Jump to content
IGNORERAD

Konto utdrag ATM


Simpe

Recommended Posts

Hej!

Jo jag gjorde en liten sökning och kom till denna sida och gör ett försök att fråga er boys lite eller ladys oxå för den delen.

Jag har då en flickvän min blivande fru i Thailand som jag har skickat ett Ica mastercard till.

På konto utdragen så brukar man ju se var man tar ut pengar och i vilken bank, typ Text: Kasikorn bank och plats: Bangkok. Men på dom 3 senaste uttagen så har det bara stått

platsen Bangkok och sedan under texten siffror. Plats Bangkok och Text: 000001000770027 Alltså det har inte stått i vilken bank uttaget skett. Jag undrar då om någon annan

fått samma sak och kanske till och med vet vilken bank eller ATM maskin som gör så.

Vet iaf om att man ser dom här bankerna

Kasikorn bank ser man som kasikorn

Bank of Ahyudhya som BAY

Siam commercia bank stod Siam Commercia

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jo jag gjorde en liten sökning och kom till denna sida och gör ett försök att fråga er boys lite eller ladys oxå för den delen.

Jag har då en flickvän min blivande fru i Thailand som jag har skickat ett Ica mastercard till.

På konto utdragen så brukar man ju se var man tar ut pengar och i vilken bank, typ Text: Kasikorn bank och plats: Bangkok. Men på dom 3 senaste uttagen så har det bara stått

platsen Bangkok och sedan under texten siffror. Plats Bangkok och Text: 000001000770027 Alltså det har inte stått i vilken bank uttaget skett. Jag undrar då om någon annan

fått samma sak och kanske till och med vet vilken bank eller ATM maskin som gör så.

Vet iaf om att man ser dom här bankerna

Kasikorn bank ser man som kasikorn

Bank of Ahyudhya som BAY

Siam commercia bank stod Siam Commercia

Ring din flickvän och fråga vart hon tog ut degen!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring din flickvän och fråga vart hon tog ut degen!

Mvh Svampen :wai:

haha bra råd, tror nog han inte vill göra det dock :P

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Köpdatum: 2010-01-19

Bokföringsdatum: 2010-01-21

Belopp: 10 150,00 THB

Belopp i kr: -2 217,44 kr

Plats: Bangkok

Text: Bangkok Bank

Så såg det ut när jag tog ut pengar ur ATM i Ayutthaya men det är reggat som Bangkok

Vad som står på konto utdraget är inte mycket till att lita på.

Bara hoppas du kan lita på din dam :whistle:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

000001000770027

SIAM COMMERCIA

KASIKORNBANK

Bangkok BANK

Min lilla godisbit har varit i Bangkok i 3-4 veckor sammanlagt sen hon åkte för 6 veckor sen och har som du kan se ovan använt diverse olika bankomater för kontantuttag med ICAkortet. Hon har bara tagit ut pengar i BKK. I hennes hemby finns ingen automat, 2h med moppe till närmaste. Hon gör en hel del småuttag som synes :)

Jag tror inte att du behöver oroa dig. :) Jag tror helt enkelt att hon stoppar in kortet i den maskin som är närmast :)

Link to comment
Dela på andra sajter

000001000770027

SIAM COMMERCIA

KASIKORNBANK

Bangkok BANK

Min lilla godisbit har varit i Bangkok i 3-4 veckor sammanlagt sen hon åkte för 6 veckor sen och har som du kan se ovan använt diverse olika bankomater för kontantuttag med ICAkortet. Hon har bara tagit ut pengar i BKK. I hennes hemby finns ingen automat, 2h med moppe till närmaste. Hon gör en hel del småuttag som synes :)

Jag tror inte att du behöver oroa dig. :) Jag tror helt enkelt att hon stoppar in kortet i den maskin som är närmast :)

Du kanske har obegränsat med klöver, annars är det rätt dumt att ta ut "lite här o där" och pröjsa 150 bath varje gång, om Du har nån koll på damens ekosinne kan Du be henne ta en större sudd lite mera sällan så blir det fler bathingar att shoppa för.

Skulle det finnas en AEON automat, be henna använda den så slipper Du/hon 150 bathingen, vad jag vet den enda ATM i hela Thailand som är befriad från 150 gisslet.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg är rent generellt och inte riktat mot någon personligen.

Laddad med klööööver! 150 bath? Inte hört talas om... Mer än läst här då, så jag vet inte... Och inte har hon nämnt något, hon brukar ha benkoll på pengarna. Får fråga henne, eller inte, då kanske hon ska ha X antal uttag x 150bath... Hon brukar rensa kontot när jag sätter in. Sen är jag extra givmild ibland och ger en thailändsk loppa eller två extra Jag resonerar såhär, föra över pengar till thailändsk bank kostar typ 200:- och ett uttag på kortet kostar 25:-, Tror att det blir billigare för oss med mitt kort ändå... Och inte för att låta stinkande rik, men ärligt talat så kostar det en hel del pengar att få hit henne ändå, och kostade innan, så 1000:- hit eller dit i uttagsavgifter? Jag bryr mig inte.

Nej, jag tänker inte skänka 1000:- åt just DIG! :P

Men visst kan jag förstå att en del tycker att det är ekonomiskt betungande med eventuella bankavgifter.

:ironi:

Här kommer några "tips" för att tjäna in de pengarna bankerna tar... ;)

1: Köp två Chang i affären och drick på stranden innan du går till baren, voila, insparat.:drinks:

2: Ta long-time så får du rabatt på både barfine och damen. :great:

3: Du kanske kan gå istället för att åka taxi?:dance1:

4: Leta pantflaskor!:crazy:

5: Enklaste tipset, som dessutom sparar hela reskostnaden, stanna hemma! B)

:ironi:

Nej, men helt ärligt och seriöst, hur många gånger tar den generelle semesterresenären ut pengar i automat? En försvinnande liten del av den totala semesterkassan går nog åt, men ok, lever man under tight budget och vill kunna stanna så länge som möjligt så förstår jag. Men stanna i 14 dagar och ta ut kanske 5 ggr? Typ 200skr? Har man inte budget nog för det så kanske man ska överväga billigare resealternativ.

Och för att verkligen få igång er eller kanske få er att förstå hur trist det är att läsa om det här i inlägg efter inlägg, ett råd att försöka leva sitt liv efter: Tig och lid eller GÖR något åt saken. Kan bli lite mycket tomsnack på forumet ibland. Till synes vettiga diskussioner slutar allt som oftast med personliga påhopp, pajkastning och verbal tuppfäktning när någon känner sig påhoppad eller någon uttrycker en avvikande åsikt. Visst, trivs "ni" med det så ok, kanske det forumet går ut på?

Jag undanber mig påhopp. Däremot är jag öppen för konstruktiv kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...