Jump to content
IGNORERAD

Italienaren i byn, fortsättning.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Efter förra årets vintervistelse i byn skrev jag om en 19 årig tjej som aldrig hade lämnat byn,

men fick kontakt med en Italienare via ett dating företag på ett internet cafe.

Jag insåg tidigt att Italienaren förmodligen skulle luras.

Italienaren kom och familjen låg på och ville ha så mycket pengar som möjligt, och fick en del.

Nu har totalt 5 olika män besökt byn efter internet kontakter och alla pressas av familjen att betala.

Och det senaste som har hänt är att tjejen nu har tagit steget fullt ut och numera jobbar som proffs i Pattaya.

Vi får rapporter via hennes familj därifrån och hon håller nu igång en hel drös med sponsorer som regelbundet skickar

pengar och besöker henne där.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    14

  • korp

    7

  • noBuzz

    5

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det rör sig förmodligen om ganska stora summor.

Frågan blir kanske om man ska tycka synd om tjejen eller gratulera henne och hennes familj till denna nya rikedom.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja tyvärr är det ju så det går till.så dom som driver med btt bör få sig en tankeställare :whistle::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag kunna tänka mig att ha sex med kvinnor om de betalade. Hittills har jag bara haft sex med kvinnor helt gratis, utan någon ekonomisk vinst för egen del. Rena förlust affären för min del ju.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad IL vill säga med denna tråd?

Det enda jag kan utläsa och som jag i en tidigare tråd i Jultid skrev om är att Thailändska föräldrar ofta är de som gör att deras döttrar hamnar i prostitution.

IL:s by är ju vad jag har förstått paradiset på jorden och ingen i byn svälter.

Att då föräldrar uppmuntrar eller t.o.m vill att deras dotter skall klämma pengar av faranger fast att de vet vad detta innebär för dottern, detta är Thailands största problem.

Att respektera sina föräldrar är ju en fin tanke, men i Thailand upplever jag att många föräldrar ser sina barn som endast en sak, ett verktyg som kan användas efter eget godtycke för att förbättra sitt eget liv.

Är det konstigt att vissa Thaitjejer blir iskalla bedragerskor när deras föräldrar redan under tonåren begär att tjejerna skall skaffa farang med pengar, eller många faranger med pengar.

Tjejen blir ju utbildad av sina föräldrar och efter några år så har tjejen glömt allt vad empati mot sina medmänniskor betyder och jakten på pengar blir allt, precis allt.

Själv blir jag både förbannad och oerhört beklämd när jag läser historier liknande IL:s inledning.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vet inte riktigt vad IL vill säga med denna tråd?

Det enda jag kan utläsa och som jag i en tidigare tråd i Jultid skrev om är att Thailändska föräldrar ofta är de som gör att deras döttrar hamnar i prostitution.

IL:s by är ju vad jag har förstått paradiset på jorden och ingen i byn svälter.

Att då föräldrar uppmuntrar eller t.o.m vill att deras dotter skall klämma pengar av faranger fast att de vet vad detta innebär för dottern, detta är Thailands största problem.

Att respektera sina föräldrar är ju en fin tanke, men i Thailand upplever jag att många föräldrar ser sina barn som endast en sak, ett verktyg som kan användas efter eget godtycke för att förbättra sitt eget liv.

Är det konstigt att vissa Thaitjejer blir iskalla bedragerskor när deras föräldrar redan under tonåren begär att tjejerna skall skaffa farang med pengar, eller många faranger med pengar.

Tjejen blir ju utbildad av sina föräldrar och efter några år så har tjejen glömt allt vad empati mot sina medmänniskor betyder och jakten på pengar blir allt, precis allt.

Själv blir jag både förbannad och oerhört beklämd när jag läser historier liknande IL:s inledning.

Håller med dig vaxet.Men förhoppningsvis är det nog bara några få procent av föräldrarna som gör så.dom flesta tjejerna lyssnar nog på allt skvaller

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det "nya" verktyget nätdating har ju sina sidor, inte många tänker längre än med gylfknappens förlängning, bara hoppas att dom har råd med det.

Sedan kan man ju inte låta bli att undra vad som driver föräldrar att skrodera om att dottern är gnoa i Pattis.

Dessvärre skryts och skroderas det (ljugs) en hel del om summorna och, vips, 10 000 är flera mille, undrar vart dom stålarna tar vägen, kan tänka mig att en del spelarrangörer gnider händerna i total harmoni med sitt samvete.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här rent spontant blir man ju lite fascinerad över hur många trådar kan handla om mer eller mindre exakt samma sak, möjligen med en liten nyansskillnad. :drinks:

Jag antar att det handlar om ett sökande efter en mental balans igen, upprepade försök att förenkla en företeelse till ett "allt eller inget", "bra eller dåligt" för att passa just ens egna unika världsbild.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hålla med Korp

Vips så var det en ny tråd om en fläktarbetare, inte konstigt att Thai tycker att Thailand är bara för Thai.

Om allt jävla skit det skrivs om landet, och dåliga reportage om deras tjejer mm listan kan göras hur lång som helst.

Och vi är ju så bra i sverige, fast vi glömmer våra fläktarbetare

Victoria Silvstedt hur många män har inte betalat hennes luxliv, men visst ja hon är ju en känd jetsettare

Anna Anka hon oralmastuberar sina män för så skall man göra om man är en bra fru, och hon är ju ingen lux sökare

Carolina Gynning hon har inte gått säng vägen för att vara det hon är idag

Linda Rosing hon har ju en stark ekonomisk bakgrund, därför är hon det hon är idag.

Charlotte Lindström hon var ju bara på fel plats, hon har inte heller tagit sängvägen till lux

Listan kan göras hur lång som helst, och döm av er förvåning vanliga tjejer som inte är i mediafronten gör hur mycket som helst för att få känna av lite lux.

Kolla bara inneställerna i era städer/byar där ni bor så kommer ni se vanliga tjejer som går sängvägen för att bli nåt.

Hur många teaterapor har inte släppt till för att få en roll på dramaten mm.

Jag tycker vi skall städa i våra kvarter innan vi hoppar på folk, bara för att vissa inte har den möjligheten som det sociala skyddsnätet vi har i Sverige

Och vips så är dom hemska människor, och det skall tas upp om och om igen.

Svenska tejer eller engelska tjejer eller i vilket land det nu är så finns det dom som går sängvägen för att få det bra kolla bara i Usa där det finns hur många gamla, fula tjocka med fotomodeller till tejer bara för att dom har pengar.

Men det skrivs det inte så mycket om utan så en thai tjej låter grabbar/gubbar betala för henne då är det sjukaste som finns.

Har ni inte större världsbild, då tycker jag synd om er som måste ta upp detta varje gång.

Skriv om Ann-Nicole Smith istället då hon gifte sig med en miljardär som satt i rullstol av kärlek.

Tycker detta är mer sjuk hon 27 år han 89 år

182541__anna7_l.jpg

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hålla med Korp

Vips så var det en ny tråd om en fläktarbetare, inte konstigt att Thai tycker att Thailand är bara för Thai.

Om allt jävla skit det skrivs om landet, och dåliga reportage om deras tjejer mm listan kan göras hur lång som helst.

Cut...cut..

Mvh

Nerike

Tror dock knappast att någon av de svenska exemplen har blivit itutad detta av sina föräldrar och/eller tvingad.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, alltid kul med historier om horor...

MEN HUR GÅR DET FÖR ITALIENAREN I BYN???

Var det inte han som stannade kvar och levde på sin magra pension?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här sajten handlar om Thailand med allt det innebär. Varför ska vi dra upp alla problem i hela världen och släta över de problem som bevisligen finns i Thailand? Jag förstår inte varför det är så känsligt. Eller är det så att man helst vill glömma vissa delar och låtsas om att de inte finns?

Samtidigt så håller jag med om att det ibland kan bli lite tjatigt men då är det ju inte svårare än att man hoppar över de trådarna eller kommentarerna. Blir det alldeles för mycket kan man ju se sig om efter andra thaifora. Finns ju gott om dom och flera fantiserar i absurdum hur fantastiskt allt är i LOS. Bara solsken och glada miner :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara bidra med min svärmor :diablo: tyckte i början hon var trevlig snäll men efter mer 10 år förhållande hennes dotter har jag ändrat mig. Hon lyssnar alldeles för mycket på var andra tjejer med falanger har hus bilar mm. Visst lyssnar inte dottern lika mycket på henne som hon gjorde i början men det ställer till mycket bekymmer för oss.

Hon tyckte att hennes dotter kunde åka till Phukket skaffa ny falang när vi efter 10 års förhållande separerade. Jag satt bredvid dom när jag förstod vad hon snackade om blev jag arg och ledsen för vad tyckte.

Nu sist skulle hon hjälpa brodern(brodern ska kunna köra mamman till sjukhus) köpa bil 25 000 kr sina egna pengar sen ska brodern betala tillbaka varje månad. Nu när hon kommer ner så har dom köpt en dyrare på avbetalning nu måste det helt plötsligt hon betalas några tusen bath varje månad blir jävligt arg när jag tänker på det.

Svärmor har diabetes borde varit död för ett antal år sedan jag kommer inte att sakna henne.

post-3171-126684460173_thumb.jpg

post-3171-126684460173_thumb.jpg

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar är viktigt för de som inte har dem, är man desperat fattig så gör man nog vad man kan för att få pengar, det inkluderar att se sina barn som inkomstkällor. Jag skulle säkert göra det samma om jag var i den situationen, sedan kan man rationalisera sina val och de beslut man tagit, därmed slipper man ha dåligt samvete. En person som växt upp med svältdöden inför dörren, kanske sedan är otroligt fokuserad på värdsliga aspekter som pengar som vuxen, vilket sedan även influerar hur man fostrar sina barn och vad man kräver av dem, det är ju naturligt.

Detta berör väl även en annan tråd där någon argumenterade att Thailändare föder barn för att säkerställa sin egen ålderdom. Barn i Sverige har inte samma syfte och "funktion" som barn har i utvecklingsländer, där är de ofta arbetskraft, extra inkomstkällor. Det behöver ju inte innebära att dessa människor inte älskar sina barn, dock att omständighter gör att barn har andra roller, andra funktioner och en annan relation till både föräldrar och familj.

Om någon kan man väl även argumentera att vi i Sverige och väst har en väldigt naiv syn på barn. Att barn har "rätt att vara barn" innebär ju inte att de inte kan både hjälpa till med praktiska sysslor hemma som att arbeta extra utanför hemmet vid en tidig ålder.

För att utveckla diskussionen lite vore det även intressant att veta (vilket jag inte vet någon om) vad händer med unga män i dessa fattiga byar? Sänds de ut på åkern för att slita sönder sin kropp på ett par år för en liten peng?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst kan man göra som Nerike och ursäkta något dåligt med något annat dåligt, men detta är ju ett Thaiforum och här diskuterar vi just Thailand.

Tycker absolut att man inte skall blunda för det faktum att många föräldrar i Thailand tänker betydligt mer på sig själva och sitt välbefinnande än på sina barn.

Någon skrev att dessa föräldrar finns men att det är ett fåtal, jag hävdar tvärtom att det snarare är väldigt många föräldrar som ser sina barn som verktyg för sig själva.

Har själv sett och hört detta massor med gånger och de flesta tjejer som hamnar i baren får förutom föräldrar också försörja bröder och annan släkt som tycker det är kanon att slippa jobba och bara cacha in pengar från 19 åriga Noi som jobbar på Nana.

Pengar, status, tv-apparater, bilar, hus och ens egen ställning i byn går före ens egna barns välbefinnande, och kan dottern dra ihop stålar genom att sälja sex så får hon göra det.

Finns självklart också många bra föräldrar i Thailand, men min erfarenhet är tyvärr att många många föräldrar inte bryr sig ett skit om sina barns vedermödor när deras egna status står på spel.

Även om föräldrarna vet varifrån och hur pengarna intjänas så väljer de att blunda för verkligheten, eller så bryr de sig överhuvudtaget inte.

För djävligt tycket jag och dessutom ett växande problem då som någon skrev, lögnerna i byarna glorifierar arbetet i Pattaya, Patong eller Bangkok.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hålla med Korp

...cut.

Mvh

Nerike

Intressant att varje gang denna liknelse anvands sa ar det samma handfull kvinnor om namns. Tyder knappast pa nagot systematiskt beteende och overflod iaf. Aven om jag ocksa kan tycka att manga tradar blir lite val enkelspariga ibland tycker jag liknelsen ar helt vardelos. Det ar oandlig skillnad mellan tex. Anna Anka och en 16-aring som fatt skuld inblandat redan i modersmjolken och darmed kanner sig "nodd och tvungen" att gora vissa livsval.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte folk citera "exakt" vad de inte håller med om så starkt? Antydningar fungerar inte och är fegt. DEt blir svårt att argumentra då.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte folk citera "exakt" vad de inte håller med om så starkt? Antydningar fungerar inte och är fegt. DEt blir svårt att argumentra då.

Öh, vissa citerar tydligen inte alls och att skriva folk är väl en väldigt svag antydning. Argumentara har du väl aldrig haft svårt för eller? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh, vissa citerar tydligen inte alls och att skriva folk är väl en väldigt svag antydning. Argumentara har du väl aldrig haft svårt för eller? :whistle:

Citat är bra, det gör det lättare att argumentera. Har jag gjort misstaket att inte citera ber jag om ursäkt, jag missade kanske nått? :great:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det illa. Men är det verkligen nån som blir förvånad?!?! Så här ser ju verkligheten ut i U-länder. Det är lätt för oss att sitta och spy galla över dom som lurars och bedrar. Om nu en familj som levt sitt hela liv som fattig risbonde ser en chans att sko åt sig pengar från en lättlurad farang, så kan jag förstå att dom gör det. Sen att det är fel är en sak, men jag tror dom flesta hade gjort samma sak.

Man höjer ju inte ens på ögonbrynen längre när man hör att nån farang har blivit blåst. Att bli blåst på pengar är ju bara ett bevis på kraftigt dåligt omdöme. Att bli blåst på kärlek är ju en helt annan historia.

Sen hur vida utbrett det är att föräldrar uppmanar eller tvingar sin döttrar att jobba som prostituerad? Jag tror inte (hoppas) inte det är ett allt för förekommande beteende.

Tjåck dii!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland tror jag vi glömmer hur otroligt smärtsamt våra (thai) "svårföräldrar" har levt sina liv.. De har ett helt annorlunda perspektiv på livet och sina barn. Idag har de pengar och det ser bra ut, men en generation tillbaka så skulle de inte ha mat för dagen om de inte sänt sina barn till Bangkok eller till risskörden.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Man höjer ju inte ens på ögonbrynen längre när man hör att nån farang har blivit blåst. Att bli blåst på pengar är ju bara ett bevis på kraftigt dåligt omdöme. Att bli blåst på kärlek är ju en helt annan historia.

Folk blåser nog sig själva oftare än de blir blåsta av andra.

Och bästa sättet att lura sig själv är att inte lita på sin partner.

Det är att be om bli blåst när han/hon tröttnar.

Sen finns ju iofs en massa andra bra sätt att lura sig själv förstås.

T.ex att tro att någon älskar en bara för att de viskar "tiiraak" och kliar en kring naveln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag förstår att en sån här tråd väcker känslor och har full förståelse för att en del tycker att man inte ska skriva om sånt här.

Men jag tycker inte att det är fel p.g.a att det kan göra folk lite mer vaksamma och försiktiga.

Jag har själv inget bra svar på varför det gick så här, det enda jag kan säga att tjejen aldrig har varit med på fälten och arbetat utan alltid varit helt vit och hållt

sig i skuggan hemma och utfört mindre ansträngande uppgifter.

Sen att det inte är lätt att hitta ett arbete utan utbildning och dessutom på landet, där det nästan bara finns jordbruksarbete för en sån här tjej förstår jag.

Sen uppmuntrar familjen henne helt säkert men jag tror inte att dom tvingar henne.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...