Jump to content
IGNORERAD

Är Du en vandrande pensionsförsäkring?


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

UDON-CHARLIE

Har många års erfarenhet har i Issan, verkar som många tjejer bara vill pumpa ut

stålar av farang så att familjen ska få det bra, vad har ni för erfarenhet.

Häls U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja U-C,

Vet inte riktigt vad jag ska svara. Det är förvisso så att fru Chang är mycket angelägen om att hennes thaisläkt ska ha det bra, men hon förväntar sig inte att jag ska bidra. Även om jag gör det ibland.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja U-C,

Vet inte riktigt vad jag ska svara. Det är förvisso så att fru Chang är mycket angelägen om att hennes thaisläkt ska ha det bra, men hon förväntar sig inte att jag ska bidra. Även om jag gör det ibland.

Herr Chang har talat.

Byt ut fru Chang mot fru Jive och du har mitt svar också.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag är en vandrande pensionsförsäkring.

För oss bägge.

Fru GD är Thai så hon har ingen själv.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har många års erfarenhet har i Issan, verkar som många tjejer bara vill pumpa ut

stålar av farang så att familjen ska få det bra, vad har ni för erfarenhet.

Häls U-C

Det har jag med, men U-C, har Du en kusin som heter BTT?

Om man frivilligt igår samlevnad med en Thaidam och föredrar ett liv här så är det väl inte så konstigt om familjen vill ha en bit av kakan, men om man är lite torr bakom öronen så borde man klarat av den ovetskapen innan man ingår det äkta ståndet, som man bäddar får man ligga lixom.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag ser hellre min fru som en bra pensionsförsäkring. Man får ju runt 4ggr mer för pensionen i Thailand... om man nu får någon. Pengarna är väl förbrukade när det väl blir dags att casha in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Jag ser hellre min fru som en bra pensionsförsäkring. Man får ju runt 4ggr mer för pensionen i Thailand... om man nu får någon. Pengarna är väl förbrukade när det väl blir dags att casha in.

Är en vandrande inkomst till min tjej, men allt på mina vilkor :dance1:

Pensionen själv är jag inte orolig över gäller bara att bli så gammal B)

Mvh.Plät

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag är en kassakossa, eller tjur då... Men som någon skrev, ingår ju i spelet. Men jag är å andra sidan redan kuvad, bodde ihop med en kvinna i många år som jag överlämnade lönen till, men sen behövde jag inte bry mig mer. Alla mina behov uppfylldes, snus, öl, god mat och övrigt jag önskade ordnades utan knot. Nej, hon var svenska, eller halvfinska, eller halvsvenska eller något :)

Vad jag menar är att jag inte ser det som något större problem, att betala för min dam. En vacker dag får hon egen inkomst och då "upphör" min "försörjningsplikt". Jag lever efter den regeln att pengar ska rulla, inte ligga i madrassen och samla damm och skapa ryggont! :P Jo, om man vill ha något eller göra en resa så får man ju spara, men rent generellt, så länge kontot inte töms första veckan efter lön så lider inte jag. Jag har gjort klart för min tillkommande att jag på intet sätt är rik med svenska mått mätt, men jag har så att jag mer än klarar både henne och mig och x antal bath till dottern/familjen. Det är väl om kor blir sjuka, skörden slår fel eller pappa behöver opereras omgående man får börja se upp :)

Link to comment
Dela på andra sajter

det ultimata är en thaitjej raggar upp någon 55+ are som vill bo i los när pensionen kommer jag tror inte att hon stannar i detta gulliga land ensam om farangen ska bo i los eller vad tror ni ? mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknar med att få dålig pension från sverige lite från norge när det är dags,borde räcka till oss båda inte i sverige precis men vem vill bo kvar här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...