Jump to content
IGNORERAD

Utdrag ur belastningsregistret


พี่ตา

Recommended Posts

พี่ตา

Någon som beställt registerutdrag av thaipolisen från Sverige? Var inte helt lätt att få ambassadens hjälp med det och jag undrar om hur snabbt ni fick svaret? Vi behöver det så snabbt som möjligt men ambassadpersonalen säger att det kan ta en till två månader att få det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ,

Jag har gjort det denna vecka går snabbast om man scannar underlaget med underskrift, följ anvinsningarna

betala in via Plusgiro, sedan skickar de.

mvh challenger98smile.gif

http://www.polisen.se/Service/Registerutdrag/

Registerutdrag

Du kan själv begära att få ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister och dataregister. Utdrag ur belastningsregistret behövs till exempel om du söker jobb inom barnomsorgen.

För att få ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister och dataregister ska du fylla i och skicka in en egenhändigt undertecknad blankett till Rikspolisstyrelsen. Blanketten kan skickas in via post, e-post eller fax. Om du väljer att skicka in blanketten via e-post måste den skannas efter underskrift, och skickas in som en bifogad fil. Elektronisk underskrift gäller ej för närvarande.

Fullmakt gäller inte. Du kan inte begära utdrag på en annan person än dig själv.

Normal handläggningstid är cirka två veckor men kan variera beroende på hur många som begär utdrag. Blanketter för registerutdrag

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som beställt registerutdrag av thaipolisen från Sverige? Var inte helt lätt att få ambassadens hjälp med det och jag undrar om hur snabbt ni fick svaret? Vi behöver det så snabbt som möjligt men ambassadpersonalen säger att det kan ta en till två månader att få det.

Har aldrig bett om det i Sverige.

Men däremot var jag på plats i Thailand. Minns inte om jag fick det samma dag eller fick vänta 3 dagar. Det var typ 10 år sen.

Jag fick FEL information från en bekant att jag behövde det om jag skulle gifta mig i Sverige.

När jag var på skattekontoret och skulle göra hindersprövning sa de att även kriminella får gifta sig här i Sverige...

Ok... det där pappret kostade mig 1500 Baht plus resekostnader till Bangkok och tid.

---

Lycka till!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Hej ,

Jag har gjort det denna vecka går snabbast om man scannar underlaget med underskrift, följ anvinsningarna

betala in via Plusgiro, sedan skickar de.

mvh challenger98smile.gif

http://www.polisen.se/Service/Registerutdrag/

Registerutdrag

Du kan själv begära att få ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister och dataregister. Utdrag ur belastningsregistret behövs till exempel om du söker jobb inom barnomsorgen.

För att få ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister och dataregister ska du fylla i och skicka in en egenhändigt undertecknad blankett till Rikspolisstyrelsen. Blanketten kan skickas in via post, e-post eller fax. Om du väljer att skicka in blanketten via e-post måste den skannas efter underskrift, och skickas in som en bifogad fil. Elektronisk underskrift gäller ej för närvarande.

Fullmakt gäller inte. Du kan inte begära utdrag på en annan person än dig själv.

Normal handläggningstid är cirka två veckor men kan variera beroende på hur många som begär utdrag. Blanketter för registerutdrag

Tack för utförliga svaret, men den biten med det svenska belastningsregistret har vi redan gjort. Var otroligt enkelt och smidigt. Däremot ska sambon även ha samma intyg från Thailand och där kan man inte säga att det är smidigt. Tog thaiambassaden 10 dagar innan de kunde hjälpa oss med det samt att de säger att det dröjer 1-2 månader innan man får svaret. Låter inte alls bra då vi hellst skulle ha det redan nästa vecka.

Kan det stämma att det tar så lång tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...