män inte bör se ut för att få vistas i Thailand..

Besökte nyligen både Pattaya och HuaHin för första gången.

Finns all anledning att ångra att vi gick ur bilen på det senare stället.

(Det gjorde vi inte i Pattaya.Det räckte gott o väl med det vi såg från bilen).

Tror förståss inte att det var svenskar allihopa, men det fanns rikligt med feta äldre män med spinkigt sällskap.

Män i 110+kilo-klassen med maffiga tatueringar under svettiga Singha-linnen och med tillhörande öronringar och hästsvans.

"Svin" anser nog även jag är ett passande ord att beskriva många av dom med.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tycker nog att du var inne på samma linje som denna Ulrika för två veckor sedan när du själv raljerade över hur västerländska män inte bör se ut för att få vistas i Thailand..

"Bör se ut för att få vistas".

Är det nåt du har lagt till för att få till en grinig kommentar?

Du får tycka precis som Ulrika om du vill eller tvärt om.

"Raljera" verkar vara nåt alla andra gör när de inte tycker som du men det får du göra det med.

Men var god att skriva att det är du som tycker, inte nån annan.

Bortsett från det håller jag vid andra genomläsningen med om att det var olyckligt

att skriva så det kunde tolkas som en fråga om utseende.

Skulle skrivit "svinaktigt beteende" eller ännu bättre inte alls :-)

Kan inte låta bli att reagera på att det verkar vara otroligt känsligt för många

så fort en journalist skriver något som kan tolkas som negativt om Thailand.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"Bör se ut för att få vistas".

Är det nåt du har lagt till för att få till en grinig kommentar?

Du får tycka precis som Ulrika om du vill eller tvärt om.

"Raljera" verkar vara nåt alla andra gör när de inte tycker som du men det får du göra det med.

Men var god att skriva att det är du som tycker, inte nån annan.

Bortsett från det håller jag vid andra genomläsningen med om att det var olyckligt

att skriva så det kunde tolkas som en fråga om utseende.

Skulle skrivit "svinaktigt beteende" eller ännu bättre inte alls :-)

Kan inte låta bli att reagera på att det verkar vara otroligt känsligt för många

så fort en journalist skriver något som kan tolkas som negativt om Thailand.

Gammeldansken snacka om att bli tagen med händerna i kakburken, skämms på dig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var väldigt vad präktig GD är. Påminner lite om gamla präktiga semi. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja det var väldigt vad präktig GD är. Påminner lite om gamla präktiga semi. crazy.gif

Ja ja ja, slå och sparka ni bara på den som ligger :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Haha fan va pinsamt.

He he nu samlas de som inte kan nedlägga ett eget byte.

Gamarna.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...