Jump to content
IGNORERAD

Ett brev från en thaikvinna


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

<P class=over align=center>A letter from a Thai woman. <P align=center>Dear Farang.

I write this letter to you. Have to tell you now have big problem at my home Nakon Nowhere.

Buffalo sick and can not get rice from Field.

My father need 3,000 baht for medicine to make buffalo good again.

My brother me fall down the well for water and he break leg, cannot help my father same.

Need 5,000 baht for borrow, good man help my father.

Now my mother stay hospital and my baby also, both have danger feber from drink water, no good after my brother fall down well.

Grandmother have motorbike accident, hit four chicken in road, but chicken fled scene, so have no one pay for her in hospital, next bed my mother and baby, want 4,000 baht for her.

Sister in monkey house for make sex show in Bangkok, have to pay 200 baht everyday for food she, but police say no problem, give 20,000 baht sister can go free.

Young brother go hospital to cut for be ladyboy, need 10,000 baht for operation.

I think easy if you send 100,000 baht to me, can send my bank at Mangdar Bank.

Now you stay your country.

I know that I stay with you only one night, but you number one man from all 35 I go with last month.

Now I know it you I love too much and I think of you everyday, I go room after disco.

P.S. Please send photo, so I can remember which one you.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    5

  • Baa

    4

  • loy kratong

    4

  • Avregistrerad clion

    3

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Forden!

Jag lovar dig det finns så grovt nedkärade faranggubbar som skulle läsa det brevet med både sting i hjärtat och ömhet.

Och sedan skicka stålarna till tjejen.

Fanns en kille som arbetade på forex i Helsingborg för ett antal år sedan.

Han var så sjukligt förälskad i sin tjej i Thailand att han helt sonika stal en miljon kronor ur kassan och stack till Thailand för att vara med henne.

Djup förälskelse är en sjukdom som kan liknas vid tvångstankar och tvångskänslor.

Du måste få vara nära din käraste.

Oavsett vad det kostar.

Vissa människor har en sådan känslomässig brist att förälskelsen rent ut sagt går över styr.

Finns gott om gubbar som tom tagit sina liv pga olycklig kärlek i komnination med sprit och eekonomisk ruin i Pattaya.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.

ärligt, nån som verkligen skickar ut sånt där till folk? :)

Humor var det iaf, synd att de inte var fler i familjen, typ kusiner och annat, kanske hade blivit upp mot en miljon istället.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

hehe.

ärligt, nån som verkligen skickar ut sånt där till folk? :)

Humor var det iaf, synd att de inte var fler i familjen, typ kusiner och annat, kanske hade blivit upp mot en miljon istället.

nja honken brodern brukar inte skämta bara bre på lite

så det är säkert sant

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så klagar folk på Nigeria-brev ! Det här är ju värre än dom breven eftersom tjejen använder kärlek som utpressningsmetod utan minsta hämning !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så klagar folk på Nigeria-brev ! Det här är ju värre än dom breven eftersom tjejen använder kärlek som utpressningsmetod utan minsta hämning !

Det här var ju uppenbarligen ett tamt försök att vara rolig. Kan dock förstå att vissa tycker det är roligt :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

<P class=over align=center>A letter from a Thai woman. <P align=center>Dear Farang.

I write this letter to you. Have to tell you now have big problem at my home Nakon Nowhere.

Buffalo sick and can not get rice from Field.

My father need 3,000 baht for medicine to make buffalo good again.

My brother me fall down the well for water and he break leg, cannot help my father same.

Need 5,000 baht for borrow, good man help my father.

Now my mother stay hospital and my baby also, both have danger feber from drink water, no good after my brother fall down well.

Grandmother have motorbike accident, hit four chicken in road, but chicken fled scene, so have no one pay for her in hospital, next bed my mother and baby, want 4,000 baht for her.

Sister in monkey house for make sex show in Bangkok, have to pay 200 baht everyday for food she, but police say no problem, give 20,000 baht sister can go free.

Young brother go hospital to cut for be ladyboy, need 10,000 baht for operation.

I think easy if you send 100,000 baht to me, can send my bank at Mangdar Bank.

Now you stay your country.

I know that I stay with you only one night, but you number one man from all 35 I go with last month.

Now I know it you I love too much and I think of you everyday, I go room after disco.

P.S. Please send photo, so I can remember which one you.

Ser att din köpekärlek börjar bli desperat tråkig historia det här forden vi på mpr lider med dig.

Ändrades av dibobal
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

HAHAHAHAHAH

Jag hittade den på nätet å jag tyckte det var ett roligt brev så jag la det här

Det är inget jag fått

Sorry jag skulle ha skrivit det men var lite stressad vid tillfället

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan lika roligt som när jag läste det för,,,tjaaa 7-8 år sedan, men hitintils är det bara BTT:s fantasifigurer som tagit det på allvar, fullt så korkad tror jag inte nån är, hur nerkärad han än är.

Undrar om den inte finns med i "Money is number one", annars finns det en rackarns massa andra kul anekdoter där.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt nu gubbs. Har ni ingen medmänsklighet. Ska vi inte ta och samla ihop battingarna och hjälpa stackarna. Det är ju tragiskt det som skett. crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt nu gubbs. Har ni ingen medmänsklighet. Ska vi inte ta och samla ihop battingarna och hjälpa stackarna. Det är ju tragiskt det som skett. crazy.gif

Ställ upp för forden skänk en bathing eller två tillsammans fixar vi det,han frågade efter om det går att låna som farrang på thaibank i en tidigare tråd inte ska han behöva göra det.I en ännu tidigare tråd berättade han om att han skickade 4000 sek i månaden till sin tirrak lite väl mycke kan en del tycka men forden visar med pengar hur mycket han gillar sin köpetös så ställ upp och supporta hennes lyxliv i los.

Ändrades av dibobal
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra det Baa,tror jag läste detta + en del annat roligt i den boken men från början är det nog blodigt allvar.Det finns många(bra eller dåliga)upplevelser där kärleken ställt till det ordentligt och som BTT skriver så är självmordsstatistiken högre just pga.brustna hjärtan men det gör inte fiskebyn speciell utan den finns nog globalt.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det kommer en känslomässigt störd gubbe till Pattaya för första gången. Han vet inget om hur saker och ting funkar bland barerna.

Han är svensk och naiv och blåögd.

Rena drömkillen för di flesta bartjejer.

Så kärar han ned sig redan första kvällen och hjulet börjar snurra.

Han går på alla tricksen i boken eftersom han är förälskad och absolut inte vill tro något ont om sin nya kärlek.

Han har förvandlats till ett offer utan egen vilja.

Han styrs helt av sina känslor och sin k*k.

När di två veckorna gått lämnar han desperat och tårögd darlingen i Pattaya som givetvis lovat att åka hem ifall gubben skickar stålar.

Väl hemkommen blir längtan outhärdlig men ochså svartsjukan börjar göra sig påminnd.

Rädslan för att hans livs kärlek ligger och pippar med andra män gör att gubben till varje pris försöker undvika detta.

Han väljer att inte se sanningen utan skickar de stålar som begärs för att må bra i själen.

Inget ovanligt med det.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kåk.. Vadå ?? crazy.gif

Nope, kök ska det vara.

Köket som Darlingen ska vara fastkedjad i. :whistle:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har upplevt detta... I en annan form bara... *S* Satt på någon kontaktsida för X antal år sen. Fick värsta påhugget av en tjej från, ja jag minns inte, men mellersta Afrika, inte Nigeria ivf... Jag fattade ju att det var något lurt men spelade med. Msn. Fick kort. Hon var helt black för hon hade sålt sin frisersalong för att åka till svedala och börja sitt nya liv med en svenne vilken naturligtvis inte dök upp på Arlanda med påföljd att hon fick åka hem med outrättat ärende. Vi pratade och hon ville komma och träffa mig. Jojo sa jag och flöt med. Fick t.o.m. ringa henne och prata med hennes "farbror" för att verkligen bekräfta att jag var en hyvens lirare. Efter några dagar kom det, hon behövde förnya sitt pass eller något, 50€, och då började jag hala och dra... Undrade hur det kom sig att hon hade en fast lina till internet, när typ 1% av befolkningen hade tillgång till internet ÖHT... Behöver jag berätta att om det varit ett telefonsamtal så hade det slutat med ett "KLICK"! ;) Först älskade jag henne inte, sen blev hon förorättad av att jag misstrodde henne och, poff, borta!

Jag har samma attityd gentemot smågodis, börjar hon komma med någon form av "Nigeriabrev" så blir det tack å hej... Visst BTT, dina män finns, jag har en kompis som du beskriver... Ner göka, hem betala. Ner igen, gift, krångel i långa banor och UT. Hon till LOS igen borta i åtskilliga månader medan han pyntar 5k kr/månad. Hem igen. Stanna ett par månader för syns skull, sen borta nästan ett år tills han säger att nu är det slut med cashflow och skiljsmässa. Hon kryper till korset och kommer "hem".

Klart, hon lever ju drottning med 25-30k bath/månad i LOS. Inte vill hon väl "hem" då...

Vad var det för kontonummer till insamlingen till hon brevskriverskan i början av tråden? Jag har nog typ 50k lire att donera... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

<P class=over align=center>A letter from a Thai woman. <P align=center>Dear Farang.

I write this letter to you. Have to tell you now have big problem at my home Nakon Nowhere.

Buffalo sick and can not get rice from Field.

My father need 3,000 baht for medicine to make buffalo good again.

My brother me fall down the well for water and he break leg, cannot help my father same.

Need 5,000 baht for borrow, good man help my father.

Now my mother stay hospital and my baby also, both have danger feber from drink water, no good after my brother fall down well.

Grandmother have motorbike accident, hit four chicken in road, but chicken fled scene, so have no one pay for her in hospital, next bed my mother and baby, want 4,000 baht for her.

Sister in monkey house for make sex show in Bangkok, have to pay 200 baht everyday for food she, but police say no problem, give 20,000 baht sister can go free.

Young brother go hospital to cut for be ladyboy, need 10,000 baht for operation.

I think easy if you send 100,000 baht to me, can send my bank at Mangdar Bank.

Now you stay your country.

I know that I stay with you only one night, but you number one man from all 35 I go with last month.

Now I know it you I love too much and I think of you everyday, I go room after disco.

P.S. Please send photo, so I can remember which one you.

Har en T-shirt med detta tryck på ryggen, som jag köpte för 6-år sen i Pattaya..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer en känslomässigt störd gubbe till Pattaya för första gången. Han vet inget om hur saker och ting funkar bland barerna.

Han är svensk och naiv och blåögd.

Rena drömkillen för di flesta bartjejer.

Så kärar han ned sig redan första kvällen och hjulet börjar snurra.

Han går på alla tricksen i boken eftersom han är förälskad och absolut inte vill tro något ont om sin nya kärlek.

Han har förvandlats till ett offer utan egen vilja.

Han styrs helt av sina känslor och sin k*k.

När di två veckorna gått lämnar han desperat och tårögd darlingen i Pattaya som givetvis lovat att åka hem ifall gubben skickar stålar.

Väl hemkommen blir längtan outhärdlig men ochså svartsjukan börjar göra sig påminnd.

Rädslan för att hans livs kärlek ligger och pippar med andra män gör att gubben till varje pris försöker undvika detta.

Han väljer att inte se sanningen utan skickar de stålar som begärs för att må bra i själen.

Inget ovanligt med det.

BTT

Min fråga är två,,,,,först och främst, varför ger Du inte ut en bok om "bästa sättet till självmord", Dina anekdoter ger ju inte bara den självmordsbenägene lön för mödan (dö lyckligt fattig i Pattis) utan ger även lilla Noi en dus med stålar.

Sedan, som svensklärare, det där ordet "di" som Du använder i benämning om såväk sak o person, var hittar man det i akademins ordbok, trodde det hade med matande av små bebisar att göra.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fader Baa!

Sett till ytan så finns det ingen annan plats på jorden där så många självmord begås, så anekdoter är det knappast jag skriver.

Bara att läsa någon lokal Pattayatidning ibland för att upptäcka detta fenomen.

Och inget märkligt med det.

Sprit, tabletter, olycklig kärlek, svartsjuka och ekonomisk ruin leder i många fall till självmord.

Angående pronominet di så måste jag faktiskt erkänna att jag "snott" det av ban99arne.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

<P class=over align=center>A letter from a Thai woman. <P align=center>Dear Farang.

I write this letter to you. Have to tell you now have big problem at my home Nakon Nowhere.

Buffalo sick and can not get rice from Field.

My father need 3,000 baht for medicine to make buffalo good again.

My brother me fall down the well for water and he break leg, cannot help my father same.

Need 5,000 baht for borrow, good man help my father.

Now my mother stay hospital and my baby also, both have danger feber from drink water, no good after my brother fall down well.

Grandmother have motorbike accident, hit four chicken in road, but chicken fled scene, so have no one pay for her in hospital, next bed my mother and baby, want 4,000 baht for her.

Sister in monkey house for make sex show in Bangkok, have to pay 200 baht everyday for food she, but police say no problem, give 20,000 baht sister can go free.

Young brother go hospital to cut for be ladyboy, need 10,000 baht for operation.

I think easy if you send 100,000 baht to me, can send my bank at Mangdar Bank.

Now you stay your country.

I know that I stay with you only one night, but you number one man from all 35 I go with last month.

Now I know it you I love too much and I think of you everyday, I go room after disco.

P.S. Please send photo, so I can remember which one yo

Tja!!

Du är bästa förfttarn, TYP!!!!!

Se min, Vems är STÖRST!!!!

he he ...

Rödluvan är en fiktiv person i en traditionell saga. Sagan kallas ibland Rödluvan och vargen. I Tyskland och Sverige är Bröderna Grimms version mest känd, men det finns en äldre fransk version från år 1697 av Charles Perrault som har titeln „Le Petit Chaperon rouge“. Rödluvan är en av de mest bearbetade, tolkade och parodierade sagor som finns.

I sagan får Rödluvan, som är en liten flicka, i uppdrag att gå hem till sin gamla mormor med en korg mat. På vägen dit träffar hon Vargen, ett antropomorft djur med talförmåga och helt utan skrupler. Av Rödluvan får vargen veta att hon är på väg till mormor. Vargen passar då på att skynda sig hem till mormor, äta upp henne (genom att svälja henne hel) och därefter lägga sig i mormors säng för att invänta Rödluvans ankomst.

När Rödluvan kort därpå kommer fram till stugan tycker hon att mormor inte ser ut som hon brukar, och följande dialog utspelar sig:

Rödluvan: Men mormor, varför har du så stora ögon?

"Mormor": Det är bara för att jag skall se dig bättre, mitt barn.

Rödluvan: Men mormor, varför har du så stora öron?

"Mormor": Det är bara för att jag skall höra dig bättre, mitt barn.

Rödluvan: Men mormor, varför har du så stora tänder?

"Mormor": Det är bara för att jag skall kunna äta upp dig!

Vargen äter därefter även upp Rödluvan. Dessbättre råkar en jägare kort därpå passera stugan, och han dödar snabbt vargen och skär upp dess buk, så att Rödluvan och mormor kan komma ut, chockade men oskadda. Vissa äldre versioner av Rödluvan slutar med att Rödluvan blir uppäten.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Många kvinnor i sverige, ser thaitjejer som RÖDLUVAN och oss gubbar som Vargen.

Men vem håken vet om det inte är tvärtom, att det är vi gubbs som är rödluvan och thaitjejerna som är stora stygga vargen!Untitled-1.gif

mvh bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Många kvinnor i sverige, ser thaitjejer som RÖDLUVAN och oss gubbar som Vargen.

Men vem håken vet om det inte är tvärtom, att det är vi gubbs som är rödluvan och thaitjejerna som är stora stygga vargen!Untitled-1.gif

mvh bobo

Hej Stygga vargen, har du sett dig själv drabbad? och hur? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Jag är inte drabbad utan det är jag som är jägaren som räddat rödluvan och mormor och sedan gifter mig med rödluvan!dance1.gif

Jag tror att det finns alla varianter på detta tema med både "lurade" män och kvinnor. Det är lite tragiskt antingen det är en svensk kille eller thaitjej som blir lurad.

mvh bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ponera att farangubbe möter lilla söta Noi i baren och förälskelse uppstår från gubbens sida.

Vilket ju är det vanligaste scenariot bland barerna.

Stora stygga vargen var knappast förälskad i lilla rödluvan, möjligen kåt på att sätta på henne som i en del porrfilmer, men en nedkärad faranggubbe kan knappast karakteriseras som en stor och stygg varg.

Kan då bartjejen vara vargen?

I de flesta fall säkert inte.

De flesta bartjejer är ute efter att träffa en snäll och hederlig gubbe och få ett annat och bättre liv och slippa jobba i bar.

Så vargar och rödluvor förekommer endast i enstaka fall och kan vara både faranggubbe och bartjej.

Det går inte att generalisera och ex påstå att enbart gubbarna är vargar och tjejerna rödluveoffer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...