Jump to content
IGNORERAD

Migrationsverket


John Khonken

Recommended Posts

Fråga igen

Kan man åka och lämna in alla papper direkt till migrationsverket i solna. Eller är det tvång att skicka dom. Jag känner att jag vill lämna dom personligen

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga igen

Kan man åka och lämna in alla papper direkt till migrationsverket i solna. Eller är det tvång att skicka dom. Jag känner att jag vill lämna dom personligen

Hej John,

Nu vet jag inte vad det är för papper du menar, men jag kan berätta att det inte var populärt att vi lämnade in ansökan om förlängning av UT personligen på Migrationsverket i Göteborg. Dessa blanketter skulle minsann hellre skickas med post (slösa inte bort vår tid...), och sen kallar man till intervju när det är dags för beslut.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya rutiner för ansökan och förlängning av uppehållstillstånd på tillståndsenheten i Solna!

Expeditionen på tillståndsenheten i Solna har ändrat sina rutiner för att minska väntetiden för de som vill lämna in en ansökan om arbetstillstånd, uppehållstillstånd eller förlänga ett uppehållstillstånd.

Den som vill lämna in en ansökan om arbetstillstånd, uppehållstillstånd eller förlänga ett uppehållstillstånd kan skicka in ansökan till Tillståndenheten i Solna. Adressen är Migrationsverket, Tillståndsexpeditionen, Box 507, 169 29 Solna. Vid besök på tillståndsexpeditionen kan man lämna sin ansökan i en brevlåda. Tillståndsenheten skickar sedan hem instruktioner om betalning i de fall det behövs. Beslutet skickas hem till den som sökt uppehållstillstånd.

Ansökningar eller förlängningar om uppehållstillstånd på grund av studier handläggs inte av tillståndsenheten i Solna. De kanskickas direkt till Migrationsverket, 601 70 Norrköping. Vid besök på tillståndsexpeditionen kan man lämna även denna typ av ansökningar i en brevlåda. Tillståndsenheten skickar sedan ansökan vidare till den enhet i Norrköping.

I expeditionen finns en informationsdisk där man hämtar nummerlappar för att få uppehållstillståndet instämplat i passet.

Sidan senast uppdaterad: 2009-12-03

Länk till informationen: http://www.migrationsverket.se/info/1748.html

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Thaikonsult.

Precis vad jag ville höra. Att jag kan lämna alla papper direkt till MIG i deras brevlåda. För då kan man ringa och fråga snabbt om dom tagit del av alla papper och om dom tittat på ärendet och om dom vill någon kompletering. Tycker jag verkar väldigt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...