Jump to content
IGNORERAD

En känga till Sture och Ture


MangeUdon

Recommended Posts

Oj då, nu fick jag minuskarma av moderatorn Kim med den sublima begrundelsen:

"Tar tillbaka pluskarma jag gett i annan tråd"

Min trovärdighet minskade med 1/30 eller ca 3% på ett enda bräde.

F.n också brodern, ska inte prata med dig nåt mer, det kostar på :-)

Mvh "B"

Tja, har inte utdelat en minuskarma på år och dag, kände att det var dags när gnällspiken var tillbaka igen. Jag har nämligen upplevt det som att du förbättrats rejält sista månaderna och belönat det du skrivit. Men det ångrade jag alltså nu när du började gnälla på min moderatorperson igen.

Min motivation var för övrigt inte den du skrev utan "Tar tillbaka pluskarman jag gett i annan tråd, gnällspik ;) "

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    17

  • broder tuk tuk

    13

  • Kim

    9

  • Siamkap

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ähum vilket skitsnack. Jag känner massor av tjejer som jobbat i barsvängen och som numer bor och lever i Sverige. Men jag känner precis lika många thaitjejer som lever och bor i Sverige som aldrig jobbat i bar och som träffat sin kille på helt andra sätt och det är väl där våra åsikter i just den frågan går i sär. Du hävdar b la att det är i princip omöjligt för en västerländsk man att träffa en tjej utanför nöjesstråken medan jag hävdar att min erfarenhet är att ca hälften gjort just detta.

Men som vanligt så stoppar du ner huvudet i sanden inför fakta som inte passar din världsbild och tänker istället ut en egen sanning baserat på dina soi 8 erfarenheter på 90-talet.

Att du Kim känner lika lika många thaitjejer i Sverige som jobbat i barvsängen som inte gjort det, har inte mycket att göra med det som BTT skriver om, eftersom han pratar thaitjejer som flyttat till Sverige av vilka du förmodligen bara känner en liten del. Det är viktigt att hålla isär begreppen så att man inte pratar förbi varandra och missförstånd uppstår.

Dessutom finns det många svängar i Thailand, barsvängen, sing a song svängen, massage svängen, mia noi svängen etc. Frågan är också vilka man räknar in i "svängen" statistiken.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Clion!

Angående Kims intellekt så är det ingen tvekan om att han är väldigt intelligent med ett häpnadsväckande minne för detaljer, nästan av fotografiskt snitt.

Jag har ofta häpnat just över hans fenomenala detaljminne.

Även om jag inte träffat Kim så är jag helt övertygad om att han är en ganska snäll och omtänksam människa dock med bestämda åsikter om saker o ting.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

skall bara tilläga att min svåger som är 67år och öppnade den första restaurangen i krabi(västerlänsk) för 18år sedan

och pratar thai mm .jag har stor respekt för hans kunnande

vi var på en sån där thaifest (songkran) i Mölndal för ett par år sen

Då sa han helt appråpå på att 90% av tjejerna på festen var bartjejer viket säkert var sant

jag bryr mig inte om vad någon har jobbat.

endast som en kommentar angående btts inlägg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hur e det i Luleå nu Kim

längtar du inte tillbaka :dance1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tja, har inte utdelat en minuskarma på år och dag, kände att det var dags när gnällspiken var tillbaka igen. Jag har nämligen upplevt det som att du förbättrats rejält sista månaderna och belönat det du skrivit. Men det ångrade jag alltså nu när du började gnälla på min moderatorperson igen.

Min motivation var för övrigt inte den du skrev utan "Tar tillbaka pluskarman jag gett i annan tråd, gnällspik wink.gif "

Vet ej hur man tar fram hela begrundelsen, så jag skrev bara det jag kunde se.

Allt för ofta ser man karmafighter här, där skribenter med hänsynslös grymhet tar

från de som har lite, med oanade konsekvenser för de sammas självkänsla.

Tycker därför det är bra att få fram vägledande exempel för utdelande av karmapoäng vilket

du med din enorma erfarenhet och din i sammanhanget ej oviktiga roll som moderator, bör kunna ge.

Begrundelser som den föreliggande (med eller utan beteckningar som "gnällspik")

medverkar på ett synnerligt positivt sätt till en för många nödvändig avdramatisering av begreppen

vilket omedelbart föranledigar undertecknade att belöna dig med summan 1 poäng.

Inte mycket kan man tycka, men, om jag fattat rätt, det maximala jag kan ge dig.

mvh "A"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

skall bara tilläga att min svåger som är 67år och öppnade den första restaurangen i krabi(västerlänsk) för 18år sedan

och pratar thai mm .jag har stor respekt för hans kunnande

vi var på en sån där thaifest (songkran) i Mölndal för ett par år sen

Då sa han helt appråpå på att 90% av tjejerna på festen var bartjejer viket säkert var sant

jag bryr mig inte om vad någon har jobbat.

endast som en kommentar angående btts inlägg

Jag brukar undvika att använda procenttal eller siffror i dessa sammanhang, eftersom det finns giriga journalister som gärna gör sig populära på sensationsskriverier.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du Kim känner lika lika många thaitjejer i Sverige som jobbat i barvsängen som inte gjort det, har inte mycket att göra med det som BTT skriver om, eftersom han pratar thaitjejer som flyttat till Sverige av vilka du förmodligen bara känner en liten del. Det är viktigt att hålla isär begreppen så att man inte pratar förbi varandra och missförstånd uppstår.

Dessutom finns det många svängar i Thailand, barsvängen, sing a song svängen, massage svängen, mia noi svängen etc. Frågan är också vilka man räknar in i "svängen" statistiken.

/Siamkap

Ja jag tycker nog jag alltid varit fullt kapabel att hålla isär begreppen och alla dom där sing a song svängen, massagesvängen mm räknar jag definitivt till "nöjessvängen". Mest för att inte behöva använda andra, mindre smickrande benämningar.

Men nu har jag ju aldrig hävdat att jag sitter på någon bestämd sanning eller korrekt statistik, bara en känsla. Och det som får mig att svara på tal i frågan är när någon bestämt hävdar att dom minnsan vet.

Att BTT känner några enda thaitjejer som bor i Sverige betvivlar jag starkt.

Men nu orkar jag inte dra diskussionen bartjejer kontra icke bartjejer igen så jag lägger ned deltagandet här i tråden. Kan väl avsluta med att hävda att bland dom thaitjejer jag beundrar allra mest här i Sverige så finns flera med bakgrund från barsvängen. I vår bekantskapskrets är det ingen som bryr sig om kompisarnas tidigare barerfarenhet eller inte och det går inte att se någon skillnad utanpå what so ever. Det är bara här på forumet det diskuteras och stöts och blöts till leda.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker därför det är bra att få fram vägledande exempel för utdelande av karmapoäng vilket

du med din enorma erfarenhet och din i sammanhanget ej oviktiga roll som moderator, bör kunna ge.

Karmafunktionen får du använda som du vill, personligen använder jag den främst för att ge uppskattning. Och i väldigt sällsynta fall till att ge kritik.

Men det är upp till var och en att avgöra hur den ska användas för egen del. Med ett tillägg, missbruk av minus i sk personliga vendettor beivras i värsta fall. I övrigt lägger vi oss inte i.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Karmafunktionen får du använda som du vill, personligen använder jag den främst för att ge uppskattning. Och i väldigt sällsynta fall till att ge kritik.

Men det är upp till var och en att avgöra hur den ska användas för egen del. Med ett tillägg, missbruk av minus i sk personliga vendettor beivras i värsta fall. I övrigt lägger vi oss inte i.

Visst är det bra!

Plus på dej.

Mvh GD

PS, hur mycket plus kan man ge på en och samma dag?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

PS, hur mycket plus kan man ge på en och samma dag?

Det får du fråga konstruktören av systemet, dvs P3. Jag har ingen aning.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Du känner säkert personligen fler thaitjejer i Sverige än vad jag som singelman gör. Vilket ju är helt naturligt.

Däremot så känner jag kanske till mer än vad du gör om faranggubbarnas rörelsemönster i Thailand, var man ser, hör och träffar de flesta farangsingelmän.

När jag bodde ute i Nonthaburi så träffade eller såg jag två eller tre faranger i månaden.

Det räckte att ta sig till Ekamais busstation så plötsligt dök det upp massor med farangubbar på väg mot Pattaya med bussen, många tillsmmans med darlingarna.

Om det nu vore så att 50 % av gubbarna träffar sina darlingar utanför barområdena så borde man ju se ungrefär lika många gubbar med tjejer utanför ex Pattaya som innanför.

Men sån är inte min erfarenhet.

Och de faranger man ibland ser ex på Khao San Road är ju oftast västerländska par som backpackar i sydostasien.

Det är möjligt att det sitter en bunke gubbar framför nätet och i smyg drar till sig ett antal thaitjejer, men även nätkontakterna ligger oftasr i gråzonen mellan vanligt och barstuk.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det får du fråga konstruktören av systemet, dvs P3. Jag har ingen aning.

Tack för svaret.

Har redan belönat dig furstligt i dag för alla braiga inlägg men försöker igen :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim!

Du känner säkert personligen fler thaitjejer i Sverige än vad jag som singelman gör. Vilket ju är helt naturligt.

Håller med!

Däremot så känner jag kanske till mer än vad du gör om faranggubbarnas rörelsemönster i Thailand, var man ser, hör och träffar de flesta farangsingelmän.

När jag bodde ute i Nonthaburi så träffade eller såg jag två eller tre faranger i månaden

Vad får dig att tro att jag skulle känna till mindre om faranggubbarnas rörelsemönster efter mina sammanlagt 5 år på resa över hela landet gentemot dina 4 år i Pattaya och Nothanburi?

Fasen, jag tror t o m jag varit mer i självaste Pattaya än vad du varit.

Om det nu vore så att 50 % av gubbarna träffar sina darlingar utanför barområdena så borde man ju se ungrefär lika många gubbar med tjejer utanför ex Pattaya som innanför.

Men sån är inte min erfarenhet.

Du gör en tankevurpa nu, det finns nämligen 1000 tals Nothanburi men bara ett Pattaya. Så om du ser 2-3 faranggubbar i Nothanburi så innebär det att det finns 10 000 tals gubbar sammanlagt i alla "Nothanburi".

Fast nu hävdar jag ju inte att alla som träffas utanför baren gör det på plats på ett risfält i Nakhon nowhere, det görs nog på en mängd olika sätt. Det vanligaste är nog att tjejer som redan finns i Sverige introducerar yngre kusinen hemma i byn till någon i deras tycke lämplig ungkarl i Sverige. Jag känner i alla fall väldigt många som träffat tjejer på det sättet.

Det är möjligt att det sitter en bunke gubbar framför nätet och i smyg drar till sig ett antal thaitjejer, men även nätkontakterna ligger oftasr i gråzonen mellan vanligt och barstuk.

Ytterligare en av dina fabricerade sanningar du vet ju precis lika lite om tjejerna på internetsajterna som jag.

Och jag som lovade att sluta svara i tråden. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Håller med Kim till 100%.

Det brodern vet är inte värt det fosfor det är skrivit på.

Hoppas verkligen att han inser det nu.

Positiva GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Håller med!

Vad får dig att tro att jag skulle känna till mindre om faranggubbarnas rörelsemönster efter mina sammanlagt 5 år på resa över hela landet gentemot dina 4 år i Pattaya och Nothanburi?

Fasen, jag tror t o m jag varit mer i självaste Pattaya än vad du varit.

Nothaburi är ett ytterområde i Bkk eller? eller hur många till finns det?

Du gör en tankevurpa nu, det finns nämligen 1000 tals Nothanburi men bara ett Pattaya. Så om du ser 2-3 faranggubbar i Nothanburi så innebär det att det finns 10 000 tals gubbar sammanlagt i alla "Nothanburi".

Fast nu hävdar jag ju inte att alla som träffas utanför baren gör det på plats på ett risfält i Nakhon nowhere, det görs nog på en mängd olika sätt. Det vanligaste är nog att tjejer som redan finns i Sverige introducerar yngre kusinen hemma i byn till någon i deras tycke lämplig ungkarl i Sverige. Jag känner i alla fall väldigt många som träffat tjejer på det sättet.

Ytterligare en av dina fabricerade sanningar du vet ju precis lika lite om tjejerna på internetsajterna som jag.

Och jag som lovade att sluta svara i tråden. smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT, kolla lite på detta.

Det är svårt att uppskatta % i faktiska siffror, prova att se det BTT att (90%) av uppskattningsvis 25 000 kvinnor av Thailänds härkomst som finns i Sverige är 22 500 f.d. barbrudar, så var ditt utgångsbud.

Nu finns det alltså 17 500 f.d. bartjejer i Sverige efter Din revidering.

Blir måhända en annan bild med summan istället för en svårtolkad % sats.

Jag vågar mig inte på att gissa ens, men det förefaller som om det vore väldigt få brudar över till andra landsmän än svenskar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fader Baa!

Om vi utgår ifrån att di första thaitjejerna anlände till Sverige i början av 70 talet så krävs det ca 437 stycken per år för att komma upp kring 15000 stycken fd bartjejer.

En inte helt orealistisk siffra.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Anders!

Jag förmodar att du redan öppnat dagens första singhabeer.

Kan ju passa på att rapportera om att vädret nu på morgonen i skåne är ca +2 grader och regndisigt.

Ja ja man slipper ju svettas i alla fall.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Broder: Snälla Du, se inte Thailand som ett ställe. Berika Dig själv, Upplev verkligheten, Bo här träffa Thailand.

Du är en Novis, för Dig är det enbart Hit and Run Kram från Buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

Fader Baa!

Om vi utgår ifrån att di första thaitjejerna anlände till Sverige i början av 70 talet så krävs det ca 437 stycken per år för att komma upp kring 15000 stycken fd bartjejer.

En inte helt orealistisk siffra.

BTT

och sverige tar emot lite jämnfört med andra länder. Så enligt din beräkning så finns det 7 miljarder fd bartjejer från Thailand.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det började som en intressant tråd avseende fördomar hos vissa journalister i Sverige, tyvärr så verkar fördomarna vara lika vanliga här och det verkar som det viktiga är att överträffa varandra med sensationer och uttalanden som liknar löpsedlarna till en sämre kvällstidning!

Skulle vara trevligt om den idi*tdebatten som vissa för avseende hur många tjejer som är fd bartjejer och hur många som inte är det! Varför är inte presumtionen att dom är det dom säger, skulle ni föra samma debatt om ”Svenska” tjejer kanske eller?

Vore trevligt om ni som skriker i den diskussionen tänkte efter lite och upptäckte era egna fördomar med!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det är väl ingen fördom att det finns ganska många fd bartejer i Sverige eller att många faranggubbar träffar sina darlingar i barområdena.

Fördomar bottnar ju ofta i vad folk tror och inte vad de verkligen vet.

Men har man tillbringat ett antal år i Thailand och verkligen sett och lyssnat så vet man var farangubbarna oftast får kontakt med sina tjejer och man vet vilka tjejer det är som jagar faranger.

Men det spelar ju ingen roll vad man försöker berätta eftersom de flesta i alla på forumet vet bättre.

Nu gjordes det ju en undersökning på forumet som visade att 50 % träffat sina darlingar i barområdena och 50% träffat sina darlingar på andra ställen.

Jag vill ju hävda att det är fler som träffar sina tjejer i baren än utanför och det bygger jag på vad jag sett, hört och iaktagit under ganska lång tid både i barerna och utanför.

Jag kan ju ha fel men det är min syn på det.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ingen fördom att det finns ganska många fd bartejer i Sverige eller att många faranggubbar träffar sina darlingar i barområdena.

Fördomar bottnar ju ofta i vad folk tror och inte vad de verkligen vet.

Men har man tillbringat ett antal år i Thailand och verkligen sett och lyssnat så vet man var farangubbarna oftast får kontakt med sina tjejer och man vet vilka tjejer det är som jagar faranger.

Men det spelar ju ingen roll vad man försöker berätta eftersom de flesta i alla på forumet vet bättre.

Nu gjordes det ju en undersökning på forumet som visade att 50 % träffat sina darlingar i barområdena och 50% träffat sina darlingar på andra ställen.

Jag vill ju hävda att det är fler som träffar sina tjejer i baren än utanför och det bygger jag på vad jag sett, hört och iaktagit under ganska lång tid både i barerna och utanför.

Jag kan ju ha fel men det är min syn på det.

BTT

Skulle nog tro att utifrån detta forum är vi 99,9% som har våra fruar från bar området...men tur det.då får man sin jack coke precis som man vill.:great:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...