Jump to content
IGNORERAD

Sitter här och tänker och drömmer mig till min Älskling.


Mikaelnr1

Recommended Posts

Vill bara dela med mig om tankar och funderingar.

Sitter här och dricker lite av min blivande svärfars hemjorda dryck (fick med hem från Vietnam resan).Fråga inte vad det är för det vet jag inte men svampen som är en av sakerna som man använder den är jätte-dyr. Sedan så ska den lagras under lång tid. Känner hur värmen sprider sig i kroppen av drycken som jag dricker lite av då och då medans jag drömer mig bort till Hanoi och min blivande fru och på det som har varit.

Det har nu gått 38 daga sedan jag höll henne i min famn. Längtar så tills alla document är klar hos hos ambasaden i Hanoi och migrationsverket i sundsval. Så att jag åter kan hålla henne i min famn. Jag kunde inte tro vilken värme, godhet och ärlighet som jag och min son har nu med min flickvän som jag är förlovad med. Min son tycker så mycket om henne och hennes son. Grabarna fan varandra på en gång. Om allt går som vi hittils har planerat så kommer dom och hennes mor (blivande svärmor) med till mig. Svärmor kommer för att vara med att planera bröloppet. en del Svenskt och en del Vietnamesiskt.

Vilken skilnad det kan vara på en från Thai och Viet. missförstå mig inte det finns många bra och ordentliga kvinnor från Thailand, jag har många vänner från Thailand runt här där jag bor. Jag hade bara oturen att träffa en av dom dåliga. Mång av mina vänner från Thailand vart och är förbanad på Thailändskan som jag var med. Nu vet jag att Thailänskor kan svära väldiga haranger på mixad Thailändska/Svenska åt dom som dom är :diablo: ovänner med. En del av dom kom med kort och telefonnumer till mig från kompisar till dom som dom ville jag skulle träffa i stället för den xxxxx( vet inte hur man stavar svordomen eller säger ordet som dom sa om henne på Thailändska). Men jag var så ledsen och trött av allt så jag lyssnade på min granne (hon är från Vietnam) som sa till mig att åka på semester till Hanoi och kopla av hos hennes granne där har ett rum som jag och min son kunde hyra :whistle: . Nu efteråt så förstår jag att det var för att jag skulle få träffa en av hennes grannes dötrar som är skild men det får jag berätta om en annan gång.

Ska nu till min Vietnamesiska granne och äta Vietnamesisk mat och dryck :drinks: .

Ha en trevlig kväll alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem sitter inte i vinter mörkret och längtar att få omfamna sin käraste. :(

Lycka till med din blivande fru

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem sitter inte i vinter mörkret och längtar att få omfamna sin käraste. sad.gif

Lycka till med din blivande fru

Samma här lycka till med allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mikaelnr1,

Det var ju intressant med en liten jämförelse thai och vietnames!

Jag ser fram mot att läsa mer av det du har lust att berätta, och lycka till med UT!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just liksom tvärtom för mig.

Jag o min Vietnamesiska fru skilldes för några år sen. Vi kände inte varandra tillräckligt för vårt äktenskap.

För ett år sen gifte jag mig med min gamla Thailändska flickvän. Vi känner varandra, tycker jag och frun väldigt bra.

Men i samma båt ligger jag också - kan inte vänta att åka till Asien (Thailand) igen så snabbt som möjligt.

Lycka till dig Mikaelnr1!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter här och dricker lite av min blivande svärfars hemjorda dryck (fick med hem från Vietnam resan).Fråga inte vad det är för det vet jag inte men svampen som är en av sakerna som man använder den är jätte-dyr... Känner hur värmen sprider sig i kroppen av drycken som jag dricker lite av då och då medans jag drömer mig bort...

Ett tips: Ta inga livsavgörande beslut de 12 första timmarna efter inmundigande av drycker gjorda på lagrad, oidentifierad asiatisk svamp.

Skämt åsido. Good luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till kärleken ! Hoppas att du vill berätta mer om Vietnam och jag skulle gärna vilja se bilder . Har aldrig vart i Vietnam , men är nyfiken på landet .

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...