Jump to content
IGNORERAD

Webcam


gubben4906

Recommended Posts

gubben4906

Hej mina MPR-vänner.

I går köpte jag en Webcam och installerade programmet, Jag kan se mig själv genom kameran men det kan jag göra i en spegel oxå, jag behöver hjälp med att få den så att de jag chattar med ska kunna se mig.

Jag chattar genom Yahoo! Messenger och det är lögn i h..e att få ut min bild till den/de jag chattar med.

På skrivbordet har jag 2 Ikoner, en ser ut som en liten webcam och det står PACTray, på den andra Ikonen är det en filmkamera med texten AMCAP.

Kan någon förklara för mig varför jag inte får ut någon bild på nätet? Enligt Yahoo! har jag den senaste chattversionen Messenger 10.

Snälla hjälp mig.

:crazy: gubben :crazy:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm är ingen expert, men för mig var det bara att instalera programvaran och sedan starta en videokonversation på msn så fungerade det. Du ska inte starta själva programmet som följer med webcammen, bara starta en videokonversation / ringa upp... var dock lite bökigt att få ordning på ljudet.

Ser du digsjälv på msn så tror jag problemet ligger hos mottagaren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Borde finnas en inställnings-meny inne i Yahoo Messenger där man gör inställningar på ljud och bild. Där måste du välja den kamera du nu har installerat som video-källa

Så gör man i t.ex Skype bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Borde finnas en inställnings-meny inne i Yahoo Messenger där man gör inställningar på ljud och bild. Där måste du välja den kamera du nu har installerat som video-källa

Så gör man i t.ex Skype bl.a

Tror också att det är inställningarna Yahoo messenger som måste justeras. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

OK, tack för svaren, jag får försöka lite till för att få detr att fungera annars så återkommer jag.

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...