Jump to content
IGNORERAD

Nykter


gubben4906

Recommended Posts

gubben4906

idag varit nykter i 20 år. När jag vaknade i morse fanns det ett SMS på min mobil från dottern där hon sände en kram och puss och skrev grattis.

Vid lunch gick jag på ett AA-möte där jag berättade om min nykterhet och vad som fick mig att bli nykter. Jag blev nykter först och främst för att min dotter inte ville träffa mig. Vännerna började svika. Efter ett tag som nykter så insåg jag att jag blev nykter för min egen skull, jag kan aldrig bli nykter för att en annan ber mig om det, det är bara jag som kan ta det beslutet. Nu ser jag fram mot min resa till LOS den 3 maj, ska träffa en av medlemmarna och ha en helkväll eller 2 så får vi se hur det artar sig.

Många varma hälsningar från gubben som är jäkligt stolt över mig själv.

:clapping: gubben :clapping:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    3

  • broder tuk tuk

    1

  • Enis

    1

  • thaiola

    1

Mest aktiva i denna tråd

Grattis gubben starkt jobbat

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis på 20-årsdagen.Hur ska du fira detta jubileum,bakelser eller tårta :great: Mvh Måne PS tänk på vikten DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Tack allihopa, jag firade med att gå på ett AA-möte i Vasastan i Stockholm, sedan så gick jag och handlade lite och gick hem och såg på TV och spelade ett Dataspel. Behöver inte så mycket idag.

:clapping: gubben :clapping:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Grattis till din långa nykterhet! Har läst och skrivit här många år på

forumet, även på TT, verkar som många, måste spela duktiga och berätta

för andra hur lite dom dricker, väl genom skinligt.-Tror

dom träffade vet vilka dom är.-Drar själv några Leo varje kväll.

Häls U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Är glad för din skull och du ska med all rätt vara stolt över dig själv :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Congrat's Gubben

Du e ju ett levande bevis för tesen att man kan ha roligt utan sprit... Å du vågade ju chansa för 20 år sen, starkt jobbat hoppas att du har 20 nyktra lyckliga år framför dej i Los...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

strongt av dig att klara vara nykter i en så alkoholbaserad värld som den vi lever i.

Strongt gjort!

Mvh Boboclapping.gifclapping.gif

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Framförallt är det ju strongt att kunna stå emot och hålla sig nykter i en sådan miljö som batområdena i Pattaya.

Men gubben får trösta sig med en varm och omtänksam dam istället för ölen och whiskyn.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis :clapping: till 20 år

jag har 8 år den 13è , skall på mote i Chian-Mai då

13 är ett lyckodatum , gifte mig OCH bliv nykter

(fast många år efter vi gifte oss,så tack min älskling stog ut med mig under dom åren :wai:)

ha det från en som har det "En Dag i Taget"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Det är bara att stämma in i kören, Bra jobbat Gubben

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min morfar var alkolist och dog när jag var två. Du har allt att vinna med att vara nykter.

Respekt!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Stort GRATTIS!! Du skall verkligen vara stolt! Lycka till!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Grattis bra jobbat och lycka till med framtiden!

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...