Jump to content
IGNORERAD

Arbetsförmedlingen


Bengt-Erik

Recommended Posts

Bengt-Erik

Välkommen till Arbetsförnedringen

Går du till Arbetsförmedlingen för att få ett jobb? Får du ett där? Inte? Bara en bråkdel av alla jobb läggs ut på Arbetsförmedlingen. Alltså måste Arbetsförmedlingens riktiga uppgift vara någon annan än att hjälpa dig att hitta ett arbete. Med hotet att dra in din försörjning (a-kassa eller socialbidrag) kan Arbetsförmedlingen tvinga dig att söka vilket skitjobb som helst. Till och med praktikplatser utan riktig lön. Individuella handläggare utövar kontroll över din fria tid och kan maktfullkomligt dra in din försörjning när de anser att du inte sköter dig. Du tvingas upp tidiga morgonar till meningslösa möten, söka jobb du inte kan få och gå på kurser du inte är intresserad av.

Kontrollen utgår från att du är lat, oduglig och måste tvingas till att arbeta. Men är det ditt fel att du är arbetslös? Knappast. Vi hävdar att Arbetsförmedlingen medvetet strävar efter att få dig att känna dig misslyckad för att du inte lyckats ta dig in i det ”underbara arbetslivet”.

Arbetslösheten och därmed Arbetsförmedlingen ska se till att det finns gott om desperata människor på jakt efter arbete. Genom konkurrens bland potentiella arbetare ska lönerna pressas ned, arbetsförhållandena försämras och arbetsdagarna bli längre. Företagsägarna ler och håvar in stålar medan staten gör grovjobbet.

Arbetsförmedlingen ägnar sig åt förnedring, inte förmedling. Kalla den vid sitt rätta namn: Arbetsförnedringen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Ja lägg ner skiten eller lär dom göra det dom borde!

Jag håller med dig, har varit där nu ett flertal gånger med min Fru, då det har varit några utbildningar som hon ville gå där det var arbetsförmedlingen som fördelade platserna. Det var bland det mest menigslösa vi gjort, de var bara ute efter att jävlas de gav aldrig korret information de ljög och strulade samt bar sig allmänt illa åt. När det gällde en av utbildningarna som riktade sig till Ekonomer med en nyligen avlagd civilekonomexamen från sina hemländer så vart det nej med motiveringen att hon var gravid!

De sa det till henne per telefon trots att de såg att hon var gravid då vi lämnade in ansökan. De visste ju att hade de sagt det då hade jag tagit namn på den förmedlaren samt anmält den personen för diskriminering. Nu fick vi beskedet så sent att vi ej kunde rädda deltagandet i utbildningen!

Jag anser att samtliga personal på nästan alla arbetsförmedlingar bör avskedas samt där efter borde nya chefer med yrkeslivserfarenhet från olika yrkesområden anställas som nya chefer och därefter utannonsera samtliga arbeten på arbetsförmedlingen då de som jobbar där saknar all kontakt med verkligheten! Ett grund krav för att arbeta där borde vara minst 10 års yrkeslivserfarenhet från arbete inom ej offentlig förvaltning eller liknande.

Samt givetvis ska det införas någon form att prestationsbaserad lönesättning, som kräver att de hjälper arbetssökande till arbeten de har utbildning eller yrkeslivserfarenhet från för vilken annan yrkesgrupp är det ok att inte prestera något alls av det som skall vara deras huvudsakliga arbetsuppgift? Det vore som en snickare som arbetade på ett husbygge bara sände räkningarna men inte gjorde arbetet skulle vi betala då!

Oops jag är lite arg på dom men det blir så med sådana individer som det arbetar där!

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

Javisst är det sant med arbetsförnedringen!

Tillhörde utförsäkrade och har nu gått på FLUMDAGIS på Arbetsförnedringen! Inget, absolut ingenting, har hänt på två månader! Vi blir kallade till flumsnack några gånger, bara för att det ska synas att de gör något för de extrapengar som arbetsförnedringen fått för att ta hand om oss som ligger samhället till last. Vi vore väldigt glada, de flesta av oss i allla fall, om vi kunde arbeta. Så ni får väl ta fram ättestupan igen, för oss som enligt staten är mer arbetsovilliga än arbetsodugliga.

mvh Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

Eller ta jobb permanent på arbetsförnedringen, kanske som verksamhetschef..whistle.gif

mvh boborolleyes.gif

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Ja som chef för hela skiten så inför provisions lön för de som jobbar där! De får lön efter hur många arbetslösa de hjälpt att få arbete och då räknas endast riktiga arbeten samt det skall vara bestående arbeten som stämmer med utbildningar och erfarenheter hos de arbetssökande. Inga korttids vikariat eller prova på jobb eller liknande!

För kanske dags med lite press på även dom, det har ju sluppit all granskning om sin effektivitet när det gäller att få människor i arbete. Enda granskningen är ju av de arbetssökande inte av arbetsförmedlarna deras huvudsakliga arbetsuppgift är ju att hjälpa människor att få arbeten. Ett rimligt krav borde kanske vara att de lyckas finna arbete åt minst en arbetslös per dag!

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas på ett bra bärår, då blir det ju många arbetstillfällen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...