Jump to content
IGNORERAD

Prostitutionen


gubben4906

Recommended Posts

Jag såg också programmet, som vanligt skall det snyftas annars blir det inget som berör.

Det som slog mig var ju att det var hennes mamma bekants dotter som erbjöd jobb i Danmark.

Skulle vilja veta hur det gick för mammans bekant, skulle det vart min dotter skulle den kärringen inte leva länge.

Och hur gick det för mammans bekant, för det sa dom inget om utan det tog upp som snabbats i början av programmet

Om hur hon blev erbjuden jobb, fast det vissa sig va ett slavjobb

Skulle tro att hennes släktinga skulle jaga ihjäl kärringen, om det hela var ett jobb bluff når visste hon nog tyvär.

Fast det blev inte som hon hade tänkt därav snyft historia.

Så tyvär så får jag nog hålla med herr changs fru om det att hon inget visste, fast hon gjorde det.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    7

  • Serath

    4

  • conservator

    4

  • silom

    3

Mest aktiva i denna tråd

Med riskför att verka cynisk så undrar jag äver hur sanningsenlig historien är. Varför vill någon göra sig besväret att lura hit Thailändskor för att tvinga dem till prostitution när man skulle kunna fylla en busslast av "frivilliga" på Beach Road på en kvart? ???

Ändrades av Nobody
Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan66!

I de flesta fall är tjejerna i beerbarerna där av egen fri vilja och de kan välja att sluta precis när de vill.

Anledningen till att de är där är att de behöver snabba stålar, i många fall för att betala av skulder eller hjälpa familjen som hamnat i kris.

Sedan finns det säkert ett antal tjejer som tvingats dit av någon thaiman för att han ska ha lite extrastålar att kunna köpa cigaretter och sprit för.

Många tjejer jobbar i bar för att kunna hitta en snäll faranggubbe med fet plånbok och kunna få ett bättre liv.

Men tjejerna i beerbarerna har ett val. De är inte tvingade eller inlåsta. I de flesta fall kan de dessutom välja vilken farang de vill ha sex med.

En tjej som jobbar i en beerbar är inte tvingad att ha sex med en skitig, fet och känslolös slaskhas.

Hon har rätt att vägra gå med honom,

även om de flesta tjejer inte kan unna sig lyxen att tacka nej.

BTT

Så det känns ok att ha sex med någon som har det pga att hon skall betala skulder eller ge pengarna till sin alkoholtörstande man!

bara du har duschat innan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med riskför att verka cynisk så undrar jag äver hur sanningsenlig historien är. Varför vill någon göra sig besväret att lura hit Thailändskor för att tvinga dem till prostitution när man skulle kunna fylla en busslast av "frivilliga" på Beach Road på en kvart? huh.gif

Jag tror att du har fel och att tjejerna som flankerar Beach Road inte tror på tomten och hoppar på din buss.

Men uppenbarligen finns det thailändskor som är naiva och låter sig luras likväl som det finns många öststatstjejer som lockats till Sverige under förspegling om anständiga jobb men tvingats till prostituion.

Ska dom då få skylla sig själva menar du ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att du har fel och att tjejerna som flankerar Beach Road inte tror på tomten och hoppar på din buss.

Men uppenbarligen finns det thailändskor som är naiva och låter sig luras likväl som det finns många öststatstjejer som lockats till Sverige under förspegling om anständiga jobb men tvingats till prostituion.

Ska dom då få skylla sig själva menar du ?

Fritz..

Du får nog läsa en gång till. Jag menade att de inte skulle behöva luras hit, så tomten vet jag inte var han kommer in? Min buss var det aldrig frågan om, vart fick du det ifrån? Jag tror att de flesta går på Beach road av två orsaker, desperat behov av pengar och/eller vill träffa farang. Chansen till att göra sig pengar eller träffa farang borde vara större i Europa.

De som eventuellt har lurats hit ska absolut inte skylla sig själva, det vore ju hemskt. Förstår fortfarande inte varför någon vill lura hit dem då jag hävdar att så många som redan "är i yrket" skulle komma frivilligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog läsa en gång till. Jag menade att de inte skulle behöva luras hit, så tomten vet jag inte var han kommer in? Min buss var det aldrig frågan om, vart fick du det ifrån? Jag tror att de flesta går på Beach road av två orsaker, desperat behov av pengar och/eller vill träffa farang. Chansen till att göra sig pengar eller träffa farang borde vara större i Europa.

De som eventuellt har lurats hit ska absolut inte skylla sig själva, det vore ju hemskt. Förstår fortfarande inte varför någon vill lura hit dem då jag hävdar att så många som redan "är i yrket" skulle komma frivilligt.

Förstår heller inte riktigt varför man skulle behöva rekrytera välutbildade oskulder när det finns så många rutinerade som säkert är pigga på att tjäna betydligt mer i farangland.

Det är förstås ingen som ska behöva utsättas för detta, men jag frågar ju mig vad som egentligen lärs ut på Thailands universitet. Kritiskt tänkande eller önsketänkande?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

... Förstår fortfarande inte varför någon vill lura hit dem då jag hävdar att så många som redan "är i yrket" skulle komma frivilligt.

Det verkar ju definitivt enklast att ta hit ett utbildat proffs. Finns ju även flickvänner/fruar som tar en tur till Danmark/Norge för att göra sig en extra slant, så frivillig arbetskraft borde det finnas i överflöd. whistle.gif

Kanske det är så, att det ligger större vinster i att lura hit någon? Stackarn kanske har skuldsatt föräldrarna e.d. för att betala resan och hallickarna kanske har lättare att sno åt sig deras pengar. Ett proffs från Pattaya kanske inte ställer upp på 6 gubbar per dygn och att lämna ifrån sig merparten av torskpengarna. Hon skulle antagligen blåsa dem på allt ifrån resekostnaderna till dagskassan. Sedan finns ju risken att hon skaffar sig en guldtorsk och suger ut honom istället för att gno in dagliga pengar åt researrangören.

jap.gif - Spekulerar lite i verksamhetens affärsmässiga förutsättningar.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett proffs från Pattaya kanske inte ställer upp på 6 gubbar per dygn och att lämna ifrån sig merparten av torskpengarna. Hon skulle antagligen blåsa dem på allt ifrån resekostnaderna till dagskassan. Sedan finns ju risken att hon skaffar sig en guldtorsk och suger ut honom istället för att gno in dagliga pengar åt researrangören.

jap.gif - Spekulerar lite i verksamhetens affärsmässiga förutsättningar.

WOW, låter ju som ett styrelseproffs, bankdirektör eller rent av en politiker :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog läsa en gång till. Jag menade att de inte skulle behöva luras hit, så tomten vet jag inte var han kommer in? Min buss var det aldrig frågan om, vart fick du det ifrån? Jag tror att de flesta går på Beach road av två orsaker, desperat behov av pengar och/eller vill träffa farang. Chansen till att göra sig pengar eller träffa farang borde vara större i Europa.

De som eventuellt har lurats hit ska absolut inte skylla sig själva, det vore ju hemskt. Förstår fortfarande inte varför någon vill lura hit dem då jag hävdar att så många som redan "är i yrket" skulle komma frivilligt.

Hej..Jag förstår inte heller varför folk lurar naiva tjejer utan högskoleutbildning från Östeuropa och Sydostasien till Europa med löften om guld och gröna skogar och sedan utnyttjas..

Men sånt förekommer och det tycker jag är fruktansvärt.

Den sidan verkar inte vara populär att debattera på detta forum så jag lägger ner diskussionen från min sida.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpp prostitutionen fri, Låt kvinnor tjäna pengar det dom är bäst på :ironi:

Varför skall prostitutionen vara förbjuden för? Förutom moraliska aspekter finns ju ingen egentlig anledning att ha den skulle vara förbjuden?

För skoj skull så kan vi köra ett hypotetiskt scenario vad det skulle innebära positivt och negativt för dom kvinnor som jobbar som prostituerade om man startade statliga bordeller.

Jag kan börja med dom i mina ögon positiva effekter med en statlig bordell

1. Hälsa (Löpande hälsokontroller för att undvika smittospridning, Bordellerna kan tom ha egna läkare)

2. Ekonomi (Stora delen av förtjänsten till kvinnan, En del måste givetvis gå till administrativa kostnader)

3. Valfrihet (Kvinnan har rätt att tacka nej till kunder)

4. Sjukförsäkring (Kvinnorna är försäkrade och får sjuklön som alla andra)

5. Betala skatt (Även om många inte gillar det så är det ju pensions grundande)

6. Skydd (Anställda poliser eller vakter som övervakar bordellen/kvinnorna mot eventuella hot mot kvinnorna)

Finns säkert mer positiva effekter av en statlig bordell

Så någon som har lust att skriva ner reella negativa konsekvenser med att ha en statlig bordell.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Serath,

Det kommer inga protester från min sida. Även om jag själv inte är intresserad av att besöka en sådan inrättning.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Serath,

Det kommer inga protester från min sida. Även om jag själv inte är intresserad av att besöka en sådan inrättning.

Herr Chang har talat.

Jag skulle heller aldrig besöka en bordell men jag dömer varken männen som gör det eller kvinnorna som jobbar där.

Vore verkligen kul och se vad dom negativa konsekvenserna av en "statlig" bordell är för jag vet det inte, Allt verkar bara handla om moral och etik frågor.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tidigare sagts, det har ar inte nat javla Lilja4ever-Thailand.. Det kanns mer som medierna har nan sorts kampanj pa gang om att svartmala thai-befolkningen, kvinnorna framst, och mannen som lever med dom, eller 'importerar dom'..

Det ar ju redan tidigare bekraftat dels att:

Det ar ok att vara rasist, sa lange det handlar om thailandare

Om 1 stycke thailandska hamnar i problem, eller ar prostituerad, sa ar DE FLESTA det.. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle heller aldrig besöka en bordell men jag dömer varken männen som gör det eller kvinnorna som jobbar där.

Vore verkligen kul och se vad dom negativa konsekvenserna av en "statlig" bordell är för jag vet det inte, Allt verkar bara handla om moral och etik frågor.

Det finns inte en chans att feministmaffian i det PK Sverige nånsin skulle erkänna att män faktiskt har andra behov än kvinnor! Inte ens de PK männen vågar erkänna detta.

Är det inte detta som gör statliga bordeller helt omöjliga i Sverige??

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Prostition är världens äldsta yrke och den kommer aldrig att försvinna.

Jag är absolut ingen nej-sägare till prostition, om den utförs frivilligt.

Alla tjänar på det, så legalisera den istället, se till att tjejerna håller till på speciella ställen (bordeller) där de har en viss trygghet, de är flera stycken på samma ställe, regelbundna läkarkoller, möjlighet till dusch mm mm ( nu säger jag inte att prostituerade är smutsiga)

Men det skulle underlätta för alla och man får mer koll på situationen, samt att det blir ett vitt jobb där man som alla betalar skatt.

Det är min åsikt...over and out :dance1:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Statliga bordeller vore bra. Tjejerna skulle då ha samma rättigheter som ex di apoteksanställda har, egen fuckförening, rimliga försäkringar och betala skatt på inkomsten som alla andra yrkesgrupper.

En högskoleutbildning kunde ju ochså skapas.

Teoretiska och praktiska ämnen inom gebitet vore väl inte så svårt att hitta. Skulle nog snabbt kunna skapas en rimlig läroplan och ett rimligt kursutbud.

Ju högre utbildning och lön desto högre status.

Sedan skulle ju lönen vara betydligt högre än genomsnittet är i den offentliga sektorn.

En arbetsam och flitig tjej håller kanske 10-15 år i branchen innan hon anses för gammal, då ska det sedan finnas automatisk förtidspension för di tjejer som önskar det.

Men en lön på ca 50.000 sv kr efter skatt tycker jag låter rimligt och inte mer än 3-5 män om dagen 5 dagar i veckan.

Att något sådant skulle kunna genomföras i feministparadiset Sverige är givetvis omöjligt.

Jag misstänker istället att om några få är så kommer svenska medborgare som köper sex i utlandet att vara straffbara enligt gällande svensk lag.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Slavhandel är i alla former något avskyvärt och det är mycket synd om Am. Det var synd om de Thailändska bärplockarna också och det är synd om alla som blir lurade och utnyttjade Men den traditionella förföljelsen av prostitutionen är ingen lösning, den har vi harvat med i olika former sedan medeltid och förmodligen längre. Det leder ingenstans att förfölja varken flickorna eller deras kunder.

Den enda rimliga lösningen är att göra som med städfirmorna -ge yrket incitament för vit i stället för svart verksamhet. Gör yrket fullt legalt, se till så att det hamnar under kontroll. Att moralisera är ingen väg till problemlösning.

Idag förföljs prostitutionen med ett regelverk som är direkt kopierat på den lagstiftning som inledde judeförföljelserna i Tyskland 1934, dvs genom en ekonomiskt represiv lagstiftning avsedd att göra livet så besvärligt som möjligt. I Tyskland var det meningen att judarna skulle flytta, i Sverige att prostituerade skall sluta.

Om prostitution kan man tycka vad man vill, men det kan man om homosexuella, invandrare och judar också. Tycker man att det är OK att lagstiftningsvägen förfölja ett yrke eller en annan grupp bara för att man inte gillar dom -ja, då får man väl något svårt med retoriken när man skall förklara varför man inte får förfölja bögar...Jag har själv blivit kallad "rasförädare" av förvirrade typer med Fuhrerfantasier och tvingats inse att deras retorik i varje fall inte är sämre än moralisternas!

Får Maggan Winberg et consortes förfölja prostituerade så måste väl rasisterna få förfölja min familj ? Eller Din..Eller hur?

Alltså: nej till förföljelser. Av alla människor.Och förföljelsen definieras av den förföljde, inte av förföljaren.

Den historiekunnige erinrar sig kanske hur Propagandaminister Joseph Goebbels indignerat hävdade att behandlingen av judar i Tyskland -36 inte var fråga om någon förföljelse !

Så tycker dom nämligen alla: homofober, feminister, moralister, rasister o.s.v. Ingen är minoritetsförföljare och behandlingen av prostituerade i Sverige är ingen förföljelse.

Birger

Link to comment
Dela på andra sajter

Statliga bordeller vore bra. Tjejerna skulle då ha samma rättigheter som ex di apoteksanställda har, egen fuckförening, rimliga försäkringar och betala skatt på inkomsten som alla andra yrkesgrupper.

En högskoleutbildning kunde ju ochså skapas.

Teoretiska och praktiska ämnen inom gebitet vore väl inte så svårt att hitta. Skulle nog snabbt kunna skapas en rimlig läroplan och ett rimligt kursutbud.

Ju högre utbildning och lön desto högre status.

Sedan skulle ju lönen vara betydligt högre än genomsnittet är i den offentliga sektorn.

En arbetsam och flitig tjej håller kanske 10-15 år i branchen innan hon anses för gammal, då ska det sedan finnas automatisk förtidspension för di tjejer som önskar det.

Men en lön på ca 50.000 sv kr efter skatt tycker jag låter rimligt och inte mer än 3-5 män om dagen 5 dagar i veckan.

Att något sådant skulle kunna genomföras i feministparadiset Sverige är givetvis omöjligt.

Jag misstänker istället att om några få är så kommer svenska medborgare som köper sex i utlandet att vara straffbara enligt gällande svensk lag.

BTT

Exactemente, men det måste börjas i tid!

En praktiskt orienterad gymnasial utbildning som påbörjas i 16-årsåldern för att examineras lagom till 18-årsdagen.

Lilla Blanceflor tar studenten nu i vår, hon skall bli hora!

Ja, det är en utopi för forumstollarna, så länge det inte är deras egen lilla Blanceflor förståss.

Moralisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Varje människa har ett fritt val. Om nu en kvinna anser att hon på frivillig basis vill tjäna pengar genom att erbjuda sex åt olika män så är det väl hennes eget val och inget som en massa moralister ska sitta och hacka på.

Moralpredikarkärringarna skäms inte för att indirekt ta betalt för sex genom att bli bjudna på dyra drinkar på krogarna runt om i Sverige för att sedan i många fall av ren kåthet och inte kärlek gå till sängs med olika män.

Det bara osar dubbelmoral.

Jag tycker di moraliska krogkärringarna är värre än hon på bordellen. Bordellhoran hycklar åtminstone inte och försöker urskulda sig för det hon gör.

Hon gör det för att tjäna pengar och erkänner det utan omskrivningar.

Krogkärringarna kommer med ursäkter som att det skedde under vinets påverkan, egentligen skulle jag ju aldrig gå till sängs vid första dejten med en nästan vilt främmande karl etc etc... "man vill ju inte verka horaktig och slampig" :whistle:

Horan drivs av pengar,

krogkärringen av kåthet.

Men det är bara horan som erkänner detta på ett ärligt sätt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju vända på steken. Finns det några killar här som skulle kunna tänka sig att jobba på en bar och umgås med kvinnor som är ute och roar sig. Och kanske till slut följa med till hennes rum och tillfredsställa henne. Allt för ett par hundringar.

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns ju manliga sk giggolos.

Hade jag varit 20 år yngre så hade jag inte haft något emot att tjäna 2-3000 spänn per kväll.

Däremot skulle jag inte vara så pigg på att jobba i en thailändsk beerbar under någon längre tidsperiod.

Men lite kittlande är väl ändå tanken på en bar fylld med snygga ryskor, tyskor, brittiskor etc...

Och skulle man råkat bli utlöst av en och annan rugguggla kring 60 så är det ju stålar det med.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man skall förbjuda sex överhuvudtaget, betald eller gratis.Då är vi av med problemet inom en generation. :clapping::clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje människa har ett fritt val. Om nu en kvinna anser att hon på frivillig basis vill tjäna pengar genom att erbjuda sex åt olika män så är det väl hennes eget val och inget som en massa moralister ska sitta och hacka på.

Moralpredikarkärringarna skäms inte för att indirekt ta betalt för sex genom att bli bjudna på dyra drinkar på krogarna runt om i Sverige för att sedan i många fall av ren kåthet och inte kärlek gå till sängs med olika män.

Det bara osar dubbelmoral.

Jag tycker di moraliska krogkärringarna är värre än hon på bordellen. Bordellhoran hycklar åtminstone inte och försöker urskulda sig för det hon gör.

Hon gör det för att tjäna pengar och erkänner det utan omskrivningar.

Krogkärringarna kommer med ursäkter som att det skedde under vinets påverkan, egentligen skulle jag ju aldrig gå till sängs vid första dejten med en nästan vilt främmande karl etc etc... "man vill ju inte verka horaktig och slampig" whistle.gif

Horan drivs av pengar,

krogkärringen av kåthet.

Men det är bara horan som erkänner detta på ett ärligt sätt.

BTT

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

BTT vad drivs du själv utav, efter dina änentyr tror jag inte att du fått betalt så vad återstår KÄRLEK?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...