Jump to content
IGNORERAD

Tandimplantat, bryggor, kronor etc i Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Fick en fråga idag av en kompis som saknar några käktänder plus ett antal gaddar som är nedslipade pga tandgnissel under många år och förmodligen behöver nya kronor och ett antal implantat.

Finns det några medlemmar som har erfarenhet av detta i Thailand och vet något om priser och bra tandläkare.

I Sverige skulle han tydligen få betala närmare 100.000 sv kronor själv.

Och detta tros den nya tandvårdsförsäkringen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en fråga idag av en kompis som saknar några käktänder plus ett antal gaddar som är nedslipade pga tandgnissel under många år och förmodligen behöver nya kronor och ett antal implantat.

Finns det några medlemmar som har erfarenhet av detta i Thailand och vet något om priser och bra tandläkare.

I Sverige skulle han tydligen få betala närmare 100.000 sv kronor själv.

Och detta tros den nya tandvårdsförsäkringen.

BTT

Gissar att priset i Thailand är på ungefär samma summa.men i bath. Jag har bara positiva erfarenheter av thailändska tandläkare dessutom är det ingen väntetid.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Han får komma ihåg att sådant tar tid. Sist vi var i Pak Chong gick vi till tandläkaren

3 dagar innan vi skulle lämna byn. Han ville iaf inte "börja på nåt stort"

Härhemma fördelas stora tandjobb ofta på flera konsultationer, är min erfarenhet.

Man orkar kanske inte sitta i stolen hur länge som helst och i vissa fall ska

något läka innan man kan gå vidare (t.ex. efter utdragningar)

Det blir en bedrövlig Thailandssemester om man ska till tandläkarn flera ggr i veckan

men det kanske är värt det.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en spricka i en tand nar jag dok - blev en krona. Tog 3 besok och ca 10 dagar och kostade lite drygt 25,000 baht. Hade gatt att fa for halva priset med annat material dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Själv gjorde jag en guldkrona på en sprucken kindtand,

detta var i Januari i år.

Betalade 12000 baht.

Tre besök på tre dagar.

Det fanns tre olika alternativ:

6000 baht, något annat material än guld.

9000 baht, 51% guld

12000 baht, 88% guld

Det här gjorde jag hos en tandläkare på Jomtien beach road.

Jag åkte runt o frågade om priser hos 5-6 olika tandläkare,

även öster om sukhumvith.

Men det var samma priser överallt, +/- 500 baht

Jag blev helnöjd, jag har dock inte en aning om vad det kostar i Sverige.

Någon som vet?

mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort en rotfyllning i Pattaya, med kanonresultat.

Saken är den att jag har svårt för tandläkare, min mor (rip) var käftis kanske därför...

Jag berättade för tjejen (tandläkaren) att jag inte gillar sprutor och ville ha det gjort utan bedövning, hon avrådde å det bestämdaste och sa som alla andra att jag inte skulle känna nånting.

Ok försök då men om du gör illa mej så betalar jag inte sa jag, hon började småsjungande fixa i truten plockade bomullstussar hit och dit skrapade lite grann under ett par minuter.

Sen gick hon iväg till ett skåp för att hämta nåt och på tillbakavägen frågade hon ``did you feel the injection?´´ vaddå vilken jäkla injection...

Och då började jag känna efter, och visst tusan så var jag bedövad. Efter att hon var färdig med mej så sa hon småskrattande att hon oftast behandlar små barn, men att vuxna farranger var same same.

Jag går aldrig till tandläkaren i Sverige igen, och det beror inte på priset.

Jag inbillar mej att Thailändska käftisar har samma utbildning eller bättre än svenska, och dessutom så har dom tid att vara försiktiga vilket JAG anser att dom inte har i Sverige

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min lilla darling är just nu på gång att besöka tandläkaren i Khon khan har lyckats övertyga henne det inte hjälper att vänta. Hon rädd för tandläkaren för några dagar sedan var hon och röntgade och läkaren undrade om hon hade ont tyvärr erkände :diablo: hon inte det utan tyckte det var bättre vänta.

Jag själv gjorde en dålig lagning i byn för några år sedan föra sommaren gick den sönder och det blev rotfyllning 5400kr så det viktigt man går till bra tandläkare i LOS.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...