Jump to content
IGNORERAD

Thailands regering kryper för Kina.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

andersbangkok

Kina blir ett större och större problem för hela världen.

Dom har en väldigt nonchalant inställning till omvärlden. Övriga världens problem är att det inte är så mycket vi kan göra åt det.

Jag tror att hela maktbalansen kommer flyttas mot Kina och Ryssland. Inte uppmuntrande!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Isaan Butterfly

    5

  • andersbangkok

    4

  • noBuzz

    2

  • BaBoo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Jag slogs lite av tanken när jag först började läsa inläggen som IL skrev, kanske IL blir betalad av den Thaksin som starkt upphöjs i inläggen?

Dock så avslog jag det ganska snabbt eftersom jag inte tror att det finns någon mening att ödsla pengar och tid på att någon enstaka svensk utan röst skall börja tycka om en före detta politiker i Thailand.

Il har tagit emot en del kritik för sina åsikter, så pass mycket att jag själv skulle lägga ner hela debatten om hur synd det är för de röda och deras kamp.

Jag blev lite häpen ett tag när det skrevs om de giriga kineserna i Bangkok, oavbrytet så kommer det kritik till den sittande regeringen samtidigt som Thaksin höjs till skyarna.

Il vad får du ut av detta? Kan du konkret berätta vad Thaksin har gjort för Thailand som är så bra, och varför du tycker att en person som uppenbarligen sysslat med korruption skall leda ett land som Thailand ut ur Korruptionen.

Hej

Enda anledningen är att Thaksin var den som genomförde reformer som gynnade dom sämst ställda.

Jag tjänar väl inte mycket på det personligen, men jag njuter av att kunna köra t.ex gammla och barn till doktorn när dom blir sjuka, vilket inte var möjligt tidigare.

Jag såg vad förändringarna innebar ute i byarna när bylånen infördes, ca 75% av husen i byn har byggts till, eller så har man murat väggar under huset,

för folk i Bangkok är det inte värt ett piss men jag kan lova dig att folk gillade det här.

Jag fick se vad upprensningen inom korruptionen innebar för vanliga människor, genom dom plakat med namn och foto på alla myndighets personer som sattes upp på centrala

platser, man kunde sedan anmäla anonymt, det visade sig snart att en del fick massor av anmälningar. och dessa varnades eller byttes ut.

Det innebar att folk kunde använda myndigheterna utan att behöva betala under bordet.

Jag gillade upprensningen i byskolorna där alkoholiserade och ointreserade lärare och rektorer byttes ut, förut satt dom där på livstid även om dom ofta inte hade

lektioner utan lät barnen leka istället.

Så här kunde jag hålla på och skriva ganska länge men det borde räcka för att än en gång förklara min positiva syn på Thaksin.

Jag förstår att dom som inte har sett det här tvivlar, och inte förstår sig på folk i Isaans stöd för Thaksin.

Bor man t.ex i Bangkok och bara får höra dom rikas klagomål på vad reformerna kostar, och att dom inte går att finansiera så är det ju inte konstigt att man tar till

sig den synen på t,ex vårdreformen, men själva ska dom ju naturligtvis ha vård o.s.v

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Andersbangkok Instämmer. Kina börjar balansera USA som världspolis nr 2.

Dvs ´' Vi har alltid rätt` eftersom vi har mera vapen.

När det gäller Mekong River som kommer till Thailand från Kina så har Abhist naturligtvis rätt.

Kina bygger inte dammar för att skada Thailand.

De bygger dammar för att de behöver mera vatten i Kina.

Om Abhisit vill krypa för Kina säger han naturligtvis att bönderna i Isaan

``Should use water more carefully``.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...