Jump to content
IGNORERAD

Arbetslös, men vill att TGF ska komma till Sweden


smilet

Recommended Posts

Men vad kostar medicinsk reseförsäkring för henne?

Någon som har bättre priser än Thaiair med över 10.000kr enkel ?

Enkelbiljett för vem?

För besöksvisa måste man visa upp t o retur.

För Din egen del kan det resultera i icke insläppt i LOS utan t o retur.

Fösäkring...3 månader för damen, kolla BUPA international. Brukar ha vettiga priser, glöm sedan inte att förläng om Ni har för avsikt att söka UT för ytterligare tid i Sverige.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    14

  • Baa

    7

  • Herr Chang

    4

  • broder tuk tuk

    4

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Lappen!

Jag undrar hur många sjukpensionärer som har råd att försörja en thaitjej med tillhörande familj?

En sjukpensionär kan väl inte ha mer än 10-12000 kr efter skatt och ska det då skickas ett par tusen varje månad till hembyn plus att tjejen ska födas och ha det bra så lär det ju inte bli några fetebrödsdagar.

Måste kännas lite felplacerat för en thaitjej när hon kommer underfund med vad hennes väninnors män tjänar i månaden.

Ifall hon själv arbetar funkar det kanske hyfsat.

Men är väl ingen direkt merit bland di andra thaitjejerna att ha träffat en fattiglapp.

Dessutom måste man inte tjäna över en viss gräns för att tjejen ska få UT och PUT?

Fast vid närmare eftertanke så finns det ju gott om vanliga pensionärer med thaitjejer, så inkomstkravet kan ju inte vara så jättehögt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar hur många sjukpensionärer som har råd att försörja en thaitjej med tillhörande familj?

En sjukpensionär kan väl inte ha mer än 10-12000 kr efter skatt och ska det då skickas ett par tusen varje månad till hembyn plus att tjejen ska födas och ha det bra så lär det ju inte bli några fetebrödsdagar

Han har varit egenföretagare och han har en försäkring som går in och täcker upp inkomstbortfallet så det går ingen nöd på dom.

Sen förstår jag inte varför du tror att han måste skicka pengar till byn? Hennes mamma bor i Sverige sen många år så hon klarar sig själv.

Måste kännas lite felplacerat för en thaitjej när hon kommer underfund med vad hennes väninnors män tjänar i månaden.

Är det din erfarenhet när dina thaitjejer fått reda på vad en lärare tjänar eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Lapp!

Nu har jag ju aldrig släpat någon thaitjej till Sverige, även om jag hade ganska långtgående planer med en tjej i slutet av 90 talet.

Jag anser att det är alldeles för mycket gambling över det hela.

Jag skulle inte ha några problem att försörja en thaitjej på en grundskollärarlön och hade inte galoscherna passat så hade ju damen kunnat åka tillbaka till baren igen.

Men så länge jag känner att jag vill ha min frihet så föredrar jag att istället åka ner till barerna i Pattaya ett par månader om året och festa runt.

Det är möjligt att jag om ett antal år väljer ut någon söt och förnuftig och billig i driftbartjej och tar hem på prov några månader på turistvisum.

Trivs hon inte är det ju bara att åka tebaks till baren igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag vad en lärare tjänar och det är därför jag förstår varför du bara hänger är och lever på gamla meriter :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag vad en lärare tjänar och det är därför jag förstår varför du bara hänger är och lever på gamla meriter :D

Detta ar atminstaende tredje gangen du raljerar over larares eventuellt laga lonelage. For att vara en kille som snabbt fornekar betydelsen av inkomst i olika lagen (framforallt i forhallande till tjejer) verkar du ha hakat upp dig pa just lararloner.

Sen skall man komma ihag att en lararlon i bakvattnet Borlange ar jamfort med en lon i en riktig stad mkt blygsam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelbiljett för vem?

För besöksvisa måste man visa upp t o retur.

För Din egen del kan det resultera i icke insläppt i LOS utan t o retur.

Fösäkring...3 månader för damen, kolla BUPA international. Brukar ha vettiga priser, glöm sedan inte att förläng om Ni har för avsikt att söka UT för ytterligare tid i Sverige.

Country of residence (min engelska räcker ej till här)

Är det Thailand lr Sverige som syftas här för min TGF?

Bupa int.

om Thai 34kr /dygn

om Sve 29kr /dygn

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vet du väl ochså att de tjänar betydligt mer än en sjukpensionär. :whistle:

BTT

Ledsen men inte den här sjukpensionären för som jag påpekade tidigare har han en försäkring som går in och täcker upp bortfallet.

Men den dagen har går i vanlig pension då blir det mindre och i parentet vad alla andra får.

Detta ar atminstaende tredje gangen du raljerar over larares eventuellt laga lonelage. For att vara en kille som snabbt fornekar betydelsen av inkomst i olika lagen (framforallt i forhallande till tjejer) verkar du ha hakat upp dig pa just lararloner.

Sen skall man komma ihag att en lararlon i bakvattnet Borlange ar jamfort med en lon i en riktig stad mkt blygsam.

Ursäkta men vad har du med det att göra ifall jag retas med BTT?

Är det bara han som får retas och munhuggas?

Nu kom jag inte från Borlänge utan från Falun men det var bra gissat :great:

Jag har flera vänner som jobbar som lärare så jag vet vad dom tjänar och visst en lön ute på landsbygden är lägre än i storstan.

Men då ska man tänka på att boende kostnaderna är lägre eftersom bostäderna inte kostar lika mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Jag undrar hur många sjukpensionärer som har råd att försörja en thaitjej med tillhörande familj?

En sjukpensionär kan väl inte ha mer än 10-12000 kr efter skatt och ska det då skickas ett par tusen varje månad till hembyn plus att tjejen ska födas och ha det bra så lär det ju inte bli några fetebrödsdagar.

Måste kännas lite felplacerat för en thaitjej när hon kommer underfund med vad hennes väninnors män tjänar i månaden.

Gräset är alltid grönare på andra sidan för en del...

Ifall hon själv arbetar funkar det kanske hyfsat.

Men är väl ingen direkt merit bland di andra thaitjejerna att ha träffat en fattiglapp.

Dessutom måste man inte tjäna över en viss gräns för att tjejen ska få UT och PUT?

Fast vid närmare eftertanke så finns det ju gott om vanliga pensionärer med thaitjejer, så inkomstkravet kan ju inte vara så jättehögt.

BTT

Det finns inga krav på den gemensamma ekonomin vid ansökan om UT/PUT (däremot vid ansökan om besöksvisum). Migrationsverket tittar i huvudsak på om relationen ter sig seriös och varaktig.

...

Men så länge jag känner att jag vill ha min frihet så föredrar jag att istället åka ner till barerna i Pattaya ett par månader om året och festa runt.

...

Ja, du föredrar det... men det gör du ju inte? Ett par månader om året? Senaste gången 2007 eller hur var det nu? Jag väntar nu tålmodigt på förutsägbart inlägg om att din planerade resa november 2010 blir uppskjuten till april 2011... och så vidare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Country of residence (min engelska räcker ej till här)

Är det Thailand lr Sverige som syftas här för min TGF?

Bupa int.

om Thai 34kr /dygn

om Sve 29kr /dygn

C of res. är där man bor. D.v.s. Thailand för TGF o Sve för Dig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen skall man komma ihag att en lararlon i bakvattnet Borlange ar jamfort med en lon i en riktig stad mkt blygsam.

Va fan menar Du med det-. vilken jävla håla kommer Du ifrån, :ironi:

Ekenkisen Baa

PS Jag förmodar att Du glömde ironiskylten DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom jag inte från Borlänge utan från Falun men det var bra gissat :great:

Helt plotsligt blev det annu lite tydligare vad som triggar dina spridda utfall.

Men ursakta att jag skrev och storde din uppvaktning av BTT - vad var det min larare alltid sa, "karlek borjar alltid med brak".

Baa,

Jag ber aven om ursakt om jag gav intryck av att vara ironisk, det var absolut inte min mening.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

Jag ber aven om ursakt om jag gav intryck av att vara ironisk, det var absolut inte min mening.

Det är bäst Du passa Dig, annars skickar jag min syster på Dig, hon gift med en Borlängebuse och dom kommer hit på semester i vår.de Du, ingen lek o inget smek som dom säger på Domnarvsvallen.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt plotsligt blev det annu lite tydligare vad som triggar dina spridda utfall.

Men ursakta att jag skrev och storde din uppvaktning av BTT - vad var det min larare alltid sa, "karlek borjar alltid med brak".

Baa,

Jag ber aven om ursakt om jag gav intryck av att vara ironisk, det var absolut inte min mening.

Du behöver inte be om ursäkt för under din trevliga fasad visste jag att det fanns en skitstövel...ej ironi :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska väl inte vara några problem, men !

Mat för TGF 1300kr per månad, glöm det! Svensk husmanskost är oftast helt oätligt enligt de Thaitjejer vi har i vår bekantskapskrets.

Räkna med 2000kr /månad, om hon lagar maten. Om hon inte kan laga mat, dyrare hehe.

Ni måste åka till Thaiaffär också , glöm inte det !

Inte köpa kläder i Sverige !?! Hahahaha, först i början kommer hon att tycka att det är väldigt dyrt.

Efter ett tag så kommer hon hitta några saker som hon vill ha då ingen av hennes vänninor har detta.

Räkna lägst med 3000kr för lite inköp under besöket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska väl inte vara några problem, men !

Mat för TGF 1300kr per månad, glöm det! Svensk husmanskost är oftast helt oätligt enligt de Thaitjejer vi har i vår bekantskapskrets.

Räkna med 2000kr /månad, om hon lagar maten. Om hon inte kan laga mat, dyrare hehe.

Ni måste åka till Thaiaffär också , glöm inte det !

Inte köpa kläder i Sverige !?! Hahahaha, först i början kommer hon att tycka att det är väldigt dyrt.

Efter ett tag så kommer hon hitta några saker som hon vill ha då ingen av hennes vänninor har detta.

Räkna lägst med 3000kr för lite inköp under besöket.

Det är förvisso sant att importerade thailändska grönsaker är löjligt dyra i Sverige jämfört med Thailand.

Blir dock något lättare för damen att handla när hon lyckats intala sig själv att kronor är samma som baht...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk husmanskost är oftast helt oätligt enligt de Thaitjejer vi har i vår bekantskapskrets.

Säger väl bara hur lite thaitjejer kan om "riktig" mat(svensk husmanskost)..vad går upp mot en pannbiffsmacka med stekt ägg och lök?

De kan ta sitt ris och slänga sig i väggen! :na:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger väl bara hur lite thaitjejer kan om "riktig" mat(svensk husmanskost)..vad går upp mot en pannbiffsmacka med stekt ägg och lök?

De kan ta sitt ris och slänga sig i väggen! :na:

Sitter o kollar över dina senaste inlägg o det var väldigt vad anti Thai man kan vara..nått som hänt lille vän???

- vi lyssnar.:whistle:

:drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter o kollar över dina senaste inlägg o det var väldigt vad anti Thai man kan vara..nått som hänt lille vän???

- vi lyssnar.:whistle:

:drinks:

Satte riset i fel hals(luftstrupen) men annars e de bara bra..tackar som frågar! :drinks:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter o kollar över dina senaste inlägg o det var väldigt vad anti Thai man kan vara..nått som hänt lille vän???

- vi lyssnar.:whistle:

:drinks:

Tja, lite väl skarpt formulerat kanske.

Men varför skulle inte thaidamer kunna prova på ett antal svenska specialiteter? Likaväl som jag provar diverse thaimat?

Att man sen inte tycker det smakar gott må ju vara hänt, men att inte ens smaka tycker jag är lite ynkligt. Fru Chang gör sitt bästa och jag har inga problem att acceptera att några av mina svenska favoriträtter inte faller henne i smaken.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska väl inte vara några problem, men !

Mat för TGF 1300kr per månad, glöm det! Svensk husmanskost är oftast helt oätligt enligt de Thaitjejer vi har i vår bekantskapskrets.

Räkna med 2000kr /månad, om hon lagar maten. Om hon inte kan laga mat, dyrare hehe.

Ni måste åka till Thaiaffär också , glöm inte det !

Inte köpa kläder i Sverige !?! Hahahaha, först i början kommer hon att tycka att det är väldigt dyrt.

Efter ett tag så kommer hon hitta några saker som hon vill ha då ingen av hennes vänninor har detta.

Räkna lägst med 3000kr för lite inköp under besöket.

Hon äter havregrynsgröt till frukost (frivilligt).

2000kr /månad/pers, om jag köper hem thaimat som hämtmat i restaurang vagnen, men hon kan laga matdance1.gif

Det låtersom du bott och levt ihop med min TGF längre än jag!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon äter havregrynsgröt till frukost (frivilligt).

2000kr /månad/pers, om jag köper hem thaimat som hämtmat i restaurang vagnen, men hon kan laga matdance1.gif

Det låtersom du bott och levt ihop med min TGF längre än jag!?

tycker du att det e en bra idé att snåla i ett förhållande o räkna på vad din tilltänkta livskamrat kommer kosta för dej o debitera detta på forumet när du e arbetslös o bor i en tvåa på en ettas kvadratmeter önskar jag dej bara lycka till..:great:

det e ju säkert inte sånna som dej som sänker potentialen för lyckade thai/sve förhållanden...

Ändrades av Baabar

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker du att det e en bra idé att snåla i ett förhållande o räkna på vad din tilltänkta livskamrat kommer kosta för dej o debitera detta på forumet när du e arbetslös o bor i en tvåa på en ettas kvadratmeter önskar jag dej bara lycka till..great.gif

det e ju säkert inte sånna som dej som sänker potentialen för lyckade thai/sve förhållanden...

Jag har sagt det tidigare att min TGF är EJ ihop med mina pengar.

Hon är ihop med mig för hon ÄLSKAR mig, jag är dessutom humoristisk, det uppskattar tjejer (i hela välden).

Hon ler inte bara falskt, hon skattar så hon håller på kissar på sig.

Jag har normalt utseende.

BMI på 23,5

Kommit halvvägs i livet (ej dassgammal).

Hon är heller ej purung.

Om ni kunde hjälpa mig med bra pris på flyg från Asien - Europa, så våre jag mycket glad

Link to comment
Dela på andra sajter

Smilet: kontakta Nonki, Han fixar biljett åt dig med stil.

Du är en kul kille med huvudet på skaft, All Heder // anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...