Jump to content
IGNORERAD

Nu är huset nästan klart.


hasseigöteborg

Recommended Posts

hasseigöteborg

Ja när vi var nere i Thailand under januari och februari blev vårt hus äntligen klart för inflyttning. Vi flyttade in den 15 februari. Och förvisso är det lite småsaker kvar inomhus + en massa jobb utomhus kvar men iallafall ett stort steg på vägen.

Vi köpte en tomt på en rai i HuaHin 2003 och det är nu den som fått ett hus i ena hörnet.

Framtida planer är att till hösten skall vi ha en pool och en färdig mur.

Om ni vill se mer bilder. Titta på

hf

post-3163-126789571324_thumb.jpg

post-3163-126789571324_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra jobbat... :clapping:

Snyggt och välgjort verkar det oxå vara.

Bra tomt och läge likaså.

Körde omkring och letade efter din tomt för några år sedan då jag besökte HH men tyvärr var min beskrivning inte tillräcklig.

Men som sagt klart imponerad av resultatet.

Hur mycket av din tid tänker du nu spendera i det?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser trevligt ut!

Jag noterade Safe T-cut...good choice :great: En förespråkare för det företaget kom hem till mig och visade upp bilder som talade för produktens fördel. Det var rätt morbida bilder han hade i pärmen vill jag lova...marknadsföring alà Thaistyle. :suicide:

"småsaker kvar inomhus + en massa jobb utomhus kvar men iallafall ett stort steg på vägen."

Jodu, jobben utanför är det många som förglömmer, både i budget och omfattning, men du verkar införstådd i vad du har framför dig!

Lycka till med fortsättningen på ditt fina hus!

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

challenger98

hej,

grattis till ett mycket fint hus det ser verkligen fint ut.

en fråga beträffande swimming poolen,

-hur stor blir den ? i vilket utförande och form ?

- vad jag har hört är det dyrt att underhålla/värma den ?

- har du fått prisuppgifter på swimming poolen ?

- hur har du löst det med servicen/rengöring till passningen ?

lycka till,

mvh challenger98great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Tack för alla lyckönskningar.

Och tanken är väl att tillbringa 50/50 av tiden. Så oktober till mars i Thailand och resten här hemma.

Vad gäller T-cuten så kan jag utan problem ha den i lägsta läget utan att den löser ut (förutom när det kommer hantverkare med egentillverkade verktyg) och det har jag förstått är unikt i Thailand. Tyder på en bra elektriker.

Och tomten utanför. Vi kommer väl att ha halva tomten iordning gjord när poolen är på plats men vad jag skall göra med den andra halvan vet jag inte. Kanske plantera pappaya träd :D

Poolen väntar jag på prisuppgift på. Vill ha en ganska enkel 4 ggr 7 meter med en riktig trappa på ena långsidan (i en halvmåne ) Ingen jacuzzi. Men jag hoppas att jag hamnar runt 500000 thb. Vi får se om någon månad när jag får prisuppgifter.

Och en pool kostar att driva. Är ju en del underhåll. Vet inte hur mycket man kan göra själv? Och värma en pool i Thailand verkar inte så smart.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Inställer mig i ledet av gratulanter, det ser riktigt fint ut.

Lycka till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-Erik

Håller med, skulle va svårt att åka hem till

svedala, när man har så fint hus

Link to comment
Dela på andra sajter

Hasse snyggt kök vart hittade du de har själv svårt o hitta snygga kök runt Roiet & Mahasarakam

glimten66 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Hasse snyggt kök vart hittade du de har själv svårt o hitta snygga kök runt Roiet & Mahasarakam

Hittade ett bolag som har kontor i Phetchaburi men levererar kök både i Huahin och i Bangkok. Var en bekant som haft dom som leverantör när han köpte ett färdigt hus. Själva skåpen och skivan + montering av allt inkl diskbänk och vitvaror gick på 120 000 THB. Och det är fanér.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade ett bolag som har kontor i Phetchaburi men levererar kök både i Huahin och i Bangkok. Var en bekant som haft dom som leverantör när han köpte ett färdigt hus. Själva skåpen och skivan + montering av allt inkl diskbänk och vitvaror gick på 120 000 THB. Och det är fanér.

hf

låter inte så tokigt om man vill ha ett riktigt kök tycker ja

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Skulle förvisso vara "exkl diskbänk och vitvaror"

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...