Jump to content
IGNORERAD

Till fots i Delhi

Guest wille

Recommended Posts

Guest wille

Naja, storslagna planer pa en fotorunda till Taj Mahal m.m sket sig rejalt pga jobb och de faktum att jag glomde plocka med mig batteriladdaren.

Dock blev det en snabbis-promenad i krokarna kring Dilli Huut och St:Thomas Church.

Tema for dagen ar farg i kubik. Indien ar verkligen fargsprakande pa alla satt och vis. Vidare sa ar det nastan enbart narbilder sa gillar man inte det bor man stanga ned denna trad omedelbart..

IMG_5767.jpg

IMG_5838.jpg

IMG_5837.jpg

IMG_5867.jpg

IMG_5895.jpg

Noden har ingen lag..

IMG_5871.jpg

IMG_5904.jpg

IMG_5844.jpg

IMG_5859.jpg

IMG_5817.jpg

Dela på andra sajter

Oj, det där var fina bilder... mycket fina många av dom skulle göra sej som tavlor... kanon.

Vad gör du i Indien? Semester??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Guest wille

Oj, det där var fina bilder... mycket fina många av dom skulle göra sej som tavlor... kanon.

Vad gör du i Indien? Semester??

Tackar!

Tyvar var det jobb. Totalt 49 timmar i Delhi vilket inte lamnade mer an 45 min x 2 for "turistande" och fotande.

Dela på andra sajter

Fina bilder som vanligt./mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Tema for dagen ar farg i kubik. Indien ar verkligen fargsprakande pa alla satt och vis. Vidare sa ar det nastan enbart narbilder sa gillar man inte det bor man stanga ned denna trad omedelbart..

IMG_5838.jpg

Hej, wille!

Lysande Pics! hi.gif

Plus på dig!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Fina bilder. Hoppas att vi får se flera bilder från din resa :clapping:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Dela på andra sajter

Mycket fina bilder ! Vad tycker du om Indien ? När man frågar personer som har varit där får man väldigt skilda omdömen .

Dela på andra sajter

Det där nya objektivet du inhandlat verkar vara ett bra köp, superskarpa pics. great.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Jag instämmer i hyllningskören, suveräna bilder ( som vanligt skulle jag vilja säga). Dom är det + på.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Guest wille

Tackar!

Kim,

Jo det ar riktigt trevligt. Canon 70-200 f.4L IS - en viss skillnad mot det kit-objektiv som jag anvant de senaste aren.

Siamways,

Incredible India funkar bra som slogan. Bade otroligt harligt och otroligt jobbigt. Sinnerna gar pa hogvarv och intrycken bombarderar en - oftast riktigt trevligt men ibland blir det bara for mkt. Denna lilla kortis resa var en av 6 resor jag gjort varav 4 tillbringats i Delhi. forutom Goa och Kolkata har jag inte sett sa mkt mer och skulle garna vilja besoka saval Mumbai som Bangalore. Kommer garanterat atervanda.

Dela på andra sajter

Tackar!

Kim,

Jo det ar riktigt trevligt. Canon 70-200 f.4L IS - en viss skillnad mot det kit-objektiv som jag anvant de senaste aren.

Siamways,

Incredible India funkar bra som slogan. Bade otroligt harligt och otroligt jobbigt. Sinnerna gar pa hogvarv och intrycken bombarderar en - oftast riktigt trevligt men ibland blir det bara for mkt. Denna lilla kortis resa var en av 6 resor jag gjort varav 4 tillbringats i Delhi. forutom Goa och Kolkata har jag inte sett sa mkt mer och skulle garna vilja besoka saval Mumbai som Bangalore. Kommer garanterat atervanda.

Har besökt Indien under 5 st. 6 veckors resor och måste hålla med Wille att Indien är fantastiskt. Några fler orter jag rekomenderar är Varanasi, vilket är en oförglömlig upplevelse att åka båt på Ganges en tidig morgon eller att på behörigt avstånd bevittna en hiduisk begravning vid Ganges strand. Hela delstaten Rajastan med Agra, Jaipur, Udaipur mm är också fantastiskt med sina slott och Mahadjarajor. Delstaten Kerala är också ett gott alternativ för den badsugna, slår det mer turistiska Goa med hästlängder och har dessutom väldigt vackra sk. Backwatersystems att utforska per båt. Besök gärna Indien om ni har chansen.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...