Jump to content
IGNORERAD

Första Hjälpen i Thailand


Jerker

Recommended Posts

Ja, det var ju ord och inga visor...

Kanske något överdrivet, men illustrerar på ett utmärkt sätt varför det aldrig skulle falla mig in att bo permanent i Thailand. En månad om året där passar mig fint, men det räcker så.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkade inte läsa hela, kul skrivet, men lite väl cyniskt var det, kanske finns ett par sanningar i allt dravel :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå. En hel del ligger bakom historien säkert men jag får ofta känslan av en Svensk blåögd inskränkt oerfaren man som hamnat i Pattaya

Snacka om kulturkrock

Men mycket av de som beskrivs som hemskt och vidrigt är standard i de flesta länder i världen och absolut ingen nyhet om man rest lite ute i världen och inte då enbart tillbringat sin tid på olika helpensions-resorter

Thailand är inte värre än väldigt många andra länder i världen som inte är högutvecklade industriländer med hög BNP

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.. så är det naturligtvis inte. Visst kan det förekomma men normalt inte.

Jag tror de flesta långliggarna här minns när jag fick besök av en thaitjej för 4-5 år sedan, som utan att tveka själva betalade sin resa till Sverige. Och för att slippa resa ensam så bjöd hon med en kompis. Det var inte många som trodde på historien då. Många var mer eller mindre säkra på att det var något konstigt med det hela, men det var det inte. Hehe Jag var tvungen att boka ett möte med "Farang" för att verifiera hela historien... och vi hade en trevlig kväll nere i Malmö.

Det finns mängder med fina thaitjejer som väntar på att få träffa just dig, så tveka inte. Men det finns också mängder med "blåögda" som gärna vill bli blåsta.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Silom

Om jag in missminner mig borde du då vara "radongubben" :). Om så är fallet skulle det vara trevligt att få höra hur ditt äventyr slutade.

Jag vet inte om du har skrivit om det här tidigare men i så fall har jag missat det.

Självklart bara om du själv så önskar och har tillgänglig tid för det.

Mvh

Amatören

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Silom

Om jag in missminner mig borde du då vara "radongubben" :). Om så är fallet skulle det vara trevligt att få höra hur ditt äventyr slutade.

Jag vet inte om du har skrivit om det här tidigare men i så fall har jag missat det.

Självklart bara om du själv så önskar och har tillgänglig tid för det.

Mvh

Amatören

Hej

Visst har du rätt.

Tjejen och hennes familj var det inget fel på. Det var jag som drog mig tillbaka efter 2 år, av olika orsaker. Förmodligen var jag inte smart nog att inse vilken fin tjej hon var. Djupar än så vill jag inte gå i detta.

Jag vet att det finns mängder med fina thaitjejer som bara väntar på att få träffa den rätta. Behandla henne med respekt, våga visa din kärlek till henne så kommer hon stå vid din sida "to the end"

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var ganska komisk läsning eftersom snubben tydligen gått in i väggen gång på gång. Han kanske kan bli Sveriges svar på Stickman?

Det finns gott om hemska historier om man är intresserad av att gräva så enligt mig var det där bara motsatsen till charterbolagens romantiskt överdrivna glorifiering av Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad kan jag tillägga...?

Kanske att jag träffat en hel del människor som klagar på att Sverige är som det är pga för mycket invandring - och som i nästa mening klagar på att det är så svårt att få stanna längre än de 30 dagar som Visa on Arrival ger.

Också roligt på sidan 6 om lägenheten:

1,73 m2 = 56000 Baht

Rimligtvis borde då 10 m2 bli 323.000 inte 650.000... MEN det är väl inte det som är det roliga utan att man vid ett lägenhetsköp i ett främmande land, inte läst igenom/förstått kontraktet...

Eller som det verkar i detta fall, läst igenom kontraktet och struntat i följderna.

Ja, vad mer kan jag tillägga...? Det är väl så att de som klagar på en sak - klagar ofta på allt och alla, oavsett var i världen de befinner sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa om man tycker att det är så jävligt där, varför fortsätter man åka??

Huga... nää prova Skara sommarland, där är bartjejerna ärliga...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara jämföra med hur turister i Stockholm bli uppskörtade av taxichaufförer etc. Inte ett dugg bättre där !

Och hur många helknäppa saker händer inte i Sverige med bilskojare, husmäklare, falska "poliser" som rånar äldre. etc etc

man ser det man vill se !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Jerker

Jag tycker mig känna igen det mesta i din länk, men då gäller det turistorter.

Och det är den största anledningen till att jag inte trivs där

På landsbygden är det väldigt annorlunda och såna här saker är ganska sällsynta.

Där behandlas man precis som alla andra eller bättre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Något överdrivet men också många sanningar och det är väl det som är ironi när man beskriver verkligheten men med glimten i ögat. :great:

Men att jämföra invandringen till Sverige med de thailändska visumreglerna som någon skrev då har man nog missuppfattat det hela ganska mycket.som att jämföra äpplen och päron. :huh:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något överdrivet men också många sanningar och det är väl det som är ironi när man beskriver verkligheten men med glimten i ögat. :great:

Men att jämföra invandringen till Sverige med de thailändska visumreglerna som någon skrev då har man nog missuppfattat det hela ganska mycket.som att jämföra äpplen och päron. :huh:

Jo, jag har läst en stor del av den där hemsidan. Glimten i ögat ganska ofta, men verkligt gnäll för det mesta.

Han verkar ha ett jobbigt liv... :)

Ang. jämförelsen invandring och visumregler (som jag gjorde) var inte egentligen den jämförelsen jag var ute efter.

Utan att de som gnäller över invandringen till Sverige (när de är i Thailand) - ofta har tendensen att också gnälla över hur svår det är att själva invandra till Thailand.

Men som jag sa tidigare, de som gnäller gnäller om allt och alla. Oavsett geografisk position.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...