Jump to content
IGNORERAD

Italienaren i byn, fortsättning.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Bu sa Bill.

Bä sa Bull. :D

Jag tror faktiskt inte att det finns så många föräldrar som utnyttjar sina barn på det sättet som Vaxet beskriver.

Om det nu är en minoritet och dessutom krympande, så kan man väl hålla inne med den här typen av svepande kritik.

Sedan är det kanske på det viset att Vaxet, just nu, har ett behov av att skriva lite skit om Thailand.

Så thailandiserad blir jag nog aldrig att jag lär mej tycka om det thailändska "köket".

Du ar onekligen kategorisk i din syn pa detta Jive. Det finns inga nyanser och inget mellanlage. For eller emot, dum eller snall, svart eller vitt, positivt eller negativt, osv.

Vilket forhallande ar nagonsin perfekt? Min relation till Thailand, dess kultur och dess invanare ar minst sagt problematisk och det ar en omtumlande karleksaffar med lika manga lyckorus som lagvattenmarken.

Jag tror dessutom att ar man tillrakligt saker i sin relation ar man mogen for att kritiskt granska det som faktiskt fortjanar att ifragasattas. Att stoppa huvudet i sanden och latsas som allt ar frid och frojd gynnar val knappast nagon.

Detta ar inte forsta gangen du reagerar instiktivt sa fort nagot negativt namns om Thailand och dess invanare. Jag forstar inte aversionen mot allt som kan tankas vara negativt. Det handlar inte om generaliseringar eller raljerande resonemang utan kritiskt iakttagande - det maste val vara ok pa ett thailandsforum eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    14

  • korp

    7

  • noBuzz

    5

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du ar onekligen kategorisk i din syn pa detta Jive. Det finns inga nyanser och inget mellanlage. For eller emot, dum eller snall, svart eller vitt, positivt eller negativt, osv.

Vilket forhallande ar nagonsin perfekt? Min relation till Thailand, dess kultur och dess invanare ar minst sagt problematisk och det ar en omtumlande karleksaffar med lika manga lyckorus som lagvattenmarken.

Jag tror dessutom att ar man tillrakligt saker i sin relation ar man mogen for att kritiskt granska det som faktiskt fortjanar att ifragasattas. Att stoppa huvudet i sanden och latsas som allt ar frid och frojd gynnar val knappast nagon.

Detta ar inte forsta gangen du reagerar instiktivt sa fort nagot negativt namns om Thailand och dess invanare. Jag forstar inte aversionen mot allt som kan tankas vara negativt. Det handlar inte om generaliseringar eller raljerande resonemang utan kritiskt iakttagande - det maste val vara ok pa ett thailandsforum eller?

När du uppfattar mej som kategorisk och utan nyanser, så har jag totalt misslyckats i mina kommentarer.

Det ger anledning till självgranskning. Jag uppfattar mej själv som motsatsen.

Du har nog rätt i att jag ofta reagerar på allt negativt som skrivs om Thailand, men det betyder inte att jag är blind för verkligheten.

Det blir bara ofta lite väl mycket negativt, som förtjänas att vägas upp positiva iakttagelser och förändringar.

Jag skall försöka vara lite mer återhållsam med mina positiva erfarenheter i Thailand.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla nu , Wille, för nu skall jag visa min kritiska sida!

Vaxet har kritiserat föräldrarna för deras egoistiska beteenden gentemot barnen.

Jag ser betydligt större anledning att kritisera den thailändske mannen för hur han behandlar sin kvinna.

Det finns många, många exempel på hur thailändska män behandlar sina kvinnor som slavar och tvingar dem till t ex prostitution för att själva kunna supa och spela.

Detta är ett stort problem i Thailand och förtjänar betydligt större kritik och uppmärksamhet än enstaka föräldras beteenden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla nu , Wille, för nu skall jag visa min kritiska sida!

Vaxet har kritiserat föräldrarna för deras egoistiska beteenden gentemot barnen.

Jag ser betydligt större anledning att kritisera den thailändske mannen för hur han behandlar sin kvinna.

Det finns många, många exempel på hur thailändska män behandlar sina kvinnor som slavar och tvingar dem till t ex prostitution för att själva kunna supa och spela.

Detta är ett stort problem i Thailand och förtjänar betydligt större kritik och uppmärksamhet än enstaka föräldras beteenden.

Sa du menar att det ar vanligare att press fran en eventuell partner an press fran foraldrar tvingar fram dessa val?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa du menar att det ar vanligare att press fran en eventuell partner an press fran foraldrar tvingar fram dessa val?

Ja, och jag stödjer mitt påstående på kvinnans ålder när hon debuterar i "branchen". Hon har lämnat föräldraboendet och lever tillsammans med en man thaiman.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många, många exempel på hur thailändska män behandlar sina kvinnor som slavar och tvingar dem till t ex prostitution för att själva kunna supa och spela.

Detta är ett stort problem i Thailand och förtjänar betydligt större kritik och uppmärksamhet än enstaka föräldras beteenden.

Jive!

Du slänger ur dej ett vidrigt påstående utan att ha tillräckligt på fötterna!

För att bedöma din trovärdighet, så skulle det vara intressant att veta vad du menar med "många, många exempel på hur thailändska män" i ditt tidigare inlägg.

Hur många då? Hur säkra är dina källor?

Kan det vara så, att det finns eller har funnits män som passar in i din beskrivning, men att den gruppen utgör en ytterst marginell och liten minoritet av befolkningen - även om man bara tittar på de fattiga byarna.

Jag tror att det är så och att du gör dej skyldig till en mycket grov överdrift utan att ha tillräckligt på fötterna.

Thailand och dess befolkning behöver inte bli mer nerskitat än vad de förtjänar och vad som faktiskt är fallet.

wink.gif

I övrigt tror jag att du har fel vad gäller prostitutionen. Det är betydligt vanligare att tjejer dumpats av sina killar och blivit strandsatta med barnen.

Och därför åker ensamma till Pattis och skickar hem pengar till föräldrar och barn pga ansvarskänslor gentemot föräldrar och kärlek till sina barn.

Antalet döttrar som lever i upplevd och betungande skuld gentemot sina föräldrar är vida överlägset antalet tjejer

som tvingas sälja sig för att finansiera sin partners spelande och supande.

I själva verket så gissar jag att antalet som tvingas säljas sig, av sin man, är oerhört liten.

De flesta tjejer jag träffat som har thaigubbe försörjer thaigubben av egen vilja.

Som en anekdot känner jag en tjej som öppet stoltserar med att hon finansierar 3 thaigubbar i byn. :)

Hälsningar,

Bull

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och jag stödjer mitt påstående på kvinnans ålder när hon debuterar i "branchen". Hon har lämnat föräldraboendet och lever tillsammans med en man thaiman.

Vad ar genomsnittsaldern? Har du nagot data att hanvisa till eller grundar du det pa din empiriska undersokningar?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ar genomsnittsaldern? Har du nagot data att hanvisa till eller grundar du det pa din empiriska undersokningar?

Nä, Wille, jag har varken data eller har gjort empiriska undersökningar.

Det är bara min högst oseriösa slutsats på det allmäna surret, men jag är nog i gott sällskap.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ar genomsnittsaldern? Har du nagot data att hanvisa till eller grundar du det pa din empiriska undersokningar?

24,4 år, grundat på en snabbenket i Udons barområdes närhet.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta tjejer jag träffat som har thaigubbe försörjer thaigubben av egen vilja.

Hälsningar,

Bull

:lol:

"av egen vilja" - inbillar de sej, ja.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Antalet döttrar som lever i upplevd och betungande skuld gentemot sina föräldrar är vida överlägset antalet tjejer

som tvingas sälja sig för att finansiera sin partners spelande och supande."

Det tror jag också, sådär 99,9 %, men det överlägset antalet av dessa 99,9% prostituerar sej inte.

Bara det faktum att den thailändska kulturen påbjuder att döttrarna skall ta ansvar för sina föräldrar hela livet, behöver ju inte betyda att föräldrarna går så långt i sina krav att de uppmuntrar dottern till prostitution.

Jag vill iaf inte tro det förrän jag har fått konkreta motbevis.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ett fruntimmer i Katrineholm som oxå vänsterprasslar med andra män, verkar va ganska vanligt där vad jag förstår.

Flensta Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

laugh.gif

"av egen vilja" - inbillar de sej, ja.

Åh fan... har du träffat samma tjejer? :)

Hur vanligt tror du det är med Noi´s som drar upp "nya" pojkvännen till byn? Och som 6 månader senare drar upp en ny "ny" pojkvän till byn?

Du tror inte Noi´s föräldrar förstår vad som försigår? Föräldrarna kanske inte förstår exakt hur det går till att "fånga faranger" men de kan kanske gissa sig till vilken "håv" som används?

Och vad kallar du det sen, när Nois pappa berättar för Noi att han behöver en ny pickis? Eller 100.000 till en tillbyggnad? Eller lösa ett fyllelån mot pantsatt rismarke etc?

En allmän förfrågan? Eller ett krav?

Det finns många föräldrar som uppmuntrar sina flickor till ett liv bland faranger. Om det sen är 10 000 eller 100 000 spelar väl ingen roll.

De är många.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vanligt tror du det är med Noi´s som drar upp "nya" pojkvännen till byn? Och som 6 månader senare drar upp en ny "ny" pojkvän till byn?

Inte vanligt - tror jag.

Nu skiter vi i det här.

Kom upp till Tops vid 8-blecket och kolla på kvällens viktiga match, så bjuder jag på en öl eller två.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vanligt - tror jag.

Nu skiter vi i det här.

Kom upp till Tops vid 8-blecket och kolla på kvällens viktiga match, så bjuder jag på en öl eller två.

Önskar jag kunde, men får inte eftersom jag måste jobba.

Frugans pappa måste tvunget ha ett barnbarn.

Visste inte att dom visade matcherna på Tops.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...