Jump to content
IGNORERAD

2009 sög, men 2010 verkar bli kung.


honken

Recommended Posts

Det var ett tag sen man skrev nått meningsfullt nu.

Så jag tänkte det var på tiden att dela med mig lite om hur livet ser ut nu.

Det har nu gått 5-6 månader sedan djävulen själv fick åka hem, och jag fick total flipp på livet och allt runt omkring.

Jag var helt inställd på att 2009 var mitt värsta år någonsin och det bara kunde bli sämre, men ack så fel man hade.

Ni har säkert läst om mina problem, och vilka saker jag fått stå ut med, men kan ju inte klandra djävulen för allt, men en stor del iaf.

Men nu börjar ett nytt kapitel i "livet om honken" som jag börjat kalla det, och just nu verkar det rätt skönt.

Efter djävulen åkt hem, så fick jag börja bygga upp mitt liv från scratch (kändes det som då iaf), och det började bra, hängde mer med polare och började känna mig gladare som person, gamle honken började närma sig den som han alltid varit.

Sen en dag så träffade jag en flicka, vart mycket intresserad av henne och ville lära mig känna henne bättre.

Började röra mig kring henne och prata med henne, började få en viss uppfattning om hennes liv, tills hon berättade att hon blivit dumpad av sitt ex, och BOOM! så slog det till i huvet, att här måste jag vara försiktig.

Kan inte köra 180 här inte, för en del går på den s.k "rebound" snurran vid ett sånt tillfälle.

Men jag höll mig i närheten, i avvaktande syfte dels för att jag hade ingen aning om hur hon tänkte eller tyckte om mig.

Hängde med ut ett par gånger med henne och hennes polare, plus mina polare, höll mitt avstånd och ville inte bli ett plåster med ett ont öga mot alla som kom i vägen, utan ville mer att det skulle bara hända om det var menat.

Ringde upp henne vid ett par tillfällen, och undrade om hon skulle med o göra lite saker, och ibörjan vart det "tyvärr upptagen", men det kan ju ha med att hon inte kände mig så värst väl heller.

Men efter en tid så skulle jag iväg till polaren inne i stan och leka med hans hundvalpar och fixa en sak åt honom, så jag frågade om hon ville med och leka med dessa valpar och umgås lite, och fick ett ja, så jag möte upp henne och vi drog hem till polaren.

Vi var där i några timmar, och sen skulle jag och polaren iväg, och vi delade på oss för att höras av någon annan dag.

Nu var jag lite inställd och nyfiken på om hon visste vem jag är som person.

Och mitt upp i allt, så kom ett samtal en söndags natt, klockan var väl sisådär 01:00, hon grät och hade sig, så jag försökte snacka med henne men det gick väl lite så där, så jag bad henne först om hon orkade ta en taxi som jag stod för över till mig, men fick ingen respons, frågade då om hon ville att jag skulle komma till henne, och fick svaret att "ja, kom hit".

Så nobel som man var tog jag på mig kläder och blåste över mitt i natten.

Väl framme så var det till att trösta och snacka igenom vad hon var så ledsen över, och det varade i ca 3 timmar och då hade hon lugnat ner sig lite.

(det finns lite till som tillhör denna historia, men censurerar lite)

Efter vår pratstund, så sa jag till henne att hon inte kan vara där hon var just nu, och övertalade henne att hänga på hem till mig, har en soffa hon kan slagga på och vila ut sig och samtidigt känna sig säker.

Och hon hängde på, på morgonen där efter så väckte jag henne lite snabbt och gav henne min reservnyckel och sa till henne att när hon väljer att dra, så ska hon låsa så möter jag upp henne senare i veckan och hämtar nyckeln.

Efter denna dag började vi umgås mer, även hennes vänner började snacka med mig mer och mer..

Framåt blick...

Tiden gick, och vid denna tidpunkt har vi känt varandra i ca 4 månader, och hon har fått en egen nyckel hem till mig, och kom för att sova över 2-3 gånger i veckan, hon kände väl att hon ville ge igen för vad jag ställt upp med så hon började laga mat, och städa och ha sig hos mig, vilket jag sa till henne att hon inte behövde göra, men det var nått hon ville, så fine tänkte jag, det får väl gå, slipper jag göra det iaf :)

En månad fram i tiden igen och nu börjar det arta sig lite, jag börjar gilla henne mer och mer då man nu fått mer insyn i vem hon är som person, och vilka mål hon har i livet.

Nu är dagarna utökade till 4-5 dagar i veckan som hon kommer över, och det är nu det kickar igång.

Vi har ett seriöst samtal en kväll, och jag förklarar mina känslor, och hon förklarar hur hon känner det, och det blir lite i stilen att hon uppskattar mig mer än andra hon känner då jag håller mitt avstånd och inte är det där plåstret som alla andra är runt henne, hon nämner en kväll vi är ute och festar jag och står och samtalar i ett hörn med en massa personer och hon är på andra sidan lokalen.

Men att jag har ett öga på henne så inget snett inträffar.

Och hon jämför mig med en person som leker plåster och hon blir lite sne över det, men jag förklarar för henne direkt att jag är ingen kontroll person, avskyr att ens försöka kontrollera en människa, och att jag tycker en person får göra precis som de vill.

Efter denna dag så går nästa växel in i vårt ny etablerade förhållande, hon flyttar in kan man säga, garderoberna fylls med kläder, och hon får en riktig nyckel med portbricka mm.

Och nu är vi som ett.

Dock är jag fortfarande lite försiktig av mig, då det finns vissa punkter kvar att reda ut innan jag kommer gå in till 100%, och som tidigare censurerar jag ut dessa också från denna text.

Men idag snart 5-6 månader senare är vi i stort sätt samboende 7 dagar i veckan, och det funkar bra just nu, jag har förklarat för henne hur jag är som person, och hon har förklarat hur hon är som person, och det verkar just nu gå bra.

Dock så får man se hur tiden visar sig, men som läget är nu så verkar det funka bra och vi är öppna mot varandra så det funkar bra på så sätt.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Got Honken hoppas 2010 blir ett bra år för dig, Dock så kommer AIK att suga. ;)

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker hon om att du ska resa till Thailand då? ;)

Om hon nu inte ska följa med?!

Kul att se att det börjar ordna upp sig för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och thailandsträffen i Surin??? :friends: Mvh Måne

orolig måne :whistle: Honken jag köper biljetten för halva priset (eftersom jag är hälften så stor) :ironi:

grattis till damen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

orolig måne :whistle: Honken jag köper biljetten för halva priset (eftersom jag är hälften så stor) :ironi:

grattis till damen

Här säljs inga biljetter till halva priset inte.

Men du kan för 2000kr åka med i min datorväska :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...