Jump to content
IGNORERAD

hur tror ni helgens demonstrationer kommer att utveckla sig?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Nu väljer ju IL att tolka all information och all fakta så att det passar i hans idealvärld, därför har han till exempel inte kommenterat tråden där Thaksin gav sin syn på demokrati. Dr T var ju ganska klar med att demokrati inte var hans mål. redan 2003 kunde vi med läsförståelse och egna öron höra detta. IL väljer att tolka det som smutskastning av Thailands Nelson Mandela.

Alla röda är i Bangkok frivilligt, den här videon är fejk från hans politiska motståndare. http://www.nationmul...y-30124588.html

All bönder stöder Thaksin, utanför Issan finns det bara storbönder som tjänar på Demokraterna. Med IL´s logik utgör adeln, de rika, militären och eliten kanske 10 %. De andra 20% måste demokraterna skrapat ihop i Thailands tre sydligaste provinser. Alternativt ha fuskat ihop. För ingen utanför dessa grupper kan ju stödja någon annan än Thaksin, har är ALLA fattiga thailändares ENDA förkämpe och VÄN!

Det är därför de fattiga tycker att han ska få tillbaka alla sina pengar som han, mycket smart men oerhört omoraliskt lurade landet Thailand på. Pengar som skulle kunnat gå till vård, skola eller andra förbättringar till de fattiga som IL säger sig vurma för.

Kan han sen komma tillbaka till makten då jävlar, då kommer hans War On Drugs att ses som en söndagsutflykt. Han kommer att se till att ALLA stödjer honom i ett val. Förmodligen så avrättas/fängslas du utanför vallokalen direkt om du inte kan bevisa att du röstade på Thaksin.

Och då står IL och jublar för det är äkta demokrati!

Mai Chai Du säger `Alla röda är i Bangkok frivilligt, den här videon är fejk från hans politiska motståndare` ironi

Vad är det för konstigt med att UDD betalar ersättning till dem som använder sin egen pickup för transporter från Isaan till demonstrationerna i Bangkok?

Om du ber någon Thailändare lyssna på videon så framgår det att utbetalningarna avser utlägg för bensin.

Om det var något skumt med dessa utbetalningar skulle man väl inte göra det så öppet.

Antar att de Gula även betalade bilersättning till alla dem från södra Thailand som använde privata fordon, när PAD okuperade

regeringskansliet, parlamentet och flygplatserna 2008.

Men det är väl en helt annan sak?<br><br>Du liksom jag vet att tidningen The Nation änhängare av regeringen Abhisit och de gula, och tar varje chans de får att sprida negativa rykten mot DE röda.<br>Den video med kommentarer du bifogar är ett tydligt exempel på detta.<br><br><br>

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 327
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    44

  • noBuzz

    28

  • andersbangkok

    24

  • Joints

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är du korkad och fördomsfull på samma gång :diablo:

I södra Thailand finns det folk som mördar andra Thai, men knapppast mer än några hundra, alla i södra Thailand är inte muslimska terrorister, även om det är vad DU HÖRT i din efterblivna lilla bonnhåla...

MVH Tommy

Hehe skall bli kul och höra LO lovers spontana reaktion på detta. :D

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Andersbangkok Eftersom du frågar kan jag väl svara vad jag tror.

Igår eftermiddags tog Abhisits säkerhetsminister Suthep helikoptern från Bangkok till Ayuthaia för att träffa

bossen för sökerhetsstyrkorna där.

Mötet varade mindre än en halvtimma, men tillräckligt för att instruera och

lasta ut bevismaterialet från helikoptern.

OBS Detta är bara vad jag tror, men det var det du frågade efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som det blivit lite väl hett här inne. Även om jag själv startade dagen med en kritisk tråd om hur jag upplever att IL har en alltför enkelspårig syn på dagens problem så är det väl kanske lite väl magstarkt att anklaga honom för att sympatisera med eventuella mord i framtiden. Finns gott om annat man kan kritisera utan att dikta ihop historier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mai Chai Du säger `Alla röda är i Bangkok frivilligt, den här videon är fejk från hans politiska motståndare` ironi

Vad är det för konstigt med att UDD betalar ersättning till dem som använder sin egen pickup för transporter från Isaan till demonstrationerna i Bangkok?

Om du ber någon yhailändare lyssna på videon så framgår det att utbetalningarna avser utlägg för bensin.

Om det var något skumt med dessa utbetalningar skulle man väl inte göra det så öppet.

Antar att de Gula även betalade bilersättning till alla dem från södra Thailand som använde privata fordon, när PAD okuperade

regeringskansliet, parlamentet och flygplatserna 2008.

Men det är väl en helt annan sak?<br><br>Du liksom jag vet att tidningen The Nation änhängare av regeringen Abhisit och de gula, och tar varje chans de får att sprida negativa rykten mot DE röda.<br>Den video med kommentarer du bifogar är ett tydligt exempel på detta.<br><br><br>

Jag skrev ju att videon var fejk eller hur? Thaksin behöver inte betala för att få massornas stöd...

Hölls förmodligen en audition i Bangkok när Oliver Stone var där för ett par veckor sedan inför inspelningen av denna propaganda video. man sökte skådisar med "Issan" utseende då den första versionen bara hade rika thai-kineser körandes i mercedes bilar som skådespelare. Blev inte trovärdigt tyckte oliver så man fick göra om den...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Andersbangkok Eftersom du frågar kan jag väl svara vad jag tror.

Igår eftermiddags tog Abhisits säkerhetsminister Suthep helikoptern från Bangkok till Ayuthaia för att träffa

bossen för sökerhetsstyrkorna där.

Mötet varade mindre än en halvtimma, men tillräckligt för att instruera och

lasta ut bevismaterialet från helikoptern.

OBS Detta är bara vad jag tror, men det var det du frågade efter.

Jag tror att Bossej fick reda på att Suthep skulle komma dagen innan och därför satt o knåpade ihop lite avklippta avgasrör som han sedan gömde på autoshoppen och sedan så ringde han militären anonymt o tipsade. Han ringde även den mycket oberoende nyhetskanalen Peoples Channel och tipsade om att elaka Suthep o elaka Newin planterat vapentillbehör där.

Det här är vad jag tror (eller kanske inte), vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Jag tror att Bossej fick reda på att Suthep skulle komma dagen innan och därför satt o knåpade ihop lite avklippta avgasrör som han sedan gömde på autoshoppen och sedan så ringde han militären anonymt o tipsade. Han ringde även den mycket oberoende nyhetskanalen Peoples Channel och tipsade om att elaka Suthep o elaka Newin planterat vapentillbehör där.

Det här är vad jag tror (eller kanske inte), vad tror ni?

Hej Steinlager.. Kul inlägg! Det får du ett Plusskarma för/Bosse

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Andersbangkok Eftersom du frågar kan jag väl svara vad jag tror.

Igår eftermiddags tog Abhisits säkerhetsminister Suthep helikoptern från Bangkok till Ayuthaia för att träffa

bossen för sökerhetsstyrkorna där.

Mötet varade mindre än en halvtimma, men tillräckligt för att instruera och

lasta ut bevismaterialet från helikoptern.

OBS Detta är bara vad jag tror, men det var det du frågade efter.

Det är ok. Jag håller inte med dig men självklart repsekterar jag din åsikt

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju hur mycket granater och vapen som helst i Thailand, armén verkar ha noll koll på sina inventarier. Skulle inte automatiskt tro att det har med Demonstrationen att göra.

Men de röda kommer att hävda att det var "en tredje" hand som skulle använda dem mot de röda. Den tredje handen tillhör Newin i London.

De gula kommer att hävda att de röda skulle ta med sig arsenalen in till Bangkok.

Bossej, tror att det är Suthep personligen ska skjuta granater på de röda.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

MaiChai Du kan inte uttala dig om vad jag tror! Det är min sak att göra det, om jag vill!

Däremot är det OK om du frågar vad jag tror.

Det borde du göra lite oftare istället får att skriva en massa skit här på forumet

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att det är SM i thaipolitikkunskap här i tråden... där man får bonuspoäng ju fler ggr man medvetet misstolkar eller nedvärderar sin meningsmotståndare.

Tragiskt läsning tyvärr!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai Du kan inte uttala dig om vad jag tror! Det är min sak att göra det, om jag vill!

Däremot är det OK om du frågar vad jag tror.

Det borde du göra lite oftare istället får att skriva en massa skit här på forumet

Förlåt, jag trodde du använda samma system som IL. Det vill säga läser en sak och sen tolkar det som du själv vill.

Från och med nu ska jag bara okritiskt hylla den store demokraten, eller är det vad du menar är en massa skit?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai,

Kanske missade ditt svar - ar du pa plats i Bangkok?

Nix, är lite norr om Bangkok

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Verkar som att det är SM i thaipolitikkunskap här i tråden... där man får bonuspoäng ju fler ggr man medvetet misstolkar eller nedvärderar sin meningsmotståndare.

Tragiskt läsning tyvärr!

Bojd att halla med.

Vi kanske kan enas om en sak iaf - att Chamlong ar delaktig i mkt av det skit som hant i Thailand de senaste 30 aren (som Joints tidigare var inne pa).

Militar som bland annats tranats av jankarna for att sedan slass mot kommunister i Laos innan han stodde kuppen 76- tillsammans med sina militarpolare. Jobbade at Prem innan han tyckte Prem var var for mesig och blev Borgmastar e i Bangkok. Bildade ett nytt parti och efter han trottnat sa drog han igang studentrevoltet och forsag studenter med vapen i demonstrationerna som ledde fram till Suchindas fall. Blev upplaxad av kungen men kom tillbaka som stark ledare for sitt parti och rekryterade Thaksin! Efter ett par ar i politisk dvala drog han sedan igang PAD tillsammans med Sondhi for att ater rora om i grytan.

Nagon annan huvudperson som har direkt skuld i den uppkomna situationen(forutom den uppenbare)?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nix, är lite norr om Bangkok

Som journalist borde det vara mer strategiskt att vara i Bangkok - iaf imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bojd att halla med.

Vi kanske kan enas om en sak iaf - att Chamlong ar delaktig i mkt av det skit som hant i Thailand de senaste 30 aren (som Joints tidigare var inne pa).

Militar som bland annats tranats av jankarna for att sedan slass mot kommunister i Laos innan han stodde kuppen 76- tillsammans med sina militarpolare. Jobbade at Prem innan han tyckte Prem var var for mesig och blev Borgmastar e i Bangkok. Bildade ett nytt parti och efter han trottnat sa drog han igang studentrevoltet och forsag studenter med vapen i demonstrationerna som ledde fram till Suchindas fall. Blev upplaxad av kungen men kom tillbaka som stark ledare for sitt parti och rekryterade Thaksin! Efter ett par ar i politisk dvala drog han sedan igang PAD tillsammans med Sondhi for att ater rora om i grytan.

Nagon annan huvudperson som har direkt skuld i den uppkomna situationen(forutom den uppenbare)?

Chamlong har ju gjort en bra sak...han tog in frälsaren Thakisn Shinawatra i politiken!

Eller det sorteras kanske också in under skiten?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Många skriver sig varma över att dmokraterna har så mycket väljare i landet.

Det är ju synd att dom inte är aktiva när landet håller val, då hade dom ju haft chansen att påverka resultatet, och då hade vi ju sluppit dom ständiga kupperna.

Mvh Isan Lover

IL; vad säger du om det valresultatet 2007 som redovisas i länken nedan?

Min uppfattning är att det visar att det gick att skapa en koalitionsregering (vilket också skedde) Det måste väl ändå vara demokratiskt?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som journalist borde det vara mer strategiskt att vara i Bangkok - iaf imorgon.

Jo, kanske det. Men demokratikämparna kommer ju det här hållet och jag har alltid drömt om att få vara med att göra om Thailand till en idealisk mönsterstat som till exempel Kuba, så jag marscherar med dem imorgon.

Vi har annat folk på plats hos de rika, adeln, militären och makteliten i Bangkok

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det verkar vara svårt att förklara så att folk fattar att det finns både rika och fattiga bönder i Thailand.

Åker man t.ex upp längs Chao Praya mot Ayuttaya så ser man gigantiska risfält, det som en människa kan äga här motsvarar storleksmässigt vad en hel by på ca 100

familjer kan dela för sin försörjning i t.ex Isaan.

Lägger man då till att området har en regelbunden tillgång på vatten i.o.m floden och att man kan skörda flera gånger (2-3) så blir skillnaden ändå större.

Tittar man dessutom på hus, redskap och fordons park så förstår man att dom lever i två helt olka världar.

Tydligare kan jag inte vara hoppas att någon förstår skillnaden mellan en "godsherre och en torpare".

Mvh Isan Lover

Det där förstår jag. Vad är problemet med detta? Det ser likadant ut i Sverige, Danmark och de flesta andra länder. Det där är en fördelningsfråga i hela världen.

Det är en fundamental politisk fråga kring hur tillgångar i världen fördelas.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det verkar vara svårt att förklara så att folk fattar att det finns både rika och fattiga bönder i Thailand.

Åker man t.ex upp längs Chao Praya mot Ayuttaya så ser man gigantiska risfält, det som en människa kan äga här motsvarar storleksmässigt vad en hel by på ca 100

familjer kan dela för sin försörjning i t.ex Isaan.

Lägger man då till att området har en regelbunden tillgång på vatten i.o.m floden och att man kan skörda flera gånger (2-3) så blir skillnaden ändå större.

Tittar man dessutom på hus, redskap och fordons park så förstår man att dom lever i två helt olka världar.

Tydligare kan jag inte vara hoppas att någon förstår skillnaden mellan en "godsherre och en torpare".

Mvh Isan Lover

Så vad du skriver är att det inte finns tillräcklig lönsamhet för de dina i Isaan?

Varför skall de som lyckats få lönsamhet i sin verksamhet sponsra de som misslyckats?

Varför flyttar de inte om det är omöjligt att leva på skörden i Isaan?

Eller ännu tuffare påstående att de kanske skulle arbeta hårdare, om det bara går skörda en gång om året vad gör de resten av året (de i söder har ju upp mot 3 ggr fler skördar på ett år enligt dig så det måste betyda att de arbetar 3 ggr hårdare oxå eller?)?

I resten av världen får man flytta dit det finns jobb (eller pendla), gäller detta inte ditt "naturfolk" eller är det meningen att de skall sponsras i sitt sätt att leva?

Jag tex arbetar i Norge istället för att sitta och lipa om att bli försörjd i en avkrok i Sverige!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jo, kanske det. Men demokratikämparna kommer ju det här hållet och jag har alltid drömt om att få vara med att göra om Thailand till en idealisk mönsterstat som till exempel Kuba, så jag marscherar med dem imorgon.

Vi har annat folk på plats hos de rika, adeln, militären och makteliten i Bangkok

Med andra ord sitter du hemma i Svedala och luslaser the Nation - inte namnvart overraskande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...