Jump to content
IGNORERAD

Tomt-pris Bangkok


Feggeliano

Recommended Posts

Hej!

Damen och jag börjar så smått att planera husbygge för "seniorerna" i Bangkok.. Finns det någon som har köpt/byggt hus/tomt i huvudstaden och då främst i Chom thong-området och vet på ett ungefär vad priset ligger på i runda svängar??

Storleken på tomten ska vara si så där 100 talang wah (0,25 Rai)

Svärfar skulle höra sig för också i området.. Han visste dt fanns gott omn mark till salu, men inte priset.. Skriver här och frågar också om det är någon som har erfarenhet av tomtköp/husbygge i Chom Thong, Bangkok

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns hur mycket info. som helst ang. tomt priser i BKK , lär dig bara använda Googles översättnings site + lägg till en gnutta fantasi då översättningarna blir bedrövliga haha Man kan fråga frugan åxå men dom har ju sällan samma tåla mod med computrix!

Rita först in på svenska vad du vill veta på Google då får du ju ut det på thai , sen tar du thai texten & söker på , då får man ju fram en massa krummelur krumellur kråkfot , kopiera det i Google translate & wooolaah , thai annonser på "svenska"! :D

Exempel: Google translate Sve./Thai. - Billiga hus - tomter etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ju lagom drygt faktiskt.. :great:

Tänkte eftersom detta är ett forum där man frågar och diskuterar olika saker, att jag hör efter här om någon har erfarenheter av det jag undrade..

Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

hoppas att ni kommer att hitta er drömtomt till ett bra pris och nu borde det vara fördelaktigt att köpa

när det är "köparens marknad" kanske konjunkturen ändå inte drabbat Asien så mycket som i Europa

och framför allt inte Sverige, som klarat sig bland de sämsta inom EU p.g.a inkompetenta politiker.

någon här borde känna någon i sin tur som känner eller har hört något och kan bidra med något.

har ni planerat att bygga ett stort hur på en våninge eller kanske två våningar.

Jag tycker att det är väldigt spännade att följa alla intressanta och spännande husbygge

som pågår på denna site, helt underbart tack så mycket att man får möjligheten att få

vara med och att dela med sig av kunskap kunnande och kompetens för en amatör som mig.

mvh

challenger98smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ju lagom drygt faktiskt.. :great:

Tänkte eftersom detta är ett forum där man frågar och diskuterar olika saker, att jag hör efter här om någon har erfarenheter av det jag undrade..

Haha en lat fan alltså som tycker andra ska göra skit görat & snoka rätt på saker & ting åt dig!

Lycka Till , det ringer säkert nån på dörrn tom. & erbjuder er nåt billigt alternativ i erat drömområde! 5555 :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

hoppas att ni kommer att hitta er drömtomt till ett bra pris och nu borde det vara fördelaktigt att köpa

när det är "köparens marknad" kanske konjunkturen ändå inte drabbat Asien så mycket som i Europa

och framför allt inte Sverige, som klarat sig bland de sämsta inom EU p.g.a inkompetenta politiker.

någon här borde känna någon i sin tur som känner eller har hört något och kan bidra med något.

har ni planerat att bygga ett stort hur på en våninge eller kanske två våningar.

Jag tycker att det är väldigt spännade att följa alla intressanta och spännande husbygge

som pågår på denna site, helt underbart tack så mycket att man får möjligheten att få

vara med och att dela med sig av kunskap kunnande och kompetens för en amatör som mig.

mvh

challenger98smile.gif

När man läser ditt inlägg häppnas man över hur kompetent du verkar till att vara,kan du utveckla kring ditt antagande att sverige har klarat sig förhållandevis dåligt.

Sen skulle du kanske kunna nämna några kompetente politiker enligt dig,efter det skulle jag vilja veta var det är köparensmarknad.

mvh

Dibobal

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Damen och jag börjar så smått att planera husbygge för "seniorerna" i Bangkok.. Finns det någon som har köpt/byggt hus/tomt i huvudstaden och då främst i Chom thong-området och vet på ett ungefär vad priset ligger på i runda svängar??

Storleken på tomten ska vara si så där 100 talang wah (0,25 Rai)

Svärfar skulle höra sig för också i området.. Han visste dt fanns gott omn mark till salu, men inte priset.. Skriver här och frågar också om det är någon som har erfarenhet av tomtköp/husbygge i Chom Thong, Bangkok

Mvh

Hej har inget exakt svar i det området, MEN...

Frugan har en tomt strax norr om Chong Thom, i Taling Chan ett bra läge nära en större väg och med en helt nybyggd lokalväg som gränsar till tomten.

Den är på 100 Talang wah och hon skulle kunna sälja för 4 miljoner bath.

Inget komplett svar men kanske en fingervisning iaf.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske konjunkturen ändå inte drabbat Asien så mycket som i Europa

och framför allt inte Sverige, som klarat sig bland de sämsta inom EU p.g.a inkompetenta politiker.

mvh

challenger98smile.gif

Utveckla garna. Har Sverige alltsa drabbats hardare an Tyskland, Storbrittanien, Island, Danmark, Lettland, Grekland, Spanien, Italien, Portugal, Estland, Polen, osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Damen och jag börjar så smått att planera husbygge för "seniorerna" i Bangkok.. Finns det någon som har köpt/byggt hus/tomt i huvudstaden och då främst i Chom thong-området och vet på ett ungefär vad priset ligger på i runda svängar??

Storleken på tomten ska vara si så där 100 talang wah (0,25 Rai)

Svärfar skulle höra sig för också i området.. Han visste dt fanns gott omn mark till salu, men inte priset.. Skriver här och frågar också om det är någon som har erfarenhet av tomtköp/husbygge i Chom Thong, Bangkok

Mvh

Om du är intreserad så hittade jag detta

Category: Land For Sale/Rent

Area: Central

City: Thonglor

Telephone: 081 815 3195

Description: land for sale with house 160 sq wa in early Thonglor suitable for invest

Price: 40,000,000 Baht

( $ 1,219,141 | € 897,263 | £ 782,320 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha en lat fan alltså som tycker andra ska göra skit görat & snoka rätt på saker & ting åt dig!

Lycka Till , det ringer säkert nån på dörrn tom. & erbjuder er nåt billigt alternativ i erat drömområde! 5555 :whistle:

Det handlar inte om att "andra ska göra skit görat" som du så fint uttrycker det din jävla mupp!! Frågan var om det fanns NÅGON SOM VISSTE TOMTPRISER I DETTA OMRÅDE pga ev tidigare köp eller ägande där..INTE ATT DE SKULLE IN PÅ NÄTET OCH KOLLA UPP DET TILL MIG!!!!

Shit vilken bitter jävel du verkar vara, har du inget bra att skriva så låt bli helt istället och fortsätt med ditt miserabla liv!! MUPP!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej alla,

har kommer mitt svar på tidigare inlägg i forumet, fakta och rapport från OECDlol.gifna.gif

gällande hur Sverige klarat/klarar den nuvarande finanskrisen.

OECD slår fast att Sverige klarat sig dåligt i krisen. Irland och Island är de länder som backat mest i välståndsligan under den ekonomiska krisen. Därefter följer Sverige och Finland, rapporterar Ekot. Aftonbladet följer också upp nyheten.

...som politiker kan man förutse och underlätta om man sitter och styr ett land, det är det minsta de kan göra och har väldigt bra betalt för att göra det.

Sverige är ett av de länder som har mest politker per invånare i förhållande till antalet invånare och de blir bara fler och fler varje år.

ibland blir man så trött av det här j...la halvkommunistiska landet och det är så skönt att lämna landet för att t.e.x åka iväg till Thailand.

...det är inte lätt att sitta som politiker på positoner som minister och de är väldigt utsatta och de får inte heller för det mesta bra betyg när folk

ska betygsätta dem, så jag förstår att det kan bli politikerförakt bland befolkningen och de kan .(((((((framstå som inkompetent..)))))).

ingen nämd och ingen glömd...dessa pajaser.wink.gif

här kommer en artikel från DN som skriver att det är KÖPARENS MARKNAD i Thailand....na.giflol.gif

I Thailand har antalet nybyggda bostäder exploderat i Phuket, Hua Hin och Koh Samui på senare år. Men även här har marknaden svalnat, trots att huspriserna är betydligt lägre än i Europa. Många nybyggen har lagts på is.

– De senaste åren köpte 50 svenskar i månaden hus i Thailand, men de mäklare vi har kontakt med säger att det är dött nu, säger Jan Orrnert på annonsprotalen Hem utomlands.

För att locka utländska köpare erbjuder mäklarna ofta rabatter på nyproduktioner med upp till 30 procent. I Thailand har dock priserna vänt svagt uppåt igen, efter ett par år av prisfall.

http://www.dn.se/ekonomi/rea-pa-sommarhus-i-krisens-spar-1.910802

mvh

challenger98smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade just för mig att jag läst nåt helt annat, kanske handlar det om äpplen/päron, men här kommer länken till "Sverige Klarade Krisen Bäst" :dance1:

http://di.se/Artiklar/Sverige_klarade_krisen_bast.aspx?ArticleID=2010\01\28\369099&words=sverige,krisen,bäst&SectionID=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar inte om att "andra ska göra skit görat" som du så fint uttrycker det din jävla mupp!! Frågan var om det fanns NÅGON SOM VISSTE TOMTPRISER I DETTA OMRÅDE pga ev tidigare köp eller ägande där..INTE ATT DE SKULLE IN PÅ NÄTET OCH KOLLA UPP DET TILL MIG!!!!

Shit vilken bitter jävel du verkar vara, har du inget bra att skriva så låt bli helt istället och fortsätt med ditt miserabla liv!! MUPP!

Det måste du väl begripa tomtpriser kan varierar nåt otroligt & absolut i & omkring BKK?

Men du har väl förfrusit nåt på insidan av pannbenet du med tanke på din frisyr & med det bistra vädret är det ju fullt förståligt! :whistle:

Förstår inte hur mitt liv skulle kunna vara miserabelt med pension livet ut vid min ålder (dina skattepengar förmodligen) , en vacker hustru & 3 fina barn samt en strandtomt i djungeln som jag snart ska beträda , ja frugan åxå för den delen snart! :crazy:

ps. .. & sluta citera ditt favvo TV program! MUPP!! 5555 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Khun Somtam

Hej!

Damen och jag börjar så smått att planera husbygge för "seniorerna" i Bangkok.. Finns det någon som har köpt/byggt hus/tomt i huvudstaden och då främst i Chom thong-området och vet på ett ungefär vad priset ligger på i runda svängar??

Storleken på tomten ska vara si så där 100 talang wah (0,25 Rai)

Svärfar skulle höra sig för också i området.. Han visste dt fanns gott omn mark till salu, men inte priset.. Skriver här och frågar också om det är någon som har erfarenhet av tomtköp/husbygge i Chom Thong, Bangkok

Mvh

Hej,

Chom Thong ligger väl på Thongburi-sidan har jag för mig? Billigare att köpa där än i Bangkok! Priset beror som alltid på microläget och varierar kraftigt beroende på tomtens belägenhet. För några år sedan var det mycket billigare att köpa på Thongburi-sidan med sedan en viss Mr Thaksin valde att bosätta sig på denna sida av floden så har priserna stigit rejält;-). Var dock ett tag sedan han var hemma sist :dance1:

Mitt tips är att ni kollar vad mäklarna har inne till försäljning, ni kan även kolla via bankerna då det säljs en hel del på exekutiv auktion. Kolla även www.panthipmarket.com

Lycka till!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...