Jump to content
IGNORERAD

Spånken och kondomer ..

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Detta beskriver en flygresa mellan Stockholm och Moskva 1995. Vid den tiden hade jag visserligen varit i Thailand 2 gånger men intresset på Thailand låg på sparlåga och Indien Afrika och Latinamerika lockade mer skulle inte återkomma förrän 1998

En polare och jag åkte till Nepal för att trekka. Hade valt Aeroflot som jag ofta gjorde på den tiden.

In i Katmandu ut från Dehli för 5200 SEK. En fin besparing på 3000 SEK. Ett projekt på jobbet precis avslutat

med många långa dagar arbetsdagar bakom mig och sex sköna lediga veckor framför mej. Hade nästat nickat till innan planet skulle lyfta. Då .. kommer Berra och Nisse in i planet.

Sätter sig i de två sätena närmast oss. Och Frågar.

-'E de fussta gången ni ska till Thailand'

-'Nej , Vi ska till Nepal .. ' sa jag ..

-'De jävlit fint I Thailand , fussta gången ni ska dit ??' Sa Berra ..

-'Vi kan visa er runt , vi har varit där förr´.. ' sa Nisse

- ' De jälit billit därnere .. Man behöver bara ta med sig spånken och kondomer... resten köper man

därnere ..' 'Jälit billigt .. Vi kan visa er ..'

Nej , Vi ska till Nepal .. ' sa jag .. 'Bergsvandra ..'

- ' Du vet spriten e jälit dålig därnere ..'

- ' Spånken och kondomer de får man ta med sig '

- ' resten köper man därnere ' .. - 'jälit billigt du vet '

- 'jaha ' sa jag ..

- 'Fy fan , spånken och kondomer .. '

Konversationen fortgår .. Och vi närmar oss

Sheramatov 1 för landning ..

Det sista jag hör och ser av Berra är ..

'Fan Thailand vet du '.. 'Billit .. jälit fina brudar '

' man behöver bara spånken och kondomer ..'

' Fan grabbar , skit i Tibet .. häng med oss ..'

'Det enda ni behöver är spånken och kondomer, resten fixar vi ...

Hoppas dom lever och mår bra .. Berra och Nisse .. Två ganska trevliga killar egentligen..

Nån som sett dom? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Jag o polar'n var med på samma flyg :bag:

Allvarligt så visst har man träffat några riktiga stjärnor genom åren... är det ingen som minns Ingmar från Helsingborg eller nåt liknande?

Var på Samui mitten 90-talet och hängde på dom olika varianterna av Explorer Bar... världens goaste gubbe som man fick många goa skratt av.

Har en del film från den tiden och det är med en liten tår i ögat man tittar på dom klippen och man undrar hur det gick med han sen!

Några andra var ju micke med dam från Gbg + liten son.. kanon-människor som man gärna hade träffat igen efter alla år... minns när kattöjen som jobbade på stället vi bodde på i Chaweng tog till sig deras lille pöjk i famnen älskvärda som dom är och gjorde ett litet trumsolo på sonens snorre.

Vi blev ju lite småschockade först men sen brast alla ut i ett rejält garv... man kunde ju inte få nån peddo-känsla av den handlingen direkt.. :crazy:

Camilla från 08!? med sin döve Thai pojkvän... var är ni? minns när kompisen och pojkvännen på skoj blev fastlåsta med polisens handbojor i Chaweng... och nycklarna för att låsa upp fanns i Nathon...

Norrköpingsgrabben med frisbee-pillren.. hur gick det för dig underbara människa?

Finns ju film på det mesta och ibland känns det faktiskt som att de va roligare förr B)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Låter om idi*terna på mitt första flyg ner. De satt och drog sprit med piller de smugglat ut genom svenska tullen.

De hade ungefär samma style på samtalet. Hela flygplanet satt och försökte mörda dom med sina blickar.

Dela på andra sajter

Jag o polar'n var med på samma flyg icon_baggirl.gif

Allvarligt så visst har man träffat några riktiga stjärnor genom åren... är det ingen som minns Ingmar från Helsingborg eller nåt liknande?

Var på Samui mitten 90-talet och hängde på dom olika varianterna av Explorer Bar... världens goaste gubbe som man fick många goa skratt av.

Har en del film från den tiden och det är med en liten tår i ögat man tittar på dom klippen och man undrar hur det gick med han sen!

Några andra var ju micke med dam från Gbg + liten son.. kanon-människor som man gärna hade träffat igen efter alla år... minns när kattöjen som jobbade på stället vi bodde på i Chaweng tog till sig deras lille pöjk i famnen älskvärda som dom är och gjorde ett litet trumsolo på sonens snorre.

Vi blev ju lite småschockade först men sen brast alla ut i ett rejält garv... man kunde ju inte få nån peddo-känsla av den handlingen direkt.. crazy.gif

Camilla från 08!? med sin döve Thai pojkvän... var är ni? minns när kompisen och pojkvännen på skoj blev fastlåsta med polisens handbojor i Chaweng... och nycklarna för att låsa upp fanns i Nathon...

Norrköpingsgrabben med frisbee-pillren.. hur gick det för dig underbara människa?

Finns ju film på det mesta och ibland känns det faktiskt som att de va roligare förr cool.gif

Nåt jag ångrar från mina första resor på 36-bilders-rullars tiden är att jag varit jäkligt dålig att ta kort på personer , hundratals bilder per resa på en massa statyer och monument ... men bara ett tiotal på personer jag mött ...

(: /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Nåt jag ångrar från mina första resor på 36-bilders-rullars tiden är att jag varit jäkligt dålig att ta kort på personer , hundratals bilder per resa på en massa statyer och monument ... men bara ett tiotal på personer jag mött ...

(: /mvh

Tänk om det digitala livet fanns på den tiden.. secken glädje de hade varit att sitta o drömma tillbaka nu på gamledar ;)

Bidde änna lite nostalgisk nu efter ditt inlägg, får kanske ta o leta upp lite gamla klipp igen.. :)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...