Jump to content
IGNORERAD

Flyttgods till Thailand

Budon
 Dela

Recommended Posts

Hej har för avsikt att skicka flyttgods till Thailand nu i vår. ( har hus i Udon och är gift med en thai kvinna, har pendlat mellan Sverige och Thailand i 2 år nu man har nu bestämt att flytta ner. )

Jag har 3 eur pallar med plywood boxar på som är 180 cm höga, skulle helst vilja ha dem som door to door transport, alltså till Udon men har inte hittat något transport företag

som kan hjälpa mej med detta. Dom svar jag fått är : Vi skickar dom till Bangkok sem måste du ordna vidare transport själv.

Tänkte hör om det är någon som har någon erfarenhet av detta , tar gärna emot all info som kan vara till nytta.

Mvh Budon

Dela på andra sajter

Har inte fått något pris ännu då jag först försökt hitta en s.k. "door to door" transport.

Läste här för lång tid sen, men kan inte hitta detta inlägg nu; om någon från Stockholm som skickade 3 liknande pallar till Thailand.

Dett var vad jag kunde förstå en "door to door" transport. Om jag inte minns fel så var det ett Göteborgs företag som hämtade upp pallarna i Stockholm och körde dem till Göteborg och sen skickade dem med båt till Thailand till hans hus, var i Thailand framkom inte av hans inlägg.

Dela på andra sajter

Glömde att tilägga att han hade betalat 4.300 kr för hela klabbet. Hand höll tydligen på att bygga hus där nere och köpte allt vvs material mm här i Sverige.

Dela på andra sajter

Skicka ett mail till ๋JEAB BF INTER [jeabbf@live.com], dom fixar förtullning och transport i Thailand.

Mbh

tasa

Dela på andra sajter

Har även fått ett tips om "Asian Tigers", någon som hört talas om dem ev. vet om dom är seriös ??????????????????????

Dela på andra sajter

Kolla denna trådnav Buriram

Du kan ju alltid PM:a Anders och fråga

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Har även fått ett tips om "Asian Tigers", någon som hört talas om dem ev. vet om dom är seriös ??????????????????????

Jag känner en svensk som jobbar för dem. Jag har använt dem flera gånger. Jättebra! Skicka PM till mig så vidarebefordrar jag till honom

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Hej och tusen tack !

Har inte bestämt vilken speditör det blir från Sverige ännu, beror lite på priser mm.

Men det blir 2 eller 3 EUR pallar ( SJ pallar ) med plyfa lådor som är 180 cm höga på, jag skulle vilja ha någon speditör i Bangkok som tar hand om detta när det kommer till Bangkok

och sen skickar det vidare till mej i Udon Thani (56 mil norrut ).

Helst om jag kan få pris och vilka dokument jag behöver skicka med.

Har inventarie listor på Svenska Engelska för varje box.

Jag kommer att skicka dem i min frus namn ( hon är Thailändska och hon kommer att vara där när det kommer fram ).

Ja det mesta vad jag behöver veta.

Tusen tack på förhand.

Min mail är: vasterbygden@hotmail.com

Budon

Dela på andra sajter

Hejsan även jag är intresserad av vad som finns att anlita av speditörer eftersom de flesta bara transporterar åt företag. Min plan är att under mitten/senare delen av okt flytta ned. Ni som har erfarenhet av flyttning skriv gärna några rader här. Tänker inte ta särskilt mycket eftersom vi redan har ett hus och det är färdigt möblerat, utan mest personliga minnessaker och lite verktyg plus något elektronik.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

kolla denna

kolla priset på en 10 eller 20 footare

och hjämfor hur många m3 du får for det priset

det blir inte många m3

lycka till thaiola

Dela på andra sajter

Tack för alla tips, de är värdefulle att ha och ringa runt lite om priser, det är ju inte varje dag man skickar gods med båt.

Fick idag ett pris från Terminius spedition i Göteborg för min 3 185 cm höga pallar till Bangkok.

4.900 Kr det tycker jag var ett bra pris.

Dela på andra sajter

Tänk på att det tillkommer kostnader i hamn (förutom leveransen till Udon), för införtullningen etc i TH.

Men den biten kanske du redan löst.

Dela på andra sajter

Hej igen, har nu gjort klart med Terminus spedition i Göteborg, dom fraktar mina 3 pallar med 185 cm höga lådor på

för 4.890 kr till Bangkok, det är för mej ett bra pris, eller,,,,,,,,,,,,,,,,

Dela på andra sajter

Är det ett totalpris dörr till dörr?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Nej det är till Bangkok, resten fixar Asian Tigers, dom har svensk personal i Bangkok, inga problem enl dom.

Dela på andra sajter

Nej det är till Bangkok, resten fixar Asian Tigers, dom har svensk personal i Bangkok, inga problem enl dom.

Vad får du betala för det?

Len

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Dela på andra sajter

Vet inte ännu, har inte fått något pris, men jag har haft kontakt med en Engelsman i Udon och en Tysk i Khon Kaen som båda hade nyttjat

Asian tigers och de hade betalat 25 000 rspektive 20 000 baht men det var 20 fots containrar men kan jag få det till Udon för 20 000 baht så okey för mej.

I båda fallen så hade tullen inte kollat i Containrarna, Asian Tigers hadse upprättat egna innehålls dokument som de lämnade till tullen.

Läste för övrigt här på forumet för längesen om någon som skickade 3 pallar från Stockholm till ( vet ej var ) alltså door to door

med samma bolag från Sverige för 4.300 Kr samma sak då, Asian tigers fixade allt i Bangkok och leverade hem till dörren i Thailand.

Dela på andra sajter

Hej, kan någon PM:a kontaktuppgifter till Asian Tigers?

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Dela på andra sajter

Hej, kan någon PM:a kontaktuppgifter till Asian Tigers?

Kolla med Erik Dahlström där. Han har email; e.dahlstrom@asiantigers-Thailand.com

Jag är inte säker på att han fortfarande jobbar där. Han har hjälpt mig flytta flera gånger i Asien. Det har alltid funkat 100%

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Har inte fått något pris ännu då jag först försökt hitta en s.k. "door to door" transport.

Läste här för lång tid sen, men kan inte hitta detta inlägg nu; om någon från Stockholm som skickade 3 liknande pallar till Thailand.

Dett var vad jag kunde förstå en "door to door" transport. Om jag inte minns fel så var det ett Göteborgs företag som hämtade upp pallarna i Stockholm och körde dem till Göteborg och sen skickade dem med båt till Thailand till hans hus, var i Thailand framkom inte av hans inlägg.

Hej Budon,

Här är en kopia på min post under tråden "flyttcontainer" under "bygga hus i Thailand"

Det var alltså inte dörr till dörr.

Lycka till med transporten.great.gif

JohanB

Hej, skickade 3 pallar, 1.80 meter höga med skruvade pallkragar och plywoodlock, tillsammans 5 kubik & 900 Kg med blandade byggvaror såsom svenska VVS & El-installationsgrejor, hushållsgrejor m.m i september 2008.

Kostade bara 4.025:- Totalt momsfritt från Shurgard-förråd i Stockholm via Göteborg- Hamburg- Rotterdam- Singapore- Bangkok. Speditören hämtade upp det direkt med lastbil från förrådet.

Terminus Spedition & Transport AB i Göteborg

031-640210

Dom fixade frakten perfekt och det tog 4-5 veckor, men sen vart det lite extra i Bangkok C:a 20.000 Bath för uttullning & "under-the table-money" (det stod faktiskt exakt så på fakturan) och lastbilstransport 25 mil. Hade 22 listor med innehållsförteckningar på engelska, men tullen fattade ingentingcrazy.gif, utan löste problemet med att kalla det för " 5 Television sets & 6 Stereo sets huh.gif och öppnade inte pallarna dance1.gif

Jag kan nog rekommendera att skaffa en speditör i Bangkok först, så kan det nog bli billigare där, men man ska inte klaga. Vart ju överlycklig när den rostiga gamla lastbilen med blanka däck kom tuffandes lagom till byggstarten!!preved.gif

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...