Jump to content
IGNORERAD

Om du vore en hund


Joints

Bästa hundliv  

30 röster

  1. 1. Om du vore hund, vilket land skulle du då vilja leva i?

    • Thailand
      9
    • Sverige
      21


Recommended Posts

För första gången i mitt liv så är jag något som kan liknas vid hundägare vilket har lett till att jag ägnat mig lite åt hundfilosofi.

Där vi bor har vi fem hundar av olika sorter och åldrar och det är sällan en lugn stund. Tidigare har jag nog tyckt mest synd om thailändska hundar. Man ser dem ju springa runt överallt och leta efter mat eller gömma sig från solen när den står som högst. Men efter att ha sett våra hundar in action och hur de lever har jag fått en annan inställning.

För och nackdelar med att vara hund;

Sverige

+ Här får du för det mesta mat på regelbunden basis. Du får sällan eller aldrig ta emot sparkar vare sig från ägare eller okända. Att din ägare plockar upp ditt bajs när ni är ute och går. Hur kul är inte det! Vaccineringar och sånt.

- Koppel. Att du inte få gå ut när du vill och var du vill och att du inte får umgås med vem du vill. Larviga tanter och gubbar som ska gulla med dig. Hundutställningar som du kanske inte alls vill vara med om. Avklippt svans. Dressyr och annat frihetskränkande behandling. Får inte äta allt som rör sig.

Thailand

- För vissa hundar är mat och sjukdomar ett stort problem. Folk som den naturligaste sak i världen sparkar på dig. Värmen. Andra hundar.

+ Friheten att alltid kunna springa omkring var du vill och när du vill. Du är i stort sett fri att göra vad du vill. Inget koppel eller munkorg. Ingen som vill lära dig massa tricks för att själva ställa sig i stjärnglansen. Hela världen är din toalett. Helt ok att skälla loss på alla du ser. Äta vad du har lust till tex, så är det knappast någon som bryr sig om du finner en groda smaskig eller någon lång larv. Jag har medvetet sparat det absolut bästa till sist - Bitches! The world is your oyster. Det står dig fritt att försöka gänga med precis vem som helst och eftersom du troligtvis aldrig spenderar natten inomhus och ingen annan heller gör det så är möjligheterna oändliga + att det är gratis och inte det minsta skamfyllt.

För mig som är ovanligt frihetstörstande så får man ta det goda med det onda och valet blir lätt Thailand.

Hur skulle du ha valt om du var hund?

Obs! Det finns inget ironiskt med den här omröstningen eller med min text så om du som hundägare eller annat känner dig upprörd så tycker jag du ska var det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag får vara mina egna hundar så väljer jag Sverige- dom e ena riktiga lyxlirare...

Ps. de e numer förbjudet att kupera svansar i Sverige Ds.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är en ganska listig fråga... det är ju inte alltför svårt att överföra frågan till huruvida svenskar hellre bor i Thailand än i Sverige. Låter det dock vara osagt om Joints tänkte sig det.

Själv föredrar jag Sverige, både som hund och som människa.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, personligen är jag alldeles för intelligent för att göra det val som en simpel hund skulle göra.

Människan Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är en ganska listig fråga... det är ju inte alltför svårt att överföra frågan till huruvida svenskar hellre bor i Thailand än i Sverige. Låter det dock vara osagt om Joints tänkte sig det.

Nej det var inte riktigt så jag hade tänkt men det är givetvis fritt att tolka frågan på sitt egna vis.

När det gäller var jag helst vill bo som människa är valet mer komplicerat och inte lika självklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man välja mellan tik eller hane? crazy.gif hehe

Skulle inte välja tik om jag var yngst i familjen. Ja, såvida jag inte hittade någon fet importerad pudelhane på hundpension förstås.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Får man välja mellan tik eller hane? :crazy: hehe

Givetvis. Jag har utgått från ett manligt perspektiv men om vill vara en bitch så går det ju givetvis bra det också. :dance1:

Jag kanske skulle förtydligat det i inledningen, sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kvittar egentligen, bara jag får bo hos mig som tycker om såna som jag. :friends:

Fast det är rysligt trist med istovor i pälsen så det får nog bli "Hmmmmmm, Thairie," fast bara om jag får flyga 1:a klass.

VOFF

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis. Jag har utgått från ett manligt perspektiv men om vill vara en bitch så går det ju givetvis bra det också. :dance1:

Jag kanske skulle förtydligat det i inledningen, sorry.

Jaha.. då bli det nog en hane! Men nu blir det mera besvärligt. Vilken ras skall man välja? Stor eller liten? Söt eller brutal?

Om man tänker fritt så ökar kanske möjligheten att en söt go fin matte väljer mig om jag är en lite söt hanhund, men å andra sidan så kanske man då skulle vilja vara stor och brutal.hehe det här blir ett svårt val. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundägare Joints, är du det i Thailand, England eller...

Phuket18.5 :wai:

(som inte tycker om hundar så värst men återkommer när frågan gäller katt)

Link to comment
Dela på andra sajter

MANNEN SOM HADE EN HUND SOM HETTE SEX :

Alla som skaffar hund brukar kalla den Fido, Snuttan eller något i den stilen. Jag kallar min hund "Sex". Det visade sig vara ett lite känsligt namn på en hund.

En dag gick jag till stadshuset för att fixa hundlicens. En tjänsteman frågade vad jag ville. Jag svarade att jag ville ha licens för Sex.

- Det vill jag med ha, sade tjänstemannen.

- Men det är en hund, sade jag.

- Jag bryr mig inte om hur hon ser ut.

När jag skulle gifta mig, sa jag till prästen att jag ville ha Sex vid vigseln. Han sa till mig att vänta till efteråt. Jag sa:

- Men Sex spelar en viktig roll i mitt liv, och hela min livsstil handlar om Sex. Och tillade att alla skulle gilla att ha Sex med.

Prästen sa att han inte ville höra något om mitt personliga liv, och att han inte tänkte viga oss i kyrkan. Nästa dag vigde vi oss borgerligt hos borgmästaren. Min familj får inte vara med i kyrkan längre.

På smekmånaden hade vi hunden med oss. När vi skrev in oss på hotellet, sa jag att jag ville ha ett rum för frun, och ett speciellt rum för Sex. Portiern sa att alla rum på hotellet är för sex. Då sa ja:

- Ni förstår inte, Sex håller mig vaken på nätterna.

- Mig också, svarade portiern.

Jag anmälde Sex till en hundutställning, men alldeles innan bedömningen skulle börja smet hunden sin väg. En annan utställare undrade varför jag bara stod och såg mig omkring.

- Jag hade tänkt ha Sex på utställningen, svarade jag.

- Då borde du ha sålt biljetter.

- Du förstår inte, sa jag, jag hade hoppats få ha uppvisning med Sex i TV.

Han tyckte jag var en riktig skytmåns.

Som du förstår är jag väldigt fäst vid Sex. Sist jag hade med honom till jobbet fick jag skäll av chefen för att jag frågat Eva i växeln vad hon tyckte om Sex.

- Jag har haft Sex sedan jag var 11 år, försökte jag förklara.

- Du var mig en riktig typ.

Här om dagen smet Sex ut igen. Jag sökte efter Sex i timmar utan att hitta honom. Då stannade en polisbil och poliserna frågade vad jag hade för mig så här klicka tre på morgonen.

- Jag letar efter Sex, svarade jag.

Poliserna växlade en blick och bad mig hövligt men bestämt att följa med till polisstationen.

- Har ni Sex på polisstationen? frågade jag.

När min fru och jag skulle skiljas, kom vi inte överens om vårdnaden om Sex. Jag sa till domaren:

- Herr domare, jag har haft Sex före giftermålet.

- Jag också, sa domaren.

Och när jag sa att efter giftermålet försvann Sex, svarade han:

- Samma här!

Så nu har jag suttit i fängelse, varit gift och skild, och haft mer problem med denna hund än någon kan ana. Första gången hos psykiatern frågade hon:

- Vad är ditt problem?

- Sex dog ifrån mig, svarade jag. Det är som om en nära vän hade lämnat mig, och det är så ensamt.

- Hör på här, sa doktorn. Både du och jag vet att sex inte är människans bästa vän, så ta och SKAFFA EN HUND!!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hundar å katter bör undvika her baas område 5 :ironi:

post-3713-12668388481_thumb.jpg

post-3713-126683888527_thumb.jpg

post-3713-126683901196_thumb.jpg

post-3713-126683904101_thumb.jpg

post-3713-12668388481_thumb.jpg

post-3713-126683888527_thumb.jpg

post-3713-126683901196_thumb.jpg

post-3713-126683904101_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundägare Joints, är du det i Thailand, England eller...

Phuket18.5 :wai:

(som inte tycker om hundar så värst men återkommer när frågan gäller katt)

Jag är i Thailand. Var är du?

Det ser ut som om forumisterna fördrar svenskt hundliv. Lite förvånad är jag nog. Trodde mitt sista argument skulle vara till Thailands fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha.. då bli det nog en hane! Men nu blir det mera besvärligt. Vilken ras skall man välja? Stor eller liten? Söt eller brutal?

Om man tänker fritt så ökar kanske möjligheten att en söt go fin matte väljer mig om jag är en lite söt hanhund, men å andra sidan så kanske man då skulle vilja vara stor och brutal.hehe det här blir ett svårt val. :crazy:

Jag har alltid föreställt mig dig som en typisk alfahanne. Har jag haft fel eller varför denna tvekan?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Om jag vore hund skulle jag vilja bo halva året i Thailand och halva året i Sverige.

hm .. Kan man få Royal Orchid plus kort som hund eller måste man som hund skita i rabatten?

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, tror nog att frågan är lite för svår för flertalet forumister och hund därför bör bytas ut mot höna.

Vetrinär Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Genomsnittshunden i Thailand trivs nog bättre än genomsnittshunden i Sverige. Varför? Jo för att i Thailand så får dom leva det liv hundar önskar leva och inte det människor bestämt att dom ska.

Men visst, många hundar far illa i både Thailand och Sverige, men av olika orsaker. I Thailand kan dom få hasa omkring med avkörda ben eller trasig höft halva livet i värsta fall. I Sverige kan friska och motionskrävande hundarna ofta få tillbringa 23,5 tim per dygn i total inaktivitet och och av detta med tiden bli totalt sönderstressade.

Vete fan vad som vore värst?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5 :wai:

(som inte tycker om hundar så värst men återkommer när frågan gäller katt)

Jag hänger gärna på i en kattråd. Har egentligen inget emot hundar men "älskar" katter. Om frågan var annorlunda ställd och man fick välja helt fritt så skulle jag vara en stoooor katt, inte fet, mer stooor, Norsk skogskatt eller Maine Coon typ på en 10-12 pannor eller så. (En kompis hade tre Norska som vägde 10, 12 och 15kg! Tassar som smärre tefat:) ) Jag skulle bo hos en vänlig vårdande värdfamilj. Egen kattlucka ut och in. En vanlig dag: Vakna, äta, tvätta mig lite, sova, gå ut och jaga mus, spöa grannkatterna, sätta på någon marsande hona, komma hem, äta, tvätta mig, sova. Vakna, gå ut, spöa någon, jaga mus, sätta på, skita, komma hem, äta, tvätta mig, sova och kanske kela med någon trevlig människa. Sova hela natten och sen upprepa proceduren tills jag stilla somnade in 18-19 år gammal!

Livet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger gärna på i en kattråd. Har egentligen inget emot hundar men "älskar" katter. Om frågan var annorlunda ställd och man fick välja helt fritt så skulle jag vara en stoooor katt, inte fet, mer stooor, Norsk skogskatt eller Maine Coon typ på en 10-12 pannor eller så. (En kompis hade tre Norska som vägde 10, 12 och 15kg! Tassar som smärre tefat:) ) Jag skulle bo hos en vänlig vårdande värdfamilj. Egen kattlucka ut och in. En vanlig dag: Vakna, äta, tvätta mig lite, sova, gå ut och jaga mus, spöa grannkatterna, sätta på någon marsande hona, komma hem, äta, tvätta mig, sova. Vakna, gå ut, spöa någon, jaga mus, sätta på, skita, komma hem, äta, tvätta mig, sova och kanske kela med någon trevlig människa. Sova hela natten och sen upprepa proceduren tills jag stilla somnade in 18-19 år gammal!

Livet!

Ja, samma här Kalas. Har inget mot hundar men föredrar katter. Jag är kanske något präglad av min uppväxt då det alltid fanns minst en katt i hemmet, men aldrig någon hund.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog som hund vilja bo i Thailand.

Där skulle jag hålla till på ett hotell där snälla faranger tycker synd om mig och matar mig och kliar mig bakom öronen

Och blir man sugen på en tik är det ju bara att dra ut på byn och visa upp sig. give_rose.gif

Men man får ju passa sig så man inte går in i fel revir.6.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...