Jump to content
IGNORERAD

Prostitutionen


gubben4906

Recommended Posts

I kväll 2010-02-21 klockan 19.20 på TV4 sänder de ett program om Thailändskor som tvingades till Prostituion, svara gärna på de 3 frågor i slutet av reportaget eller precis här under

1. Gör det olagligt att sälja sex?

2. Hårdare straff och ökade polisresurser?

3. Hårdare krav för att få visum?

Så hamnade Am på bordellen i Danmark

Sexslav i källaren

Thailändska Am lockades till Danmark med löfte om välbetalt jobb, men hölls inlåst i en smutsig källare där hon tvingades sälja sex. En dag lyckades hon fly. I reportaget berättar hon med egna ord om det fasansfulla livet i källaren och hur hon lurades dit.

I reportaget följer ett danskt teveteam med henne tillbaka till platsen där hon hölls fången, som fortfarande är bordell.

Am:s berättelse är en av många om kvinnor som luras till Europa med löften om en ljus framtid, men som istället tvingas sälja sex.

Vad tycker du? Diskutera kvällens ämne

Hur ska sexhandeln stoppas?

1. Gör det olagligt att sälja sex?

2. Hårdare straff och ökade polisresurser?

3. Hårdare krav för att få visum?

Kalla fakta - söndag 19:20

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    7

  • Serath

    4

  • conservator

    4

  • silom

    3

Mest aktiva i denna tråd

1. Inför statliga bordeller och därmed tillåt prostitution, Ge dom prostituerade ett fackförbund samt låt dom betala skatt som alla andra.

2. Mer resurser till skatteverket och polisen som håller på med ekonomisk brottslighet, När den svarta arbetskraften försvinner så försvinner dom flesta problemen iom ökade kontroller. Så länge det finns svart arbetskraft så "existerar" problemen inte.

3. Gör det lättare att få visum.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Gör det olagligt att sälja sex? Nej, varför då.

2. Hårdare straff och ökade polisresurser? För vad? Olaga frihetsberövande och våldtäkt eller?

3. Hårdare krav för att få visum? Om det vore lättare att få visum, speciellt för prostituerade, skulle marknaden för människosmugglarna försvinna.

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

vill ni att eran dotter säljer sex?

mera resurser till socialtjänsten för att hjälpa dom som blir utnytjade,

bra med nogrann kontroll vid visum ansökan,

Link to comment
Dela på andra sajter

vill ni att eran dotter säljer sex?

mera resurser till socialtjänsten för att hjälpa dom som blir utnytjade,

bra med nogrann kontroll vid visum ansökan,

Ja

Ja

Nej

Link to comment
Dela på andra sajter

vill ni att eran dotter säljer sex?

mera resurser till socialtjänsten för att hjälpa dom som blir utnytjade,

bra med nogrann kontroll vid visum ansökan,

Du menar att de som säljer sex inte skall få komma till Sverige? hehe eller hur. :D

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vill ni att er dotter säljer sex?" (min språkkorrigering)

Ja

...

Se där ja, då är det du och Il Negro, här på MPR, som tycker att det kan vara ett karriärsalternativ bland andra. Undrar om det finns fler? Rätt ovanligt att fädrer uppskattar det yrkesvalet annars.

jap.gif

PS. De kanske inte reagerar som kejsaren av Portugallien, men nog inget de berättar på jobbet om. DS

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vill ni att er dotter säljer sex?" (min språkkorrigering)

Se där ja, då är det du och Il Negro, här på MPR, som tycker att det kan vara ett karriärsalternativ bland andra. Undrar om det finns fler? Rätt ovanligt att fädrer uppskattar det yrkesvalet annars.

jap.gif

PS. De kanske inte reagerar som kejsaren av Portugallien, men nog inget de berättar på jobbet om. DS

Precis, det är vad alla hoppas att sina döttrar ska välja :suicide:

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vill ni att er dotter säljer sex?" (min språkkorrigering)

Se där ja, då är det du och Il Negro, här på MPR, som tycker att det kan vara ett karriärsalternativ bland andra. Undrar om det finns fler? Rätt ovanligt att fädrer uppskattar det yrkesvalet annars.

jap.gif

PS. De kanske inte reagerar som kejsaren av Portugallien, men nog inget de berättar på jobbet om. DS

Jag tror inte att de har döttrar. Om de har det har jag en 500-ing i potten. OBS! :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag har sett den där dokumentären om den elaka thaikärringen som lurar unga thaitjejer till snuskiga bordeller i Köpenhamn.

Dokumentären är gripande och leder till eftertanke.

Det är dock milsvid skillnad mellan en öppen beerbar i Pattaya och ett fängelserum i Odense och det är skillnad ifall tjejerna har ett fritt val om de vill ligga med en man för pengar eller om de blir tvingade.

Jag skulle aldrig köpa sex i ex Danmark eller Tyskland. Inte enbart på grund av högre priser men framförallt på grund av att jag vet att yjejerna mer eller mindre är slavar.

Jag köper sex i beerbaren i Pattaya av tjejer som har ett val, jag behandlar dem schysst och beralar för tjänsten.

Jag har inget dåligt samvete för det.

Jag är emot prostituion där tjejer tvingas ligga med män eller tvingas på grund av missbruksproblem.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud BTT..du får det att låta och se ut som om du är en barmhärtighetskung som förstår tjejerna och som är en riddare på en vit hingst. Här snackar vi självinsikt så det skriker om det...

Dokumentären är mycket gripande och man blir tagen av hennes livsöde och de människor som utnyttjat kvinnan utan tanke på hur hon har mått. Det var mycket gripande att se...

Jag tycker inte att det ska förbjudas att sälja sex. Däremot tycker jag att det ska vara häftiga straff för de personer som håller dessa kvinnor som slavar i fruktansvärda miljöer. Sex mot någon annans vilja skall alltid bestraffas och det ordentligt. Så länge som straffen är så milda så kommer liknande brott tyvärr att förekomma.

Tycker det verkar rejält främmande med den bild som BTT lyfter fram...att de prostituerade tjejerna i beerbaren har ett val...att de kan bestämma själva om de vill ha sex eller inte. Isåfall är det ju jättefint...men..nä..den går jag faktiskt inte på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ett sorgligt reportage, starkt av tjejen att ställa upp och berätta om vad som hänt.

Dåligt av polisen i Danmark att inte fälla den Thailändska kvinnan för dom grova brott hon begick mot Am m.fl, utan nöja sig med att bara ge henne 6 månader.

Och som vanligt är det ju nästan alltid andra Thailändskor som lurar, hotar och utnyttjar sina landmaninnor.

Men att p.g.a. detta göra det svårare för Thailändska turister att få visum för att besöka Sverige vore helt fel.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är emot prostituion där tjejer tvingas ligga med män eller tvingas på grund av missbruksproblem.

BTT

BTT,

Och i alla andra fall är det tydligen helt i sin ordning med att kvinnor säljer sin fi**a? Förlåt, jag särskrev inte meningen, som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett sorgligt reportage, starkt av tjejen att ställa upp och berätta om vad som hänt.

Dåligt av polisen i Danmark att inte fälla den Thailändska kvinnan för dom grova brott hon begick mot Am m.fl, utan nöja sig med att bara ge henne 6 månader.

Och som vanligt är det ju nästan alltid andra Thailändskor som lurar, hotar och utnyttjar sina landmaninnor.

Men att p.g.a. detta göra det svårare för Thailändska turister att få visum för att besöka Sverige vore helt fel.

Mvh Isan Lover

Där ser man.. jag som trodde det var adelen som låg bakom allt elände. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT,

Och i alla andra fall är det tydligen helt i sin ordning med att kvinnor säljer sin fi**a? Förlåt, jag särskrev inte meningen, som vanligt.

Klart att det är! Så länge det sker utan tvång. Om du vill sälja eller ge bort din hjärna så är det helt ok för mig. Men jag har kanske empati för den nya innehavaren. ;)

Jag har själva donerat mina organ + min K*K till behövande... efter min död. Och den kan komma fortare än väntat då jag bor ihop med en 33 år yngre tjej. :D Så en eventuell motagare av mitt organ kommer bli ordentligt besviken. det är inte så att den är liten..den är sliten.hehe B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Stefan66!

I de flesta fall är tjejerna i beerbarerna där av egen fri vilja och de kan välja att sluta precis när de vill.

Anledningen till att de är där är att de behöver snabba stålar, i många fall för att betala av skulder eller hjälpa familjen som hamnat i kris.

Sedan finns det säkert ett antal tjejer som tvingats dit av någon thaiman för att han ska ha lite extrastålar att kunna köpa cigaretter och sprit för.

Många tjejer jobbar i bar för att kunna hitta en snäll faranggubbe med fet plånbok och kunna få ett bättre liv.

Men tjejerna i beerbarerna har ett val. De är inte tvingade eller inlåsta. I de flesta fall kan de dessutom välja vilken farang de vill ha sex med.

En tjej som jobbar i en beerbar är inte tvingad att ha sex med en skitig, fet och känslolös slaskhas.

Hon har rätt att vägra gå med honom,

även om de flesta tjejer inte kan unna sig lyxen att tacka nej.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Vill nog påstå att dom flesta Thai-tjejer som "frivilligt" ger sig in i prostitution,

är pga. pressen att hjälpa sin familj.

Om man vill kalla det tvång eller inte är nog en tolkningsfråga.

Jag har i alla fall omvärderat mina åsikter rejält sen första gången jag var i Thailand.

:wai:

Ändrades av MaiThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett sorgligt reportage, starkt av tjejen att ställa upp och berätta om vad som hänt.

Dåligt av polisen i Danmark att inte fälla den Thailändska kvinnan för dom grova brott hon begick mot Am m.fl, utan nöja sig med att bara ge henne 6 månader.

Och som vanligt är det ju nästan alltid andra Thailändskor som lurar, hotar och utnyttjar sina landmaninnor.

Men att p.g.a. detta göra det svårare för Thailändska turister att få visum för att besöka Sverige vore helt fel.

Mvh Isan Lover

Ja, det tål att påpekas att thailändare ofta lurar varandra. Även i farangland.

Jag törs knappt skriva det, men fru Chang var lite kluven över denna dams öde. Hon tyckte givetvis synd om henne, men samtidigt lite tveksam över hur man kan vara så naiv att tro man ska få ett välbetalt ekonomijobb i Danmark... Jaja, det är ju lätt för fru Chang att tycka med facit i hand och fleråriga egna erfarenheter av Sverige.

Får man skylla sig själv om man tror på jultomten?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett sorgligt reportage, starkt av tjejen att ställa upp och berätta om vad som hänt.

Dåligt av polisen i Danmark att inte fälla den Thailändska kvinnan för dom grova brott hon begick mot Am m.fl, utan nöja sig med att bara ge henne 6 månader.

Och som vanligt är det ju nästan alltid andra Thailändskor som lurar, hotar och utnyttjar sina landmaninnor.

Men att p.g.a. detta göra det svårare för Thailändska turister att få visum för att besöka Sverige vore helt fel.

Mvh Isan Lover

6 månader är ett åt h-vete för lindrigt straff, kvinnan skrattade nog när hon fick den domen...

Fast tror nog inte att det är den Danska Polisens fel, snarare domstolens.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man.. jag som trodde det var adelen som låg bakom allt elände. :crazy:

Men Silom, tänk lite. Det är ju givet att dessa luriga thaikvinnor är adel!

Link to comment
Dela på andra sajter

En tjej som jobbar i en beerbar är inte tvingad att ha sex med en skitig, fet och känslolös slaskhas.

Hon har rätt att vägra gå med honom,

även om de flesta tjejer inte kan unna sig lyxen att tacka nej.

Ursäkta men vad är skillnaden?..same same but different! :whistle:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...