Jump to content
IGNORERAD

Utan dator i Isaan

stefan5300

Recommended Posts

Vilken pina det har varit, datorn pajade 17;de Januari och det skulle ta 2 veckor att få den fixad ha,ha,ha. Fick tillbaka datorn 5;te Mars, 48 dagar utan dator i Isaan hur kul tror ni det har varit. Men nu är man med på banan igen och det har varit för mycket att läsa.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Vilken pina det har varit, datorn pajade 17;de Januari och det skulle ta 2 veckor att få den fixad ha,ha,ha. Fick tillbaka datorn 5;te Mars, 48 dagar utan dator i Isaan hur kul tror ni det har varit. Men nu är man med på banan igen och det har varit för mycket att läsa.

Stackare. jag hade aldrig stått ut med att vara utan dator. Starkt gjort att du klarade av det

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Stackare. jag hade aldrig stått ut med att vara utan dator. Starkt gjort att du klarade av det

Men nu vet jag bättre. Händer det fler gånger blir det första bästa buss till Pattaya och då fixas det på 2-3 dagar, plus att man får lite semester

Dela på andra sajter

Men nu vet jag bättre. Händer det fler gånger blir det första bästa buss till Pattaya och då fixas det på 2-3 dagar, plus att man får lite semester

Nja, det är inte säkert att det bara tar 2-3 dgr i Pattaya. För mig skulle ett skärmbyte på laptopen ta bara några tim men något gick fel under repet och killen kortslöt moderkortet. För att repa detta behövdes sedan 2 mån och många återbesök för förfrågningar. Lite jobbigt när man håller till i Surin att åka till Pattaya och tjata på reparatören att det tar för lång tid.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Även fast jag har haft dator har jag föredragit att ta skootern till Internetkaféer för att få bättre hastighet på nätet.

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att vara i Isaan utan dator låter alldeles perfekt, och så stänga av mobilen också (eller lämna den i Sverige).

Så får man tid att njuta av livet, och det gjorde jag i 3 månader i vintras.

Förmodligen var det inte bara jag som var nöjd, utan säkert en del på MPR också.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Även fast jag har haft dator har jag föredragit att ta skootern till Internetkaféer för att få bättre hastighet på nätet.

Vilket internetkafe`då? Kan du ge mig ett tips.

Dela på andra sajter

Det kan ju bero på vart i Isaan man är och vi som bor i Korat har ju bla IT-Plaza att vända oss till. Ett flertal "datafixare" härbärgerar där. Men som vanligt bör man skicka dit damen eller hennes son, för om jag går dit så blir det mycket dyrare och fler saker som "måste" fixas. whistle.gif

I korat finns också många Internetcaféer, Klang Plaza 2 och The Mall har visst detta. Har aldrig varit där då jag de senaste gångerna har haft min egen med mig, men första gången jag var i Korat så besökte jag ett Internet-café utanför Home Garden i Cho Ho. Där har fler öppnat nu vet jag. smile.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Det kan ju bero på vart i Isaan man är och vi som bor i Korat har ju bla IT-Plaza att vända oss till. Ett flertal "datafixare" härbärgerar där. Men som vanligt bör man skicka dit damen eller hennes son, för om jag går dit så blir det mycket dyrare och fler saker som "måste" fixas. whistle.gif

I korat finns också många Internetcaféer, Klang Plaza 2 och The Mall har visst detta. Har aldrig varit där då jag de senaste gångerna har haft min egen med mig, men första gången jag var i Korat så besökte jag ett Internet-café utanför Home Garden i Cho Ho. Där har fler öppnat nu vet jag. smile.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Hejsan BBJ.

Jag bor långt ut i ingenstans 6 mil norr om Nakhon Phanom och jag vet inte ens om det finns nåt internetkafe i den staden och att åka 6 mil till ett internetkafe om det ens fanns har jag inte någon större lust med.

Därav min fråga till Mr Lao Kao, om var finns det internetkafe där jag bor? Tips tack.

Till dig BBJ tack för +;en

Dela på andra sajter

Kom tillbaks i går efter tre o enhalv månad utan dator. Den enda gången jag hade tillgång tll nätet var i mitten på janari i Nong Khai när vi var över till laos för att stämpla upp 60 nya dagar. Måste säga att det känndes riktigt skönt.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...