Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisum - Declined?


hayes

Recommended Posts

Har idag skickat iväg alla papper till hon i Thailand för ett besöksvisum

Iom att det är 1a ggn för mig är jag lite nyfiken på hur ni andra fått ansökan behandlad

Har det gått bra? Hur lång tid tog det?

Gick det dåligt? Överklagade ni/Ansökte på nytt/Uppdaterade med nåt som saknades?

Ja hur har det gått??

Berätta förloppet gärna. Jag är redigt nyfiken på hur det funkar, hur ambassaden fungerar

Och alla tankar runt omkring.

Vad som får en ansökan att inte bli godkänd. Kontra att bli godkänd.

Mvh

Hayes

Link to comment
Dela på andra sajter

Har idag skickat iväg alla papper till hon i Thailand för ett besöksvisum

Iom att det är 1a ggn för mig är jag lite nyfiken på hur ni andra fått ansökan behandlad

Har det gått bra? Hur lång tid tog det?

Gick det dåligt? Överklagade ni/Ansökte på nytt/Uppdaterade med nåt som saknades?

Ja hur har det gått??

Berätta förloppet gärna. Jag är redigt nyfiken på hur det funkar, hur ambassaden fungerar

Och alla tankar runt omkring.

Vad som får en ansökan att inte bli godkänd. Kontra att bli godkänd.

Mvh

Hayes

Den kommer bli godkänd..sitt lugnt i stolen o vänta o njut bara..:great:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Har idag skickat iväg alla papper till hon i Thailand för ett besöksvisum

Iom att det är 1a ggn för mig är jag lite nyfiken på hur ni andra fått ansökan behandlad

Har det gått bra? Hur lång tid tog det?

Gick det dåligt? Överklagade ni/Ansökte på nytt/Uppdaterade med nåt som saknades?

Ja hur har det gått??

Berätta förloppet gärna. Jag är redigt nyfiken på hur det funkar, hur ambassaden fungerar

Och alla tankar runt omkring.

Vad som får en ansökan att inte bli godkänd. Kontra att bli godkänd.

Mvh

Hayes

Om du har ordnat de papper som behövs, så ordnar det sig säkert.

Dvs. du har skickat referentbilaga, personbevis, passkopia, bevis på att pengar finns för uppehället.

Och att tjejen din har ordnat det hon måste, dvs pass, 2 st. nytagna foton, ansökan om schengenvisum samt bilaga D.

Bevis på betald medicinsk försäkring.

7 dagar är normal handläggningstid.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har ordnat de papper som behövs, så ordnar det sig säkert.

Dvs. du har skickat referentbilaga, personbevis, passkopia, bevis på att pengar finns för uppehället.

Och att tjejen din har ordnat det hon måste, dvs pass, 2 st. nytagna foton, ansökan om schengenvisum samt bilaga D.

Bevis på betald medicinsk försäkring.

7 dagar är normal handläggningstid.

/biker

Yes, alla papper är ivägskickade. Fixade även hennes försäkring och skickade kopia på den och kvittot såklart.

Hur är det med anledning till avslag? Jag skrev även ut några bilder på oss tillsammans, även tillsammans med min syster och svåger som

vi umgicks med under en tid i Thailand. Var det lite överkurs kanske? Haha. Men jag tänkte på att handläggaren kanske kan vara lite grumpy

Vad kan gå snett egentligen, förutom att hela ansökan inte är korrekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, alla papper är ivägskickade. Fixade även hennes försäkring och skickade kopia på den och kvittot såklart.

Hur är det med anledning till avslag? Jag skrev även ut några bilder på oss tillsammans, även tillsammans med min syster och svåger som

vi umgicks med under en tid i Thailand. Var det lite överkurs kanske? Haha. Men jag tänkte på att handläggaren kanske kan vara lite grumpy

Vad kan gå snett egentligen, förutom att hela ansökan inte är korrekt?

Bilder och annat är nog överkurs när det gäller besöksvisum.

Det är vid UT-ansökan som sådant kan komma ifråga för att

styrka seriositeten i ett förhållande.(UT handläggs av migrationsverket, besöksvisa upp till 3 mån. av

ambassadpersonalen).

Egentligen är det nog inget som kan gå snett vid ansökan om besöksvisum.

Saknas något, eller inte är komplett så får tjejen din tid att ordna detta.

Det värsta som kan hända är väl att det tar längre tid, alternativt kräver

ytterligare besök på ambassaden.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay tack. Då kan jag känna mig lugn.

Och se fram emot att få besök så snart som möjligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

hayes

Finns ett problem till tyvär. Är din tilac dålig på engelska så bör hon åka Thai. Just nu är det svårt med billjetter med thai. Fråga mig inte varför. Och dyrt är det

Link to comment
Dela på andra sajter

hayes

Finns ett problem till tyvär. Är din tilac dålig på engelska så bör hon åka Thai. Just nu är det svårt med billjetter med thai. Fråga mig inte varför. Och dyrt är det

Hon är rätt bra på engelska så det är inga problem.

Men visst är det svårt med biljetter nu, och dyrt är det. Men men...vad gör man inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hayes,

Fru Chang har blivit nekad besöksvisum en gång pga för tidigt inlämnad ansökan. Dvs, vi lämnade in 15 februari för ett besök med start 1 juni. Det får vara max tre månader i förväg... Exakt samma ansökan beviljades dock 15 mars.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på ambassaden igår med min tjej för att ordna besöksvisum. Är inte ett dugg orolig för att hon nekas visum, men det uppstod 2 saker som fick mig att fundera lite...

Överallt står det att det ska bifogas 2 st foton. Handläggaren på ambassaden gav dock tillbaka ett foto till tjejen vid intervjun...?

På kvittensen som ambassaden ger står klart och tydligt vilken tidpunkt och dag man kan komma tillbaka och hämta passet (exakt en vecka senare). Som jag uppfattat saken tidigare, måste man ringa ambassaden först för att kolla att det tagits ett beslut på ansökan...?

I övrigt kan jag berätta att tjejen min var oerhört nervös (trots att jag hällt i henne en Leo på morgonen för att lugna nerverna, hehe), men när allt var avklarat var hon positiv och glad över att ambassadpersonalen var så mycket vänligare och trevligare än vad hon tidigare trott! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Punk, hade Ni endast tagit med ett foto så skulle ju inte ambassaden ha något kvar när di gett tillbaka ett ex till Er. Rutinerna är väl utprovade men kan för en lekman vara svåra att förstå.

Byrådirektör Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Punk, hade Ni endast tagit med ett foto så skulle ju inte ambassaden ha något kvar när di gett tillbaka ett ex till Er. Rutinerna är väl utprovade men kan för en lekman vara svåra att förstå.

Byrådirektör Arne

Haha den får du poäng för.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...