Jump to content
IGNORERAD

Nu är det varmt


lasseiudon

Recommended Posts

Tallviking

Så var det:

Det var ingen vätskebrist eller värmeslag jag fått utan en ovanligt pestig magsjukebakterie. Har just kommit hem efter 2 dar på Panjavejinter med dubbla dropp och massor med mediciner. Några timmar efter det första inlägget ballade magen ur fullständigt och än är det inte bra. Har ingen aning om vad för konstigt jag skulle ha ätit men värmen spelade säkert in. Tack för flera tips om Elektrolyt, det ingick i dieten på sjukhuset också och nu har jag skaffat hem ett paket med portionspåsar att ha hemma.

Vad är "Elektrolyt" för något ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lasseiudon

    3

  • Fritz

    3

  • conservator

    3

  • John Khonken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad är "Elektrolyt" för något ?

Hej, detta hittade jag när jag Googlade.

Elektrolyter är viktiga eftersom de är vad celler (speciellt nerver, hjärta, muskler) använder för att behålla spänningar över sina cellmembran och att utföra elektriska impulser (nervimpulser, muskelsammandragningar) över sig själva och till andra celler. Njurarna arbetar med att hålla elektrolyten konstant trots förändringar i din kropp. Till exempel vid kraftig motion när elektrolyter förloras i svett, särskilt natrium och kalium.. Dessa elektrolyter måste ersättas för att hålla elektrolytkoncentrationerna av kroppsvätskor konstant.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Vad är "Elektrolyt" för något ?

"Oral rehydration salt formulations ; Used in the treatment of diarrhea."

Med andra ord något som förhindrar problem vid uttorkning. Jag har köpt nåt som heter Oreda R.O. på apoteket, kostar 3 B. påsen och smakar inte illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

"Oral rehydration salt formulations ; Used in the treatment of diarrhea."

Med andra ord något som förhindrar problem vid uttorkning. Jag har köpt nåt som heter Oreda R.O. på apoteket, kostar 3 B. påsen och smakar inte illa.

OK. Tack. Bra tips att spara i minnet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår också varmt och gott i närheten av Udon Thani. Glömde shorts så det blev svettigt med jeans. :(

Ha en bra dag!

:wai:

Blev det så varmt att du missade slå hastighetsrekord ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min thailändska moster instruerade mig att bara dricka små mängder vatten åt gången. Det fungerar fint för tidigare trodde jag typ att det bara var mängden som räknades och kunde hinka i mig en liter på en minut. Slöseri visade det sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...