Jump to content
IGNORERAD

Fotobucket

glimten66

Recommended Posts

Hej alla som vet hjälp oss som inte vet..

hur går man tillväga om man har en massa bilder på foto buket o vill lägga ut dom på vårat forum hur gör man då...

mvh

glimten66 :bag:

Dela på andra sajter

Där det står Share This Image --- IMG Code

post-3076-126735595736_thumb.gif

IMG koden... klicka på den koden och (högerklicka) klistra in i ditt meddelande.

Klart...

Dela på andra sajter

Där det står Share This Image --- IMG Code

IMG koden... klicka på den koden och (högerklicka) klistra in i ditt meddelande.

Klart...

Tackar för de Surin ska genast pröva

glimten66

Dela på andra sajter

Hej Glimten66,

Se först till att vara inloggad på både Photobucket och MPR samtidigt, ha sen dessa två fönster/flikar öppna hela tiden. Jag beskriver utifrån IE8/PC som jag kör, kan vara annorlunda i andra web-läsare/system.

Om du har bilder på Photobucket så väljer du den bild du vill lägga in här, genom att "peka" på bilden i Photobucket och då kommer en undermeny upp, med 4 val/länkar. Jag brukar föra ner muspekaren till val nr 2 "direktlänk" och klicka i den ruta som börjar med "http..." som då markeras, högerklicka där och välj kopiera.

Gå över till MPR-sidan där du ska lägga in bilden (dvs du skapar ett inlägg eller svarar på ett inlägg), peka på den lilla "monitorn" i menyraden ovanför rutan där du skriver in texten, så kommer en text upp där det står "infoga bild", klicka på "monitorn" så får du upp en meny där du ska klistra in länken från Photobucket (som du just kopierat ovan), var noga med att du inte får dubbla http i börja av länken, klicka på knappen "infoga bild" under rutan där du klistrat in länken. Då infogas din bild i ditt inlägg.

crazy.gif Puh, mycket text vart det. Men det är enkelt bara man vet stegen, så sen är det bara att upprepa ovanstående för varje bild du vill lägga in. Det kommer säkert fler tips på "specialare" som några lärt sig, men jag är själv nybörjare på det här så jag skrev bara som jag gör. dance.gif

Oklart fortfarande, fråga bara. great.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Edit: Såg just att Surin redan visat ett enklare sätt, som jag sa det finns säkert enklare sätt, så nu lärde jag mig nått nytt också. Tack Surin! jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Ja va lätt de blev o lägga upp bilder nu man behöver inte förminska för att få in dom

tackar tackar för de

glimten66 :clapping:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...