Jump to content
IGNORERAD

Avställningsförsäkring


SwedThai1

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar om det finns någon typ av avställningsförsäkring i Thailand? Här hemma kan vi ju enkelt ställa av

bilen och betala en billig slant för stöld och brandförsäkring.

Har hört att det ska finnas 3 klasser Hel, Halv, men vad är den tredje kanske endast trafik?

Frugan kollade med vårat nuvarande bolag och fick uppgiften att om vi ville ha den stöld/brand försäkrad

kostade den ca 7000 Bath (halvförsäkring) känns ju lite onödigt att ha den i trafik men det kanske inte

finns några alternativ?

Någon som vet?

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Posten Berit

Jag skulle ocksa vara intresserad av att veta detta. Nagon som har koll?

/MLK

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma erfarenhet som Du SwedThai, finns bara de tre olika klasserna, våran försäkringsagent hade dock en något krystad förklaring.

Har man tecknat en klass 1 försäkring på ett år så kan man inte byta ner sig under tiden??? Utan då är man låst vid den :diablo:

Däremot går det att på dagen klassa upp sig om man har enklass 3 försäkring, Thailogik. :crazy:

Så, man skall alltså teckna försäkring den dag man åker till Sverige, klass 3, och sedan öka till klass 1 när man kmmer tillbaka, men detta innebär ju en viss planering...säger bara Thailand och praktik??? :rtfm:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Jag har samma erfarenhet som Du SwedThai, finns bara de tre olika klasserna, våran försäkringsagent hade dock en något krystad förklaring.

Har man tecknat en klass 1 försäkring på ett år så kan man inte byta ner sig under tiden??? Utan då är man låst vid den :diablo:

Däremot går det att på dagen klassa upp sig om man har enklass 3 försäkring, Thailogik. :crazy:

Så, man skall alltså teckna försäkring den dag man åker till Sverige, klass 3, och sedan öka till klass 1 när man kmmer tillbaka, men detta innebär ju en viss planering...säger bara Thailand och praktik??? :rtfm:

Vad då Thai logik?

Vi har exakt samma system i Sverige, om du har helförsäkring så kan du inte ta ner den till halv eller trafik under försäkringsperioden, visserligen kan du ställa av bilen om du vill och antingen ha den oförsäkrad eller med avställningsförsäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Vad då Thai logik?

Vi har exakt samma system i Sverige, om du har helförsäkring så kan du inte ta ner den till halv eller trafik under försäkringsperioden, visserligen kan du ställa av bilen om du vill och antingen ha den oförsäkrad eller med avställningsförsäkring.

Där har du fel " lille" Incinerator

Här i Sverige kan du vist gradera ner dig i försäkring, har själv graderat ner en bil från Hel till bara trafik, utveklingen går framåt i Sverige (du kanske inte vet att man kan ha flera fordon på full bonus oxå) sen såg jag att trafik och halv inte skilde något då ville jag gradera upp till halv från trafik men då ville dom bara se bilen igen pga. om den skulle ha skadats under tiden den hade bara trafik. Detta gälle Dalarnas försäkringsbolag Falun

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Där har du fel " lille" Incinerator

Här i Sverige kan du vist gradera ner dig i försäkring, har själv graderat ner en bil från Hel till bara trafik, utveklingen går framåt i Sverige (du kanske inte vet att man kan ha flera fordon på full bonus oxå) sen såg jag att trafik och halv inte skilde något då ville jag gradera upp till halv från trafik men då ville dom bara se bilen igen pga. om den skulle ha skadats under tiden den hade bara trafik. Detta gälle Dalarnas försäkringsbolag Falun

Mvh.Plätt

Ja, "jätten" plätt,

Jag får väl erkänna att det var några år sedan jag hade sådana häckar som det inte var lönt att kosta på helförsäkring...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Ja, "jätten" plätt,

Jag får väl erkänna att det var några år sedan jag hade sådana häckar som det inte var lönt att kosta på helförsäkring...

Det var 4 år sen jag gjorde det åt min mor

:dance1::dance1::dance1:

Mvh. Jätten :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...