Jump to content
IGNORERAD

En känga till Sture och Ture


MangeUdon

Recommended Posts

Hon är en Hatisk jävla fascist kärring som skulle ha stryk ärligt talat.

Nej nu får du väl ta och lugna ner dig lite

Som du själv sa så ska man ju inte sparka neråt och det är ju precis vad du själv gör med en sådan kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    17

  • broder tuk tuk

    13

  • Kim

    9

  • Siamkap

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Magnus-Chumphae

Hon har ju uppfattningen att alla Thailändska Kvinnor är barhoror så då gäller hennes uppfattning även det Thailändska kungahuset kanske borde upplysa Thailändsk polis om att hon framför sådan uppfattningar i svensk media, då blir det nog Bangkok Hilton för henne ;-)

Det kanske är där hon passar in eller...hon verkar ju förakta alla som ej är godkända av henne så hon platsar nog både i Naziparitet samt Alkaida och Bader Minehof eller ROKS?

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jan L!!

Visst ligger det mycket sanning i hennes inlägg men få gubbar på forumet skulle väl erkänna ifall de nu tom tagit banklån för att skicka stålar till någon tjej.

Att det förekommer att gubbar blir så nedkärade att de riskerar att hamna i ekonomisk ruin är det nog ingen tvekan om.

Det förekom ofta för 15-20 år sedan och förekommer säkert ganska ofta även idag, trots att det numera finns gott om ställen på nätet där man kan få upplysningar om faror och fällor i Thailand och bland barerna.

Det går inte en vecka utan att man läser i diverse lokala pattayatidningar om lurade och utblottade faranger som begår självmord, ofta genom att helt sonika kasta sig ut från höga balkonger.

Tyvärr så är kärleken blind och den som inte fattar att i bartjejernas värld är business och inte kärlek det som är nummer ett, den personen kan råka väldigt illa ut.

Även om du går med en bartjej i 6 månader och inbillar dig att hon verkligen älskar dig och inte dina pengar så tvekar hon inte ett ögonblick att sticka med en annan sponsor ifall din plånbok till sist blir tom.

En bartjej lär sig ganska snabbt vilka gubbar som är värda att satsa på och vilka som hon helst ska undvika.

Rent instinktivt känner många kvinnor vilka män som är känsliga och som har svaga hjärtan.

Män med sk strong heart är inte populära bland tjejerna.

"Me want good man with good money but not with strong heart"

Andemneningen i detta påstående är ju att gubben ska bli så kär att han snabbt och med stor givmildhet lättar på plånboken.

BTT

Visst är det så bror.. Men det är väl inte så konstigt att en bartjej drar vidare till nästa sponsor om pengarna tar slut efter att som du säger "gått med henne i 6 månader".. Mig veterligen så jobbar hon i baren för att försörja sig och sin familj och inte för agera någon välgörande kärlekssamarit..

Har gubben inte lyckats med mer än att "gå med henne" under en så lång tid som 6 månader så får väl gubben mer eller mindre skylla sig själv att hon inte finns kvar när pengarna sinar.. Så länge man "går med henne" så är hon ju en bartjej som har en longtime med en farang.

Att bartjejer snabbt lär sig vilka villkor som gäller är väl inte heller så konstigt. Många bartjejer har själva upplevt eller sett sina barsystrar bli övergivna som en sommarkatt när farangen åker hem efter att blivit lovade guld och gröna skogar under farangens semesterflört. Ofta så svalnar farangens intresse efter ett par veckor hemma i verkligheten och nästa gång han besöker paradiset så är det ny "sommarkatt" som gäller..

Så dessa faror och fällor du skriver om, som ska undvikas, kanske inte bara gäller kärlekskranka gubbar utan även "skrupelfria" bartjejer..

Tills dess hon finner någon som tar henne från baren, för mer än en longtime, så är hon en bartjej och jobbar med det hon sysslade med innan hon träffade på farangen, jai dii eller inte..

Att som du demonisera hela bartjejs skaran tycker jag är lite väl magstarkt av en gammal barräv som dig. Du vet lika väl som jag att det flesta bartjejer söker efter en man att stadga sig med. Men så länge mannen beter sig som en torsk så varför skulle inte kvinnan bete sig som en h**a?

Att beskylla bartjejer för farangers självmord och ekonomiska bakslag tycker jag är lite väl generaliserande och det finns förmodligen flera olika faktorer som spelar in, bla brukar ju tungt alkoholintag nämnas i dessa artiklar som du nämner om hoppande faranger. Att pengarna är slut och farangen är utblottad behöver väl per automatik inte innebära att han har blivit lurad av en bartjej.. Han kanske helt enkelt har supit och knullat upp sin förmögenhet. Eller helt enkelt inte haft tillräckligt med pengar från början för att vistas i Thailand en längre tid..

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Knasen!

Som du påpekar så är det givetvis inte enbart tjejernas fel att vissa gubbar super ned sig och ruinerar sig.

Men ofta är det just att tjejerna bara drar med en annan farang som är den utlösande faktorn till att gubbarna ger upp och tar livet av sig.

Så länge deras kärlek fanns hade de ändå en slags trygghet i livet.

Personligen kan man ju tycka att det är fult gjort att bara sticka och sen några nätter efter dyka upp med en annan gubbe i baren.

Har man trots allt varit dagligen ihop med en annan människa i kanske ett halvår drar man ju inte bara sin väg utan att åtminstone försöka hjälpa på något sätt.

Givetvis finns det även bartjejer som stannar kvar i det längsta och verkligen försöker få rätt på gubben och hans problem och all heder åt dessa tjejer.

Men man undrar ju lite hur en bartjej tänker om hon nu får reda på att gubbem tog sitt liv på grund av att hon stack med en annan man?

Känner hon ånger eller sorg eller är en bartjejs känslor så bedövade att hon inte kan känna något längre?

Jag tror innerst inne att känslorna finns,

men det mesta kan ju trängas undan till det undermedvetna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Även flickorna har känslor, förhoppningar och framtidsdrömmar. Nu är ju knappast barvärden den bästa platsen på jorden för sådana drömmar. Problemet är väl att barvärden är ömsesidigt förråande och känslofördärvande!

Vem har inte sett både övergivna, gråtande och förtvivlade faranger och barflickor!

En bra och känslomässigt ofördärvad barflicka möter en dålig och känslomässigt fördärvad farang, därefter är hon bränd och blir själv en dålig barflicka!

En bra och känslomässigt ofördärvad farang kommer till Thailand och möter en dålig och känslomässigt fördärvad barflicka, därefter är han bränd och blir själv en dålig farang!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra och känslomässigt ofördärvad farang kommer till Thailand och möter en dålig och känslomässigt fördärvad barflicka, därefter är han bränd och blir själv en dålig farang!

mvh.

Luttrad.

Exactemente, sen sitter han och orerar på MPR om sin visdom om både pyttipanna och äkta kärlek.

Ofördärvade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Lite sanning finns det nog allt i artikelen, ta inte åt er så

mycket ny Gubbar! :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Lite sanning finns det nog allt i artikelen, ta inte åt er så

mycket ny Gubbar! na.gif

Den kanske t.o.m. fått karma om den skrivits här :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så bror.. Men det är väl inte så konstigt att en bartjej drar vidare till nästa sponsor om pengarna tar slut efter att som du säger "gått med henne i 6 månader".. Mig veterligen så jobbar hon i baren för att försörja sig och sin familj och inte för agera någon välgörande kärlekssamarit..

Har gubben inte lyckats med mer än att "gå med henne" under en så lång tid som 6 månader så får väl gubben mer eller mindre skylla sig själv att hon inte finns kvar när pengarna sinar.. Så länge man "går med henne" så är hon ju en bartjej som har en longtime med en farang.

Att bartjejer snabbt lär sig vilka villkor som gäller är väl inte heller så konstigt. Många bartjejer har själva upplevt eller sett sina barsystrar bli övergivna som en sommarkatt när farangen åker hem efter att blivit lovade guld och gröna skogar under farangens semesterflört. Ofta så svalnar farangens intresse efter ett par veckor hemma i verkligheten och nästa gång han besöker paradiset så är det ny "sommarkatt" som gäller..

Så dessa faror och fällor du skriver om, som ska undvikas, kanske inte bara gäller kärlekskranka gubbar utan även "skrupelfria" bartjejer..

Tills dess hon finner någon som tar henne från baren, för mer än en longtime, så är hon en bartjej och jobbar med det hon sysslade med innan hon träffade på farangen, jai dii eller inte..

Att som du demonisera hela bartjejs skaran tycker jag är lite väl magstarkt av en gammal barräv som dig. Du vet lika väl som jag att det flesta bartjejer söker efter en man att stadga sig med. Men så länge mannen beter sig som en torsk så varför skulle inte kvinnan bete sig som en h**a?

Att beskylla bartjejer för farangers självmord och ekonomiska bakslag tycker jag är lite väl generaliserande och det finns förmodligen flera olika faktorer som spelar in, bla brukar ju tungt alkoholintag nämnas i dessa artiklar som du nämner om hoppande faranger. Att pengarna är slut och farangen är utblottad behöver väl per automatik inte innebära att han har blivit lurad av en bartjej.. Han kanske helt enkelt har supit och knullat upp sin förmögenhet. Eller helt enkelt inte haft tillräckligt med pengar från början för att vistas i Thailand en längre tid..

Mycket klokt skrivet. Spelets regler. Hur hemskt det än är så funkar det nog ofta så!

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

För att en krönika ska vara "bra" så krävs det ju att den berör människor. i antingen positiv eller negativ riktning. Och lever man på pengar från att skriva krönikor så frestas man säkert att ta i mer än man egentligen skulle ha gjort om skrivandet inte också var en privatekonomisk fråga. Så frågan är om krönikören kan antas "hora" sig för pengarna eller om det hon beskriver faktiskt är hur föraktfullt hon ser på sin omvärld?

Men skulle dessa tankar vara hennes allvarligt menade (?) så får jag nog tillstå att jag finner henne vara en naiv och fördomsfylld tjej som just verkar fått illusionen om att jorden snurrar runt henne tillintetgjord.

Hon påminner lite om BTT som också sitter inne i sin kokosnöt och tror sig veta att det är hela världen han ser, samtidigt som dom båda i tanken cyniskt och elakt fördömmer allt och alla omkring sig efter sitt personliga och enda facit.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Knasen!

Jag demoniserar inte hela bartjejskretsen. Givetvis spelar sprit och säkert även tablettmissbruk en betydande roll.

Men oftast är det känslan av svikenhet och svartsjuka som gör att gubbarna tar livet av sig.

Många gubbar som verkligen har gett tjejen rikligt med pengar och guld under deras tid ihop men allt detta spelar ingen som helst roll när stålarna har sinat.

Finns säkert många tjejer som sparat en bra slant på banken och skulle ha kunnat hjälpa den stackars alkoholiserade och utblottade mannen att i alla fall fixa en biljett hem. Men nej då icke istället så sticker tjejen och hittar snabbt en annan man med fet plånbok.

Jag vet för övrigt inget snålare än vissa bartjejer. De skulle aldrig få för sig att betala en baht på egen hand eller hjälpa en farang som hamnat snett.

Många bartjejer är söta och charmiga men kan va fan så snikna när det gäller stålar.

Kim!!

Världen är ofta cynisk och hemsk.

Men det gäller ju inte i din paradisvärld till hemby.

Men oavsett så är det ju skönt med någon som målar världen i enbart vackra färger.

Du vet nog att din värld inte är så vacker den heller alla gånger.

Du är ju ingen dum och naiv man.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim!!

Världen är ofta cynisk och hemsk.

Men det gäller ju inte i din paradisvärld till hemby.

Men oavsett så är det ju skönt med någon som målar världen i enbart vackra färger.

Du vet nog att din värld inte är så vacker den heller alla gånger.

Du är ju ingen dum och naiv man.

BTT

Världen är ofta cynisk och dum, inte minst i Thailand och jag har inga som helst paradisillusioner om landet eller dess innevånare även om du har fått för dig det.

Varför jag ofta säger emot dig är för att du generellt är elak, orättvis och fördömmande mot andra människor, inte för att jag är naiv.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Knasen!

Jag demoniserar inte hela bartjejskretsen. Givetvis spelar sprit och säkert även tablettmissbruk en betydande roll.

Men oftast är det känslan av svikenhet och svartsjuka som gör att gubbarna tar livet av sig.

Många gubbar som verkligen har gett tjejen rikligt med pengar och guld under deras tid ihop men allt detta spelar ingen som helst roll när stålarna har sinat.

Finns säkert många tjejer som sparat en bra slant på banken och skulle ha kunnat hjälpa den stackars alkoholiserade och utblottade mannen att i alla fall fixa en biljett hem. Men nej då icke istället så sticker tjejen och hittar snabbt en annan man med fet plånbok.

Jag vet för övrigt inget snålare än vissa bartjejer. De skulle aldrig få för sig att betala en baht på egen hand eller hjälpa en farang som hamnat snett.

Många bartjejer är söta och charmiga men kan va fan så snikna när det gäller stålar.

BTT

Säger mannen som vägrar betala 10 bath för att åka songtaew.. :) Om du nu tycker att bartjejer är så onda och snikna så förstår jag inte varför du överhuvudtaget ens vill umgås med dom..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju bara att inse fakta, Bartjejerna spelar ett spel och kan vi inte ta det så kanske vi ska låta dom vara ifred. Jag därimot spelar deras spel och jag gör det med bravur dance1.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Jag är varken elak, orättvis eller fördömande mot någon.

Du får gärna utveckla ditt påstående angående min elakhet.

Visst jag skriver ibland saker som kan reta vissa personer men jag gör det inte på grund av elakhet om du nu tror det.

Det mesta handlar om att få igång lite debatt och skapa lite vassa trådar. Såna trådar som trots allt engagerar.

Att du sedan inte tål att vissa sanningar skrivs vet vi ju sedan många år tillbaka.

Men vi har ju alla sidor där skon ibland klämmer.

Men du är ju egentligen inte annorlunda än vad jag är.

Du lever i din kokosnöt och rapporterar det som du sett och hört och upplevt.

Din thailändska bekantskapskrets ex är tydligen stor i Sverige och du skriver ju om din erfarenhet av dessa människor och deras liv.

Sedan kan man ju själv välja vad man vill skriva om.

Vill man som du enbart skriva positiva saker och lägga in bilder på leende och lyckliga människor är det ju helt ok, även om det ibland kan andas en del förljugenhet över det hela. Men att skapa vackra illusioner även om de inte är sanna är ju fint om det gör andra människor glada och lyckliga.

Det ska du definitivt ha mycket pluskarma för.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Nä du BTT, du är säkert en snäll o fin Påg( om än lite upp o ner baserat på dagsångesten)

..och korrekt man kan ju oftast bäst berätta om de upplevelser som man själv varit med om och i den miljö man har befunnit sig i!

det är bara att välja! Det kunde ju journalisten också ha tänkt på som tydligen valde att spendera 6 mån i det som hon tydligen äcklades av!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kim!

Jag är varken elak, orättvis eller fördömande mot någon.

Du får gärna utveckla ditt påstående angående min elakhet.

Visst jag skriver ibland saker som kan reta vissa personer men .

. cut.

BTT

Glöm inte att Kim har 4% mer trovärdighet än du brodern (i form av karmapoäng)

så om han säger att du är elak, orättvis och fördömande så måste det stämma, eller hur?

Han är dessutom forumägare/administratör/moderator som per definition (reglerna) alltid har rätt

så att han skulle ha fel om dig är osannolikt på ett nästan Tage Danielssonsk sätt.

Han säger inte att du verkar vara, att du skriver som eller ger intryck av - nej du är

så en får utgå ifrån att han träffat dig i verkligheten.

Om man tittar på hans ... vad_kallas_det .. "valspråk" under inlägget undrar man vem som är A och vem som är B.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Gammaldansken!

Att Kim tycker jag är elak bottnar framförallt i en gammal träta.Han inbillar sig att jag av någon anledning skulle hysa aversion gentemot thailändska kvinnor i Sverige och medvetet vara elak och gemen gentemot dessa kvinnor.

Han tål inte heller att bli påmind om att en stor del av dessa kvinnor har ett förflutet i barsvängen.

Här väljer han istället att blunda för sanningen.

Frågan är ju om man är elak eller enbart realist ifall man nu hävdar åsikten att merparten av gubbarna med thaitjejer i Sverige har träffat sina damer bland nöjesstråken?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim!

Jag är varken elak, orättvis eller fördömande mot någon.

Du får gärna utveckla ditt påstående angående min elakhet.

Visst jag skriver ibland saker som kan reta vissa personer men jag gör det inte på grund av elakhet om du nu tror det.

Det mesta handlar om att få igång lite debatt och skapa lite vassa trådar. Såna trådar som trots allt engagerar.

Att du sedan inte tål att vissa sanningar skrivs vet vi ju sedan många år tillbaka.

Men vi har ju alla sidor där skon ibland klämmer.

Men du är ju egentligen inte annorlunda än vad jag är.

Du lever i din kokosnöt och rapporterar det som du sett och hört och upplevt.

Din thailändska bekantskapskrets ex är tydligen stor i Sverige och du skriver ju om din erfarenhet av dessa människor och deras liv.

Sedan kan man ju själv välja vad man vill skriva om.

Vill man som du enbart skriva positiva saker och lägga in bilder på leende och lyckliga människor är det ju helt ok, även om det ibland kan andas en del förljugenhet över det hela. Men att skapa vackra illusioner även om de inte är sanna är ju fint om det gör andra människor glada och lyckliga.

Det ska du definitivt ha mycket pluskarma för.

BTT

Jag har många ggr lagt in bilder på trashankar till människor så det där "och lägga in bilder på leende och lyckliga människor är ju helt ok, även om det ibland andas en förljugenhet över det hela" får du nog nyansera lite.

Största skillnaden mellan dig och mig är nog att jag accepterar människor som goda tills dom bevisat motsatsen medan du gör tvärtom.

Från det du har berättat under dom många år jag läst dina alster så har jag dragit slutsatsen att du nog är en ganska ensam person som gärna sitter där med din flaska sangsom och intresserat iaktar din omgivning samtidigt som du föraktar den. Du föraktar bartjejerna och du föraktar deras kunder, Du föraktar charterfolket, sexresenärerna och backpackerna. Du föraktar alla thai/svenska par du ser och alla svensk/svenska och ger dom i tanken diverse negativa egenskaper... utan att egentligen veta ett enda dugg om dom.

Du hittar på, lägger till och drar ifrån det som inte passar dina personliga erfarenheter och vips så har du din "sanning" som du sedan basunerar ut anonymt på internet. I verkligheten så törs du ju inte enligt egen utsago.

Din föraktfulla syn på omvärlden tycker jag är elak.

Att du är en annan människa i verkliga livet betvivlar jag inte, eller rättare sagt att du ger en bild av att vara en annan och trevligare människa. Anonymt på internet kommer nog ditt riktiga jag till bättre rätt.

Men visst, jag känner människor som du även i verkliga livet och deras tankemönster hindrar mig inte från att umgås. Så tro inte att jag är förbannad, uppretad eller något annat. Jag tar din uppenbarelse med jämnmod och skulle inte ha något emot att dela en flaska om tillfälle ges. Och det skulle jag inte ha något emot att göra med krönikören ifråga heller. Däremot skulle kanske hon inte vela dela en med mig eftersom hon ju förmedlat att hon föraktar svenska killar med thailändska fruar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammaldansken!

Att Kim tycker jag är elak bottnar framförallt i en gammal träta.Han inbillar sig att jag av någon anledning skulle hysa aversion gentemot thailändska kvinnor i Sverige och medvetet vara elak och gemen gentemot dessa kvinnor.

Han tål inte heller att bli påmind om att en stor del av dessa kvinnor har ett förflutet i barsvängen.

Här väljer han istället att blunda för sanningen.

Frågan är ju om man är elak eller enbart realist ifall man nu hävdar åsikten att merparten av gubbarna med thaitjejer i Sverige har träffat sina damer bland nöjesstråken?

BTT

Ähum vilket skitsnack. Jag känner massor av tjejer som jobbat i barsvängen och som numer bor och lever i Sverige. Men jag känner precis lika många thaitjejer som lever och bor i Sverige som aldrig jobbat i bar och som träffat sin kille på helt andra sätt och det är väl där våra åsikter i just den frågan går i sär. Du hävdar b la att det är i princip omöjligt för en västerländsk man att träffa en tjej utanför nöjesstråken medan jag hävdar att min erfarenhet är att ca hälften gjort just detta.

Men som vanligt så stoppar du ner huvudet i sanden inför fakta som inte passar din världsbild och tänker istället ut en egen sanning baserat på dina soi 8 erfarenheter på 90-talet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

såna här trådar gillar jag där intellektuellet får jobba kom i gen kim å btt

håller med både kim å btt

har ju fått epost från btt och då är han mjuk i tonen så det ligger något i det du säger kim

å ena sidan säger ju btt att han gillar å braska på

goa e ni båda två :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Oj då, nu fick jag minuskarma av moderatorn Kim med den sublima begrundelsen:

"Tar tillbaka pluskarma jag gett i annan tråd"

Min trovärdighet minskade med 1/30 eller ca 3% på ett enda bräde.

F.n också brodern, ska inte prata med dig nåt mer, det kostar på :-)

Mvh "B"

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetar man på ett företag som går i konkurs så söker man väl jobb på ett annat företag för att få sin försörjning :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Nu har jag ju faktiskt fått krypa till korset angående det här med antalet thaitjejer i Sverige med barförflutet.

Att siffran möjligen var 99 % för 10-15 år sedan är nog ganska riktigt men jag har ju skrivit att siffrorna 70% fd bartjejer och 30% vanliga tjejer känns mer riktigt i dagens läge på grund av nätets kontaktmöjligheter och antalet anknytningsäktenskap har säkert ökat, plus att en generation nya infödda thaitjejer nu kommit upp i giftasålder.

Man att siffraorna skulle vara 50-50 tror jag ännu inte riktigt på. Möjligen inom en tioårsperiod.

Sedan angående mitt rätta jag så vem vet egentligen allt om sig själv?

Egentligen först när man ställs inför livsavgörande moraliska problem som det visar sig vem som vågar vara god och vem som är feg och kanske ond.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...