Jump to content
IGNORERAD

Köpa hus av en thailändare?


Klabbharpan

Recommended Posts

Klabbharpan

Hej,

jag är på gång att köpa ett hus i Thailand. Ägaren/Säljaren är en thailändsk tjej bosatt i Sverige och Thailand. Är det någon som vet hur man bäst går till väga då? Kontraktet ska väl skrivas på plats i Thailand? Och hur blir det med tomten eftersom jag inte kan äga den, 225 m2, kan jag leasa den av henne? Hur skriver man kontrakt osv. Någon som vet eller har kontakter kring detta?

Mvh

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Klabbharpan

    8

  • stefan5300

    7

  • BaBoo

    4

  • dibobal

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Plätt

Hej,

jag är på gång att köpa ett hus i Thailand. Ägaren/Säljaren är en thailändsk tjej bosatt i Sverige och Thailand. Är det någon som vet hur man bäst går till väga då? Kontraktet ska väl skrivas på plats i Thailand? Och hur blir det med tomten eftersom jag inte kan äga den, 225 m2, kan jag leasa den av henne? Hur skriver man kontrakt osv. Någon som vet eller har kontakter kring detta?

Mvh

Micke

Börja med att skaffa dig en Thaivän att dela livet med som du kan lita på (om man kan det). ;)

Som ensam falang skulle jag hyr huset av henne om det gick annars fick det vara för mig i detta fall.

Sen om det är 60 eller flera hundra kvm är ointresant

I mitt fall står allt på tjejen utan kontrakt och dyl.

Hus+bil och mc

Mvh.Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Hej,

och tack för svar.

Ja, jag vet vad du menar, och jag har precis gått igenom det där. Träffade en thaitjej (familjeflicka...?) nyligen och vi trivdes bra ihop, och efter ett tag blev jag hembjuden till familjen på landet och efter ytterliggare ett par veckor tittade vi på hus, bil och moppe. Allt skulle betalas med mina pengar förstås, och allt skulle stå på henne. Dessutom började hon redan planera för att skaffa barn med mig, men eftersom jag kommit upp i åren har jag ingen lust med det längre. Det kan ju bli hur krångligt som helst: Om hon drar en vacker dag står jag där med alla skulder och underhåll.

Så när det började dra ihop sig fick jag kalla fötter och åkte hem till Sverige?!. Och nu sitter jag här i Täby i kylan och längtar tillbaka till Thailand och undrar om jag gjort rätthuh.gif För det kändes verkligen lockande; en jättesöt och trevlig thaitjej, 30 år, som dessutom är bra på engelska, som vill börja ett nytt liv med mig som närmar mig övre medelåldern, 57 årcool.gif

Men därför tänkte jag att en variant skulle vara att äga huset själv och sen kan ju en thaitjej gärna få flytta in, det har jag inget emot,smile.gif men då blir det mer på mina villkor så att säga.

Hur har det gått för dig med allt? Är ni gifta och har barn?

Mvh

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej,

och tack för svar.

Ja, jag vet vad du menar, och jag har precis gått igenom det där. Träffade en thaitjej (familjeflicka...?) nyligen och vi trivdes bra ihop, och efter ett tag blev jag hembjuden till familjen på landet och efter ytterliggare ett par veckor tittade vi på hus, bil och moppe. Allt skulle betalas med mina pengar förstås, och allt skulle stå på henne. Dessutom började hon redan planera för att skaffa barn med mig, men eftersom jag kommit upp i åren har jag ingen lust med det längre. Det kan ju bli hur krångligt som helst: Om hon drar en vacker dag står jag där med alla skulder och underhåll.

Så när det började dra ihop sig fick jag kalla fötter och åkte hem till Sverige?!. Och nu sitter jag här i Täby i kylan och längtar tillbaka till Thailand och undrar om jag gjort rätthuh.gif För det kändes verkligen lockande; en jättesöt och trevlig thaitjej, 30 år, som dessutom är bra på engelska, som vill börja ett nytt liv med mig som närmar mig övre medelåldern, 57 årcool.gif

Men därför tänkte jag att en variant skulle vara att äga huset själv och sen kan ju en thaitjej gärna få flytta in, det har jag inget emot,smile.gif men då blir det mer på mina villkor så att säga.

Hur har det gått för dig med allt? Är ni gifta och har barn?

Mvh

Micke

Man kan ju alltid spekulera om du gjorde rätt eller fel.

Det enda råd jag kan ge är att man inte bör göra annorlunda med en Thaitjej än vad skulle göra hemma i Sverige med en svensk kvinna. Känns det tokigt så gör det inte!

Fråga dig själv.

Skulle du köpa villa, bil eller motorcykel för dina pengar och sedan skriva allt detta på en svensk tjej som du bara har polat ihop med i 6 månader till 1 år?

Och sedan bara hoppas på det bästa - eftersom hon säger att hon älskar dig.

Om du tycker det låter förnuftigt så ska du förmodligen göra likadant när det gäller en Thaitjej i Thailand.

Själv skulle jag nog först vilja flytta ihop med en kvinna och sedan ”provbo” tillsammans med henne under ett par (tre) år innan jag går och köper en villa eller mark tillsammans med henne. Detta oavsett om hon är svenska eller Thai.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Man måste våga ställa sig frågan:

Vad är syftet eller intresset till att din thaitjej vill vara tillsammans med dig?

Är det du och din personlighet som passar henne som handen i handsken

eller verkar det primära behovet vara att hitta en manlig person som ska förverkliga hennes drömmar om fina kapitalvaror?

Om och när kommer i så fall detta habegär att klinga av,

och kommer då det känslomässiga intresset att fokuseras på dig som man?

Eller blir det tack och adjö. . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Hej,

och tack för svar.

Ja, jag vet vad du menar, och jag har precis gått igenom det där. Träffade en thaitjej (familjeflicka...?) nyligen och vi trivdes bra ihop, och efter ett tag blev jag hembjuden till familjen på landet och efter ytterliggare ett par veckor tittade vi på hus, bil och moppe. Allt skulle betalas med mina pengar förstås, och allt skulle stå på henne. Dessutom började hon redan planera för att skaffa barn med mig, men eftersom jag kommit upp i åren har jag ingen lust med det längre. Det kan ju bli hur krångligt som helst: Om hon drar en vacker dag står jag där med alla skulder och underhåll.

Så när det började dra ihop sig fick jag kalla fötter och åkte hem till Sverige?!. Och nu sitter jag här i Täby i kylan och längtar tillbaka till Thailand och undrar om jag gjort rätthuh.gif För det kändes verkligen lockande; en jättesöt och trevlig thaitjej, 30 år, som dessutom är bra på engelska, som vill börja ett nytt liv med mig som närmar mig övre medelåldern, 57 årcool.gif

Men därför tänkte jag att en variant skulle vara att äga huset själv och sen kan ju en thaitjej gärna få flytta in, det har jag inget emot,smile.gif men då blir det mer på mina villkor så att säga.

Hur har det gått för dig med allt? Är ni gifta och har barn?

Mvh

Micke

Har varken barn eller är gifta.

Men jag har en annan säkerhet, hon är ensam med barn och ingen familj (tragisk händelse för några år sen), föruto mig som god vän.

Mvh.Plätt

Lite som fadder

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Man måste våga ställa sig frågan:

Vad är syftet eller intresset till att din thaitjej vill vara tillsammans med dig?

Är det du och din personlighet som passar henne som handen i handsken

eller verkar det primära behovet vara att hitta en manlig person som ska förverkliga hennes drömmar om fina kapitalvaror?

Om och när kommer i så fall detta habegär att klinga av,

och kommer då det känslomässiga intresset att fokuseras på dig som man?

Eller blir det tack och adjö. . .

Hej Siam-Nilsson,

ja, jag kan se vart du vill komma. Och du har naturligtvis rätt. Med hjälp av min lilla livserfarenhet kan jag räkna ut att det hon egentligen är ute efter är att förverkliga sina drömmar om barn, familj och ett tryggt framtida liv. Jag tycker generellt att thailändska kvinnor ser mer till det praktiska än det romantiska i sina relationen till män. Det vill att det skall fungera med pengar, ansvar osv. Det är därför thaitjejerna är så trötta på thaimän, för de har en förmåga att helt enkelt skita i allt efter ett tag, de drar helt enkelt, eller så är de otrogna (verkar vara en djup "tradition" bland thailändska män).

"Min" tjej har dessutom fyllt 30 år och då börjar "bäst före" datumet gå ut. De flesta skaffar barn mellan 20-25 år. Så det verkar som loppet är kört för henne att träffa en thaiman. Och då kom jag väl in i bilden som den perfekte "proplemlösaren". Och jag var väldigt nära att hoppa på tåget måste jag säga, för då skulle jag också få ett meningsfullt liv igen efter skilsmässa och diverse besvärligheter här hemma i Svedala.

Men jag vågade helt enkelt inte, det är ett så stort åtagande med hus, barn, bil etc. när man fyllt 57 år!!

Men vad jag saknar henne!!!

Men sista ordet kanske ännu inte är sagt. Om jag köper ett hus och äger det själv så skulle hon ju kunna flytta dit om hon vill och vi kan leva sambo-liv ett tag och se hur allt utvecklar sig, precis som du så riktigt föreslår. Känns som det skulle bli mer på mina vilkor då.

Och vill hon inte det så finns det väl andra thaidamer.wink.gif

Det var skönt att prata av sig lite...smile.gif

Ha det godt

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Har varken barn eller är gifta.

Men jag har en annan säkerhet, hon är ensam med barn och ingen familj (tragisk händelse för några år sen), föruto mig som god vän.

Mvh.Plätt

Lite som fadder

jap.gif

Hej,

låter lätt som en plätt...smile.gif

Nej skämt åsido, det var väldigt tråkigt att höra om det där med hennes familj.

Men när det gäller thaitjejer tror jag det bästa är att träffa någon som redan har barn för då kan man umgås mer på kompisnivå. Man hjälper gärna till på alla sätt och vis, med pengar, boende och allt, men man slipper det yttersta ansvaret.

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

låter lätt som en plätt...smile.gif

Nej skämt åsido, det var väldigt tråkigt att höra om det där med hennes familj.

Men när det gäller thaitjejer tror jag det bästa är att träffa någon som redan har barn för då kan man umgås mer på kompisnivå. Man hjälper gärna till på alla sätt och vis, med pengar, boende och allt, men man slipper det yttersta ansvaret.

Micke

Cartoon skrev

De flesta skaffar barn mellan 20-25 år.

Ja du seriefiguren nu är det nog så att dom flesta Thaitjejer som har barn, har nog fått sitt första barn när dom är mellan 15-20 år. Det är vad jag har upplevt bland familjeflickorna i byn där jag bor. En del har inte ens fyllt 15 år när dom får sitt första barn

Men köp du hus,bil,moppe plus lite risfält till din "familjeflicka" så blir säkert resten av ditt liv underbart.

Men å andra sidan så tror JAG att det du skriver bara är påhittat, för jag kan inte i min vildaste fantasi tro att någon kan vara så korkad och köpa det du skriver om.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Cartoon skrev

De flesta skaffar barn mellan 20-25 år.

Ja du seriefiguren nu är det nog så att dom flesta Thaitjejer som har barn, har nog fått sitt första barn när dom är mellan 15-20 år. Det är vad jag har upplevt bland familjeflickorna i byn där jag bor. En del har inte ens fyllt 15 år när dom får sitt första barn

Men köp du hus,bil,moppe plus lite risfält till din "familjeflicka" så blir säkert resten av ditt liv underbart.

Men å andra sidan så tror JAG att det du skriver bara är påhittat, för jag kan inte i min vildaste fantasi tro att någon kan vara så korkad och köpa det du skriver om.

Nej inget är påhittat. Men så kanske jag är en seriefigur rakt igenom också. Som Homer Simpson kanske. Men nej, inte Homer, för han vill bara vara ifred och se på tv och dricka öl. Nej riktigt så enkel är inte jag.

Det är väl inte så konstigt att man försöker skaffa sig ett nytt liv. Men kanske inte till det priset, det förstår jag också. Men att det "kostar" att vara ihop med en thaitjej, det vet alla. Allt har ett pris här i världen. Är man ihop med nån så ska det skickas pengar till sjuka mamman, ny cykel till barnen etc. En kompis köpte t ex några oxar som hans tjej skulle sköta om ute på landet medan han var i Sverige. Så att hon slapp arbeta på baren.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Cartoon

Man behöver inte göra som allt du hör och ser. Förslaget att provbo några år med tjejen i Thailand. Väldigt enkelt att hyra. Se sedan hur ni fungerar ihop. Allternativ åk till varandra och se om ni passar. Under tiden tala med varandra om allt ekonomisk. Brukar faktiskt komma fram vad dom vill. Ta sedan ett beslut. Om du gillar läget kör så det ryker. Om inte tala om hur du känner och tycker. Accepteras inte det av din partner så kliv av. Det är bara du som vet vad du vill

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att det "kostar" att vara ihop med en thaitjej, det vet alla. Allt har ett pris här i världen. Är man ihop med nån så ska det skickas pengar till sjuka mamman, ny cykel till barnen etc. En kompis köpte t ex några oxar som hans tjej skulle sköta om ute på landet medan han var i Sverige. Så att hon slapp arbeta på baren.

Där sprack det!!!

Troll!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

och tack för svar.

Ja, jag vet vad du menar, och jag har precis gått igenom det där. Träffade en thaitjej (familjeflicka...?) nyligen och vi trivdes bra ihop, och efter ett tag blev jag hembjuden till familjen på landet och efter ytterliggare ett par veckor tittade vi på hus, bil och moppe. Allt skulle betalas med mina pengar förstås, och allt skulle stå på henne. Dessutom började hon redan planera för att skaffa barn med mig, men eftersom jag kommit upp i åren har jag ingen lust med det längre. Det kan ju bli hur krångligt som helst: Om hon drar en vacker dag står jag där med alla skulder och underhåll.

Så när det började dra ihop sig fick jag kalla fötter och åkte hem till Sverige?!. Och nu sitter jag här i Täby i kylan och längtar tillbaka till Thailand och undrar om jag gjort rätthuh.gif För det kändes verkligen lockande; en jättesöt och trevlig thaitjej, 30 år, som dessutom är bra på engelska, som vill börja ett nytt liv med mig som närmar mig övre medelåldern, 57 årcool.gif

Men därför tänkte jag att en variant skulle vara att äga huset själv och sen kan ju en thaitjej gärna få flytta in, det har jag inget emot,smile.gif men då blir det mer på mina villkor så att säga.

Hur har det gått för dig med allt? Är ni gifta och har barn?

Hej!

http://www.youtube.com/watch?v=WvuGgW41a_Y&feature=PlayList&p=C3770367EAD9BE9D&index=15

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag är på gång att köpa ett hus i Thailand. Ägaren/Säljaren är en thailändsk tjej bosatt i Sverige och Thailand. Är det någon som vet hur man bäst går till väga då? Kontraktet ska väl skrivas på plats i Thailand? Och hur blir det med tomten eftersom jag inte kan äga den, 225 m2, kan jag leasa den av henne? Hur skriver man kontrakt osv. Någon som vet eller har kontakter kring detta?

Mvh

Micke

Som jag ser det måste både säljare och köpare vara på plats i Thailand, på Landoffice, där fastigheten finns. Thailändare emellan skriver oftast inget köpeavtal alls utan man står bara där framför en tjänsteman och talar om att nu är det sålt och vem som är köpare. Du som svensk bör däremot skaffa professionell juridisk hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Siam-Nilsson,

ja, jag kan se vart du vill komma. Och du har naturligtvis rätt. Med hjälp av min lilla livserfarenhet kan jag räkna ut att det hon egentligen är ute efter är att förverkliga sina drömmar om barn, familj och ett tryggt framtida liv. Jag tycker generellt att thailändska kvinnor ser mer till det praktiska än det romantiska i sina relationen till män. Det vill att det skall fungera med pengar, ansvar osv. Det är därför thaitjejerna är så trötta på thaimän, för de har en förmåga att helt enkelt skita i allt efter ett tag, de drar helt enkelt, eller så är de otrogna (verkar vara en djup "tradition" bland thailändska män).

"Min" tjej har dessutom fyllt 30 år och då börjar "bäst före" datumet gå ut. De flesta skaffar barn mellan 20-25 år. Så det verkar som loppet är kört för henne att träffa en thaiman. Och då kom jag väl in i bilden som den perfekte "proplemlösaren". Och jag var väldigt nära att hoppa på tåget måste jag säga, för då skulle jag också få ett meningsfullt liv igen efter skilsmässa och diverse besvärligheter här hemma i Svedala.

Men jag vågade helt enkelt inte, det är ett så stort åtagande med hus, barn, bil etc. när man fyllt 57 år!!

Men vad jag saknar henne!!!

Men sista ordet kanske ännu inte är sagt. Om jag köper ett hus och äger det själv så skulle hon ju kunna flytta dit om hon vill och vi kan leva sambo-liv ett tag och se hur allt utvecklar sig, precis som du så riktigt föreslår. Känns som det skulle bli mer på mina vilkor då.

Och vill hon inte det så finns det väl andra thaidamer.wink.gif

Det var skönt att prata av sig lite...smile.gif

Ha det godt

Micke

du kan ju köpa hus i ett sånt där falangområde med grupphus. eller en lägenhet

nu är ju det i turistområdena

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte köpa en condo åt dig själv, sen så köper du en bil på dig själv, en moppe kan du ju köpa åt tjejjen..på avbetalning såklart ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inga problem att köpa hus av en Thailändare. Jag köpte hus och tomt, jag sa till frugan att du får tomten och jag tar huset, sen rev jag

huset. Allt virke ligger nu på våran tomt och det virke som syns på bilden är väl ungefär hälften av vad jag har.

Så är det några som vill köpa virke får ni höra av er

post-3132-126829175887_thumb.jpg

post-3132-126829175887_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Stefan 5300; kan du inviga mig i hemligheten med det köp- tricket? Jag fattar inte motivet.

Varför köpte frun inte allt?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan 5300; kan du inviga mig i hemligheten med det köp- tricket? Jag fattar inte motivet.

Varför köpte frun inte allt?

Frun hade inte slantar att köpa hus och tomt men det hade jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Ok, tack för tipsen, även om det spårade ur ibland och började handla om allt möjligt annat.

Nu har jag med all tydlighet förstått att jag inte skall skriva över något, varken hus eller bil, på eventuella thaitjejer.rtfm.gif

På sin höjd en moppe, på avbetalning...

Så här får det bli, om affären går igenom: Jag köper huset av thailändskan som bor i Sverige/Thailand och sedan leasar jag tomten av henne i 30 år.

Men jag behöver, precis som någon sa här på forumet, professionell juridisk hjälp med kontraktskrivngen. Någon som har kontakter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för tipsen, även om det spårade ur ibland och började handla om allt möjligt annat.

Nu har jag med all tydlighet förstått att jag inte skall skriva över något, varken hus eller bil, på eventuella thaitjejer.rtfm.gif

På sin höjd en moppe, på avbetalning...

Så här får det bli, om affären går igenom: Jag köper huset av thailändskan som bor i Sverige/Thailand och sedan leasar jag tomten av henne i 30 år.

Men jag behöver, precis som någon sa här på forumet, professionell juridisk hjälp med kontraktskrivngen. Någon som har kontakter?

Hejsan Seriefiguren, Bra om du sansat dig lite i dina inköp av hus, bil, moppe och vad det nu var och skulle skriva allt på "familjeflickan".

Du kanske inte är en skrivskojare i alla fall.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej Siam-Nilsson,

ja, jag kan se vart du vill komma. Och du har naturligtvis rätt. Med hjälp av min lilla livserfarenhet kan jag räkna ut att det hon egentligen är ute efter är att förverkliga sina drömmar om barn, familj och ett tryggt framtida liv. Jag tycker generellt att thailändska kvinnor ser mer till det praktiska än det romantiska i sina relationen till män. Det vill att det skall fungera med pengar, ansvar osv. Det är därför thaitjejerna är så trötta på thaimän, för de har en förmåga att helt enkelt skita i allt efter ett tag, de drar helt enkelt, eller så är de otrogna (verkar vara en djup "tradition" bland thailändska män).

"Min" tjej har dessutom fyllt 30 år och då börjar "bäst före" datumet gå ut. De flesta skaffar barn mellan 20-25 år. Så det verkar som loppet är kört för henne att träffa en thaiman. Och då kom jag väl in i bilden som den perfekte "proplemlösaren". Och jag var väldigt nära att hoppa på tåget måste jag säga, för då skulle jag också få ett meningsfullt liv igen efter skilsmässa och diverse besvärligheter här hemma i Svedala.

Men jag vågade helt enkelt inte, det är ett så stort åtagande med hus, barn, bil etc. när man fyllt 57 år!!

Men vad jag saknar henne!!!

Men sista ordet kanske ännu inte är sagt. Om jag köper ett hus och äger det själv så skulle hon ju kunna flytta dit om hon vill och vi kan leva sambo-liv ett tag och se hur allt utvecklar sig, precis som du så riktigt föreslår. Känns som det skulle bli mer på mina vilkor då.

Och vill hon inte det så finns det väl andra thaidamer.wink.gif

Det var skönt att prata av sig lite...smile.gif

Ha det godt

Micke

Hej Micke.

Jag tycker du kan ge henne DEJ. Om ni båda är nöjda efter 5-10 år kan du ge henne huset också. Vill hon inte bara ha dej utan hus så är det nog tyvärr inget att satsa på tycker jag. /Lycka till

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Ja, nu har jag nyktrat till och nog fått mig en rejäl tankeställare. Det här forumet är kanske inte så dumt i alla fall. Här vimlar det av kloka ord har jag märktUntitled-1.gif

Nu ser jag fram emot att köpa huset i Hua Hin själv (hoppas affären går i lås).

Sen tror jag att det ordnar sig med thaidamerna...wink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Hej Micke.

Jag tycker du kan ge henne DEJ. Om ni båda är nöjda efter 5-10 år kan du ge henne huset också. Vill hon inte bara ha dej utan hus så är det nog tyvärr inget att satsa på tycker jag. /Lycka till

Tack,

ja du har nog rätt. Vi får se hur allt utvecklar sig. Först ska husaffären gå i lås. Sedan ordnar det sig säkert med thaidamerna. wink.gif

Men vad jag har förstått så finns det alla möjliga varianter på förhållanden. En engelsman jag känner i Hua Hin beklagade sig för mig att hans dam bråkar med honom hela tiden för att han efter fem år inte vill gifta sig med henne. Hon har tre barn sen tidigare och hon vill nu att de skall gifta sig för att säkra framtiden för henne. Vid eventuellt dödsfall får hon ju då huset och hans efterlevandepension (han är pensionerad militär). Men han vägrar för han vill att hans arv skall gå till hans tidigare familj i England. Så bråket lär fortsätta.

Det jag menar är att det inte är helt enkelt med dessa thai-relationer. Det är en ständig kamp om pengarna. De vill säkra sin framtid, vilket jag kan förstå för de har ju INGENTING, och vi faranger (alla är inte stenrika, vilket de verkar tro) måste hålla hårt i plånboken så vi inte blir blåsta för livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack,

ja du har nog rätt. Vi får se hur allt utvecklar sig. Först ska husaffären gå i lås. Sedan ordnar det sig säkert med thaidamerna. wink.gif

Men vad jag har förstått så finns det alla möjliga varianter på förhållanden. En engelsman jag känner i Hua Hin beklagade sig för mig att hans dam bråkar med honom hela tiden för att han efter fem år inte vill gifta sig med henne. Hon har tre barn sen tidigare och hon vill nu att de skall gifta sig för att säkra framtiden för henne. Vid eventuellt dödsfall får hon ju då huset och hans efterlevandepension (han är pensionerad militär). Men han vägrar för han vill att hans arv skall gå till hans tidigare familj i England. Så bråket lär fortsätta.

Det jag menar är att det inte är helt enkelt med dessa thai-relationer. Det är en ständig kamp om pengarna. De vill säkra sin framtid, vilket jag kan förstå för de har ju INGENTING, och vi faranger (alla är inte stenrika, vilket de verkar tro) måste hålla hårt i plånboken så vi inte blir blåsta för livet.

Han verkar blåst den där engelsmanen ge allt till de han åkt ifrån,thailändskan verkar sannsad vem söker inte trygghet i ett förhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...