Jump to content
IGNORERAD

Reseförsäkring max 90 dagar?


Woodywoman

Recommended Posts

Nu har svärmor problem igen...

Min fru är i Thailand och ska hämta svärmor om 3 veckor, hon ska ju stanna i 1 år..

På Svenska Amb. hemsida i BKK finns en lista på godkända försäkringsbolag ( http://www.swedenabroad.com/SelectImageX/187450/Travel_Health_Insurance.doc ) ,jag har mailat/kollat hemsidan på de jag kan, och frugan har ringt/mailat alla från BKK.

Enligt vissa hemsidor/mail ska det inte finnas problem med 365/180 dagar, men när hon kommer närmare till avslut säger alla försäkringsbolag att det är max 90 dagar per resa som gäller, för 365 dagar måste man resa fram och tillbaka flera gånger!

Vi funderar på att ta 90+90 dagar hos ett bolag, och 90+90 hos ett annat, kan det fungera?

Kostnaden blir ju saftig, ca 3.000 Bath för 3 mån x 4, men med tanke på att kostnaden i Sverige bara för ett läkar besök kostar ca 1800:-, så en reseförsäkring måste hon ju ha, trots att hon inte behöver det för D-visa, petiga oförstående passpoliser kan ändå kräva denna handling.

Fungerar det med 4 x 90 dagar tro?

Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Europeiska blir ju dyrt, 18:-/dag = nära 7000:- för 1 år.

Får nog försöka med 90+90 ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

hm ..

om hon har ett ettårsvisa så borde hon kunna mantalskriva sig i Sverige och därmed få ett personnummer och ingå i svenska sjukvårdssytemet?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...